Θριάσια παιδία ακόμη μια εβδομάδα δράσεις για μια χαρούμενη Γη!
Δράση 1 : Διαλογή σκουπιδιών! Όλα τα σκουπίδια που τόσο καιρό μαζεύαμε, χωρίστηκαν σε κούτες με πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο και γυαλί! Εννοείται τα καπάκια για αναπηρικά αμαξίδια χωριστά! Κρατήσαμε πολλά για την γωνιά της επανάχρησης αλλά πολλά πήγαν στον μπλε κάδο για ανακύκλωση!
Και μιας και είπα επανάχρηση! Θυμάστε τα χαρτιά που τυλίξαμε τα βαμμένα πασχαλινά αβγά; Έγιναν διακοσμητικές πεταλούδες στις κουρτίνες!
Δράση 2: Εξοικονόμηση ενέργειας! Έχουμε ανοιχτά παράθυρα για να περνάει το δροσερό αεράκι, κλείνουμε κουρτίνες όταν έχει ήλιο γιατί βοηθάει να διατηρείται η τάξη δροσερή κι έτσι δεν χρησιμοποιούμε κλιματιστικό, κλείνουμε τα φώτα κάθε φορά που φεύγουμε από την τάξη ή το σπίτι, κλείνουμε τις συσκευές και χρησιμοποιούμε μπαταρίες επαναφορτιζόμενες!
Δράση 3 : Σώζουμε τις μέλισσσες! Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μέλισσας (20/5) μάθαμε για την κοινωνία αυτών των εργατικών εντόμων. Εντυπωσιαστήκαμε από πολλά αλλά πιο πολύ από το γεγονός ότι αν δεν υπήρχαν αυτές, εκτός από το μέλι, δεν θα είχαμε φρούτα, λαχανικά και λουλούδια! Μια κατασκευή που φοριέται στο χεράκι για να πω σε όλους όσα έμαθα αλλά και ένα παιχνίδι με μελισσολέξεις για να τις βάζω σε σειρά!
Δράση 4 : Είδη πολλαπλών χρήσεων! Χρησιμοποιώ τσάντες, μπατονέτες, οδοντόβουρτσες που δεν είναι πλαστικά και σίγουρα δεν είναι μιας χρήσης! Έτσι μειώνω τα σκουπίδια και το πλαστικό κι έχω χαρούμενη Γη! Στο παιχνίδι που πια έχει γίνει κέντρο ενδιαφέροντος έχουμε συγκεντρώσει όλα όσα μάθαμε μέχρι τώρα σε ένα διαδραστικό παιχνίδι! Το στόμα της Γης αλλάζει και μας δείχνει με ποιες ενέργειες είναι χαρούμενη και με ποιες λυπημένη!
Δράση 5: Μπορούμε να εκμεταλλευτούμε το νερό της βροχής; Πού πάει; Το βλέπουμε να κυλάει μπροστά στους δρόμους και να πλημμυρίζει σε κάποια σημεία! Βγήκαμε, μελετήσαμε…Έχουμε υδροροές! “Μήπως να αφήναμε ένα βαρέλι να γεμίσει, κυρία;” Έχουμε και κάτι πλαστικά μπουκάλια απορρυπαντικού! Τα κόψαμε και τα κάναμε ποτιστήρια! Βάλαμε μια πέτρα να μην φεύγουν και με τις πρώτες βροχές το νερό που μαζεύτηκε έγινε πότισμα για τις γλάστρες μας!
Και ξαφνικά…..μπήκε στην τάξη μια πασχαλίτσα! Βιαστική και λαχανιασμένη, μας γαργάλησε, ανακάτεψε τα μαλλιά μας και μας είπε ότι πέρασε από ένα λιβάδι που μάλωναν τα λουλούδια! Έφυγε και μας άφησε ένα βιβλίο για να μάθουμε λεπτομέρειες!
μμμμ… “Το χαρούμενο λιβάδι” περιγράφει την ιστορία μιας παπαρούνας που φύτρωσε ανάμεσα σε μαργαρίτες! Άλλες την ήθελαν, άλλες όχι κι έτσι εμείς συζητήσαμε ξανά το θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας και των συναισθημάτων που έχουν και οι δύο πλευρές! Στο τέλος, βέβαια, το λιβάδι έγινε ασπροκόκκινο κάτι που κι εμείς το θέλαμε πολύ! Ποιος είναι, όμως, διαφορετικός; ανασύραμε προηγούμενες γνώσεις κι εμεπιερίες!
4 ομάδες και 4 διακριτοί ρόλοι! Ζωγραφική στον διαδραστικό, στην επανάχρηση, με πινέλα και μεταμφίεση! Όταν τα έργα μας τελείωσαν, τα φωτογραφίσαμε και τα ζωντανέψαμε με το αγαπημένο μας πια Chater Pix Kids που μας βοηθά να μπαίνουμε σε ρόλους!
Στο τέλος, είπαμε τη γνώμη μας για τη δραστηριότητα αλλά και για τη συμμετοχή στην ομάδα!
Καμαρώσαμε τη συνεργατική δουλειά της ΑΣΠΙΔΑΣ με το Αειφόρο Νηπιαγωγείο Ταυρωνίτη!
Και μιας και πέρασε η Ημέρα της Οικογένειας, είδαμε το βιβλίο “Το μοναχοπαίδι”. Μάθαμε για την Κίνα, που δεν επιτρεπόταν να κάνουν οι οικογένειες πάνω από ένα παιδί και με τη βοήθεια των εικόνων καταλάβαμε την ιστορία! Το βιβλίο αυτό είναι ξεχωριστό! Δεν έχει λόγια! Μόνο εικόνες! Συγκλονιστική εμπειρία!
Η σχηματοχώρα μας απασχόλησε άλλη κια εβδομάδα! Ενδιαφέρουσα , με πολλά και διαφορετικά σχήματα που μπορώ να τα βρω στην καθημερινότητά μου! Να μέχρι και με το σώμα μου μπορώ να το φτιάξω!
Να παίξω παιχνίδια στον υπολογιστή, μιας και είμαι πια γνώστης της τεχνολογίας!
Ας χαλαρώσω όμως και με ένα παραδοσιακό τρόπο…ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο παραμένει πάντα σταθερή αξία!
-Η Αλίκη έκανε την προηγούμενη εβδομάδα πάρτυ-έκπληξη στον Νικόλα και την Ειρήνη ,οι οποίοι έκλειναν τα 4 και τα 5 χρόνια τους. Οι καλεσμένοι όμως απόρησαν όταν είδαν τις τούρτες και εκείνη αισθάνθηκε άσχημα…Επομένως, δράσαμε…
•Έτσι, λοιπόν….διορθώσαμε τα κεράκια !
•Κάναμε αντιστοίχιση εικόνων ώστε η Αλίκη να καταλάβει την ποσότητα των αριθμών 4 & 5
•Είδαμε βίντεο για να μάθουμε πώς γράφονται οι αριθμοί 4 & 5
•Παίξαμε παιχνίδι με την μουσική. Όταν η μουσική σταματούσε καλούμασταν να πάρουμε έναν αριθμό ,να πούμε ποιος είναι & στην συνέχεια και να τους σειραθετήσουμε από τον μικρότερο στο μεγαλύτερο ή το αντίστροφο.
•Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με αριθμούς
Ελπίζουμε Αλίκη να σε βοηθήσαμε αρκετά !!!
Στα Αγγλικά, φύλλο εργασίας με αριθμούς και καταμέτρηση!
Η κορομηλιά μας έκανε κορόμηλα! Να κεράσουμε;