fournos1 1

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη, στις 27 Μαΐου, στο φούρνο της γειτονιάς μας. Τα παιδιά είχαν ετοιμάσει ερωτήσεις και πήρανε συνέντευξη από τον φούρναρη σχετικά με τη δουλειά του και τις δυσκολίες της αλλά και τα στοιχεία που απολαμβάνει σε αυτή. Στη συνέχεια μας ξενάγησε στο χώρο. Τα παιδιά έγιναν μικροί αρτοποιοί. Έπειτα αγόρασαν ψωμάκι και κουλουράκια και έκαναν πικνίκ στο Δασύλλιο.

fournos2

fournos3

plastikonikites bravo

Στόχος δράσης:

Οι μαθητές κατανόησαν στην πράξη την αξία της επαναχρησιμοποίησης. Συνειδητοποίησαν τον όγκο των πλαστικών απορριμμάτων που παράγονται καθημερινά. Ανέπτυξαν δημιουργικές συνεργατικές δεξιότητες. Εξέφρασαν οικολογικά μηνύματα μέσα από τη συμμετοχή τους σε μια χαρούμενη συλλογική εκδήλωση.

Περιγραφή:

Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος του σχολείου μας με τίτλο “Μειώνω το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου μου”. Οι μαθητές δημιούργησαν το γκρουπ “Πλαστικονικητές” και συμμετείχαν στο Καρναβάλι των Μικρών της Πάτρας, κατασκευάζοντας αποκριάτικες στολές από τις πλαστικές συσκευασίες που προέρχονταν από τα σχολικά γεύματα. Τα υλικά συλλέγονται και πλένονται καθημερινά στην τραπεζαρία του σχολείου μετά το φαγητό από τα ίδια τα παιδιά και επαναχρησιμοποιούνται δημιουργικά, μετατρέποντας καθημερινά απορρίμματα σε πρωτότυπες δημιουργίες.

Κατά τη διάρκεια της παρέλασης, οι μαθητές κρατούσαν μηνύματα όπως “Σώστε τον πλανήτη”, “Σώστε τα παιδιά”, “Όχι πλαστικά”, αναδεικνύοντας με δυναμικό τρόπο τη  σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και της μείωσης της πλαστικής ρύπανσης.

Η συμμετοχή τους στο καρναβάλι αποτέλεσε έναν ζωντανό τρόπο διάχυσης του μηνύματος για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος και την προστασία του περιβάλλοντος.

plastikonikites bravo2

Σύνδεση με Παγκόσμιους Στόχους:

plastikonikites bravo3

Η δράση συνδέεται με τον Στόχο 12 – “Υπεύθυνη Κατανάλωση και Παραγωγή”, καθώς προάγει την επαναχρησιμοποίηση υλικών και τη μείωση των απορριμμάτων μέσα από δημιουργικές πρακτικές.

Στο πλαίσιο της συζήτησης του Ενεργού Πολίτη οι μαθητές/τριες της Α’ και Δ’ τάξης βγήκαν στην αυλή και έπαιξαν ένα ομαδικό παιχνίδι με στόχο την ενδυνάμωση των μεταξύ τους σχέσεων.

Το παιχνίδι ονομάζεται «Το τείχος». Τα παιδιά καλλιεργούν έτσι το αίσθημα της εμπιστοσύνης μεταξύ τους αλλά και της ενσυναίσθησης. Είναι σημαντικό καθώς για να θεωρούμαστε πολίτες οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε πως πρέπει να συνεργαζόμαστε για ένα κοινό σκοπό και να αλληλοστηριζόμαστε.

synergasia1 1synergasia2synergasia3synergasia4

Με αφορμή το δυστύχημα στα Τέμπη, οι μαθητές μας πραγματοποίησαν μια πρωτότυπη Δράση Ενεργού Πολίτη στη θεματική ενότητα:  Ειρήνη, Δικαιοσύνη, ισχυροί θεσμοί. Έγραψαν τα συνθήματά τους για να περάσουν το μήνυμα τους για δικαιοσύνη!

 

εικόνα Viber 2025 01 29 21 15 10 467 1

εικόνα Viber 2025 01 29 21 15 10 685

εικόνα Viber 2025 01 29 21 15 10 800

Στη συνέχεια ένωσαν την αγάπη τους για το περιβάλλον και τον άνθρωπο, τις συσκευασίες από τα σχολικά γεύματα, το χαρτόκουτο ενός ψυγείου και δημιούργησαν έργα βγαλμένα μέσα από την καρδιά τους.

θέλουμε δικαιοσύνηIMG 20250227 171155 1

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης έκλεισαν τα μάτια τους και έπαιξαν παιχνίδια εμπιστοσύνης. Σχεδίασαν και έπλασαν γλυπτά και χρησιμοποιώντας μόνο την αίσθηση της αφής μελέτησαν τις δημιουργίες των συμμαθητών/τριών τους. Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής.

anapiries1anapiries1anapiries3

Εκδρομή στο Δασύλλιο

Στις 11 Νοεμβρίου 2022, στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή της Α’ και της Στ’ τάξης στο Δασύλλιο.

 

Ανάβαση στο Δασύλλιο

 

Στάση για κολατσιό

 

Παρουσίαση πληροφοριών για το Δασύλλιο και την αξία της ύπαρξης του για την πόλη και τους πολίτες

 

Παρατήρηση της πόλης από ψηλά και απόλαυση της θεάς από το ομορφότερο σημείο της Πάτρας