Με αφορμή τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή και τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940 προσπαθούμε παίζοντας και διαβάζοντας κώδικες να ξαναβρούμε τη χαμένη ειρήνη, διαβάζοντας και αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα δύο σπουδαίων έργων του Πικάσο.
Εφαρμόζοντας τη μέθοδο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας χωριζόμαστε σε ομάδες.
Η μία ομάδα (προγραμματιστής, παιδί-ρομπότ, καταγραφέας του κώδικα, αναγνώστης του κώδικα), σε επιδαπέδια πίστα, προγραμματίζει το παιδί-ρομπότ να βρει τον πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο: “Το παιδί με το περιστέρι”.
Η άλλη ομάδα (προγραμματιστής, bee bot, καταγραφέας του κώδικα, αναγνώστης του κώδικα), προγραμματίζει τη bee-bot, σε επιδαπέδια πίστα τετραγώνων, να βρει και να μαζέψει τα κομμάτια του πίνακα του Πικάσο: “Το περιστέρι της ειρήνης”. Στη συνέχεια θα συνθέσει τα κομμάτια ώστε να εμφανιστεί , “το περιστέρι” του Πικάσο.
Η άλλη ομάδα θα προγραμματίσει το ρομποτάκι στον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού περιεχομένου – Φωτόδεντρο, στο μαθησιακό αντικείμενο: “Βασικός προγραμματισμός ρομπότ” ώστε να βρει τα γράμματα της ειρήνης, με επιλογή δαπέδου την άλφα-βήτα.
Η άλλη ομάδα θα διαβάσει τον κώδικα ζωγραφίζοντας σε τετραγωνισμένο χαρτί μόνο τις περιοχές με τις καρδούλες, εμφανίζοντας έτσι το σήμα της ειρήνης.