Εργαστήρια δεξιοτήτων
2ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην Εργαστήρια και υλοποίηση δράσεων για την Υποθεματική: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό «Τα παραμύθια της γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ: Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ.
“ο γεωργός και ο λύκος”
Αξίες – Στόχοι που έχουμε θέσει: Να μάθουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα. – Να κατανοήσουν ότι στον εκφοβισμό απαντάμε, μιλώντας και ζητώντας βοήθεια. Η σιωπή δεν είναι λύση. – Να κατανοήσουν ότι η ψυχραιμία και η λογική, είναι η δύναμη ενάντια στο φόβο και τον πανικό.
Δραστηριότητα 1η
Χωρίζουμε σε ομαδούλες τα παιδιά. Κάθε ομάδα ζωγραφίζει όποια σκηνή της άρεσε περισσότερο από το παραμύθι «ο γεωργός και ο λύκος» και την παρουσιάζει στην ολομέλεια της τάξης!

Ψηφίζουμε ποια ζωγραφιά αρέσει στους περισσότερους:

Μετατρέπουμε την ιστορία σε κόμικ!

Μιλάμε για τα συναισθήματα. Τα ταξινομούμε σε δύο κατηγορίες. Αυτά που μας κάνουν και αισθανόμαστε όμορφα και αυτά που μας δυσκολεύουν

Παίζουμε με τις καρτέλες των συναισθημάτων: Τα παιδιά διαλέγουν μια καρτέλα, μιμούνται το ίδιο συναίσθημα και συζητούν στην ολομέλεια τί τους προκαλεί..

Αισθησιοκινητική δράση: Τα παιδιά γίνονται λύκοι και κινούνται στο χώρο. Απολαμβάνουν μια όμορφη μέρα στο δάσος. Περπατάνε με διάφορους τρόπους: Μεγάλα μικρά βήματα, αργά-γρήγορα, τρέχουν , πηδούν, ψάχνουν τροφή, πίνουν νερό. Καθώς προχωρούν συναντούν τους φίλους τους ανταλλάσσουν καλημέρες με διάφορους τρόπους (ακουμπώντας τις παλάμες τους, τα γόνατα, τις πλάτες κ.λπ.), γίνονται ζευγάρια- ένας εμπρός άλλος πίσω (ο δεύτερος ακολουθεί την κίνηση του πρώτου), ξεκουράζονται….


Μάθαμε για τους λύκους Θυμόμαστε λύκους από άλλα παραμύθια.
Διαβάζουμε το παραμύθι “ο λύκος και τα 3 γουρουνάκια”

Αναφερόμαστε στο βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά: “Τα τρία μικρά λυκάκια”
Συγκρίνουμε τη συμπεριφορά από τα γουρουνάκια στα 2 βιβλία. Μπορούμε να λέμε ότι ένα γουρούνι είναι πάντα καλό ή πάντα κακό; Ή πρέπει να κρίνουμε από τη συμπεριφορά που παρουσιάζει;
Διαβάζουμε το βιβλίο ‘ο Τίμο το ζωηρό σκιουράκι που έχασε το γέλιο του”. Συζητάμε τί θα έκανε το κάθε παιδί να χάσει το γέλιο του…τί θα μπορούσε να το στεναχωρήσει!

Πρόσφατα σχόλια