Ο νέος χρόνος μας δίνει την αφορμή να γνωρίσουμε πόσες και ποιες εποχές έχουμε. Ποια εποχή ακολουθεί την άλλη.
Δίνουμε σε κάθε εποχή ένα σύμβολο και παίζουμε με την ακολουθία των εποχών. Το ίδιο κάνουμε και με τις λέξεις χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο. Βρίσκουμε ποια λείπει κάθε φορά, ποια είναι η σωστή της θέση σε σχέση με τις υπόλοιπες.
Γιατί έχουμε 4 εποχές κι όχι μόνο μία;
Παρακολουθούμε ένα βίντεο για την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο. Παίζουμε με βιωματικό τρόπο αυτή την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και την εναλλαγή των εποχών.
Πώς εξηγούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την εναλλαγή των εποχών; Παρακολουθούμε στο διαδραστικό πίνακα το μύθο της Περσεφόνης.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά κάθε εποχής; Οι αλλαγές στη φύση και στην ζωή των ζώων, των φυτών και των ανθρώπων.
Δημιουργούμε ένα έργο ζωγραφικής εμπνευσμένο από πίνακες του Vincent Van Gogh με τίτλο «το δέντρο των 4 εποχών» που αποτελεί ταυτόχρονα και απάντηση στο αίνιγμα της Ρ. Παπανικολάου : Ένα πλατύφυλλο δεντρί, με τέσσερα κλωνάρια. Το ένα ανθίζει, το άλλο καρπίζει, το άλλο μαραίνεται και το άλλο ξεραίνεται. Τι είναι;
Δείτε και το άρθρο μας :E-Twinning: “PHYSIS Lab: The art of nature around the world” – 1η Δραστηριότητα Ιανουαρίου
“Explore the beauty of nature, as captured in Van Gogh’s iconic paintings.”
Κάθε εποχή έχει τρεις μήνες. Διαβάζουμε το λαϊκό παραμύθι «Η κυρά Καλή και οι 12 μήνες». Το δραματοποιούμε φτιάχνοντας καπέλα για κάθε μήνα ζωγραφίζοντας κάτι που τον χαρακτηρίζει και αντιγράφοντας το όνομα του. Βιωματικό παιχνίδι με κάθε εποχή και τους μήνες της «βρες ποιος μήνας λείπει» και «βάλε τους μήνες στη σειρά» κ.α.