Στον τελικό προορισμό τους με ασφάλεια έφτασαν οι μαθητές/τριες των Β΄1, Δ΄ και ΣΤ΄2 τμημάτων του σχολείου μας την Τετάρτη, 29-5-2024! Η διαδρομή διήρκεσε αρκετούς μήνες και το μέσο δεν είχε ρόδες (μια ροδέλα μόνο). Μέσω αυτού “ταξίδεψαν” μέχρι το Μουσείο Επιστημών & Τεχνολογίας (Μ.Ε.Τ.) Πατρών προκειμένου να παρουσιάσουν την πορεία του Προγράμματος Αγωγής Υγείας της Π.Ε. Αχαΐας, όπου συμμετείχαν, με τίτλο “Συνδέσου και μείνε υγιής”. Για τη διαδικτυακή παρουσίαση, στην οποία παρακολούθησαν τις πορείες κι άλλων σχολείων που συμμετείχαν στο ίδιο πρόγραμμα, ετοίμασαν ένα διδακτικό ηλεκτρονικό βιβλίο με συμβουλές για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.
Επίσκεψη των Α΄ και Ε΄ τάξεων στην Κερνίτσα
Ο ανοιξιάτικος καιρός είναι πάντα ομορφότερος στη φύση. Κι αυτό αποφασίσαμε να κάνουμε την Τετάρτη, 29-5-2024: να αφήσουμε τη γνώριμη θέα του σχολείου μας για να απολαύσουμε τη θέα που απλόχερα προσφέρεται στο βουνό, συγκεκριμένα στην Κερνίτσα κι ακόμα πιο συγκεκριμένα στο “Κτήμα Φωκαέων”, γνωστό με την επωνυμία “Cherryland”. Η βαθιά ησυχία (που βέβαια χαλάσαμε), το πράσινο σε πολλές αποχρώσεις και τα ζώα που συναντήσαμε ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά που μας κέρδισαν σε αυτή την επίσκεψη.
Τα κάναμε όλα!
Περπατήσαμε σε πλατύτερα και στενότερα μονοπάτια,
δίπλα σε λίμνες με ρηχά νερά,
μέσα σε κτίρια πέτρινα, παλιά…
Σταθήκαμε σε όμορφα σημεία…
Ταΐσαμε όλα τα ζώα που υπήρχαν: πρόβατα και κατσικάκια, κουνέλια, κότες και γαλοπούλες, γαϊδουράκια, ακόμα και τα ψάρια της λίμνης!
Πήραμε μία κορδέλα και την κρεμάσαμε στο δέντρο των ευχών, κάναμε κούνια, μπήκαμε σε δεντρόσπιτο…
και φυσικά παίξαμε πολύ!!!
Συμμετοχή της Ε΄ τάξης σε παρουσίαση Πολιτιστικού Προγράμματος
Τη Δευτέρα 27-5-2024, στον χώρο των Παλαιών Σφαγείων Πάτρας, πραγματοποιήθηκε η τελική εκδήλωση παρουσίασης των Δικτύων Πολιτιστικών Προγραμμάτων της Π.Ε. Αχαΐας που υλοποιήθηκαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Η Ε΄ τάξη του σχολείου μας, υπό την ακάματη καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Αγγλικών, Γαλλικών και Φυσικής Αγωγής των δύο τμημάτων, με επιτυχία ολοκλήρωσε και παρουσίασε το πρόγραμμα: “Όλος ο κόσμος ένα παιχνίδι”. Στόχος ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με παιχνίδια που παίζονται στη χώρα μας, στην Αγγλία και στη Γαλλία, αλλά όχι μόνο εκεί… Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης οι μαθητές/τριες παρουσίασαν την πορεία και στοιχεία του προγράμματος που συμμετείχαν, έπαιξαν ζωντανά παιχνίδια που ήδη γνώριζαν αλλά κι έμαθαν κατά τη διάρκειά του και αποκόμισαν ακόμα μία σημαντική εμπειρία, αυτή της παρουσίασης ενός ολοκληρωμένου έργου!
Μια πολύ όμορφη δράση του προγράμματος αποτέλεσε η σύνδεση, μέσω ειδικής πλατφόρμας, με Δημοτικό Σχολείο της Γερμανίας που με χαρά δέχθηκε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα. Κατά τη διάρκεια της ζωντανής σύνδεσης οι μαθητές του σχολείου μας παρουσίασαν ένα βίντεο, που δημιουργήθηκε ειδικά γι’ αυτό τον σκοπό, στο οποίο παίζουν και επιδεικνύουν ομαδικά παιχνίδια που είναι γνωστά και παίζονται σε αυλή σε αρκετές χώρες. Αντίστοιχα, οι μαθητές/τριες του γερμανικού σχολείου παρουσίασαν ζωντανά παιχνίδια που εκείνοι/ες συνηθίζουν να παίζουν στα διαλείμματά τους.
Κι αν κάτι έγινε σαφές, είναι πως το παιχνίδι δεν έχει μία μόνο πατρίδα, έχει απλά πολλές γλώσσες!
Από τη σύνδεση με σχολείο της Γερμανίας
Επίσκεψη της Τροχαίας στις Β΄ και Δ΄ τάξεις
Την Τρίτη 21-5-2024, στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα την Κυκλοφοριακή Αγωγή και του Σχεδίου Δράσης που υλοποιείται από τάξεις του σχολείου κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με στόχο το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, επισκέφθηκαν τους/τις μαθητές/τριες των Β΄ και Δ΄ τάξεων εκπρόσωποι του Τμήματος Τροχαίας Αιγίου. Με εύληπτο τρόπο και μέσω στοχευμένης παρουσίασης, οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν και επέκτειναν -από τους πλέον αρμόδιους- τις γνώσεις τους πάνω σε θέματα ασφαλούς κυκλοφορίας ως πεζοί, ως οδηγοί συγκεκριμένων μέσων μεταφοράς (ποδήλατο, πατίνι) και ως συνεπιβάτες. Ενημερώθηκαν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και για το savoir vivre (κυριολεκτικά και μεταφορικά) στους δρόμους!
Παρουσίαση Προγράμματος Αγωγής Υγείας από τους/τις μαθητές/τριες της Α΄ τάξης
Την Παρασκευή 24-5-2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης του σχολείου μας παρουσίασαν σε μια όμορφη εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πολύκεντρο Συνεδριακό Κέντρο Μυρτιάς από και για τους/τις μαθητές/τριες οχτώ σχολείων της Αιγιάλειας, το θεατρικό δρώμενο “Το νησί των συναισθημάτων”. Η συγκεκριμένη παρουσίαση αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας διαδρομής που διήρκεσε το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς, καθώς τα δύο τμήματα της Α’ τάξης συμμετείχαν σε Τοπικό Θεματικό Δίκτυο που συνδιοργανώθηκε από το Τμήμα Αγωγής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας και το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» με τίτλο: “Εγώ & Εσύ… Δυναμώνουμε μαζί”.
Η συνεργασία, η επικοινωνία, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η διαχείριση των συγκρούσεων και η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης αποτέλεσαν το επίκεντρο της εκδήλωσης, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι όταν το ΕΓΩ συναντιέται με το ΕΜΕΙΣ, τότε βγαίνει κάτι πολύ ΔΥΝΑΤΟ!
Κοινές δράσεις Νηπιαγωγείου και Α΄ Δημοτικού
Είναι πού σημαντικό, για την ομαλότερη μετάβαση των μικρών μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο, να έχουν προηγηθεί δράσεις που θα εξομαλύνουν αυτό το πέρασμά τους στη νέα εκπαιδευτική βαθμίδα και θα τους/τις βοηθήσουν να αισθανθούν μεγαλύτερη οικειότητα και ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό, κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς υλοποιήθηκαν από κοινού δράσεις ευχάριστες και παιγνιώδεις που ένωσαν και διασκέδασαν όλα τα παιδιά!
Κοινό μάθημα μουσικής
Εκμάθηση χορού “Ντίλι-ντίλι”
Κοινό μάθημα Γυμναστικής
“Υιοθεσία” μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου από τα πρωτάκια
Προσφορά πασχαλινού δώρου
Εορτασμός Αποκριών
Χριστούγεννα στο σχολείο – Επίσκεψη του Άγιου Βασίλη στο Νηπιαγωγείο
Επίσκεψη της Ε΄ τάξης στα Γ.Α.Κ. και στην Παναγία Τρυπητή
Μια φωτεινή ημέρα περάσαμε το κατώφλι μιας σκοτεινής αίθουσας γεμάτης παλιές εφημερίδες, ακόμα παλιότερα βιβλία και φακέλους, πολλούς φακέλους! Τίποτα τρομακτικό δε συνέβη, απλά την Παρασκευή 17-5-2024 επισκεφθήκαμε το Τοπικό Αρχείο Αιγίου, μια περιφερειακή υπηρεσία των Γενικών Αρχείων του Κράτους (Γ.Α.Κ.). Ο “ξεναγός” μας σε αυτό το ιδιότυπο ταξίδι στο παρελθόν της πόλης μας, ο υπεύθυνος λειτουργίας τους, κος Γεώργιος Γεωργόπουλος, μας έδωσε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τον λόγο ύπαρξης, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των Γ.Α.Κ. και το είδος των πληροφοριών που μπορούμε να αντλήσουμε από τα αρχεία που φιλοξενούνται εκεί, στο πλαίσιο του προγράμματος που παρακολουθήσαμε με τίτλο “Μια μέρα στο Αρχείο”.
Αμέσως μετά επισκεφθήκαμε το πολύ κοντινό προσκύνημα της Πολιούχου του Αιγίου, τον Ι.Ν. Παναγίας Τρυπητής. Το δεύτερο μέρος της εκδρομής μας επιφύλασσε μια μεστή ξενάγηση, κατάνυξη και λίγο χρόνο περισυλλογής και βαθύτερης σκέψης…

















































































