Σύμφωνα με την ΠΡΑΞΗ 8η/ 29-09-2023 του Συλλόγου Διδασκόντων του 8ου νηπιαγωγείου Νέας Ιωνίας το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης έχει τίτλο – Κύριο προσανατολισμό: «Στο δρόμο προς την Αειφορία» με συντονίστρια του προγράμματος την εκπαιδευτικό ΠΕ60 Μαρία Ασημάκη.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 4 εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα:
- Τμήμα 1: Ασημάκη Μαρία
- Τμήμα 2: Μανδώρας Δημήτριος και Γαλατσίδα Ιωάννα (12.00-13.00)
- Τμήμα 3: Παπαποστόλου Αθηνά
Προγραμματισμός Σχεδίων Δράσης Τμημάτων ανά θεματικό κύκλο και τμήμα
1ος θεματικός κύκλος:– Φροντίζω το περιβάλλον
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θεματική ενότητα: Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος: «Πρόληψη και θεραπεία από φυσικές καταστροφές-πλημμύρες»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης και ψηφιακής μάθησης του 21ου αιώνα: κριτική σκέψη, επικοινωνία και συνεργασία σε διαζώσης και ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου: Στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, υπολογιστικής σκέψης
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής: διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης: Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, δημιουργία υπεύθυνων πολιτών του 21ου αιώνα που σέβονται το περιβάλλον, καλλιέργεια «πρότυπης συμπεριφοράς»/ προτάσεις
- Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης: 11, 3, 13, 14, 15, 17
- Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 16/10/2023 – 31/11/2023
2ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θεματική ενότητα: STE(A)Μ/εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: «Η αυλή που ονειρεύομαι».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης και ψηφιακής μάθησης του 21ου αιώνα, Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
- Δεξιότητες της τεχνολογίας: Δεξιότητες, διαχείρισης των μέσων (media): Πληροφορικός και τεχνολογικός γραμματισμός και γραμματισμός στα μέσα, Ρομποτική: Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, επιστημονική σκέψη
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου: Στρατηγική σκέψη, υπολογιστική σκέψη, παιχνίδια, κατασκευές, εφαρμογές, στρατηγική σκέψη
- Δεξιότητες ζωής: Κοινωνικής ενσυναίσθησης
- Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).
- Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης: 3,10, 4, 5, 9, 11, 13, 17
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 01/12/2023 – 09/02/2023
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θεματική ενότητα «Εθελοντισμός – Διαμεσολάβηση»
Τίτλος: «Ελάτε να γίνουμε εθελοντές»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα: συνεργασία, επικοινωνία, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη,
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής: δεξιότητες κοινωνικής ζωής, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, υπευθυνότητα, αλληλοκατανόηση, υπευθυνότητα
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου με παιχνίδια και κατασκευές για την υιοθέτηση αξιών και προτύπων, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός
- Δεξιότητες τεχνολογίας: Δεξιότητες διαχείρισης των μέσων
- Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης: 1, 4, 10, 11, 13, 17
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 12/02/2023 – 29/03/2023
4ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θεματική ενότητα «Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική ασφάλεια»
Τίτλος: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη μου»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων μάθησης (4Cs) του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες διαχείρισης του νου: Καλλιέργεια ρουτινών σκέψης και αναστοχασμού, ανάπτυξη της κριτικής σκέψης).
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής: δεξιότητες κοινωνικής ζωής, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, υπευθυνότητα, αλληλοκατανόηση, υπευθυνότητα, αυτομέριμνα
- Παγκόσμιοι Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης: 11, 3, 4, 9, 17
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 1/4/24 – 31/05/2024