Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από την τέχνη

 Παρουσίαση προγράμματος καινοτόμου δράσεως με θέμα «Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από την τέχνη»

Μυθολογία και τέχνη:

1ος μήνας Ιανουάριος:

Διαπιστώνοντας, από συζητήσεις της ολομέλειας, ότι τα νήπια  έχουν πολλές γνώσεις και μεγάλο ενδιαφέρον για την αρχαία ελληνική μυθολογία, ζητήσαμε να μας φέρουν πληροφορίες για τον αγαπημένο τους ήρωα, θεό ή μύθο που τα ενδιέφερε.

Η σύσταση των ομάδων έγινε με βάση το θέμα του κάθε μύθου και την εμπλοκή των αγαπημένων ηρώων σε αυτούς έτσι π. χ. τα νήπια που έδειξαν ενδιαφέρον για  μύθο της Αλκυόνης ανέλαβαν να παρουσιάσουν αυτό το μύθο και «ούτω καθ’ εξής».

Οι γονείς στην πλειοψηφία τους συνεργάστηκαν άμεσα και  έστειλαν  υλικό που αφορούσε τα ενδιαφέροντα των παιδιών τους

Υλικό που προσκομίστηκε:

Α. Βίντεο κινουμένων σχεδίων κυρίως,  με θεματικές από γεγονότα της μυθολογίας.

Β. Πληροφορίες για τη ζωή καλλιτεχνών που εμπνεύστηκαν από την αρχαία ελληνική μυθολογία για να φιλοτεχνήσουν τα έργα τους.

Γ.  Αρχαία ελληνική μουσική,  που αποδόθηκε από μεγάλους σύγχρονους  καλλιτέχνες –ερευνητές  μουσικούς .

Δ. Βιβλία μυθολογίας.

Ε. Παιχνίδια με θεματική τη μυθολογία.

Στ. Παραμύθια που αναφέρονται στην μυθολογία.

Ζ.  Με αφορμή τις αλκυονίδες μέρες,  παρουσιάσαμε το μύθο  της Αλκυόνης, μιλήσαμε για τον Herbert James Draper ζωγράφο, που ως κύρια θεματολογία του είχε την ελληνική μυθολογία.

2ος μήνας  Φεβρουάριος:

Καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον των νηπίων για την προϊστορία και τα έργα τέχνης που την αντιπροσωπεύουν, κάναμε μόνο μια ολιγόλεπτη αναφορά μέσα από φωτογραφίες αρχαιολογικών χώρων και έργων τέχνης π. χ. ειδώλων όπως τα βιολόσχημα κ. α.

Έπειτα:

1ο.  Αναφερθήκαμε στις 9 μούσες της αρχαιότητας, ομάδα παιδιών δραματοποίησε το μύθο, πληροφορηθήκαμε ποια τέχνη προστάτευε η κάθε μούσα, είδαμε βίντεο εκπαιδευτικό για τον Ελικώνα το βουνό των μουσών, ακούσαμε και χορέψαμε τραγούδια για τις μούσες, ακούσαμε αρχαία ελληνική μουσική χαλαρώνοντας, είδαμε τα αγάλματα των μουσών, ζωγραφίσαμε τις 9 μούσες.

2ο.  Η πρώτη ομάδα παιδιών παρουσίασε το μύθο της φιλονικίας ανάμεσα στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα, με πρωτοβουλία ενός νηπίου που έφερε τον μύθο σε παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο.

Με αφορμή το μύθο μιλήσαμε για τον Παρθενώνα, τους δημιουργούς του, είδαμε σε βίντεο την εξέλιξη του βράχου της Ακρόπολης από την προϊστορία μέχρι σήμερα, γνωρίσαμε τους 7 σοφούς της αρχαιότητας (προστατευόμενους της θεάς της σοφίας της Αθηνάς), πληροφορηθήκαμε τη χρήση του χρώματος σε όλα τα αρχαία γλυπτά, είδαμε βίντεο που παρουσιάζει,  με  προσομοίωση,  την έγχρωμη αρχική μορφή των αττικών αγαλμάτων:

Γίναμε μικροί γλύπτες και αρχιτέκτονες, δημιουργώντας το άγαλμα και ή το ναό της αρεσκείας μας , με ψυχρό πηλό.

Μάθαμε ότι οι αρχαίοι Έλληνες ζωγράφιζαν, με μοναδικό παγκόσμια τρόπο, τους μύθους της θρησκείας τους , στα «μελανόμορφα αγγεία», και πληροφορηθήκαμε ότι  ακόμη και σήμερα δεν έχει ανακαλυφθεί ο τρόπος που τα έβαφαν, ώστε να παραμείνουν ανεξίτηλα τα χρώματα των αγγείων στο χρόνο, είδαμε φωτογραφίες μελανόμορφων αγγείων, φτιάξαμε τα δικά μας μελανόμορφα αγγεία και τα ζωγραφίσαμε: