Δημοσιεύθηκε στην Ανακοινώσεις, Δράσεις, Πολιτιστικές

ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, συντόνισε Δίκτυο 82 σχολικών μονάδων της χώρας μας, οι οποίες συνεργάστηκαν  για την υλοποίηση  Πανελλαδικού Μαθητικού Συνεδρίου Τοπικής Ιστορίας  με θεματικό άξονα:  «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου».

Οι σχολικές μονάδες αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, πάνω στις εξής υπο-ενότητες της βασικής θεματικής:

α) Τοπική ιστορία και εθιμικές τοπικές συνήθειες

β) Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι

γ)  Τοπική Λογοτεχνία/ Συνδεδεμένοι με τον τόπο λογοτέχνες

δ) Τέχνες και  αρχιτεκτονική

ε) Τοπική  ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον

στ) Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα

ζ) Εξέχουσες μορφές του τόπου.

Το  σχολείο μας συμμετείχε   στο  Πανελλαδικό μαθητικό συνέδριο  Τοπικής Ιστορίας δια ζώσης στις 29/04/2023 με δύο παρουσιάσεις που εκπόνησαν οι μαθητές/τριες των τμημάτων  Γ1 και Γ2 του 7ου Γυμνασίου Βόλου και του Γυμνασιακού Παραρτήματος του Ιδρύματος Αγωγής Ανηλίκων Αρρένων Βόλου.

Το εκπαιδευτικό μας ταξίδι περιελάμβανε  επίσκεψη και ξενάγηση στο μουσείο των Δελφών, στο κάστρο της Ναυπάκτου,  στο Ναό του Αγίου Ανδρέα και στο γραφικό Γαλαξίδι.20230429 124529

 

1.Το τμήμα Γ1 ανέλαβε να ασχοληθεί με τον γιατρό Γ. Καραμάνη, μια ασκητική φυσιογνωμίας της Ιατρικής, που  με ευαισθησία και γνώση ιδρύει το πρώτο Σανατόριο βουνού στο Πήλιο, τη  «Ζωοδόχο Πηγή», γράφοντας  μία ιστορία προσφοράς, αγάπης, πόνου και μεγαλείου.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας προσκλήθηκαν και συνομίλησαν με τους μαθητές -τριες ο  καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διευθυντής της Πνευμονολογική Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας  Κων. Γουργουλιάνης , η προϊσταμένη των Γ.Α.Κ. Μαγνησίας Αννίτα Πρασσά,  ο σκηνοθέτης και σεναριογράφοςΒερνίκος  Δημήτρης και η ηθοποιός Βλάχου Πόλυ. Επίσης, προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ «Μια μέρα στο Σανατόριο του γιατρού Γ. Καραμάνη στο Πήλιο».

2.Το τμήμα Γ2 ασχολήθηκε με το ιστορικό τραινάκι του Πηλίου ή αλλιώς Μουτζούρης ,που σήμερα είναι  ένα τραίνο- αξιοθέατο των χωριών του.

Για την καλύτερη γνωριμία των μαθητών με το μοναδικό αυτό τραίνο προσκλήθηκε στο σχολείο μας για να μας μιλήσει ο Κος Γ. Αποστολέρης , συνταξιούχος πρώην σταθμάρχης  Βόλου.

Η συμμετοχή του σχολείου μας  στο Δίκτυο ανέδειξε δεξιότητες και ταλέντα των μαθητών και  ενίσχυσε την γνωριμία τους με την ιστορία και την γεωγραφική και πολιτιστική  ποικιλομορφία κάθε τόπου της χώρας μας. Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:

 

 Σανατόριο Πηλίου. Γεώργιος Καραμάνης : «Καμιά αναπνοή χαμένη»

Αλαμανιώτης Χαράλαμπος, Αναγνωστόπουλος Παναγιώτης- Χρυσοβαλάντης, Αρχοντή Αναστασία,Βασιλείου Ευαγγελία, Γανωτοπούλου Μαρία- Ελένη, Γιάνναινας Ελευθέριος, Γιαννούλα Μαρία –Σπηλιανή, Δαϊλιάνης Κυριάκος, Ζάχου Μαλαματένια –Μαρία, Ζήκαρη Αλεξάνδρα, ΖιώγκαΧρήστος, ΖμαςΓεώργιος ,Καρτσιώτη Ελένη, Καυκούλα Παναγιώτα, Κονόμι Βικτώρια, Κοντζέ Μαγδαληνή, Κοτίνας Απόστολος- Απόλλωνας, Λέτσα Ευαγγελία, Μπουτιούκ Σοφία-Μαρία, Ουλάϊ  Φραντζέσκο, Χόρτης Χρυσοβαλάντης-Ανάργυρος,Γιώργος Δ., Φώτης Δ.,Κώστας Φ.

Το τρενάκι του Πηλίου -ο ιστορικός «Μουτζούρης»

Γιαννούχου Ευγενία, Κόκκαλης Κωνσταντίνος, Μιχαήλ Ιωάννης, Μουρτασάγα Ελένη, Μπαλασκώνη Μαρία-Αθανασία, Μπάρτζος Άγγελος, Νεοφύτου Χρήστος, Νιφόρου Μαρία- Ματούλα, Νταλιπάϊ Ελίσα, Πανταζή Χρύσα, Πολυδούλης Πέτρος, Ραμάϊ Σαμπρίνα, Σακελλιάδης Γεώργιος, Σιάφη Θεοδώρα, Σιάφη Κυριακή, Σιδερά Αναστασία, Σκράπαλλι Άγγελος, Σουρλίγκα Ελένη, Τασούδη Χριστίνα, Τέκου Βασιλική-Ίσιδα, Τριανταφυλλίδης Ορέστης- Νικόλας, Τσιάτσιου Ιωάννα- Ειρήνη, Τσιούλκα Σωτηρία.

Την εκπαιδευτική δράση υποστήριξε ο Διευθυντής του 7ου Γυμνασίου Φασουράκης Περικλής ΠΕ82 και   συντόνισαν οι καθηγήτριες:

Γώγου Αθανασία ΠΕ02

Διαμαντή Νεκταρία ΠΕ01

Πανάγου Ελπίδα ΠΕ02

Ευχαριστούμε  και συγχαίρουμε τους μαθητές-μαθήτριες  για  τις εργασίες που ετοίμασαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς αλλά και την άψογη και υποδειγματική συμπεριφορά τους καθώς και τους γονείς που μας εμπιστεύθηκαν τα παιδιά τους.

Παραθέτουμε ενδεικτικά εντυπώσεις των μαθητών /τριών από τη συμμετοχή τους στη δράση:

“Η εκδρομή αυτή και ειδικότερα το συνέδριο μας βοήθησε να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας ,όσον αφορά την τοπική αλλά και την εθνική μας κληρονομιά”

“Στο συνέδριο μάθαμε πολλά για τον πολιτισμό των άλλων περιοχών αλλά και τα άλλα μέρη που επισκεφτήκαμε ήταν εξίσου ενδιαφέροντα και ενημερωτικά”.

“Το συνέδριο στάθηκε αφορμή να μάθουμε περισσότερα για την τοπική μας ιστορία και να καταλάβουμε για άλλη μια φορά ότι είναι πολλά αυτά που δεν γνωρίζουμε για τον τόπο μας  και μπορούμε να ανακαλύψουμε”.

“Συντονισμένη ομαδική δουλειά, εξαιρετική και μοναδική εμπειρία”.

20230429 093936