ΠΡΑΞΗ 6η/ 29-09-2021
ΘΕΜΑ :“ Σύνταξη Ετήσιου Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”
Στη Ν. Ιωνία Βόλου και στο γραφείο του 8ου Νηπιαγωγείου Ν. Ιωνίας, σήμερα 29 Σεπτεμβρίου 2021, ημέρα Τετάρτη και ώρα 16:00΄ μ.μ., ο Σύλλογος Διδασκόντων του παραπάνω Νηπιαγωγείου που αποτελείται από τους/τις νηπιαγωγούς: 1) Ασημάκη Μαρία, 2) Ξηραδάκη Ελένη 3) Αθανασία Καρελλά, 4) Ευθαλία Λιβογιάννη και Κωνσταντίνο Χρήστου συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση, ύστερα από προφορική πρόσκληση της Προϊσταμένης του Νηπ/γείου, Ξηραδάκη Ελένης για να συζητήσει το θέμα:
«Σύνταξη Ετήσιου Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
Στην αρχή της συνεδρίασης, διαπιστώθηκε ότι υπάρχει απαρτία από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ60 του νηπιαγωγείου. Και τα πέντε μέλη του Συλλόγου διδασκόντων ήταν παρόντα εκτός από την καθηγήτρια Αγγλικών κλάδου ΠΕ06 που διδάσκει για 6 ώρες στο σχολείο μας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων, ύστερα από σχετική συζήτηση και αφού έλαβε υπ’ όψη του:
- Την εισήγηση της Προϊσταμένης
- Το Φ.Ε.Κ. 11/12-06-2020 Νόμος υπ’ αριθμ. 4692, Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες Διατάξεις,
- Την Υ.Α. 94236/ΓΔ4/29-07-2021 ΦΕΚ 3567/Β/4-8-2021 του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων όλων των τύπων σχολικών μονάδων, Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και των Γυμνασίων»
- Το υλικό της Επιμόρφωσης για τα εργαστήρια Δεξιοτήτων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
Ομόφωνα αποφασίζει
τη συμμετοχή του 8ου Νηπιαγωγείου Νέας Ιωνίας στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2021 -2022 και συντάσσει το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας ως εξής:
Το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης έχει τίτλο – Κύριο προσανατολισμό:
«Όλοι μαζί πάμε πιο μακριά»
λαμβάνοντας υπόψη τις εξής παραμέτρους:
- Την εξοικείωση των νηπίων με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα (μάθησης, αλφαβητισμού και ζωής), όπως αναλυτικά περιγράφονται στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας.
- Τις δράσεις και από τους 4 θεματικούς κύκλους, με διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου σε 7 εβδομάδες (2 μήνες).
- Το όραμα της Σχολικής Μονάδας που στόχο έχει την αναβάθμιση της σχολικής μονάδας σε κοινωνικο-πολιτισμικό επίπεδο.
- Την αξιολόγηση/αποτίμηση/ αναστοχασμό των δράσεων μετά το πέρας αυτών
- Τα βασικά πλεονεκτήματα της σχολικής μονάδας που θα βοηθήσουν στην καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος (και αναφέρονται αναλυτικά στο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής Μονάδας) είναι τα εξής: α. η συνεργασία του σχολείου με φορείς όπως το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, η Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού, η Δημοτική αρχή β. η πρότερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε παιδαγωγικά προγράμματα γ. η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών, δ. η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος, ε. η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και στ. η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.
Ως συντονίστρια του προγράμματος ορίζεται η εκπαιδευτικός ΠΕ60 Μαρία Ασημάκη.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά 4 εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου που διδάσκουν στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα:
- Τμήμα 1: Ασημάκη Μαρία
- Τμήμα 2: Καρελλά Αθανασία και Χρήστου Κωνσταντίνος
- Τμήμα 3: Λιβογιάννη Ευθαλία
Αποφασίζεται πως όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου θα συνεργάζονται και θα αποφασίζουν από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματικό κύκλο και με την κατάλληλη και απαραίτητη προσαρμογή στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των νηπίων των τριών τμημάτων. Όλα τα τμήματα έχουν μικτό πληθυσμό παιδιών Ρομά και μη Ρομά με μεγαλύτερο αριθμό Ρομά μαθητών στο 3ο Τμήμα.
Η διάχυση των επιμέρους και των συνολικών αποτελεσμάτων του κάθε θεματικού κύκλου θα γίνεται κυρίως μέσω της ιστοσελίδας της Σχολικής Μονάδας, από την οποία θα ενημερώνονται συνεχώς οι γονείς σχετικά με τη διεξαγωγή των εργαστηρίων ανά ενότητα και θεματικό κύκλο και θα επιδιώκεται η εμπλοκή και η συνεργασία τους όπου είναι εφικτές!
Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους εργαστηρίων θα ακολουθήσουν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού (προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος, ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή πρωτοτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης, επανασχεδιασμός). Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές – ρουτίνες σκέψης [βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι, ερωταποκρίσεις, τι σε κάνει να το λες; δημιουργικές συγκρίσεις, καταιγισμός ιδεών].
Το Σχέδιο Δράσης Σχολικής Μονάδας που έχει ήδη συνταχθεί, θα υλοποιηθεί με παρόμοιο τρόπο και από τα τρία τμήματα (με μικρές προσαρμογές και αναπροσαρμογές στις ανάγκες των νηπίων του κάθε τμήματος και παρεμβάσεις όπου χρειάζεται με διαμορφωτική αξιολόγηση).
Προγραμματισμός Σχεδίων Δράσης Τμημάτων ανά θεματικό κύκλο και τμήμα
1ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και αλληλοσεβασμός»
Τίτλος: «Είμαι και εγώ στην ομάδα»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων, Ευαισθησία, ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα
- οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου με παιχνίδια και κατασκευές για την υιοθέτηση αξιών και προτύπων.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 10/10/2021 – 30/11/2021
2ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θέμα «Διατροφή»
Τίτλος: «Με σωστή τροφή είμαι γερό παιδί»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
- Δεξιότητες διαχείρισης των μέσων
- Καλλιέργεια ρουτινών σκέψης και αναστοχασμού με τη γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
- ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 01/12/2021- 07/02/2022
3ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θέμα: STE(A)Μ
Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές».
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού για την κατανόηση του κύκλου της ζωής εντόμων.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου με παιχνίδια και κατασκευές
- Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 10/02/2022 – 30/03/2022
4ος θεματικός κύκλος:– Φροντίζω το περιβάλλον
1ο, 2ο και 3ο τμήμα: Θέμα «Οικολογική Συνείδηση»
Τίτλος: «ΘάλαSOS χωρίς πλαστικά»
Βασικοί στόχοι:
- καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου /Ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τις συνέπειες των πλαστικών σκουπιδιών σε θάλασσες και ακτές και παρουσίαση του προβλήματος προς επίλυση
- Καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής με τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών του 21ου αιώνα που σέβονται το περιβάλλον / κριτική σκέψη
- καλλιέργεια «πρότυπης συμπεριφοράς»/ προτάσεις
- υλοποίηση και αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.
Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: 10/04/2022 – 30/05/2022
Το παρόν πρακτικό θα κοινοποιηθεί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Μαγνησίας.
Για το σκοπό αυτό συντάχτηκε το παρόν πρακτικό και αφού διαβάστηκε μεγαλόφωνα, υπογράφεται όπως ακολουθεί από τους εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας.
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου ToΔιδακτικό Προσωπικό:
Ελένη Ν. Ξηραδάκη Ασημάκη Μαρία
Καρελλά Αθανασία
Λιβογιάννη Ευθαλία
Χρήστου Κωνσταντίνος