Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, ενώ τα παιδιά έπαιζαν στον αύλειο χώρο του σχολείου μας, παρατήρησαν γεμάτα ενθουσιασμό σαλιγκάριa σχολιάζοντας τη μορφή και την κίνησή τους. Το ενδιαφέρον και η περιέργειά τους αποτέλεσε την αφορμή για την έναρξη του σχεδίου εργασίας μας για τa ζωάκιa αυτά.
Αφού μοιράστηκαν στην ολομέλεια της τάξεις τις εμπειρίες, και τα βιώματά τους, δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους και τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν περισσότερα για τα σαλιγκάρια.
Διατύπωσαν ερωτήσεις, χωρίστηκαν σε ομάδες, συγκέντρωσαν φωτογραφίες και πληροφορίες με τη βοήθεια των γονιών τους και τις παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης, γεμάτα χαρά και ενθουσιασμό.
Χωρισμένα σε ομάδες έφτιαξαν τα δικά τους σαλιγκάρια χρησιμοποιώντας διάφορα υλικά όπως πλαστελίνη, χρωματιστά χαρτιά, μαρκαδόρους και οικοδομικό υλικό, ενώ μετά την ολοκλήρωση των έργων τους, τα παιδιά κάθε ομάδας παρουσίασαν τα έργα τους, μιλώντας για τους τρόπους που σκέφτηκαν και χρησιμοποίησαν τα υλικά, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο συνεργάστηκαν.
Τέλος, με αφορμή το παραμύθι “Ο Άρης το σαλιγκάρι”, που έφεραν από το σπίτι τους, αποφάσισαν και δημιούργησαν το δικό τους βιβλίο για τα σαλιγκάρια. Το βιβλίο αυτό περιελάμβανε τις ζωγραφιές και τις κατασκευές τους, αλλά και όλα όσα έφεραν από το σπίτι τους.
Ήταν μια όμορφη εμπειρία που πρόσφερε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση και τη συνεργασία.


















