Το βάζο του Φόβου

Συνεχίσαμε με το συναίσθημα του φόβου, ένα συναίσθημα που όλοι έχουμε νιώσει.

Συζητήσαμε:
– Τι με φοβίζει;
– Πώς νιώθω όταν φοβάμαι;
– Τι μπορώ να κάνω για να νιώσω καλύτερα;

Τα παιδιά μοιράστηκαν τους φόβους τους και τους έγραψαν πάνω σε μαύρους κύκλους.  «Με φοβίζει το σκοτάδι», «Με φοβίζουν τα πυροτεχνήματα», «Με φοβίζουν τα τέρατα»… Κάθε παιδί είχε κάτι μοναδικό να πει. Τα λόγια τους γέμισαν το βάζο του φόβου.


Μετάβαση στο άρθρο»

Ας γνωρίσουμε τον Θυμό

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας στα συναισθήματα και αυτή τη φορά μιλήσαμε για τον θυμό – το δυνατό, το έντονο, το κόκκινο συναίσθημα που όλοι έχουμε νιώσει κάποια στιγμή

Ξεκινήσαμε με συζήτηση:
 – Πότε θυμώνω;
 – Τι νιώθω όταν είμαι θυμωμένος;
 – Τι μπορώ να κάνω όταν θυμώνω για να ηρεμήσω;

Τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και έγραψαν τις απαντήσεις τους σε κόκκινες φούσκες και λέξεις που γέμισαν το βάζο του θυμού στην τάξη μας. Κάθε…


Μετάβαση στο άρθρο»

Οι σταγόνες της λύπης

Συνεχίσαμε με το συναίσθημα της λύπης, ένα συναίσθημα που όλοι έχουμε νιώσει. Μέσα από συζήτηση, τα παιδιά άνοιξαν την καρδιά τους και μοιράστηκαν στιγμές που τους κάνουν να νιώθουν λυπημένα, αλλά και με ποιους τρόπους μπορούμε να διαχειριστούμε τη λύπη μας.

Γράψαμε αυτά τα συναισθήματα σε μπλε σταγόνες – κάθε σταγόνα και μια μικρή ιστορία:
«Είμαι λυπημένος όταν χάνω το παιχνίδι μου.»
«Είμαι λυπημένη όταν η μαμά μου φεύγει για δουλειά.»
«Είμαι λυπημένη όταν…


Μετάβαση στο άρθρο»

Το βαζάκι της Χαράς

Ξεκινήσαμε με το συναίσθημα της χαράς. Κάθε παιδί σκέφτηκε τι του προκαλεί χαρά και το έβαλε μέσα στο βαζάκι της χαράς.

IMG 0694

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια, συνδέσαμε τη λέξη χαρά με το γράμμα Χ,χ, το γνωρίσαμε, βρήκαμε κι άλλες λέξεις που ξεκινούν από αυτό και ολοκληρώσαμε τη δραστηριότητα με ένα φύλλο εργασίας για εξάσκηση.

Τέλος, κάθε παιδί δημιούργησε το πορτραίτο…


Μετάβαση στο άρθρο»

Τα συναισθήματα έχουν χρώμα

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων, εστιάσαμε στα συναισθήματα: πώς τα αναγνωρίζουμε, πώς τα εκφράζουμε και πώς μπορούμε να τα διαχειριστούμε στην καθημερινότητά μας.

Αφετηρία του ταξιδιού μας ήταν το υπέροχο βιβλίο «Το τερατάκι των χρωμάτων», που μας βοήθησε να γνωρίσουμε τα συναισθήματα μας και να τα συνδέσουμε με χρώματα. Με έμπνευση από το βιβλίο, δημιουργήσαμε τα δικά μας έξι μπουκαλάκια συναισθημάτων, όπου θα αποθηκεύουμε κάθε φορά σκέψεις αντιπροσωπεύουν το κάθε συναίσθημα.

IMG 0674
Μετάβαση στο άρθρο»

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οργανώσαμε στην τάξη μας βιωματικές δραστηριότητες που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τις δυσκολίες και τις ικανότητες των ανθρώπων με αναπηρία.

Ξεκινήσαμε παρακολουθώντας εκπαιδευτικά animation μικρού μήκους που παρουσίαζαν με ευαισθησία και απλότητα την έννοια της αναπηρίας. Οι ιστορίες είχαν πρωταγωνιστές ένα παιδάκι και ένα σκυλάκι, και εστίαζε στα συναισθήματα, τις δυσκολίες αλλά και τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης.

Στη συνέχεια περπατήσαμε μέσα στην τάξη με κλειστά μάτια και μπαστούνι, προσπαθώντας να καταλάβουμε πώς κινείται ένα άτομο με προβλήματα όρασης….


Μετάβαση στο άρθρο»