ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2025-2026

Σύμφωνα με το αρ. πρακτικού 8/23-9-2025 του Συλλόγου Διδασκόντων του 7ου Νηπιαγωγείου Αρτέμιδος, το σχολικό 2024-2025 έτος θα υλοποιηθούν τα παρακάτω εργαστήρια δεξιοτήτων:

1.Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην

Υποενότητα: ΥΓΕΙΑ: 1. Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος προγράμματος: «Στη χώρα του Ατ (@) και του Ντοτ (.dot)!»

Κατά το χρονικό διάστημα Οκτώβριος 2025 – Νοέμβριος 2026 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια τα οποία βασίζονται σε μια κεντρική ιστορία, η οποία αφορά τις περιπέτειες δύο φίλων. Πρόκειται για το Ατ και το Ντοτ (@ και . ), που κατοικούν στο αχανές διαδίκτυο, μπαινοβγαίνουν σε ψηφιακά καταστήματα και αγαπούν να κάνουν τραμπολίνο στο…cloud! Επιλέχθηκε εσκεμμένα το ουδέτερο γένος, έτσι ώστε τα παιδιά να δημιουργήσουν τους ήρωες στη συνέχεια, αποδίδοντάς τους εικαστικά, όπως τα ίδια θέλουν. Παρόλο που το ζήτημα, το οποίο πραγματεύεται το συγκεκριμένο πρόγραμμα, σχετίζεται με την ψηφιακή τεχνολογία και την ψηφιακή πολιτειότητα, εμπλέκει ποικίλα είδη δραστηριοτήτων, με βάση την παιγνιώδη μάθηση, την βιωματική μάθηση, την τέχνη του θεάτρου, τα εικαστικά κτλ. Με αυτό τον τρόπο προσεγγίζονται δεξιότητες Μάθησης 21ου αι. (4cs), Ψηφιακής μάθησης 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον), Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας, Παραγωγικής μάθησης μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας, αλλά και Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, καθώς και δεξιότητες που αναπτύσσονται υιοθετώντας τις ρουτίνες σκέψης και τον αναστοχασμό.

2.Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Β. Υποενότητα: Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

Τίτλος προγράμματος: Το παιδί σκέφτεται για το παιδί Γίνε ο εθελοντής ήρωας του Make-A Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Κατά το χρονικό διάστημα Δεκέμβριος 2025 – α/δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου 2026 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια.Το Αστέρι της Ευχής αποτελεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιείται εδώ και 24 χρόνια με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων σε μια συγκεκριμένη θεματολογία που αναπτύσσεται παρακάτω. Μέσα από τους άξονες του εθελοντισμού και της προσφοράς οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους μαθητές τους νέους ορίζοντες μάθησης δίνοντάς τους τα απαραίτητα εφόδια να διανθίσουν τα αισθήματα της εν συναίσθησής αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας στους μαθητές τους. Μέσω εκπαιδευτικών βίντεο, παραμυθιών αλλά και παρουσιάσεων μαθητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα μπορέσουν να «μπουν» στον κόσμο του Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος και να κατανοήσουν το έργο μας. Με αξίες όπως η προσφορά και ο εθελοντισμός οι μαθητές θα μπορέσουν να κατανοήσουν την σημαντικότητα της φιλανθρωπίας αλλά και της κοινωνικής ευαισθησίας προς ευάλωτες ομάδες

3.Φροντίζω το περιβάλλον

Υποενότητα:. Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση, Κλιματική αλλαγή

Τίτλος προγράμματος: «1,2,3…..Ανακύκλωσε!»

Κατά το χρονικό διάστημα β/δεκαπενθήμερο Φεβρουαρίου 2026 – α/δεκαπενθήμερο Απριλίου 2026 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια. Βασικός σκοπός του προγράμματος ειναι τα παιδιά αναγνωρίζουν ως λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος το τρίπτυχο: Μείωση, Επαναχρησιμοποίηση, Ανακύκλωση, κατανοούν την ευθύνη τους απέναντι στο περιβάλλον δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη διαχείριση αστικών αποβλήτων και παράλληλα ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη και έναν τρόπο ζωής σε αρμονία με τη φύση.

Συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 12 της Βιώσιμης Ανάπτυξης στην πλατφόρμα www.inactionforabetterworld.com που κάνει χρήση διεθνών εκπαιδευτικών υλικών που διατίθενται στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των διεθνών συνεργασιών του QualityNet.

4.Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Υποενότητα: STEM/ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Τίτλος προγράμματος: Oι «Μικροί Εξερευνητές»

Κατά το χρονικό διάστημα β/δεκαπενθήμερο Απριλίου 2026 – Ιουνίος 2026 θα πραγματοποιηθούν 7 εργαστήρια. Oι «Μικροί Εξερευνητές» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEM-STE(Α)M (Science, Technology, Engineering, το Α αναφέρεται σε όλα τα αντικείμενα συμπεριλαμβανόμενης και της τέχνης-Art, Mathematics) και αποσκοπεί στο να προετοιμάσει τους μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για το μελλοντικό ρόλο τους ως πολίτες του κόσμου. Η εφαρμογή του προγράμματος παρέχει πλούσια ερεθίσματα και αμβλύνει ανισότητες, προσπαθώντας να αρχίσει το ταξίδι της γνώσης από την ίδια αφετηρία για όλους τους μαθητές. Ο σκοπός αυτός υλοποιείται με τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου οι μαθητές εξερευνούν, ανακαλύπτουν, οικοδομούν τη γνώση με τη χρήση πραγματικών προβλημάτων και καταστάσεων, οι οποίες σχετίζονται με τα βιώματά τους (PCAST, President’s Council of Advisors on-Science and Technology, 2010).

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *