Πρόγραμμα του ΚΠΕ Αργυρούπολης για την Γ τάξη

Την Τρίτη 17 Μάϊου και την Τετάρτη 18-5-22, οι μαθητές του Γ1 και Γ2 τμήματος αντίστοιχα θα μεταβούν και θα συμμετάσχουν σε  εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ΚΠΕ Αργυρούπολης με θέμα: ΤΟ ΔΑΣΟΣ – ΤΟ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΣΙΝΟ¨

Στάδια του προγράμματος
              
Στην τάξη:

 To τοπίο ως οικολογική μονάδα και ο ρόλος του ανθρώπου στη διαμόρφωσή του.
 Στοιχεία του δασικού οικοσυστήματος (βιοτικοί & αβιοτικοί παράγοντες, χλωρίδα, πανίδα, αποικοδομητές).
 Τροφικές σχέσεις (τροφική αλυσίδα & πυραμίδα, παραγωγοί και καταναλωτές, βιομάζα, ροή ύλης & ενέργειας).
 Παζλ (κατασκευή τροφικής αλυσίδας).
 Βιντεοταινία για τις τροφικές αλυσίδες.
 Αξία του δάσους & του περιαστικού πράσινου (οξυγόνο – φωτοσύνθεση, συμβολή στον κύκλο του νερού, υπόγεια νερά, αντιδιαβρωτική & αντιπλημμυρική δράση, επίδραση στο μικροκλίμα, ηχομόνωση, αναψυχή, εργασία, βιότοπος κ.λ.π.).
 Κίνδυνοι για το περιαστικό δάσος.
 Παιχνίδι ταξινόμησης με καρτέλες (ωφέλιμες και βλαβερές ενέργειες για το δάσος και κατάταξη κινδύνων του δάσους).
 Βιντεοταινία για τους Εθνικούς δρυμούς.
 Χάρτης εννοιών (με κεντρικό θέμα τις επιδράσεις της Περιφερειακής Υμηττού στην κοινωνία και στο περιβάλλον).
 Παιχνίδι ανατροφοδότησης (φιδάκι).

          

 

Στο πεδίο:

• Αναφορά στην ιστορία και μορφολογία του Υμηττού.
• Προσανατολισμός, γενική παρατήρηση.
• Παρατήρηση του λεκανοπεδίου της Αθήνας (αστικός ιστός, περιαστικό πράσινο).
• Μετρήσεις θερμοκρασίας και υγρασίας.
• Αναγνώριση σημαντικής χλωρίδας (ενδημικά, σπάνια κ.α.)
• Αναγνώριση χλωρίδας με τη βοήθεια της κλείδας.
• Φυλλοστρωμνή – Χούμος – Αποικοδομητές – Έδαφος – Μητρικό πέτρωμα
• Αναγνώριση εδαφοπανίδας & εντομοπανίδας με φακούς.
• «Συνέντευξη» από ένα δέντρο.
• Μέτρηση ύψους δέντρων.
• Υπολογισμός ηλικίας δέντρων.
• Μελέτη περίπτωσης- επίλυση προβλήματος.
• Ηχοχάρτης – Παιχνίδια αισθήσεων.
• Παρατήρηση στο καμένο πεδίο & σύγκριση με την άκαφτη περιοχή.

Διαθέσιμο Υλικό
Εννοιολογική και μεθοδολογική προσέγγιση του ημερήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Αργυρούπολης: ‘Δάσος – περιαστικό πράσινο’.
Συγγραφείς: Φαραγγιτάκης Γεώργιος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Αργυρούπολης, Μπαζίγου Αικατερίνη, αναπληρώτρια υπεύθυνου ΚΠΕ Αργυρούπολης, Ιωάννου Αθανάσιος, Κατσιγιάννη Αφροδίτη, Μαραγκουδάκη Ελένη, Μικρογιαννάκη Ιωάννα, Σμπαρούνης Θεμιστοκλής, Σωτηροπούλου Δήμητρα – Ευτέρπη, Χριστοδούλου Νικόλαος, εκπαιδευτικοί του ΚΠΕ Αργυρούπολης.
Έντυπο για μαθητές Δημοτικού:
“Το Δάσος”, 2012
Φύλλα Εργασίας Δημοτικού:
Εξώφυλλο
Φύλλα Εργασίας Δημοτικού:
Εξερευνώντας και γνωρίζοντας το Δάσος
Φύλλα Εργασίας Δημοτικού:
Συνέντευξη από ένα δέντρο
Φύλλα Εργασίας Γυμνασίου-Λυκείου:
Εξώφυλλο
Φύλλα Εργασίας Γυμνασίου-Λυκείου:
Περιαστικό πράσινο – Επίλυση προβλήματος
Έντυπο για μαθητές Γυμνασίου:
“Το Δάσος” (ΙΙ), 2012
Έντυπο για μαθητές Γυμνασίου:
“Το Δάσος – το περιαστικό πράσινο”, 2013

Πηγή:http://www.kpea.gr/dasos.php

Γνωριμία με τα γαϊδουράκια!

Οι μαθητές της Στ’ τάξης θα μεταβούν τη Δευτέρα 9-5-22, στη ”Γαϊδουροχώρα” και θα συμμετάσχουν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στη γνωριμία των παιδιών με το γαϊδουράκι, την ιστορία και τα μοναδικά χαρίσματα του, για να εμπνεύσει τελικά αγάπη και σεβασμό προς όλα τα ζώα.

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συμμετέχουν κυκλικά σε μια διαδραστική εκπαιδευτική αλλά και ψυχαγωγική εμπειρία.

γνωριμίας 315x300

  • Η προέλευση του γαϊδουριού και η ιστορία του σαν είδος.
  • Η κοινωνία των γαϊδουριών, ιεραρχία και επιλογή του αρχηγού τους.
  • Τα δικά μας γαϊδουράκια, οι ιστορίες τους και οι διαφορετικοί χαρακτήρες.
  • Πώς βρέθηκαν εδώ τόσα γαϊδουράκια – τι κάνουμε σε κάθε περιστατικό διάσωσης.
  • Η τροφές στον αχυρώνα:  ανακαλύπτουμε ξανά τα δημητριακά!
  • Παλιά εργαλεία και εργασίες . Κανόνες που πρέπει να γνωρίζουμε για τα εργαζόμενα γαϊδουράκια.
  • Μαθαίνοντας να φροντίζουμε ένα γαϊδουράκι: προσέγγιση, εξοικείωση, εμπιστοσύνη, επαφή και φροντίδα (ξύστρισμα, βούρτσισμα, χάδια και αγκαλιές).
  • Στοιχεία της παράδοσης ή της ιστορίας: μύθοι, παροιμίες, αφηγήσεις.

Όλα αυτά παρέα με τα καταπληκτικά γαϊδουράκια μας, με άμεση επαφή των παιδιών μαζί τους και έντονη τη συμμετοχή τους σε κάθε φάση του προγράμματος.

 

Μαζί και τα άλλα ζώα του κτήματος, πάπιες, κότες, γατάκια και κουνέλια, δίνουν ένα καταπληκτικό παράδειγμα αποδοχής και ισορροπίας, καθώς ζουν σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους.

Αναστάσιμη προσευχή

  1. Χριστός Ανέστη εκ νεκρών, θανάτω θάνατον πατήσας
    και εν τοις μνήσασιν, ζωήν χαρισάμενος.

2. Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι, προσκυνήσωμεν άγιον, Κύριον, Ιησούν, τον μόνον αναμάρτητον.
Τον Σταυρόν σου Χριστέ προσκυνούμεν και την αγίαν σου Ανάστασιν υμνούμεν και δοξάζομεν· συ γαρ ει Θεός ημών, εκτός σου άλλον ουκ οίδαμεν, το όνομά σου ονομάζομεν.
Δεύτε  πάντες οι πιστοί, προσκυνήσωμεν την του Χριστού αγίαν Ανάστασιν· ιδού γαρ ήλθε διά του Σταυρού χαρά εν όλω τω κόσμω.
Διά παντός ευλογούντες τον Κύριον, υμνούμεν την ανάστασιν αυτού· Σταυρόν γαρ υπομείνας δι’ ημάς, θανάτω θάνατον ώλεσεν.

3. Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου καθώς προείπεν, έδωκεν ημίν την αιώνιον ζωήν και μέγα έλεος.

Και  στη Νεοελληνική :

1. Ο Ιησούς Χριστός αναστήθηκε αφού κατέβηκε και δίδαξε στους νεκρούς,
καταπατώντας με τον θάνατό του τον φυσικό και τον πνευματικόν θάνατον
και σε όσους βρίσκονταν σε τάφους, είτε φυσικούς είτε πνευματικούς,
χάρισε έτσι την αληθινή ζωή.

2. Αφού είδαμε την ανάσταση του Χριστού,
ας προσκυνήσουμε τον Άγιο και Κύριο,
τον Θεάνθρωπο Ιησού που είναι ο μόνος αναμάρτητος.
Την Σταυρική Σου θυσία Χριστέ προσκυνούμε
και την αγία σου Ανάσταση
υμνούμε και δοξάζουμε·
διότι Εσύ είσαι ο Θεός μας,
και Θεό άλλον εκτός από Εσένα δεν αναγνωρίζουμε κανένα,
και μόνο το όνομα Σου σημαίνει Θεός για  εμάς.
Ελατέ όλοι οι πιστοί,
ας προσκυνήσουμε την αγία ανάσταση του Χριστού·
αφού η ανάσταση Του που έγινε μετά την Σταυρική Του Θυσία,
έφερε μεγάλη χαρά που απλώθηκε σε όλον τον κόσμο.
Παντοτινά  θα ευλογούμε το όνομα του Κυρίου,
και παντοτινά θα υμνούμε την ανάστασή Του.
Διότι, επειδή υπέμεινε Πάθη και Σταυρό από εμάς για εμάς,
κατανίκησε κι εδίωξε τον θάνατο.

3. Με την ανάσταση Του από  τον τάφο ο Ιησούς Χριστός
όπως είχε πει πριν τα άγια πάθη Του,
μας χάρισε την αληθινή αιώνια ζωή
και το μέγα έλεος του  Θεού στις ταπεινές μας υπάρξεις.

Από την επίσκεψη της Ε τάξης στο Πυροσβεστικό Μουσείο.

Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου μας, ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες του επαγγέλματος αλλά και για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση πυρκαγιάς (199). Η καλύτερη βέβαια στιγμή ήταν όταν μπήκαν για λίγο στη θέση του πυροσβέστη και χρησιμοποίησαν τη μάνικα για να σβήσουμε μια φωτιά. Πέρασαν πολύ όμορφα και αποχώρησαν από εκεί γεμάτοι γνώσεις για το δύσκολο επάγγελμα του πυροσβέστη αλλά και την πρόληψη των πυρκαγιών.

IMG 193b80d6b0c8a0609259ff6c620ed940 V

IMG 02f7cc37ca8f9153ea482ad96d7e2f71 V

IMG 20220415 101225

Πασχαλινές δημιουργίες μαθητών/τριών!

Οι μαθητές και μαθήτριές μας σας παρουσιάζουν κάποιες από τις πασχαλινές δημιουργίες τους!

 

Β τάξη

 

IMG 20220414 115350

 

Γ1 τάξη

 

image 1 image

image 2

 

Δ1 τάξη

 

IMG 9586

IMG 9587

 

Δ2 τάξη

20220415 115722 225x300 1

 

20220415 100257

 

 

Ε1 τάξη

IMG 5ec9a0614f3787ada83fae4f6965a28d V 1

IMG 5ebf334349ceab734dcec763757315bf V

 

Ε2 τάξη

 

IMG 4181f0b4bf2bd0b5308f3cf0b46f7e43 V 20220415 074004 1

IMG 20220415 123834

Στ1 ΤΆΞΗ

20220414 130910

20220414 130734

 

ΣΤ2 τάξη

 

IMG 886b526c78f275e19f4fc21062adc149 V

 

Τμήμα Πληροφορικής

 

666F357A F32B 4E7C B331 0CDC91E04BAF

2045C519 2D26 433E AED0 83FE1455B7F4

25B4E0BE 52C7 445F B2AD 7387E49B136F

Συγχαρητήρια σε όλους και όλες!

Καλό Πάσχα με υγεία, αγάπη και πρόοδο!

Εγγραφές μαθητών σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία

Από τις 3 έως τις 31 Μαΐου μπορούν οι γονείς να υποβάλλουν αίτηση για τις εγγραφές μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2022-2023.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε αναλυτικές εγκυκλίους με οδηγίες για τη διαδικασία και καταλόγους με τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία.

1.Διαδικασία εισαγωγής στα Μουσικά Σχολεία 2022-23



Λήψη αρχείου

Κατάλογος με τα μουσικά σχολεία

ΜΟΥΣΙΚΑ_ΣΧ__2022_23

2. Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2022-2023



Λήψη αρχείου

Κατάλογος των καλλιτεχνικών σχολείων

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ_ΣΧΟΛΕΙΑ__2022_2023

 

NEA METΡA – ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ ΑΠΟ 1η ΜΑΙΟΥ

Aπό την 1η Μαΐου καταργούνται τα τακτικά self test στα σχολεία. Επομένως, η επιστροφή των μαθητών μετά τις διακοπές του Πάσχα θα γίνει χωρίς self test. Αναμένεται να παρουσιαστεί νέο πρωτόκολλο ιχνηλάτησης στενών επαφών σε περίπτωση επιβεβαιωμένου θετικού κρούσματος.

Οι μαθητές θα επιστρέψουν στα σχολεία την Τρίτη 3 Μαΐου, καθώς φέτος η Πρωτομαγιά 2022 πέφτει Κυριακή και θα μεταφερθεί τη Δευτέρα 2 Μαΐου. Έτσι, η κατάργηση των αυτοδιαγνωστικών τεστ στα σχολεία θα πραγματοποιηθεί από την Τρίτη 3 Μαΐου.

Επίσης, από την 1η Μαΐου ορίζεται ένα rapid test την εβδομάδα για την πρόσβαση των ανεμβολίαστων σε όλους τους χώρους εργασίας. Αίρεται η επίδειξη του πιστοποιητικού εμβολιασμού και νόσησης για την πρόσβαση σε όλους τους χώρους κλειστούς και ανοιχτούς από την 1η Μαΐου έως τις 31 Αυγούστου. Αυτό σημαίνει ότι εκεί που υπήρχε και υποχρέωση διενέργειας τεστ δεν θα χρειάζεται να διενεργείται.

Επιπρόσθετα, από την 1η Ιουνίου θα αρθεί η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας σε εσωτερικούς χώρους με εξαιρέσεις που θα διευκρινιστούν με επόμενες ΚΥΑ.

Όλα τα μέτρα θα επανεξετάζονται αναλόγως με την εικόνα της πανδημίας.

Μικροί πυροσβέστες!

Την Παρασκευή, 15 Απριλίου, η Ε ‘τάξη θα επισκεφτεί ανά τμήμα, το Πυροσβεστικό Μουσείο στην Παλλήνη και θα παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: “Γνωριμία με το Πυροσβεστικό Μουσείο”.

λήψης 2

Οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με το Μουσείο, παράλληλα θα αξιοποιήσουν τις εμπειρίες τους αφού πολλά από τα εκθέματα έχουν σχέση με την καθημερινότητα. Τέλος θα γνωρίσουν παλιά και σύγχρονα μέσα πυρόσβεσης.

λήψης 1 1

Αποστολή του  Πυροσβεστικού Μουσείου  είναι η συγκέντρωση, διαφύλαξη και κατάλληλη έκθεση στο κοινό των πυροσβεστικών συλλογών, κειμηλίων, μέσων, μηχανολογικού και υλικοτεχνικού εξοπλισμού και άλλων αντικειμένων ιστορικής αξίας, καθώς και συγγραμμάτων πυροσβεστικού ενδιαφέροντος ή που έχουν σχέση με την πυροσβεστική ιστορία, η διατήρηση ειδικού ιστορικού πυροσβεστικού αρχείου και η προβολή της ιστορικής πορείας του Πυροσβεστικού Σώματος από ιδρύσεώς του.

Εκθέματα

Η μουσειακή συλλογή αναπτύσσεται σε δύο επίπεδα, καλύπτοντας μια ιστορική διαδρομή από το 1830 έως σήμερα: 3Dεκθέματα μουσείου
img539834de27a97

3ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Ελληνικής Γλώσσας «Κλείταρχος και Βερενίκη»

Σας ενημερώνουμε ότι η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στον 3ο Μαθητικό Διαγωνισμό Ελληνικής Γλώσσας «Κλείταρχος και Βερενίκη», που διοργανώνει το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, για μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού.

Ο διαγωνισμός διεξήχθη για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, κατά τις δύο πρώτες διδακτικές ώρες.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό ήταν προαιρετική και μπορούσαν να λάβουν μέρος μαθητές από όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας, με τη σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων τους.

Ο γλωσσικός διαγωνισμός υλοποιείται σε δύο επίπεδα: αφενός ο Κλείταρχος απευθύνεται κυρίως σε μαθητές που έχουν την ελληνική ως μητρική (ή πρώτη γλώσσα), αφετέρου η Βερενίκη σε μαθητές που μαθαίνουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα ή επιθυμούν διαφοροποιημένη εξέταση.

Στόχοι του διαγωνισμού είναι η καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων, του λεξιλογίου, των μορφοσυντακτικών δομών στο πλαίσιο της κειμενοκεντρικής και λειτουργικής-επικοινωνιακής προσέγγισης, αλλά και των μεταγλωσσικών δεξιοτήτων. Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, διαβαθμισμένης δυσκολίας ανάλογα με την τάξη και σε κατάλληλο επικοινωνιακό πλαίσιο, με απώτερο στόχο τη γλωσσική δημιουργικότητα των μαθητών.

Περαιτέρω, στόχοι είναι η ανάπτυξη του κριτικού εγγραμματισμού στο πλαίσιο της σχολικής πραγματικότητας και ο εμπλουτισμός των διδακτικών στόχων του Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα της Γλώσσας.

Τέλος, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι μη ανταγωνιστικοί μαθητικοί διαγωνισμοί έχουν σημαντικό παιδαγωγικό όφελος, καθώς ενεργοποιούν το ενδιαφέρον των μαθητών για το γνωστικό αντικείμενο και τους κινητοποιούν στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όλοι οι μαθητές θα λάβουν βεβαίωση συμμετοχής, ενώ οι διακριθέντες μαθητές κάθε σχολείου θα λάβουν έπαινο και αναμνηστικά δώρα από το ΕΚΠΑ σε ειδική εκδήλωση βράβευσης που θα οργανωθεί από το Πανεπιστήμιο κατά την έναρξη του νέου σχολικού έτους.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου την ημέρα διεξαγωγής του μαθητικού διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί κανονικά για όλους τους μαθητές.

Βράβευση διαγωνισμού: ”Πλαστικό – Πες όχι στη χρήση – Δώσε λύση”

Βράβευση μαθητών

Συγχαρητήρια στους δυο μαθητές, της Δ2 τάξης και Ε2 τάξης του σχολείου μας, οι οποίοι κέρδισαν στο διαγωνισμό ζωγραφικής και φωτογραφίας που διοργάνωσε  ο Δήμος Παλλήνης, με τίτλο «Πλαστικό – Πες όχι στη χρήση – Δώσε λύση» και παρέλαβαν έπαινο, προσωπικά δώρα καθώς και δυο ενεργά φορητά ηχεία κατάλληλα για τη διδασκαλία αλλά και για τις εκδηλώσεις του σχολείου μας.

Βραβεύτηκαν τα έργα των μαθητών, Παππά Λεωνίδα (Ε2) και Χριστογιαννοπούλου Σοφίας (Δ2) με τη σειρά που παρουσιάζονται παρακάτω

20220411 09442820220411 094445

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτή τη δράση περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης! Ένα μεγάλο μπράβο στους διοργανωτές, στον εκπαιδευτικό εικαστικό και σε όλους τους/ καλλιτέχνες μαθητές/τριες!

Οι δράσεις υλοποιούνται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.


Μια μεγάλη γιορτή για την ανακύκλωση οργάνωσε ο Δήμος Παλλήνης, την Κυριακή 10 Απριλίου 2022, με τις Τελετές Βράβευσης του 6ου Σχολικού Μαραθωνίου Ανακύκλωσης και του διαγωνισμού ζωγραφικής-φωτογραφίας με θέμα «Πλαστικό-Πες όχι στη χρήση-Δώσε λύση», που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος «Followgreen».

Τα σχολεία, για 6η συνεχή χρονιά, στο πλαίσιο του Σχολικού Μαραθωνίου συνέλεξαν πόντους από τη διαλογή στην πηγή για ανακύκλωση 7 ρευμάτων υλικών (χαρτί, πλαστικό, αλουμίνιο, καπάκια, μπαταρίες, τηγανέλαια και συσκευές). Το πρόγραμμα διαλογής στην πηγή θα συνεχιστεί μέχρι την λήξη του σχολικού έτους.

Παράλληλα, μαθητές δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων, καθώς και ενήλικες και ΑμεΑ, υπέβαλαν τα έργα τους στο πλαίσιο του μεγάλου διαγωνισμού ζωγραφικής και φωτογραφίας με τίτλο «Πλαστικό – Πες όχι στη χρήση – Δώσε λύση», στιγματίζοντας τις επιπτώσεις της υπέρμετρης χρήσης πλαστικού και τα πλεονεκτήματα της χρήσης οικολογικών υλικών.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση