ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΠΑΝΕ ΣΧΟΛΕΙΟ
2ος Θεματικός Κύκλος : Ζω καλύτερα -Ευ ζήνΥποθεματική : Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη (αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό « Τα παραμύθια της Γιαγιάς πάνε σχολείο» ΦΟΡΕΑΣ : Κέντρο Πρόληψης Π.Ε. Λάρισας – Ο.ΚΑ.ΝΑ. )
ΠΑΡΑΜΥΘΙ : «Ο ΛΙΟΝΤΟΣ»
Αξίες – Στόχοι
- Να κατανοήσουν ότι στη βία δεν απαντάμε με βία και επιστρατεύουμε το μυαλό μας.
- Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι «Ο ΛΙΟΝΤΟΣ»
- Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι «Ο ΛΙΟΝΤΟΣ»
- Να κατανοήσουν ότι ο φόβος που δεν αντιμετωπίζεται, δημιουργεί μεγαλύτερο φόβο.Δραστηριότητες :
- Αφήγηση
Σταματάμε την αφήγηση σε κομβικά σημεία και ρωτάμε τι πιστεύουν τα παιδιά ότι θα συμβεί στη συνέχεια και τι θα γίνει στο τέλος
- Ερωτήσεις κατανόησης
– Τι σας έκανε περισσότερο εντύπωση;
-Ποιος ήταν ο γενναίος; (Ο γέρος)
-Ποιος φοβήθηκε περισσότερο και γιατί;(Ο γέρος γιατί ο Λιόντος ήταν πιο δυνατός)
-Εσείς θα φοβόσασταν το Λιόντο; (Ναι, είναι πιο δυνατός και μεγάλος)
-Τι σας φοβίζει σ’αυτόν; (Είμαστε παιδάκια και δεν μπορούμε να τα βάλουμε μαζί του)
- Μελέτη της συμπεριφοράς του Λιόντου
-Τι έκανε ο Λιόντος; (Άρπαζε το γάλα από τους βοσκούς/ Ήταν τρομακτικός)
-Πρέπει να αρπάζουμε ξένα πράγματα; (Όχι, δεν είναι σωστό)
-Σου έχει συμβεί αυτό; Πώς ένιωσες; Τι έκανες; (Θύμωσα πολύ/ το είπα στη μαμά -στην κυρία- τον έδιωξα μόνος μου).-Υπήρχε άλλος τρόπος για να πάρει ο Λιόντος το γάλα ή ότι άλλο χρειαζόταν; (Ναι ,μπορούσε να αγοράσει δικά του κατσίκια/ μπορούσε να τους το ζητούσε ευγενικά)
-Θα του αρνούνταν οι βοσκοί; (Όχι. Άμα είσαι ευγενικός όλοι σε αγαπάνε)
Ζωγραφίζουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση από το παραμύθι “Ο ΛΙΟΝΤΟΣ”
Μιλάμε για τους φόβους μας
Τα παιδιά γράφουν ό,τι τους φοβίζει σε ένα χαρτάκι, ενώ για τα μικρότερα γράφει ο/η εκπαιδευτικός.
Στη συνέχεια διπλώνουν και βάζουν τα χαρτάκια τους σε ένα κουτί. Αφού ανακατέψουμε τα χαρτάκια, το κάθε παιδί περνάει και παίρνει ένα. Κάθονται όλα στον κύκλο, και ένα – ένα διαβάζει το φόβο που γράφει στο χαρτάκι του.
Αφού το παιδί διαβάσει το φόβο, ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια σε δύο επίπεδα.
- Τι γίνεται στο σώμα μας όταν νιώθουμε τον συγκεκριμένο φόβο.
- Λύσεις που προτείνουμε για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου φόβου. Συνεχίζουμε μέχρι να συζητήσουμε για όλους τους φόβους μας .
- Στο τέλος πετάμε τα χαρτάκια μας -φόβους μακριά να τους πάρει το ποτάμι!
Ζωγραφική
Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους φόβους τους σε στρογγυλά κάνσον. Στη συνέχεια φτιάχνουμε ένα κεφάλι δράκου, το βάζουμε στην αρχή και τοποθετούμε τα κανσόν το ένα πίσω από το άλλο. Έτσι φτιάχνουμε ένα δράκο που θα πάρει μακριά τους φόβους μας.
Υπολογιστής
Τα παιδιά με τη βοήθεια εκπαιδευτικών σελίδων μιλάνε για τα συναισθήματα
Κλείσιμο Δραστηριοτήτων
1.Τα παιδιά και η εκπαιδευτικός κινούνται ελεύθερα στο χώρο λέγοντας λέξεις που δηλώνουν συναισθήματα και κάνοντας εκφραστικές κινήσεις με το σώμα τους.
2. Μουσικοκινητικές ασκήσεις για τους φόβους με στεφάνια. Τα παιδιά μπαίνουν μέσα στα στεφάνια όταν σταματήσει η μουσική για να μην τους πιάσει ο δράκος και τα γεμίσει με φόβους.
Πρόσφατα σχόλια