Μια νέα σχολική χρονιά … is loanding!

Χρήσιμες Πληροφορίες

…προς τους γονείς!

 

Capture

 

 

Το εκπαιδευτικό προσωπικό και η προϊσταμένη του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης

καλωσορίζει

τους γονείς κ κηδεμόνες των νηπίων και προνηπίων,

που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά, στο 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης, κατά τη σχολική χρονιά 2025-2026,

προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή στο νηπιαγωγείο!

2b7b29c8026265a614262035bd413a19

Για την καλή λειτουργία του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης που φέτος θα λειτουργήσει με

2 Τμήματα πρωινά

1 τμήμα ολοήμερο και

1 Τμήμα πρωινής ζώνης (κοινό με το συστεγαζόμενο 10ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης)

Το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης δεν βρίσκεται στη λίστα των επιλεγμένων νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν φέτος με διευρυμένο ωράριο μέχρι τις 17.30 μμ.

Οι γονείς είναι ανάγκη να φροντίζουν ώστε:

  •  Να τηρείται αυστηρά το ωράριο του Νηπιαγωγείου.
  • Να αποφεύγονται απουσίες χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος.
  • Να τηρούνται οι βασικοί κανόνες υγιεινής για τα παιδιά τους.
  • Να ξαπλώνουν τα παιδιά σχετικά νωρίς το βράδυ.
  • Να προσφέρουν στα παιδιά υγιεινό πρωινό πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι.
  • Να είναι ντυμένα με άνετα και κατάλληλα για κάθε εποχή ρούχα.
  • Να ελέγχουν καθημερινά την σχολική τσάντα όχι μόνο για τη φροντίδα της αλλά και για πιθανά ενημερωτικά σημειώματα.
  • Να αναφέρουν άμεσα τυχόν παράπονα των παιδιών ή των ιδίων στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τα νήπια-προνήπια είναι ανάγκη να κατέχουν ήδη  τις παρακάτω δεξιότητες: 

  • Να αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  • Να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους.
  • Να αναγνωρίζουν και να φροντίζουν τα πράγματά τους.
  • Να τρώνε μόνα τους.
  • Να απαντούν όταν τα καλούν με το όνομά τους.

Ηλικιακά ορόσημα των παιδιών που είναι ανάγκη να ενισχυθούν και από τους γονείς

Τα κυριότερα ορόσημα στην ανάπτυξη παιδιών 4-5 ετών.

Κινητικά ορόσημα, το παιδί πρέπει να:
1. Στέκεται στο ένα πόδι για 10 δευτερόλεπτα.
2. Πηδά και κάνει κουτσό, περπατά-ακολουθεί ευθείες ή τεθλασμένες γραμμές.
3. Κάνει κούνια και σκαρφαλώνει.
Ορόσημα λεπτής κινητικότητας, το παιδί πρέπει να:
1. Αντιγράφει τρίγωνα και λοιπά σχήματα.
2. Ζωγραφίζει «άνθρωπο» με σώμα και άκρα.
3. Γράφει μερικά γράμματα.
4. Ντύνεται και ξεντύνεται χωρίς βοήθεια.
5. Χρησιμοποιεί πιρούνι, κουτάλι.
6. Συνήθως ασχολείται με την φροντίδα του (χτένισμα, πλύσιμο χεριών κ.λπ.).
7. Αυτοεξυπηρετείται στην τουαλέτα.
Γλωσσικά ορόσημα, το παιδί πρέπει να:
1. Θυμάται μέρος μιας ιστορίας.
2. Μιλά με φράσεις άνω των 5 λέξεων.
3. Χρησιμοποιεί τον μέλλοντα.
4. Λέει όνομα και διεύθυνση.
Γνωσιακά ορόσημα, το παιδί πρέπει να:
1. Μπορεί να καταμετρήσει 10 ή περισσότερα πράγματα.
2. Μπορεί να αναγνωρίσει σωστά 4 χρώματα.
3. Αντιλαμβάνεται καλύτερα την αίσθηση του χρόνου.
4. Ξέρει τη χρήση καθημερινών αντικειμένων (χρήματα, παιχνίδια, ζώα, φαγητό κλπ.).
Κοινωνικά ορόσημα, το παιδί πρέπει να:
1. Θέλει να ευχαριστήσει τους φίλους του.
2. Θέλει να είναι σαν τους φίλους του.
3. Πιο θετικό προς τους κανόνες.
4. Χαίρεται να τραγουδά, να χορεύει και να παίζει.
5. Δείχνει ανεξαρτησία.
Ενημερώστε το νηπιαγωγείο, αν το παιδί:
1.Είναι φοβισμένο ή ντροπαλό.
2.Εμφανίζει υπερβολικά επιθετική συμπεριφορά.
3.Δεν απομακρύνεται εύκολα από κοντά σας.
4.Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια δραστηριότητα για περισσότερο από 5 λεπτά.
5.Δεν ενδιαφέρεται για παιχνίδι με τα άλλα παιδιά.
6.Δεν ανταποκρίνεται σε άλλους ανθρώπους.
7.Σπάνια παίζει «φανταστικό παιχνίδι» ή μιμείται.
8.Δείχνει λυπημένο τον περισσότερο καιρό.
9.Δεν ασχολείται με πολλές διαφορετικές δραστηριότητες.
10.Αποφεύγει ενήλικες ή παιδιά ή μοιάζει διαρκώς αφηρημένο.
11.Δεν εκφράζει μεγάλη ποικιλία συναισθημάτων.
12.Δεν τρώει, δεν κοιμάται ή δεν χρησιμοποιεί την τουαλέτα.
13.Δεν μπορεί να ξεχωρίσει τη φαντασία από την πραγματικότητα.
14.Είναι συνήθως παθητικό.
15.Δεν αντιλαμβάνεται οδηγίες δύο βημάτων με επιρρήματα.
16.Δεν λέει σωστά το ονοματεπώνυμό του.
17.Δεν χρησιμοποιεί σωστά τον πληθυντικό και τους παρελθόντες χρόνους.
18.Δεν θέλει να μιλά για το πώς πέρασε τη μέρα του.
19.Δεν μπορεί να φτιάξει πύργο με 6-8 κύβους.
20.Δεν κρατά άνετα έναν μαρκαδόρο.
21.Δεν μπορεί να βγάλει τα ρούχα του.
22.Δεν μπορεί να πλύνει καλά τα δόντια του.
23.Δεν μπορεί να πλύνει και να στεγνώσει τα χέρια του.
24.Είναι προσκολλημένο σε ηλεκτρονικά παιχνίδια και συσκευές.
25.Αντιμετωπίζετε οικονομικές ή άλλες οικογενειακές δυσκολίες.
Σημαντική υπενθύμιση προς τους γονείς
Στα Δημόσια νηπιαγωγεία δεν υπάρχει κατά τη διάρκεια όλων των ωρών λειτουργίας προσωπικό καθαριότητας ή άλλο βοηθητικό προσωπικό. Γι’ αυτό εκπαιδεύστε τα παιδιά σας στην τήρηση βασικών κανόνων υγιεινής και αυτοεξυπηρέτησης πχ πάνε μόνα στην τουαλέτα, πλένουν συχνά τα χέρια τους, βάζουν συχνά αντισηπτικά με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, αλλάζουν μόνα τους ρούχα αν βραχούν ή λερωθούν, οι εκπαιδευτικοί δεν βγαίνουν από την τάξη – για λόγους ασφάλειας – όπου είναι το σύνολο των παιδιών, δεν μπορεί να δοθεί παροχή βοήθειας ενός παιδιού στην τουαλέτα, στρώνουν τραπέζι και τρώνε μόνα τους, στρώνουν κρεβάτια και σεντόνια ύπνου μόνα τους κτλ. Υποστήριξη βέβαια μπορεί να υπάρχει από τους εκπαιδευτικούς σε κάποιους τομείς εντός της τάξης.
Πάντα επίσης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς υπάρχουν περιθώρια προσαρμογής και παροχής οδηγιών προς τα παιδιά, αλλά για να κερδίσουμε χρόνο, και να αποφύγουν την όποια συναισθηματική φόρτιση τα παιδιά σας, προετοιμάστε κι εσείς την είσοδο των παιδιών σας στο Νηπιαγωγείο.
images

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

                                                                    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΠΡΩΙΝΟ ΤΜΗΜΑ)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
7:45-8:00 Πρόωρη υποδοχή μαθητών/-τριών (προαιρετικό πρόγραμμα).
08:15-8:30 Υποδοχή μαθητών/-τριών.
08:30-09:15 Ελεύθερο παιχνίδι – ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές).
09:15-10:00 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ., πρόγευμα.
10:00-10:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10:20-11:05 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ.
11:05-11:50 Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κέντρα μάθησης, ανατροφοδότηση (γωνιές).
11.50-12.10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12.10-12.50 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. – Αναστοχασμός – Ανατροφοδότηση – Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας.
12:50-13:00 Προετοιμασία για αποχώρηση.
13:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΤΜΗΜΑ)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
13.00-14.20 Προετοιμασία γεύματος/γεύμα

Χαλάρωση/ύπνος.

14:20-15:00 Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ.
15:00-15:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
15:20-15:50 Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, ανατροφοδότηση.
15:50-16:00 Προετοιμασία για αποχώρηση.
16:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Φροντίζοντας να τηρούνται και τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τα οποία θα ενημερωθείτε προσεχώς

ευχόμαστε:

Καλή Σχολική Χρονιά!

λήψης 1 1

ΥΓ  Το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης υποστηρίζει ο Σύλλογο; Γονέων & Κηδεμόνων που προσπαθεί και διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών. Γίνετε λοιπόν μέλη αυτού του Συλλόγου Γονέων και ενισχύστε τη δράση αλλά και τον σκοπό  ίδρυσής του που δεν είναι άλλος από την ενίσχυση του έργου του νηπιαγωγείου ώστε να λειτουργεί αποδοτικότερα.

1

Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε στην σελίδα Δράσεις Συλλόγου γονέων!

Ο καθιερωμένος Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς  θα πραγματοποιηθεί την

Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 σε ώρα που θα ανακοινωθεί όταν θα πλησιάζει ο καιρός.

Μετά το τέλος του Αγιασμού θα ακολουθήσει χωρισμός τμημάτων και μια σύντομη ενημέρωση, από τις εκπαιδευτικούς.

Κατόπιν συνοδοί και παιδιά θα αποχωρήσουν.

Πολλές ευχές για  υγεία και πρόοδο στους μικρούς μαθητές & στις μικρές μαθήτριες.

hillschool dimotikon nea kali arxi 2020 21

Οι πρώτες-πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο!

Οι πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο είναι καθοριστικές για τη μετάβαση των προνηπίων/νηπίων από την οικογένεια ή από άλλο προσχολικό ίδρυμα στο Νηπιαγωγείο. Καλό  είναι να λάβουμε υπόψη μας τα παρακάτω προκειμένου η μετάβαση των προνηπίων/νηπίων να είναι ομαλή.

  • Βάζουμε τα παιδιά για ύπνο νωρίς το βράδυ.
  • Ετοιμάζουμε  μαζί τους την τσάντα και το κολατσιό τους . Φροντίζουμε να βάλουμε για δεκατιανό κάτι υγιεινό και παράλληλα ελκυστικό.
  • Ετοιμάζουμε τα ρούχα τους μαζί από το βράδυ. Φροντίζουμε τα ρούχα τους να είναι άνετα και  ευρύχωρα  χωρίς ζώνες, ώστε να είναι εύκολο να τα διαχειριστούν ακόμα και στην τουαλέτα.
  • Τα ξυπνάμε αρκετά πιο νωρίς ώστε να πάρουν το πρωινό τους χωρίς να δουν τηλεόραση.
  • Καλημερίζουμε τη δασκάλα με χαμόγελο και αφήνουμε το παιδί μας στην πόρτα του νηπιαγωγείου. Χαιρετάμε το παιδί μας με χαμόγελο αφού το διαβεβαιώσουμε ότι θα επιστρέψουμε να το πάρουμε την ώρα αποχώρησης . Δεν χρονοτριβούμε τις πρώτες μέρες  και αν κλαίει το παιδί ή έχουμε συγκινηθεί συνεχίζουμε το δρόμο μας χωρίς να κοιτάξουμε πίσω. Για τα παιδιά που δεν έχουν ομαλές μεταβάσεις  σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό σχεδιάζεται ένα πρόγραμμα προσαρμογής.

ead0b264de222881c0c68251ae009afa

Η ΤΣΑΝΤΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Επιλέγουμε μία τσάντα πλάτης νηπιαγωγείου με 2 θήκες και χωρίς ροδάκια, ούτε πολύ μεγάλη αλλά ούτε και μικρή.

Τι μπορεί να περιέχει ;

  •  Μικρή τετράγωνη πετσέτα με διακριτικό σημάδι έτσι ώστε το νήπιο να μπορεί να την ξεχωρίζει η οποία θα χρησιμοποιείται κατά την διάρκεια του πρωινού γεύματος
  • Δοχείο φαγητού (τάπερ) για το πρόγευμα στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  • Μπουκάλι ή παγούρι με νερό στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  • Υγρά αντισηπτικά μαντίλια, χαρτομάντιλα
  • Μια αλλαξιά ρούχων, εσώρουχων και ένα ζευγάρι κάλτσες για περίπτωση ατυχήματος πχ κατά την επίσκεψη στην τουαλέτα

Κάθε νήπιο  έχει την  τσάντα του. Συνιστάται οι τσάντες να είναι χωρίς ροδάκια, ώστε να είναι ελαφρύτερες και να καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο.

Στη συνέχεια δίνουμε βάση στο μπουκάλι-παγούρι που θα διαλέξουμε, Τα περισσότερα παγούρια της αγοράς είναι συνήθως… αμφίβολης ποιότητας, δεν καθαρίζονται εύκολα -ειδικά αυτά με το καλαμάκι- και τα πλαστικά τους σπανίως φέρουν ένδειξη ασφάλειας. Σε περίπτωση που επιλέξουμε πλαστικό παγούρι, καλό θα είναι να το αλλάζουμε ανά 3-4 μήνες.

Ειδικότερα για τα παιδιά που φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα

εκτός από τη σχολική τσάντα καλό είναι να έχουν και την τσάντα φαγητού δηλ. ένα μικρό τσαντάκι (ισοθερμικό) με το όνομα του παιδιού, το οποίο θα περιέχει:

  • Μια μικρή τετράγωνη πετσετούλα
  • Το σκεύος για το μεσημεριανό φαγητό που μπορεί να είναι μεταλλικό ή ισοθερμικό αλλά σε κάθε περίπτωση θα έχει παιδικό μέγεθος στο οποίο θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού
  • Κουτάλι/πιρούνι, κατά περίπτωση
  • Ένα ακόμα μπουκάλι/παγούρι με νερό

Προσέχουμε πάντα το βάρος που έχουν οι τσάντες. Αυτό το βάρος δεν πρέπει να κουράζει και να επιβαρύνει την μέση των παιδιών. Ελέγχουμε καθημερινά τις τσάντες των παιδιών και καθαρίζουμε τα υπολείμματα των τροφών.

kolatsio paidia sxoleio

ΤΡΟΦΕΣ  ΠΟΥ  ΠΡΟΤΙΜΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

  • Σάντουιτς με φρέσκα και υγιεινά υλικά ( τυρί, ντομάτα ή άλλα λαχανικά, αυγό, γαλοπούλα, κοτόπουλο, ζαμπόν ή ψάρι
  • Κουλούρι Θεσσαλονίκης
  • Τοστ
  • Άψητοι/ανάλατοι ξηροί καρποί
  • Γιαούρτι ( κατά προτίμηση λευκό-χωρίς χρωστικές ή συντηρητικά)
  • Πίτες ( τυρόπιτα, σπανακόπιτα κτλ ) μόνον εάν είναι σπιτικές ( όχι έτοιμες κατεψυγμένες-όχι αγορασμένες από φούρνο)
  • Φρέσκα φρούτα πολύ καλά πλυμένα και λαχανικά
  • Ψωμί με βούτυρο και μαρμελάδα ή μέλι, καμιά φορά πραλίνες τύπου «μερέντα»
  • Δημητριακά (κορν φλέικς)
  • Αυγό
  • Σπιτικό ρυζόγαλο
  • Φρέσκο γάλα
  • Ο,τιδήποτε έχει παρασκευαστεί στο σπίτι (κέικ, κουλουράκια, γλυκά , κτλ)

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ

  •  Τυρόπιτες, σπανακόπιτες κτλ αγορασμένες ή κατεψυγμένες έτοιμες για ψήσιμο
  • Κρουασάν του εμπορίου (όλων των ειδών)
  • Σνακ σοκολάτας
  • Τσιπς, γαριδάκια ή άλλα συσκευασμένα σνακ, π.χ. αλμυρά μπισκότα ή κράκερ
  • Μπισκότα ή οποιοδήποτε άλλο επεξεργασμένο/τυποποιημένο τρόφιμο
  • Σοκολατούχο γάλα
  • Χυμοί του εμπορίου

011400017800823 photo2 1

ΠΑΝΤΟΦΛΑΚΙΑ 

Όλα τα παιδιά ας έχουν ένα ζευγάρι παντοφλάκια τύπου crocs για χειμώνα και καλοκαίρι τοποθετημένα σε παιδικό κουτάκι παπουτσιών όπου θα αναγράφεται το όνομα του παιδιού.

1210414202912016 Copy 500x500 1

obliecka na vankusik bavlna 40x50 view

ΙΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ

Τα παιδιά που θα φοιτούν στο ολοήμερο θα χρειαστούν τοποθετημένα σε θήκη ρούχων με φερμουάρ

  • ένα παιδικό σεντονάκι (όχι μονό σεντόνι)
  • ένα παιδικό μαξιλαράκι με μαξιλαροθήκη και
  • ένα παιδικό κουβερτάκι πικέ (όχι μονή κουβέρτα)

Προσοχή όλα σε παιδικό/βρεφικό μέγεθος και με το όνομα του παιδιού

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

  •  Τα παιδιά τακτοποιούν μόνα τους τα προσωπικά τους είδη (τσάντες, μπουφάν) στο νηπιαγωγείο στα πλαίσια της αυτονόμησης τους.
  • Φροντίζουμε να ελέγχουμε και να κόβουμε τα  νύχια των παιδιών.
  • Σταυρουδάκια, βραχιολάκια και κρεμαστά σκουλαρίκια αποφεύγονται γιατί μπορεί να θέσουν σε επικινδυνότητα  τα παιδιά στο νηπιαγωγείο
  •  Απαραίτητη προϋπόθεση στο νηπιαγωγείο  είναι η κατάκτηση αυτονομίας στην τουαλέτα.
  • Τα παιδιά πλένουν μόνα τους τα χέρια και μπορούν να  χρησιμοποιούν μόνα τους χαρτομάντιλα  σε περιπτώσεις καταρροής.
  • Φοράνε μόνα τους μπουφάν και τα κρεμάνε από το κορδελάκι που υπάρχει στο μέσα μέρος. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει φροντίζουμε να ράψουμε ένα μόνοι μας.
  • Φοράνε και δένουν μόνα τους τα κορδόνια στα παπούτσια διαφορετικά  έχουν παπούτσια χωρίς κορδόνια με βέλκρο.
  • Τα νήπια που αρρωσταίνουν  μένουν στο σπίτι τους και  έρχονται στο νηπιαγωγείο αφού αναρρώσουν πλήρως (ένα 24/ωρο χωρίς πυρετό).
  • Σ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς  κάνουμε σχολαστικό έλεγχο για ψείρες και σε περίπτωση που κολλήσουμε ενημερώνουμε το σχολείο.
  • Παίζουμε με τα παιχνίδια του σχολείου και δεν φέρνουμε  δικά μας παιχνίδια από το σπίτι. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο για παιδαγωγικούς λόγους και εφόσον ζητηθεί  από τον/την νηπιαγωγό.
  • Οι διδακτικές επισκέψεις πραγματοποιούνται εντός του διδακτικού ωραρίου και αφορούν εξόδους των παιδιών ή επισκέψεις καλλιτεχνών στο νηπιαγωγείο. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει οικονομικό κόστος και η συμμετοχή των νηπίων είναι προαιρετική. «Όσα νήπια δεν παίρνουν μέρος στις εξόδους δεν προσέρχονται στον νηπιαγωγείο την ημέρα αυτή, μετά από έγκαιρη ενημέρωση των γονέων τους». Οι γονείς που δηλώνουν ότι επιθυμούν το παιδί τους να συμμετάσχει τηρούν το λόγο τους και σε περίπτωση απουσίας του παιδιού πληρώνουν το κόστος του λεωφορείου.
  • Τα νήπια που ανήκουν σε άλλο δόγμα ή θρήσκευμα δεν συμμετέχουν στην πρωινή προσευχή αλλά παρευρίσκονται σ’ αυτή. Σχετικά με  τις εκδηλώσεις θρησκευτικού περιεχομένου μπορούν να απουσιάζουν (εκκλησιασμός), εφόσον οι γονείς τους το ζητήσουν με γραπτή δήλωση. Συμμετέχουν όμως στον εορτασμό των εθνικών επετείων.
  • Για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει ενημερώνουμε την υπεύθυνη νηπιαγωγό του τμήματος και αν δε δοθεί λύση απευθυνόμαστε στην προϊσταμένη του νηπιαγωγείου.
  • Η καλημέρα είναι ευχή. Καλημερίζουμε με χαμόγελο όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου αλλά και τους άλλους γονείς. Δεν ξεχνάμε ότι αποτελούμε παράδειγμα για τα παιδιά μας.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

Για μια πιο ανώδυνη προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον….

Ο Σεπτέμβρης πλησιάζει και μαζί με αυτόν πλησιάζει και η μέρα που το παιδί μας θα πάει για πρώτη φορά στο σχολείο! Ο αποχωρισμός και η αγωνία για το άγνωστο καθιστά αυτή την πρώτη μέρα σημαντική για το παιδί και όλη την οικογένεια.

proti mera ston paidiko nipiagogeio

agxos apoxorismou 2

 

Είναι λοιπόν απαραίτητο να προετοιμάσουμε το παιδί για τη μέρα που σηματοδοτεί μια νέα περίοδο σε ένα καινούργιο μέρος με νέους ανθρώπους. Μέσα από αυτή την διαδικασία της προετοιμασίας του παιδιού προετοιμαζόμαστε και εμείς μαζί του.

Πώς βοηθούμε το παιδί να προσαρμοστεί στο νέο σχολικό περιβάλλον.

Οι ειδικοί προτείνουν κάποιους τρόπους με τους οποίους ο αποχωρισμός του παιδιού και της μητέρας για την ένταξή του  στο νηπιαγωγείο μπορεί να γίνει μία ευκολότερη διαδικασία και για τους δύο.

  • Είναι καταρχάς πολύ σημαντικό το παιδί και η μητέρα να έχουν συνηθίσει σε μικρούς αποχωρισμούς (π.χ. για να πάει εκείνη για ψώνια).
  • Κατά τους αποχωρισμούς αυτούς, η μητέρα πρέπει να ενημερώνει το παιδί για την απουσία της και να το αποχαιρετά στοργικά. Στην περίπτωση που φύγει κρυφά και το παιδί την αναζητήσει, είναι πιθανό να νιώσει εγκατάλειψη.
  • Αν αυτό επαναληφθεί αρκετές φορές, το αίσθημα της εγκατάλειψης θα δημιουργήσει στο παιδί έντονη ανασφάλεια ακόμη και σε ολιγόλεπτες απουσίες της μητέρας και θα δυσχεράνει αργότερα την ένταξή του στο σχολείο.
  • Οι μικροί αποχωρισμοί βοηθούν και την ίδια τη μητέρα να αρχίσει να εμπιστεύεται τη φροντίδα του παιδιού σε άλλα πρόσωπα και να αντιλαμβάνεται ότι μπορεί να είναι ασφαλές ακόμη και στην απουσία της.
  • Ο αποχωρισμός του παιδιού από τη μητέρα είναι ευκολότερος στην περίπτωση που αυτό έχει συνηθίσει από μικρό να έρχεται σε επαφή με νέα πρόσωπα και μέρη.
  • Προς αυτόν τον σκοπό, θα μπορούσε να συμβάλει θετικά και μία συζήτηση των γονέων με το παιδί. Θα το προετοιμάσει για το τι θα συμβεί την πρώτη μέρα του στο σχολείο με έμφαση στη δημιουργία θετικών εντυπώσεων και προσδοκιών.
  • Η συζήτηση αυτή θα πρέπει, επίσης, να εστιάσει στην αποσαφήνιση των αποριών του παιδιού και στην τροποποίηση των λανθασμένων αντιλήψεών του.
  • Η στάση του γονιού απέναντι στο σχολείο επηρεάζει και τη στάση του παιδιού απέναντι σ’ αυτό. Αν ο γονιός εκφράζεται αρνητικά για το νηπιαγωγείο και εκδηλώνει τη δυσαρέσκειά του μπροστά στο παιδί, είναι πιθανό να αναπτύξει και αυτό έναν αρνητισμό για το σχολείο.
  • Αντίθετα, ένας γονιός που δείχνει ικανοποιημένος και εκφράζεται θετικά για το σχολείο. Θα δημιουργήσει στο παιδί ένα αίσθημα ασφάλειας, με αποτέλεσμα να είναι θετικά προσκείμενο απέναντι σ’ αυτό.
  • Για το λόγο αυτό, είναι πολύ σημαντικό τυχόν προβλήματα που προκύψουν στη συνεργασία με το σχολείο. Να συζητηθούν με τους νηπιαγωγούς, χωρίς την παρουσία του παιδιού.
  • Ιδιαίτερης σημασίας είναι και η κοινή στάση των γονέων απέναντι στο σχολείο. Σε διαφορετική περίπτωση είναι πιθανή η σύγχυση του παιδιού.
  • Οι γονείς δεν έχουν την ευχέρεια να επιλέξουν τις ιδανικές λύσεις, η σταδιακή ένταξη του παιδιού στο νηπιαγωγείο συχνά είναι μια καλή λύση. Ένα πρόγραμμα με σταδιακή αύξηση του χρόνου παραμονής του θα συμβάλλει ίσως στην ευκολότερη προσαρμογή του.

784784p888EDNmain1018Merenbloom pic

Υποσημείωση: Όπως προκύπτει ένα παιδί που δυσκολεύεται στην πρωινή προσαρμογή ή δεν έχει αποκτήση αυτονομία στην τουαλέτα ή στις ρουτίνες ντυσίματος κτλ είναι δυσκολότερο να προσαρμοστεί στο ολοήμερο πρόγραμμα το οποίο είναι απαιτητικότερο όχι μόνον εξαιτίας της οκτάωρης παραμονής στο σχολικό περιβάλλον αλλά και γιατί απαιτεί περισσότερες κατακτημένες δεξιότητες από μέρους του παιδιού πχ στρώσιμο/ξέστρωμα κρεβατιού (στρώματος), δίπλωμα/ξεδίπλωμα/τακτοποίηση ιματισμού, άνοιγμα/κλείσιμο δοχείου φαγητού,  χρήση κουταλοπίρουνου κτλ.

Δράση Φιλαναγνωσίας με παιδιά κια γονείς στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης με τίτλο «Βιβλιοπόντικες και Μέντωρ εν δράσει»

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης με τίτλο «Βιβλιοπόντικες και Μέντωρ εν δράσει», πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 28 Μαΐου μια μοναδική εκδήλωση παρουσίασης, με αποδέκτες μικρούς και μεγάλους – παιδιά και γονείς, που ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο κάλεσμα του νηπιαγωγείου.

Με χαμόγελα, περιέργεια και θετική διάθεση, όλοι κατέφτασαν στον γνώριμο χώρο μας, έτοιμοι να ξεκινήσουν ένα ταξίδι γνώσης, φαντασίας και δημιουργικότητας. Η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα παιχνίδι μυστηρίου: για να εισέλθουν στον χώρο, τα παιδιά έπρεπε πρώτα να περάσουν κάποιες δοκιμασίες . Πρώτα να λύσουν ένα αίνιγμα, η απάντηση του οποίου ήταν η λέξη «ιστιοφόρο». Η χαρά της ανακάλυψης φώτισε τα πρόσωπά τους και το παιχνίδι μόλις είχε ξεκινήσει!

Αμέσως μετά, οι μικροί μας βιβλιοπόντικες κλήθηκαν να συναρμολογήσουν ένα παζλ που απεικόνιζε το εξώφυλλο του παραμυθιού «Ο κύριος Φούσκας και το ιστιοφόρο του». Μόλις το παζλ ολοκληρώθηκε, ήρθε η ώρα να συνθέσουν και τον τίτλο του βιβλίου, βάζοντας τις αριθμημένες λέξεις στη σωστή σειρά, δουλεύοντας σε ζευγάρια ένα παιδί με έναν γονέα.

Αφού ολοκληρώθηκαν οι πρώτες δοκιμασίες, έγινε ανάγνωση της ιστορίας και επεξεργασία αυτής με ερωτήσεις κατανόησης. Ακολούθησε συζήτηση με τη χρήση της μεθόδου των έξι καπέλων της σκέψης του De Bono, μια τεχνική που ενθαρρύνει την πολύπλευρη προσέγγιση και ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Τα παιδιά εντυπωσίασαν με τις απαντήσεις, τις ιδέες  και τις σκέψεις τους.

Ύστερα, ήταν η στιγμή για ξεκούραση και φυσικά, για κέρασμα. Και τι κέρασμα!

ef199d3d 8ee4 4b99 9065 c92c065c9f3f

Ένα γλυκό ιστιοφόρο, λαχταριστό και πρωτότυπο, που ξετρέλανε μικρούς και μεγάλους. Στο πανί υπήρχε μια έκπληξη: ένα QR code που αφού το σάρωνες σε οδηγούσε σε δωράκι….online puzzle για να παίξεις και να φτιάξεις το εξώφυλλο του βιβλίου!

4d7c01f7 b44a 43f8 9b4e 876192a704c1

Ξαναγεμίσαμε ενέργεια και συνεχίσαμε το δημιουργικό μας ταξίδι. Και τι άλλο θα μπορούσε να το συμβολίζει καλύτερα από… ένα ιστιοφόρο! Με υλικά, χρώματα, φαντασία και έμπνευση, τα παιδιά έφτιαξαν ιστιοφόρα κάθε είδους: μεγάλα και μικρά, με μηνύματα ξεχωριστά και σχέδια πρωτότυπα. Κάθε έργο ήταν μοναδικό!

Τέλος στο ιστιοφόρο του νηπιαγωγείου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν τα μεταχειρισμένα παιχνίδια τους κάνοντας όνειρα να ταξιδέψουν για να καθαρίσουν τη Γη, καθώς το βιβλίο αναφερότανε στην υπερκατανάλωση και την ρύπανση του περιβάλλοντος  βοηθώντας το ΄εγώ ΄ να γίνει ΄εμείς ΄, η απληστία και ο  καταναλωτισμός προσφορά  και η καθαριότητα του πλανήτη μας κύριο μέλημα όλων.

Ήταν μια μέρα γεμάτη συγκινήσεις, χαμόγελα, συνεργασία και δημιουργικότητα. Μικροί και μεγάλοι περάσαμε υπέροχα  και το ταξίδι των «Βιβλιοπόντικων» συνεχίζεται με φουσκωμένα πανιά σε ανοιχτούς ορίζοντες.

10

12

111

8

9

2

7 3 4 1

5 1 6

1

6405d78e b37e 4c94 adb7 512d9e44be25

0ad4e16e 0d6a 4dc5 8724 5652ee2fb34c

75c2e966 0c4b 4d7f a6bf 685af86fe717 1

Τα βιβλία εξαφανίστηκαν….

Ψηφιακό Παιχνίδι Φιλαναγνωσίας σχετικό με το παρακάτω σενάριο:

Τα βιβλία  της νέας μας Βιβλιοθήκης το ΄σκασαν!

Τα παιδιά σάστισαν! Πού είναι:  Ποιος τα πήρε; Τα δικά μας βιβλία εξαφανίστηκαν!

Όλοι οι ήρωες των παραμυθιών είναι ύποπτοι….μιας και μόνο αυτοί κυκλοφορούν εδώ μέσα..

Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τον ύποπτο…

collage 90

 

που τελικά ήταν ο Βιβλιοπόντικας!

biblipo

ΩΧ ΜΕ ΒΡΗΚΑΤΕ;

ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΜΟΝΟ ΑΝ ΥΠΟΣΧΕΘΕΙΤΕ

ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΠΟΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ!

Τα παιδιά στο 8ο ΝΠΓ Νεάπολης κατηγοριοποιούν τα βιβλία…. παίζοντας!

 

Τα παιδιά χωρίζονται σε χρωματιστές ομάδες τόσες όσες και οι κατηγορίες των βιβλίων της βιβλιοθήκης

και κάθε ομάδα ψάχνει βρίσκει και τοποθετεί τα βιβλία του χρώματός της στο σωστό χρωματιστό ράφι της Βιβλιοθήκης

ανάλογα με το χρώμα που έχει κάθε βιβλίο στο εξώφυλλό του!

 

Η Δημιουργία ομαδων

4

5

Το Παιχνίδι

collage 91

collage 92

Πρόγραμμα Ασφάλεια στο Σπίτι. Α.Ε. ΤΙΤΑΝ

 

Δευτέρα 19/05/2025

fffffffffffffffffffffffffff

Είναι πολύ σημαντικό, γονείς, εκπαιδευτικοί και παιδιά, να γνωρίζουν τα σημεία-παγίδες που υπάρχουν σε κάθε χώρο του σπιτιού και μπορούν να βάλουν σε κίνδυνο την ασφάλειά μας.

Το 2012, με εφόδιο την τεχνογνωσία που είχαν ήδη αποκτήσει στους τομείς της υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας, ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ και οι εργαζόμενοί του στην Ελλάδα ανέλαβαν την πρωτοβουλία να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το πρόγραμμα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης Ασφάλεια στο Σπίτι, για μαθητές Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, σε σχολεία της Ελλάδας.

Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία αντανακλαστικών ασφάλειας από την παιδική ηλικία και η συμβολή στην πρόληψη παιδικών ατυχημάτων.

Εθελοντές-εργαζόμενοι του Τιτάνα και της ΙΝΤΕΡΜΠΕΤΟΝ πραγματοποιούν ενημερωτικές επισκέψεις σε σχολεία, κατά τη διάρκεια των οποίων γίνεται επισήμανση ανασφαλών καταστάσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ατύχημα στο παιχνίδι, στο σπίτι ή στο σχολείο, με παράλληλη παρουσίαση ασφαλών πρακτικών. Οι μαθητές θέτουν ερωτήσεις και ακολουθεί συζήτηση με στόχο την καλύτερη κατανόηση των αιτιών που προκαλούν τα ατυχήματα καθώς και των τρόπων αποφυγής τους.

Από την αρχή υλοποίησης του προγράμματος, τον Φεβρουάριο 2012, 70 στελέχη του Τιτάνα και της ΙΝΤΕΡΜΠΕΤΟΝ συμμετείχαν εθελοντικά σε 551 ενημερωτικές εκδηλώσεις, σε σχολεία όλης της Ελλάδας, δημιουργώντας έτσι ένα δίχτυ ασφάλειας για περισσότερα από 70.086 παιδιά.

Το πρόγραμμα υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

 

20250519 110622

 

TITAN 1

 

 

titan 3

 

titan 2

Ευχαριστούμε ΤΙΤΑΝ!