Σχέδιο Δράσης 8ου Νηπιαγωγείου Νέας Ιωνίας 2024-25

Σχολική Μονάδα: 8ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ – 9350209

Στόχος Βελτίωσης:

Ποιος μπορεί να αφήνει ένα τέτοιο αποτύπωμα στη γη μας? Μπορούμε να το δούμε? Θα κατανοήσουν οι μικροί μαθητές μας ποιος απειλεί το περιβάλλον μας; Οι μικροί μας εξερευνητές θα βρεθούν μπροστά σ’ ένα μεγάλο οικολογικό πρόβλημα, θα ερευνήσουν, θα διευκρινίσουν έννοιες και ιδιότητες, θα φτιάξουν τον οικο-κώδικά τους, θα πειραματιστούν, θα εξασκήσουν την κριτική τους σκέψη, θ’ αναστοχαστούν για το μέλλον του περιβάλλοντός μας, θα συνεργαστούν με άλλους μαθητές και φορείς και θα συμμετέχουν ενεργά και βιωματικά σε δράσεις εντός και εκτός του σχολείου για να βρουν τη λύση του. Ποιες ενέργειες πρέπει να κάνουν στο σχολείο και στο σπίτι προκειμένου να κάνουν τη γη μας πιο χαρούμενη; Με τη βοήθεια πολύτιμων ηρώων: των τριών 3Rs κυριών: Ανακύκλωση, Επαναχρησιμοποίηση, Μείωση,  της κυρίας Φύτευσης με τον Κοσμοστούλη και το Σκουπιδάκη τα παιδιά θα αναλάβουν δράση για να μειώσουν το αποτύπωμα Άνθρακα τόσο στο σχολείο μας όσο και στην ευρύτερη κοινότητα.

Σχέδιο Δράσης-Τίτλος: «Η τεράστια, παράξενη πατούσα»  Οι μικροί εξερευνητές ερευνούν  το οικολογικό τους αποτύπωμα και αναλαμβάνουν δράση για τη μείωσή του

Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Συντονιστής Δράσης: ΞΗΡΑΔΑΚΗ ΕΛΕΝΗ – 072655240

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Η ηγεσία του σχολείου σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό έκριναν απαραίτητη τη συνέχιση του προηγούμενου σχεδίου Δράσης για την Αειφορία με εμβάθυνση και ενασχόληση με το οικολογικό μας αποτύπωμα. Αξιοποιώντας τους 17 δείκτες της Βιώσιμης Ανάπτυξης σε ένα σχολείο ασφαλές, φιλικό, χαρούμενο και συμπεριληπτικό όλη η σχολική κοινότητα εμπλέκεται ενεργά σε δράσεις που βοηθούν το περιβάλλον και προσπαθούν να το μειώσουν.

Στόχοι:

  1. Να κατανοήσουν τα παιδιά πως ο τρόπος ζωής τους έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον (οικολογικό αποτύπωμα)
  2. Να αναλάβουν δράση σε κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
  3. Να γίνουν οι οικολογικές δράσεις μέσον για την βελτίωση της συνεργασίας και ενεργούς εμπλοκής μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων και της τοπικής κοινότητας και των τοπικών επιχειρήσεων

Ειδικότερα:

Γνωστικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις του τρόπου ζωής τους  στο φυσικό περιβάλλον και στον άνθρωπο και να μπορούν να μετρήσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα.
  • Να κατανοήσουν πως τα σκουπίδια μπορούν να μειωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο μιας κυκλικής οικονομίας (κομποστοποιητής, ανακύκλωση…)
  • Να προτείνουν λύσεις για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου όπως η φύτευση δέντρων, η φύτευση βοτανόκηπου, λαχανόκηπου, ανθόκηπου
  • Να κατανοήσουν την έννοια της Ανακύκλωσης, Επαναχρησιμοποίησης, Μείωσης υλικών όπως πλαστικά, χαρτί, ενέργεια
  • Να κατανοήσουν πως στηρίζοντας τις τοπικές επιχειρήσεις και τα τοπικά προϊόντα μειώνουν και το οικολογικό τους ποτύπωμα
  • Να συνθέσουν το δικό τους οικο-κώδικα

Στόχοι στάσεων

  • Να προβληματιστούν και να εμπλακούν ενεργά στη δημιουργία φύτευσης, κομποστοποίησης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης, μείωσης ενέργειας-χαρτιού-πλαστικού
  • Να εξασκήσουν την κριτική τους σκέψη για τη μείωση του οικολογικού τους αποτυπώματος
  • Να συνεργαστούν με τοπικούς φορείς
  • Στόχοι δεξιοτήτων:
  • Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ομαδικών δράσεων όπως η κομποστοποίηση ή η μείωση πλαστικών
  • Να είναι σε θέση να φυτεύουν και να περιποιούνται φυτά, βότανα, λουλούδια και δέντρα
  • Να μεταφέρουν τις γνώσεις τους και στο σπίτι προσπαθώντας να μειώσουν και εκεί το οικολογικό τους αποτύπωμα.
  • Να επικοινωνήσουν τον οικοκώδικά τους στην ευρύτερη περιοχή
  • Να μαθητεύσουν δίπλα σε γιαγιάδες ή μαμάδες που θα τους δείξουν την παραγωγή γλυκών ή γευμάτων στο σχολείο μας και να νοιώσουν τη χαρά της προσφοράς

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Η ομάδα δράσης αφού συλλέξει σχετικές πληροφορίες,  ενημερώνει τα μέλη  του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μας μονάδας για τις ενέργειες που θ’ ακολουθήσουν για την επίτευξη των στόχων της δράσης.  Συγκεκριμένα:

 

  1. Από τον  Σεπτέμβριο έως  τον Νοέμβριο
  • Ορίζεται η Ομάδα Δράσης και το σχέδιο Δράσης με Πράξη Συλλόγου Διδασκόντων
  • Μέσα από συζήτηση στο Σύλλογο Διδασκόντων και τα δεδομένα των ερωτηματολογίων ανιχνεύει τις αναγκαίες  παρεμβάσεις στο σχολείο αλλά  και την επιθυμία για υλοποίηση  αυτών.
  • Ενημερώνει τους γονείς για το Σχέδιο Δράσης σε γενική Συνέλευση
  • Συλλέγει τον προβληματισμό των μαθητών για παρέμβαση στο χώρο με ερευνητικά δεδομένα και μέσα από ερωτηματολόγια μαθητών
  • Προετοιμάζει υλικά και χώρο (Λαχανόκηπο, κομποστοποιητή) και προχωρά στη δημιουργία των παραπάνω κήπων
  • Συζητά με φορείς και όμορα σχολεία για πιθανές επισκέψεις
  • Ορίζει το χρονοδιάγραμμα εργασιών και την καταγραφή των δράσεων
  • Υλοποιείται ο 1ος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων «Τροφή για Δράση» Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης:  2, 1, 3, 4, 6, 11, 12, 17
  • αποφασίζει με ποιον τρόπο θα αξιολογηθεί όλη η δράση
  • Συμμετέχει σε διαγωνισμούς με οικολογικό περιεχόμενο
  1. Από τον  Δεκέμβριο έως τον Ιανουάριο
  • Καταλήγει με τους μαθητές για το τελικό προϊόν της παρέμβασης
  • η ομάδα επεξεργάζεται τα νέα δεδομένα, εντοπίζει και καταγράφει τους ειδικούς που χρειάζονται για την υλοποίηση όλων των παρεμβάσεων και καθορίζει τον τύπο των συναντήσεων
  • Η προϊσταμένη ενημερώνει τη Σχολική Επιτροπή και τις Τεχνικές υπηρεσίες για χρηματοδότηση αλλά μαζί με την ομάδα δράσης ψάχνει και για χορηγούς
  • Η Ομάδα Δράσης υλοποιεί ανατροφοδοτική συνάντηση-συζήτηση και τα αποτελέσματα της ανατροφοδότησης, καταγράφονται και γίνονται απ’ όλους οι προτεινόμενες διορθώσεις-τροποποιήσεις
  1. Από τον Φεβρουάριο έως τον Μάρτιο
  • Yλοποιεί δράσεις δεντροφύτευσης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης, μείωσης και χρησιμοποιεί το έτοιμο πια κομπόστ στο λαχανόκηπο και στον ανθόκηπο
  • Υλοποιεί εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τοπικές επιχειρήσεις, στο δάσος…και δέχεται στο σχολικό χώρο τους ειδικούς
  • Συνεργάζεται με Ευρωπαίους εταίρους όπως η οργάνωση: Plastic Clever Schools, Scientix, Cool Schools
  • Εμπλέκει και την οικογένεια ενεργά με την παρακολούθηση μείωσης του οικολογικού τους αποτυπώματος
  • Υλοποιεί τον 3ο θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων: «Νοιάζομαι και Δρω»
  • Η Ομάδα Δράσης υλοποιεί ανατροφοδοτική συνάντηση-συζήτηση και τα αποτελέσματα της ανατροφοδότησης, καταγράφονται και γίνονται απ’ όλους οι προτεινόμενες διορθώσεις-τροποποιήσεις
  1. Από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο
  • Ολοκληρώνει και τον 4ο κύκλο των εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Blue Schools-clean seas” σε συνεργασία με την Helmepa
  • Υλοποιεί τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και κάνει δραστηριότητες εξωτερικού χώρου (outdoor activities) και τώρα
  • Καταναλώνει στο σχολείο και στο σπίτι τα προϊόντα φύτευσης (λαχανικά-βότανα) και τα χρησιμοποιεί για την ανάδειξη της υγιεινής διατροφής  και της κυκλικής οικονομίας μέσα από τη συνεργασία όλων
  • στο τέλος Μαΐου αποτιμά και αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του σχεδίου Δράσης  στο σύνολό της: Πιο συγκεκριμένα με 3 ερωτηματολόγια (Google forms)  αξιολόγησηs  του σχεδίου δράσης (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς),  portfolio μαθητών από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, και τα σχέδια αισθητικών παρεμβάσεων
  • Υλοποιεί με πολλές και διαφορετικές ενέργειες τη διάχυση του σχεδίου δράσης σε γονείς και στην τοπική κοινωνία όπως στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε δελτία τύπου, αλλά και στα όμορα σχολεία δια ζώσης

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

Ανθρώπινο δυναμικό

Η μείωση του οικολογικού αποτυπώματος  του σχολείου αφορά ολόκληρη τη σχολική κοινότητα (παιδιά, εκπαιδευτικούς, γονείς και τοπικούς φορείς).  Στις διάφορες δράσεις εμπλέκονται κυρίως  οι εκπαιδευτικοί  (ομάδα Δράσης και ο ΣΔ του σχολείου, εκπαιδευτικοί άλλων νηπιαγωγείων),  οι μαθητές, η διεύθυνση, τοπικοί επιχειρηματίες και άλλοι επιστήμονες  και η Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Χρόνος

Το σχέδιο δράσης απαιτεί σχολικό και  εξωσχολικό χρόνο. Απαιτείται επαρκής χρόνος για την υλοποίηση των σχεδίων βελτίωσης, κάτι που δεν μπορεί να γίνει την ώρα της διδασκαλίας (Σύλλογοι Διδασκόντων, σεμινάρια, επιμορφώσεις, εκδηλώσεις…)

Υλικοτεχνική υποδομή

Το σχέδιο δράσης απαιτεί τη διαθεσιμότητα υλικών όπως: χρώματα,  υλικά επισκευών, ξύλινες κατασκευές για λαχανόκηπο, χώμα, φυτά, γλάστρες, δενδρύλια,  πόες, εργαλεία αλλά και  ηλεκτρονικό εξοπλισμό όπως υπολογιστές,  προτζέκτορας και πανί προβολής, διαδίκτυο, εκτυπωτές,  οπτικοακουστικά μέσα και ψηφιακές applications και πλατφόρμες.

Οικονομικοί πόροι

Σχολική Επιτροπή  και αναζήτηση χορηγιών.

Πηγές

Ιδέες που προκύπτουν από την εμπειρία άλλων σχολείων,  εξωσχολικοί καλλιτέχνες και άλλοι επιστήμονες, κα.

Μέσα και ερευνητικά εργαλεία:

  • ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών  και μαθητών διερεύνησης αναγκαίων παρεμβάσεων στο σχολείο,
  • Χρονοδιάγραμμα εργασιών και καταγραφή των δράσεων κάτω από τους αντίστοιχους  δείκτες του Αειφόρου Σχολείου και τους 17 στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης,
  • 3 ερωτηματολόγια αξιολόγησηs του σχεδίου δράσης (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς),
  • portfolio μαθητών από τα εργαστήρια δεξιοτήτων,
  • η ιστοσελίδα του σχολείου ως μέσω διάδοσης και διάχυσης των δράσεων,
  • σχέδια αισθητικών παρεμβάσεων (μακέτες, ζωγραφική, ταμπλό…)

 

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

  • Η καλή συνεργασία, η διάθεση για προσφορά, οι πρωτοβουλίες, το κλίμα αποδοχής και αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά κίνητρα επιτυχίας της δράσης.
  • Επίσης, η πραγματοποίηση των δράσεων συνεργατικά από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
  • Και η έκφραση ικανοποίησης των μαθητών και όλων των εμπλεκόμενων από το τελικό αποτέλεσμα.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

Η αξιολόγηση κατευθύνεται (κυρίως) από τους ειδικούς στόχους και τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης

  • Αρχική αξιολόγηση με το ερωτηματολόγιο αναγκών παρέμβασης (εκπαιδευτικών & μαθητών)
  • Διαμορφωτική αξιολόγηση που αποφασίζεται με Σύλλογο Διδασκόντων και καταγράφεται σε Πρακτικό
  • Τελική αξιολόγηση με Google Forms σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς
  • Τελικά προϊόντα της δράσης

Η διάχυση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων μπορεί να γίνει είτε στο πλαίσιο της Ομάδας Σχολείων, είτε σε ευρύτερες επιμορφωτικές δράσεις, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης

……………………………………………………………………………………………………………………………………

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Η ηγεσία του σχολείου σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό έκριναν απαραίτητη τη συνέχιση του προηγούμενου σχεδίου Δράσης για την Αειφορία με εμβάθυνση και ενασχόληση με το οικολογικό μας αποτύπωμα. Αξιοποιώντας τους 17 δείκτες της Βιώσιμης Ανάπτυξης σε ένα σχολείο ασφαλές, φιλικό, χαρούμενο και συμπεριληπτικό όλη η σχολική κοινότητα εμπλέκεται ενεργά σε δράσεις που βοηθούν το περιβάλλον

Στόχοι:

  1. Να κατανοήσουν τα παιδιά πως ο τρόπος ζωής τους έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον (οικολογικό αποτύπωμα)
  2. Να αναλάβουν δράση σε κλίμα σεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
  3. Να γίνουν οι οικολογικές δράσεις μέσον για την βελτίωση της συνεργασίας και ενεργούς εμπλοκής μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων και της τοπικής κοινότητας και των τοπικών επιχειρήσεων

Ειδικότερα:

Γνωστικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις του τρόπου ζωής τους  στο φυσικό περιβάλλον και στον άνθρωπο και να μπορούν να μετρήσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα.
  • Να κατανοήσουν πως τα σκουπίδια μπορούν να μειωθούν και να επαναχρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο μιας κυκλικής οικονομίας (κομποστοποιητής, ανακύκλωση…)
  • Να προτείνουν λύσεις για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος του σχολείου όπως η φύτευση δέντρων, η φύτευση βοτανόκηπου, λαχανόκηπου, ανθόκηπου
  • Να κατανοήσουν την έννοια της Ανακύκλωσης, Επαναχρησιμοποίησης, Μείωσης υλικών όπως πλαστικά, χαρτί, ενέργεια
  • Να κατανοήσουν πως στηρίζοντας τις τοπικές επιχειρήσεις και τα τοπικά προϊόντα μειώνουν και το οικολογικό τους ποτύπωμα
  • Να συνθέσουν το δικό τους οικο-κώδικα

Στόχοι στάσεων

  • Να προβληματιστούν και να εμπλακούν ενεργά στη δημιουργία φύτευσης, κομποστοποίησης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης, μείωσης ενέργειας-χαρτιού-πλαστικού
  • Να εξασκήσουν την κριτική τους σκέψη για τη μείωση του οικολογικού τους αποτυπώματος
  • Να συνεργαστούν με τοπικούς φορείς

Στόχοι δεξιοτήτων:

  • Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ομαδικών δράσεων όπως η κομποστοποίηση ή η μείωση πλαστικών
  • Να είναι σε θέση να φυτεύουν και να περιποιούνται φυτά, βότανα, λουλούδια και δέντρα
  • Να μεταφέρουν τις γνώσεις τους και στο σπίτι προσπαθώντας να μειώσουν και εκεί το οικολογικό τους αποτύπωμα.
  • Να επικοινωνήσουν τον οικοκώδικά τους στην ευρύτερη περιοχή
  • Να μαθητεύσουν δίπλα σε γιαγιάδες ή μαμάδες που θα τους δείξουν την παραγωγή γλυκών ή γευμάτων στο σχολείο μας και να νοιώσουν τη χαρά της προσφοράς

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Σεπτέμβριος-Νοέμβριος

  • Ορίζεται η Ομάδα Δράσης και το σχέδιο Δράσης με Πράξη Συλλόγου Διδασκόντων και ανιχνεύονται οι τομείς δράσης αλλά  και η επιθυμία για υλοποίηση  αυτών.
  • Ενημέρωση γονέων σε γενική Συνέλευση
  • Συλλέγει τον προβληματισμό των μαθητών για παρέμβαση στο χώρο με ερευνητικά δεδομένα και μέσα από ερωτηματολόγια
  • Προετοιμάζει υλικά και χώρο (Λαχανόκηπο, κομποστοποιητή) και προχωρά στη δημιουργία των παραπάνω κήπων
  • Συζητά με φορείς και όμορα σχολεία για πιθανές επισκέψεις
  • Ορίζει το χρονοδιάγραμμα εργασιών και την καταγραφή των δράσεων
  • Εργαστήρια δεξιοτήτων «Τροφή για Δράση» Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης:  2, 1, 3, 4, 6, 11, 12, 17
  • Συμμετέχει σε διαγωνισμούς με οικολογικό περιεχόμενο

Δεκέμβριος –  Ιανουάριος

  • Καταλήγει με τους μαθητές για το τελικό προϊόν της παρέμβασης
  • η ομάδα επεξεργάζεται τα νέα δεδομένα, εντοπίζει και καταγράφει τους ειδικούς που χρειάζονται για την υλοποίηση όλων των παρεμβάσεων και καθορίζει τον τύπο των συναντήσεων
  • Η προϊσταμένη ενημερώνει τη Σχολική Επιτροπή και τις Τεχνικές υπηρεσίες για χρηματοδότηση αλλά μαζί με την ομάδα δράσης ψάχνει και για χορηγούς
  • Η Ομάδα Δράσης υλοποιεί ανατροφοδοτική συνάντηση
  • αποφασίζει με ποιον τρόπο θα αξιολογηθεί όλη η δράση

Φεβρουάριος – Μάρτιος

  • Yλοποιεί δράσεις δεντροφύτευσης, ανακύκλωσης, επαναχρησιμοποίησης, μείωσης και χρησιμοποιεί το έτοιμο πια κομπόστ στο λαχανόκηπο και στον ανθόκηπο
  • Υλοποιεί εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τοπικές επιχειρήσεις, στο δάσος…και δέχεται στο σχολικό χώρο τους ειδικούς
  • Συνεργάζεται με Ευρωπαίους εταίρους όπως η οργάνωση: Plastic Clever Schools, Scientix, Cool Schools
  • Εμπλέκει και την οικογένεια ενεργά με την παρακολούθηση μείωσης του οικολογικού τους αποτυπώματος
  • Εργαστήρια δεξιοτήτων: «Νοιάζομαι και Δρω»
  • Η Ομάδα Δράσης υλοποιεί ανατροφοδοτική συνάντηση

Απρίλιος- Ιούνιος

  • Ολοκληρώνει και τον 4ο κύκλο των εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «Blue Schools-clean seas” σε συνεργασία με την Helmepa
  • Υλοποιεί τις εκπαιδευτικές επισκέψεις και κάνει δραστηριότητες εξωτερικού χώρου (outdoor activities) και τώρα
  • Καταναλώνει στο σχολείο και στο σπίτι τα προϊόντα φύτευσης (λαχανικά-βότανα) και τα χρησιμοποιεί για την ανάδειξη της υγιεινής διατροφής  και της κυκλικής οικονομίας μέσα από τη συνεργασία όλων
  • στο τέλος Μαΐου αποτιμά και αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του σχεδίου Δράσης  στο σύνολό της: Πιο συγκεκριμένα με 3 ερωτηματολόγια (Google forms)  αξιολόγησηs  του σχεδίου δράσης (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς),  portfolio μαθητών από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, και τα σχέδια αισθητικών παρεμβάσεων
  • Υλοποιεί με πολλές και διαφορετικές ενέργειες τη διάχυση του σχεδίου δράσης σε γονείς και στην τοπική κοινωνία όπως στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε δελτία τύπου, αλλά και στα όμορα σχολεία δια ζώσης

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία

Ανθρώπινο δυναμικό: σχολική κοινότητα (παιδιά, εκπαιδευτικοί, γονείς),  τοπικοί επιχειρηματίες, επιστήμονες, η Σ.Ε Μαγνησίας.

Χρόνος: Επαρκής χρόνος για συνεδριάσεις, σεμινάρια, επιμορφώσεις, εκδηλώσεις

Υλικοτεχνική υποδομή: χρώματα,  υλικά επισκευών, ξύλινες κατασκευές για λαχανόκηπο, χώμα, φυτά, γλάστρες, δενδρύλια,  πόες, εργαλεία αλλά και  ηλεκτρονικό εξοπλισμό

Οικονομικοί πόροι: Σχολική Επιτροπή  και αναζήτηση χορηγιών.

Πηγές:Γιαγιάδες, επιχειρηματίες και επιστήμονες, κέντρα

Μέσα και ερευνητικά εργαλεία:

  • ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών  και μαθητών
  • Χρονοδιάγραμμα εργασιών και καταγραφή των δράσεων σχετικά με τους 17 στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης και τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος
  • 3 ερωτηματολόγια αξιολόγησηs του σχεδίου δράσης (μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς),
  • portfolio μαθητών από τα εργαστήρια δεξιοτήτων,
  • η ιστοσελίδα του σχολείου ως μέσω διάδοσης και διάχυσης των δράσεων,
  • σχέδια αισθητικών παρεμβάσεων (μακέτες, ζωγραφική, ταμπλό…)

 

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης

  • Η καλή συνεργασία, η διάθεση για προσφορά, οι πρωτοβουλίες, το κλίμα αποδοχής και αλληλεγγύης αποτελούν ισχυρά κίνητρα επιτυχίας της δράσης.
  • Επίσης, η πραγματοποίηση των δράσεων συνεργατικά από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς.
  • Και η έκφραση ικανοποίησης των μαθητών και όλων των εμπλεκόμενων από το τελικό αποτέλεσμα.

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης

Η αξιολόγηση κατευθύνεται (κυρίως) από τους ειδικούς στόχους και τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης

  • Αρχική αξιολόγηση: ερωτηματολόγιο ανίχνευσης (εκπαιδευτικών, μαθητών)
  • Διαμορφωτική αξιολόγηση
  • Τελική αξιολόγηση: Google Forms σε παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς
  • Τελικά προϊόντα της δράσης

Η διάχυση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων (Ομάδα Σχολείων, είτε σε ευρύτερες επιμορφωτικές δράσεις, με τη συνεργασία της Σ.Ε