Η προσφορά αυτή του Συλλόγου γονέων ήρθε να προστεθεί σε πολλές άλλες που έχει κάνει στο σχολείο μας. Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο, ξύλινο αριθμητήριο-άβακα, διαστάσεων: 102x46×12 cm, για χρήση από τους μαθητές της Α τάξης.
Για την προσφορά αυτή η διεύθυνση του σχολείου και ο σύλλογος διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και δηλώνουν ότι προσβλέπουν στη άριστη συνεργασία μας προς όφελος των μαθητών και στο μέλλον.
Καλή πρόοδο σε όλα τα παιδιά!
Τρόποι με τους οποίους η εκμάθηση του άβακα βοηθάει τους μαθητές/τριες:
- Βοηθά στη βελτίωση της συγκέντρωσης και ενισχύει τις δημιουργικές ικανότητες.
- Βελτιώνει την ικανότητα υπολογισμού διανοητικά.
- Βελτιώνει την κατανόηση βασικών μαθηματικών εννοιών όπως πρόσθεση, αφαίρεση, διαίρεση και πολλαπλασιασμό
Τι στοχεύουμε
Στο μάθημα των μαθηματικών χρησιμοποιούνται αριθμητικές μέθοδοι σε συνδυασμό με ποικίλες δραστηριότητες, μέσα από διαφορετικά μοντέλα μάθησης. Αυτός ο συνδυασμός βοηθά στη μάθηση, στην κατανόηση αλλά και στη διασκέδαση κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η παράλληλη χρήση του άβακα, βοηθά στην ενεργοποίηση της μνήμης, της δημιουργικότητας και της συγκέντρωσης.
Τι ξέρουμε για τον άβακα
Ο άβακας ήταν ένα από τα πρώτα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες των ανθρώπων για υπολογισμούς. Η ονομασία του άβακα, προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη άβαξ, η έννοια της οποίας αρχικά αποδίδονταν σε ορθογώνιο πίνακα ή σανίδα. Σημαίνει ακόμη πίνακας με άμμο ή σκόνη.
Υπάρχει, επίσης, η υπόθεση ότι η ελληνική λέξη άβαξ προήλθε από την Σημιτική ρίζα ābāq, την Εβραϊκή λέξη που σήμαινε σκόνη. Γι’ αυτό και ο ορισμός της αναφερόταν επίσης σε πίνακα υπολογισμών ή σε πίνακα με τη χρήση άμμου/σκόνης.
Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, τον χρησιμοποιούσαν ‘Έλληνες, Αιγύπτιοι και Ρωμαίοι. Στις πρώτες εφαρμογές του άβακα, οι αριθμοί σχηματίζονταν με μια γραφίδα και τα σημάδια σβήνονταν με το δάχτυλο. Αργότερα, ο άβακας με τη σκόνη αντικαταστάθηκε από έναν πίνακα πάνω στον οποίον μικρά δισκία, βότσαλα ή άλλοι μετρητές τοποθετούνταν σε σειρές, ώστε να υποδεικνύουν αριθμούς.
Εφευρέθηκε το 500 π.Χ. από τους αρχαίους Κινέζους ενώ επικρατεί και η άποψη ότι τον εφηύραν οι Βαβυλώνιοι το 300π.Χ. O άβακας είχε τη δυνατότητα να εκτελεί τις τέσσερις βασικές πράξεις. Αρχικά ήταν κατασκευασμένος σε οριζόντια θέση, έχοντας ένα ξύλινο πλαίσιο και χάντρες από πέτρες και βότσαλα που μετατράπηκαν σε κατακόρυφη ευθυγράμμιση.
Αργότερα, έκανε την εμφάνισή του ο ρωμαϊκός και ο ελληνικός άβακας, ο οποίος είχε διαφορετική εμφάνιση, αλλά ίδια λειτουργικότητα. Υπάρχει ακόμα και ο κινέζικος, ιαπωνικός, ρωσικός άβακας κ.α.
Ο άβακας ήταν ο πρόδρομος της τρέχουσας αριθμομηχανής και του σύγχρονου υπολογιστή.
ΠΗΓΗ: https://elmp.gr/