Δραστηριότητες του δεύτερου τμήματος και του ολοήμερου τμήματος .
Με αφορμή το παραμύθι «η παλέτα των συναισθημάτων» της Έρας Μουλάκη, ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με τα συναισθήματα. Καταρχάς μιλήσαμε για τα συναισθήματα , τι είναι , ποια είναι;; (τη χαρά ,τη λύπη, το θυμό, την αγάπη, το μίσος, τον ενθουσιασμό, το φόβο, τη φιλία, τη ζήλια, την απογοήτευση, την έκπληξη, την ηρεμία…… ).
Μάθαμε να τα αναγνωρίζουμε όχι μόνο λεκτικά αλλά και βιωματικά.
Τα ξεχωρίσαμε σε αρνητικά και θετικά και τα αποδεχτήκαμε όλα καθώς όλα είναι δικά μας. Πρέπει να τα αγκαλιάζουμε και να μάθουμε να τα διαχειριζόμαστε.
- Κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες είναι οι εξής :Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κρατώντας ένα συναίσθημα έδωσαν το χρώμα στα συναισθήματα!!!!
- Έπειτα κάναμε ταύτιση των Συναισθημάτων πάνω στον πίνακα αναφοράς.
- Φτιάξαμε τον πίνακα αναφοράς με τα χρώματα και τα συναισθήματα!!!!
- Τα παιδιά φτιάξανε τη δική τους Παλέτα των Συναισθημάτων!!!!
- Διαβάσαμε το ποίημα της Ρούλας Δημηλακη!!! “Η χαρά και η λύπη”!!!! Και Ζωγράφισαν εικόνες.
- Και φτιάξαμε τα ρολόγια των Συναισθημάτων!!!!!!
- Επίσης ξεχωρίσαμε την χαρά με την λύπη, κάθε φορά που κρατάω το ροζ μπαλόνι λέω κάτι που με κάνει χαρούμενο και κάθε φορά που κρατάω το κίτρινο λέω κάτι που με κάνει λυπημένο.
- Σκορπίσαμε κάρτες με τα συναισθήματα, όσο παίζει η μουσική κινούμε στο χώρο και όταν σταματάει η μουσική κάνω το συναίσθημα στο οποίο βρέθηκα με όλο μου το σώμα, χαρά , λύπη , θυμός κτλ
- Μάθαμε το αρχικό γράμμα των συναισθημάτων. Τα σχεδιάσαμε , τα ζωγραφίσαμε , τα αντιστοιχήσαμε και παίξαμε μαζί τους .
- Παίρνει ο καθένας από έναν πίνακα αναφοράς και όσο παίζει η μουσική θα πρέπει να αντιστοιχήσει το πρώτο γράμμα του κάθε συναισθήματος με την σωστή λέξη. Ποιος θα τα βρει όλα;;
- Έπειτα για να μαζέψουμε τις κάρτες, ανάλογα με το αρχικό γράμμα που έπαιρνα θα έπρεπε να κάνω και το αντίστοιχο συναίσθημα παντομίμα και οι υπόλοιποι συμμαθητές μου να το βρουν.
- Και φυσικά ασχοληθήκαμε και με το συναίσθημα και την τέχνη. Προσπαθήσαμε λοιπόν να δώσουμε ο καθένας όποιο συναίσθημα ήθελε στο παιδάκι του Χουάν Μιρό και να το χρωματίσουμε με τα χρώματα που επιθυμούσαμε και να γράψουμε όπως μπορούμε το συναίσθημα που ζωγραφίσαμε.
Και το ταξίδι της γνώσης συνεχίζεται …