Ολοήμερο τμήμα

Ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα και το ολοήμερο τμήμα μας. Ποιος είναι ο σκοπός του ολοήμερου τμήματος;

Σκοπός του ολοημέρου νηπιαγωγείου είναι η αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής και η ολοκληρωμένη προετοιμασία των νηπίων για το δημοτικό σχολείο, η ενίσχυση του ρόλου της κρατικής μέριμνας, με στόχο τη μείωση των μορφωτικών και των κοινωνικών διακρίσεων, καθώς και η εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων (ν.2525/1997,άρθρο 3).

Το ολοήμερο νηπιαγωγείο στοχεύει ακόμα στη νοητική , στη γλωσσική , στη συναισθηματική, στην κοινωνική, στην κινητική και στην αισθητική ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας (Ντολιοπούλου,1999).

Αναλυτικότερα στοχεύει :

  • Σε ένα μαθησιακό περιβάλλον που να εγγυάται την ασφάλεια των παιδιών και να υποστηρίζει τις ανάγκες τους για δράση και παιχνίδι.
  • Στο σχεδιασμό κατάλληλων προγραμμάτων, που να λαμβάνουν υπόψη τους όλους τους τομείς ανάπτυξης των νηπίων :φυσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό, γλωσσικό, αισθητικό και νοητικό.
  • Στην ανάπτυξη διαπροσωπικής επικοινωνίας μεταξύ των παιδιών διαφορετικής κουλτούρας καθώς επίσης και την ανάπτυξη της θετικής αυτοεκτίμησης.

Πολλά λοιπόν τα οφέλη του ολοήμερου τμήματος, το οπίο αποτελεί συνέχεια του κλασσικού, του πρωϊνού προγράμματος και δεν εργάζεται διακριτά, μόνο του δηλαδή.

Δραστηριότητες ενδυνάμωσης ομάδας

Έτσι ξεκινήσαμε με το δέσιμο της ομάδας μας, κάνοντας το παιχνίδι του ιστού της αράχνης. Όπως ο ιστός της αράχνης έτσι και εμείς είμαστε δεμένοι μεταξύ μας γερά. Έτσι  όλα τα μέλη ακολουθούν την κίνηση και τη διάθεση κάθε μέλους, και όλοι μαζί στηρίζουμε ο ένας των άλλων.

2 1 1

Παιχνίδι «τοίχος προστασίας» :

Τα παιδιά κινούνται στον χώρο και η εμψυχώτρια λέει τους εξής στίχους : «Πάω, πάω, πάω ποτέ δεν σταματάω μονάχα σας πεινάω τριγύρω μου κοιτάω και τότε θε να φάω….» και λέει το όνομα ενός παιδιού. Τότε τα υπόλοιπα παιδιά κάνουν έναν τοίχο προστασίας μπροστά στο παιδί που ακούστηκε το όνομά του για να το προστατεύσουν ώστε να μην το «φάει» η εμψυχώτρια. Γνωρίζουν τα ονόματά τους και μαθαίνουν να προστατεύουν τους φίλους τους. Γινόμαστε έτσι όλοι μια δυνατή ομάδα.

προστασίας 2 1προστασίας 1

Το όνομα της ομάδας μας.

Ύστερα από συζήτηση και ψηφοφορία αποφασίσαμε η ομάδα μας να λέγεται «πυτζαμοήρωες». Έτσι για να μαζευτούμε και να κάνουμε μετάβαση σε άλλο χώρο, αυλή , μεσαία αίθουσα, τουαλέτα, απλά να λέμε την φράση «1,2,3, πυτζαμοήρωες εν δράση». Εκτός του ότι είναι ένα αγαπημένο κινούμενο σχέδιο για τα παιδιά, το να έχουμε μια ομάδα δυνατή , με δικό της όνομα μας δένει ακόμα πιο πολύ.

Ο κήπος μας.

Ώρα να περιποιηθούμε τον κήπο μας. Την ώρα του διαλείμματος τα παιδιά περιποιούνται και ποτίζουν τα λουλούδια που φύτεψαν τον Ιούνιο στην αυλή μας. Είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα και τους δημιουργεί την ευθύνη να προστατεύουν το πράσινο. Κάθε φορά ανυπομονούν πότε θα έρθει η σειρά τους να γίνουν κηπουροί για να ποτίσουν. Συνεργάζονται να γεμίσουν τα νερά και να βοηθήσει ο ένας τον άλλον όταν είναι βαρύ το ποτιστήρι.

1

Ώρα για φαγητό.

Αφού πλύνουμε τα χέρια μας παίρνουμε την τσάντα του μεσημεριανού. Το κάθε παιδί είναι υπεύθυνο για τα πράγματά του. Την τσάντα του ,την πετσέτα του και το φαγητό του. Λέμε την προσευχή μας και ξεκινάμε όλοι μαζί. Η κοινωνικοποίηση την ώρα του φαγητού συνεχίζεται, μπορούμε να μιλάμε μεταξύ μας χαμηλόφωνα σεβόμενοι τους φίλους μας. Παρατηρούμε τις υγιεινές μας διατροφικές συνήθειες και βλέπουμε πολλούς φίλους μας που τρώνε το ίδιο φαγητό με εμάς ή έχουν το ίδιο αγαπημένο φαγητό. Όποιος τελειώνει περιμένει υπομονετικά και τους συμμαθητές του, έπειτα μαζεύουμε και πάμε στην αίθουσα χαλάρωσης.

2 11

Ώρα για χαλάρωση.

Τα παιδιά μετά το μεσημεριανό ετοιμάζονται για την ξεκούραση. Κάθε μέρα τέσσερα παιδιά αναλαμβάνουν να τοποθετήσουν τα κρεβατάκια στην σειρά. Το κάθε παιδί παίρνει τα σεντονάκια του και στρώνουν το κρεβατάκι τους με την βοήθεια ενός συμμαθητή τους. Έπειτα για μισή άρα ηρεμούμε και όποια παιδιά επιθυμούν μπορούν να κοιμηθούν. Μετά το πέρας της μισής ώρας σηκωνόμαστε και δύο δύο τα παιδάκια διπλώνουν όπως μπορούν τα σεντονάκια τους και τα βάζουν στα ντουλάπια με το όνομά τους. Πολλά τα οφέλη της ώρας της χαλάρωσης . Τα παιδιά ηρεμούν μαθαίνουν να σέβονται την ώρα της ξεκούρασης. Εκτός αυτού μαθαίνουν να συνεργάζονται στο να βάζουν τα κρεβατάκια τους, να τα στρώνουν καθώς επίσης και να τα διπλώνουν βοηθώντας ο ένας τον άλλον. Μαθαίνουν να φροντίζουν τους φίλους τους που κοιμήθηκαν και να τους ξυπνάνε όμορφα. Τέλος μαθαίνουν να βγάζουν και να βάζουν τα παπούτσια τους μόνοι τους και να τα τακτοποιούν.

1

2 1 3 1

Τα παπούτσια μας

Τα παπουτσάκια μας τα βγάζουμε και τα τακτοποιούμε στο διάδρομο, έξω από την πολυαισθητηριακή αίθουσα. Καμιά φορά βέβαια η κυρία ,τους κάνει ένα παιχνίδι για να τους πειράξει… την γνωστή μας «παπουτσοσαλάτα»…. Οι πυτζαμοήρωες με το 1,2,3,…… ξεκινάνε ψάχνουν τα παπούτσια τους και κάθονται να τα βάλουν… ποιος θα τα βάλει πρώτος;;;

1

2 1 3 1
Πήρατε μια ιδέα πόσο όμορφα περνάμε στο ολοήμερό μας!!Και ευχαριστιούνται αυτόν τον χρόνο και τα παιδιά και η κυρία τους!!!Και έτσι να μην έχετε άγχος γλυκύτατοι γονείς για τα υπέροχα παιδιά σας , και το πρωί και το απόγευμα είναι σε πολύ καλά χέρια!!!!

Ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη!!!