Εκδρομή στο “Σήμαντρον”

Οι εορτασμοί για τη λήξη των φετινών μαθημάτων ήταν διήμεροι: με την παρουσίαση της γιορτής λήξης και την ημερήσια εκδρομή όλου του σχολείου την επόμενη μέρα, Πέμπτη 11-6-2026, στις εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου “Σήμαντρον” στον Ελαιώνα Διακοπτού. Οι μαθητές/τριες άφησαν πίσω τους τις πρόβες και την κούραση των προηγούμενων ημερών, πέρασαν χρόνο κάνοντας δραστηριότητες που επιθυμούσαν και αποχαιρέτησαν άλλη μια δημιουργική σχολική χρονιά! Όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τον χώρο του παλιού ελαιοτριβείου που στεγάζεται σε κεντρικό κτίσμα και να πληροφορηθούν για την ιστορία και τη χρηστικότητά του κατά το παρελθόν από την υπεύθυνη λειτουργίας του χώρου.

semantron semantron2

Γιορτή λήξης του σχολείου

Afisa

Μια πολύπλευρη γιορτή λήξης που τα είχε όλα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης, 10-6-2026, παρουσία του Αντιδημάρχου Παιδείας, κου Δημήτρη Ελευθεριώτη! Οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου συμμετείχαν με ιδιαίτερες, θεματικές και πρωτότυπες παρουσιάσεις! Τραγούδια, χοροί, θεατρικά, μία αρχαία κωμωδία: η “Ειρήνη” του Αριστοφάνη παιγμένη από τη θεατρική ομάδα του σχολείου μας υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής, κου Χρήστου Βαγενά, απονομές, αποχαιρετισμοί, υποσχέσεις, μάτια βουρκωμένα, χέρια πιασμένα σφιχτά… όλα ήταν συστατικά μιας λήξης μαθημάτων προσωρινής για τους/τις περισσότερους/ες, οριστικό “αντίο” στο Δημοτικό για τα παιδιά της Έκτης… Οριστικό; Ίσως όχι και τόσο… αρκεί ένα πάτημα του κουδουνιού στην εξώπορτα του σχολείου!

giorth1 giorth2 giorth3 giorth4

thumbnail

Επίσκεψη των Δ΄2 και Ε΄2 τάξεων στο Παναγιωτοπουλέικο

Την Πέμπτη 4-6-2026, στο πλαίσιο ετήσιου προγράμματος για την τοπική ιστορία, τα τμήματα Δ΄2 κα Ε΄2, συνοδεία των δασκάλων τους επισκέφθηκαν το «Μουσείο Ψηφιακών Εκθεμάτων Αιγιαλείας» που φιλοξενείται στο Αρχοντικό Παναγιωτόπουλου, στο κέντρο της πόλης μας.

Αυτό το πολύ ενδιαφέρον μουσείο είναι ένα έργο που ήρθε εις πέρας σε στενή συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Αιγιαλείας (ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α.), το Πανεπιστήμιο Πατρών και είναι υπό την αιγίδα της Επιτροπής «Ελλάδα 2021». Στο μουσείο υπάρχει ψηφιοποιημένο – τεκμηριωμένο ιστορικό υλικό και σπάνια αρχειακά στοιχεία που αφορούν την περίοδο της Επανάστασης του 1821.

Σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία συνδυάζονται με τον θεματικό χαρακτήρα των αιθουσών του πρώτου ορόφου του Αρχοντικού Παναγιωτόπουλου, ενός στολιδιού της πόλης του Αιγίου, αλλά και με ενδιαφέροντα συμβατικά εκθέματα που ζωντανεύουν την ιστορική μνήμη.

Οι τρεις αίθουσες του μουσείου αφορούν στον ρόλο της Μυστικής Συνέλευσης της Βοστίτσας, στην προετοιμασία αλλά και στην έναρξη του Αγώνα, στα ιστορικά γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην περιοχή της Αιγιάλειας και τέλος στον σπουδαίο αγωνιστή, Ανδρέα Λόντο.

panag panag2 panag3

Προγράμματα ενσυναίσθησης και ευαισθητοποίησης για τον σχολικό εκφοβισμό

Κατά τη διάρκεια του Γ’ τριμήνου, στο πλαίσιο προγραμμάτων ευαισθητοποίησης που αποσκοπούν στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και συνακόλουθα στην αποφυγή συμπεριφορών που εμπίπτουν στον σχολικό εκφοβισμό, οι μαθητές/τριες των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων διάβασαν ιστορίες και ποιήματα και, αφού προβληματίστηκαν, συμμετείχαν σε δημιουργικές εργασίες.

Τα παιδιά του Δ΄1 τμήματος διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Το δώρο των λέξεων» και μιμήθηκαν τη δράση του κεντρικού ήρωα φτιάχνοντας γιρλάντες φράσεων που εμπεριέχουν τον “καλό λόγο”, εμψυχώνοντας και ευαισθητοποιώντας όποιον/α τις ακούει ή τις διαβάζει.
Τα παιδιά του Δ΄2 τμήματος διάβασαν το λογοτεχνικό βιβλίο «Πολυξένη». Αναφέρεται σε μία μαθήτρια που ένιωθε πολύ – πολύ ξένη στο σχολείο της και, αφού τραγουδήσαμε σε μια γνωστή μελωδία το τραγούδι της (που βρίσκεται στην τελευταία σελίδα του βιβλίου), κάθε ομάδα έφτιαξε έναν επιπλέον στίχο και τον ταίριαξε σε έναν στίχο από το βιβλίο, οπότε προέκυψαν 3 δίστιχα από τις 3 ομάδες της τάξης. Τα γράψαμε σε χαρτόνια και μαζί με άλλα υλικά δημιουργήσαμε ένα πόστερ. Αντί για υπογραφή υπάρχει το όνομα κάθε παιδιού με στίχους από το τραγούδι της “Πολυξένης”.
Τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης δημιούργησαν μία πολιτεία με χαρτόκουτα και εμπόδια. Χωρίστηκαν σε ζευγάρια με κλήρωση για να παίξουν ένα παιχνίδι, όπου ο ένας ήταν στη μία άκρη της πολιτείας με κλειστά μάτια και ο άλλος στην άλλη με ανοικτά μάτια. Το παιδί με τα ανοικτά μάτια πρέπει να μπει στη θέση του παιδιού που δεν βλέπει τα εμπόδια και να το βοηθήσει με προφορικές οδηγίες να κατευθυνθεί κοντά του. Έτσι αναπτύχθηκε ένας δίαυλος ενσυναίσθησης μπαίνοντας στη θέση του άλλου, όπου το κάθε παιδί νοιάζεται για την επίτευξη του στόχου του άλλου.
Τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης μαζί με της Ε΄ περπάτησαν μπρος-πίσω σε μικρά “δρομάκια συναισθημάτων σχολικής ζωής” και συνέχισαν τις φράσεις/διαδρομές. Οι φράσεις/τα δρομάκια διαβάζονται/περιδιαβαίνονται και συνεχίζονται από αριστερά προς τα δεξιά αλλά και από δεξιά προς τα αριστερά:
“…όταν απογοητεύομαι…”
“…όταν αγχώνομαι…”
“…όταν νιώθω αυτοπεποίθηση…”
Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και κάθε ομάδα συμπλήρωνε ανώνυμα τις φράσεις διαβάζονται και τις δύο κατευθύνσεις και περνώντας και από τα τρία δρομάκια. Τα παιδιά στη συνέχεια, με ανάλαφρη διάθεση, μπήκαν σε άλλη μία διαδικασία: κράτησαν σε ένα χρωματιστό χαρτόνι έναν στίχο από το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη: «Την άνοιξη εάν δεν τη βρεις τη φτιάχνεις» και το διάβασαν με διάφορους τρόπους (δυνατά, ψιθυριστά) για να αποχαιρετήσουν την άνοιξη κι έτσι να κρατήσουν το μήνυμά της και τον συμβολικό της χαρακτήρα, όπως μας τα προσφέρει ο ποιητής.
“Ναι την φτιάχνεις.
Με εκείνα τα χρώματα που σημαίνουν αρμονία.
Ναι την φτιάχνεις
με εκείνη την Πίστη που θα σε κάνει να μην φοβηθείς.
Ναι την φτιάχνεις λοιπόν.
Με υλικά αγνά για την ψυχή σου.
Και με ανθρώπους λιτούς και ευθείς.
Που σε ακούν στην σιωπή.
Διότι, αν δεν κουβαλάς την Άνοιξη μέσα σου, πρέπει να μάθεις να την χτίζεις.
Από το χειρότερο σκοτάδι στο πιο λαμπερό φως.
Και μην στεναχωριέσαι αν ξαφνικά χαθεί ή απλά δεν σου έρθει.
Διότι, την Άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις.”
Στη συνέχεια τα παιδιά ομαδικά πρόσθεσαν τον δικό τους στίχο στους στίχους του Οδυσσέα Ελύτη και δημιουργήθηκε ένα μικρό πόστερ με τίτλο “Συνομιλώντας με τον ποιητή”.
polyjenh polyjenh2d
d 1

Συμμετοχή των Δ΄2 και Ε΄2 τάξεων σε τελική εκδήλωση στο Πολύκεντρο (Τοπική Ιστορία)

AFISA TOPIKH ISTORIA 2026 PATRA AIGIO

Το πόστερ

Τίτλος της κατασκευής: “Το ομιλούν κτήριο”.
Πρόκειται για μια τρισδιάστατη πόλη με χαρτί και τα κτήρια να ορθώνονται σαν να θέλουν να συστηθούν.
Ξεδιπλώνοντας το κίτρινο χαρτάκι κάτω από κάθε κτήριο – μνημείο, μπορείς να μάθεις τι έχει να σου πει. Τα παιδιά της Ε΄ τάξης κατασκεύασαν αυτή την πολιτεία χρησιμοποιώντας φωτογραφίες από τα κτήρια της πόλης τους, διαβάζοντας πληροφορίες για αυτά και ανταλλάσσοντας απόψεις αναφορικά με το “Τι” θα έλεγαν εάν είχαν φωνή. Τα κειμενάκια επιδέχονται συμπληρωματικές φράσεις κάθε φορά που κάποιο κτήριο αυτής της συντροφιάς θέλει να προσθέσει κάτι στον διάλογό του με τα άλλα κτήρια της κατασκευής. Γύρω από την πολιτεία υπάρχουν φράσεις ή στίχοι συγγραφέων και ποιητών με θέμα μια οποιαδήποτε πόλη ή ακόμη και την “προσωπική πόλη” του καθενός.
Τα παιδιά μέσω του Google Earth αναζήτησαν τα ιστορικά κτήρια-μνημεία που βρίσκονται στο πόστερ. Συγκεκριμένα εντόπισαν τον Ι. Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου, το Δημαρχείο, την οικία Παναγιωτόπουλου, το Λαογραφικό Μουσείο, τη Δημοτική Αγορά – σημερινό Αρχαιολογικό Μουσείο, τον Ι. Ν. της Παναγίας Τρυπητής, τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης και το ιστορικό εργοστάσιο της Χαρτοποιίας Αιγίου.
istoria2
Η τελική εκδήλωση
Οι μαθητές/τριες των Δ΄2 και Ε΄2 τάξεων ξανασύστησαν την Παρασκευή, 29-5-2026, στους παρευρισκόμενους την πόλη του Αιγίου, ιδωμένη μέσα από τα μάτια τους. Η βιωματική προσέγγιση του θέματος κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, στο πλαίσιο της θεματικής της Τοπικής Ιστορίας (μέσω Σχεδίου Δράσης και Πολιτιστικού Προγράμματος με τίτλο «Ο τόπος μου ο πλούτος μου»), τα βοήθησε να “ξεκλειδώσουν” την ιστορία του Αιγίου, ανακαλύπτοντάς τους πτυχές του παρελθόντος και βλέποντας από διαφορετική πλέον οπτική αυτά που ως δεδομένα εύκολα προσπερνούσαν.

Η Δ΄2 τάξη παρουσίασε ένα τετράστιχο ποίημα φτιαγμένο σε δεκαπεντασύλλαβο, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος και αναφέρεται σε 11 σημαντικά ιστορικά μνημεία του Αιγίου. Η παρουσίαση συνοδεύθηκε από σχετικό φωτογραφικό υλικό.

Η Ε΄2 τάξη διάβασε μια παρουσίαση με πληροφορίες  για μνημεία της περιοχής μας με ιστορική σημασία. Έπειτα οι μαθητές με το κοινό έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι γνώσεων (φτιαγμένο με την εφαρμογή Genially) με ερωτήσεις που σχετίζονταν με τις προηγούμενες πληροφορίες.

Η μαθητική παρουσίαση στο φεστιβάλ ολοκληρώθηκε με ένα χορευτικό δρώμενο βασισμένο στο τραγούδι: «Στο Αίγιο απόψε» (το τραγούδι δημιουργήθηκε με την εφαρμογή SUNO).

istoria

Επίσκεψη της Δ’ τάξης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου

Την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026, με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Πολιτιστικής Ποικιλομορφίας για τον Διάλογο και την Ανάπτυξη, οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Αιγίου. Εκεί ξεναγήθηκαν από την αρχαιολόγο, κα Ευγενία Πουλημένου, στα εκθέματα που έχουν σχέση με τη φύση και με τη βοήθεια των παιδιών “ανασύρθηκαν” από την ιστορική τους γνώση οι σχετικοί μύθοι. Στη συνέχεια αναβίωσε ο ανταγωνισμός της θεάς Αθηνάς με τον θεό Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία της πόλης της Αθήνας μέσω θεατρικού παιχνιδιού, επενδυμένου με αρχαιοελληνικές ενδυμασίες. Στο τέλος, τα παιδιά φύτεψαν στον κήπο του μουσείου μία ελιά και μία δάφνη!

Η επίσκεψη στο μουσείο αποτέλεσε για όλους/ες μια εξαιρετική βιωματική προσέγγιση, χαρίζοντάς τους μια αξέχαστη εμπειρία!

mouseio

Επίσκεψη συγγραφέα στο σχολείο

Τη Δευτέρα 11-5-2026 μικροί επισκέπτες τρύπωσαν στο σχολείο μας! Καλεσμένοι της συγγραφέως Άννας Δενδρινού, που ήταν καλεσμένη κι αυτή για να ζωντανέψει με τρόπο θεατρικό όσα η “πένα” της έχει γράψει με τρόπο διδακτικό! Οι ήρωες των βιβλίων της, «Ο Φίφης και ο Σήφης» για τους μικρούς αναγνώστες της Α’ τάξης, «Το φιλαράκι μου» για το βιβλιόφιλο κοινό των Δ’ και Ε’ τάξεων, αποτέλεσαν έναυσμα, πορεία και ορίζοντα προς ιδανικά και διαχρονικές αξίες ζωής! Οι μαθητές/τριες των μεγαλύτερων τάξεων τραγούδησαν μια αισιόδοξη μελωδία και άκουσαν τη συγγραφέα να τους μιλάει για τα ερεθίσματα και τις εμπειρίες της που την συνέδεσαν με τη δημιουργική γραφή!

dendrinou dendrinou3 dendrinou2

Επίσκεψη της Δ΄ τάξης στον Ι.Ν. Φανερωμένης και στο Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου

Οι μαθητές/τριες της Δ’ τάξης, στο πλαίσιο του προγράμματος Τοπικής Ιστορίας που υλοποιούν τη φετινή χρονιά, επισκέφθηκαν την Πέμπτη, 7-5-2026, το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου – Ανδρέας Λόντος, όπου είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν και δουν από κοντά εκθέματα – σημείο αναφοράς στην ιστορία του τόπου μας. Στον όροφο περιηγήθηκαν ανάμεσα σε φορεσιές, πολεμικά και ποικίλου ιστορικού ενδιαφέροντος αντικείμενα, ενώ στον υπόγειο χώρο ήρθαν σε επαφή με αντικείμενα καθημερινής χρήσης, μεγάλης λαογραφικής αξίας! Ακολούθησε επίσκεψη στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό της Παναγίας Φανερωμένης, όπου μας υποδέχθηκαν και μας μίλησαν για την ιστορία και τις αγιογραφίες του τρούλου και του ναού.
Στην επιστροφή επιτρέψαμε στους εαυτούς μας μια μικρή στάση για παιχνίδι στα Ψηλά Αλώνια! Ωστόσο θα ακολουθήσουν κι άλλες δράσεις (ενδοσχολικές) σχετικές με τη σημερινή μας επίσκεψη!
d taksi690684869 1571613321636642 6271764305498394217 n

Ενημέρωση για την οδική ασφάλεια

Με το καλοκαίρι και τις αυξημένες μετακινήσεις που αυτό συνεπάγεται προ των πυλών, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Αιγιαλείας, κος Βασίλης Ροδόπουλος, συνεπικουρούμενος από την αστυνόμο, κα Δήμητρα Γιαννοπούλου και τον Σχολικό Τροχονόμο του σχολείου μας, κο Νίκο Τρακαδά, ενημέρωσε την Τρίτη, 21-4-2026, με εύληπτο λόγο τους/τις μαθητές/τριες για θέματα καλής και ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς είτε κυκλοφορούν ως οδηγοί, είτε ως επιβάτες. Τα παιδιά εξέθεσαν απορίες και εμπειρίες, ενώ δόθηκε η ευκαιρία, μέσω του εποικοδομηικού διαλόγου, να “αλιευθούν” παρανοήσεις και λανθασμένες αντιλήψεις ή συμπεριφορές!

astynomia

Παρακολούθηση ιστορικής ταινίας

Naoysa

Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, οι μαθητές/τριες των Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας παρακολούθησαν την Τρίτη, 31-3-2026, στον χώρο του κινηματοθέατρου “Απόλλων” την ιστορική ταινία «Το ολοκαύτωμα της Νάουσας-1822», η οποία είναι αφιερωμένη στα 200 χρόνια (1821 – 2021) από την έναρξη της ελληνικής επανάστασης και στα 203 χρόνια (1822 – 2025) από το ολοκαύτωμα της Νάουσας.