Φροντίζουμε την αυλή μας με αγάπη!!!

Μετά τις διακοπές του Πάσχα, οι μαθητές του νηπιαγωγείου επέστρεψαν γεμάτοι χαρά και ενθουσιασμό στην τάξη τους. Βγαίνοντας στην αυλή, παρατήρησαν ότι οι γλάστρες και τα παρτέρια με τα λουλούδια είχαν γεμίσει με ξένα χόρτα. Τα λουλουδάκια τους φαίνονταν κουρασμένα και κρυμμένα ανάμεσα στα αγριόχορτα.

Αμέσως αποφάσισαν όλοι μαζί να βοηθήσουν! Έβαλαν τα γαντάκια τους και, με τη βοήθεια της κυρίας, άρχισαν να αφαιρούν προσεκτικά τα χόρτα από τις γλάστρες και τα παρτέρια. Δούλεψαν σαν μια όμορφη ομάδα, συνεργάστηκαν και πρόσεχαν να μην πειράξουν τα λουλούδια.

Σιγά σιγά, η αυλή τους καθάρισε και τα φυτά τους μπόρεσαν πάλι να «αναπνεύσουν». Τα παιδιά ένιωσαν πολύ περήφανα για τη δουλειά τους και χάρηκαν που φρόντισαν τον κήπο του σχολείου τους.

Όλες αυτές οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του άξονα που δουλεύουμε αυτή τη χρονιά στο σχολείο μας, «Βελτίωση του αύλειου χώρου», με στόχο να κάνουμε την αυλή μας πιο όμορφη, καθαρή και φιλόξενη.

Τώρα πια ήταν έτοιμοι να υποδεχτούν τις επόμενες ημέρες έναν γεωπόνο, τον οποίο είχαν προσκαλέσει οι κυρίες, για να τους δώσει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το φύτεμα ανοιξιάτικων λουλουδιών και την προστασία τους. Οι μικροί μαθητές ανυπομονούσαν να μάθουν καινούρια πράγματα και να κάνουν την αυλή τους ακόμα πιο όμορφη!

«Πασχαλινές Δημιουργίες και Παραδόσεις στο Νηπιαγωγείο μας»

Στο νηπιαγωγείο μας, με αφορμή την προετοιμασία για το Πάσχα, οι μικροί μας μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες. Αρχικά, μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, γνώρισαν το νόημα της γιορτής του Πάσχα,

καθώς και τα ήθη και έθιμα,

το Σαββάτο του Λαζάρου,

και της Κυριακής των Βαΐων.

Με μεγάλο ενθουσιασμό έμαθαν τα κάλαντα του Λαζάρου και τα τραγούδησαν στους γονείς τους.

Στη συνέχεια, τα παιδιά κατασκεύασαν πασχαλινές κάρτες και ο κάθε μαθητής έγραψε τις δικές του ευχές για τα αγαπημένα του πρόσωπα.

Έφτιαξαν επίσης χαριτωμένα κοτοπουλάκια, πασχαλινά καπέλα και πολύχρωμα φαναράκια, γεμίζοντας την τάξη με ανοιξιάτικη διάθεση.

Με ιδιαίτερο κέφι, δημιούργησαν και διακόσμησαν τα πασχαλινά καλαθάκια τους, τα οποία γέμισαν με νόστιμες λιχουδιές.

Μια ξεχωριστή εμπειρία ήταν η παρασκευή πασχαλινών κουλουριών στο νηπιαγωγείο, με την πολύτιμη βοήθεια της κας Γεωργίας από το κτήμα «ΓΟΥΡΔΟΥΠΗ». Φυσικά, δεν έλειψε και το βάψιμο των κόκκινων αυγών, ένα από τα πιο αγαπημένα έθιμα των παιδιών.

Παράλληλα, άκουσαν και παρακολούθησαν όμορφα πασχαλινά παραμύθια, ταξιδεύοντας με τη φαντασία τους.

… τα παραμύθια που ακούσαμε!!!

….οι ζωγραφιές για το παραμύθι!!!!

20260327 131500 2 20260327 131508 2 20260327 131516 1

 

 

Τέλος, με τη βοήθεια της Bee-Bot, τα παιδιά την προγραμμάτισαν και ο καθένας την οδήγησε στο αγαπημένο του πασχαλινό έθιμο, συνδυάζοντας τη μάθηση με το παιχνίδι.

Για να αποχαιρετιστούν, δημιούργησαν όλοι μαζί μια ομαδική εργασία και αντάλλαξαν ευχές, λέγοντας με χαμόγελο: «Καλό Πάσχα» σε όλους!

                                                    IMG 20260402 122429 1

                         Καλό   Πάσχα και Καλή Ανάσταση!!!!

                                            20260403 155525 1

Φτιάχνοντας Πασχαλινά Κουλούρια και Βάφοντας Αυγά στο Νηπιαγωγείο μας!!!

Στην τάξη του νηπιαγωγείου μας αναβιώσαμε μια όμορφη βιωματική δράση γεμάτη χαρά, δημιουργία και πασχαλινά αρώματα. Οι μικροί μας μαθητές, με τη βοήθεια της κυρίας Γεωργίας από το Κτήμα Γουρδούπη, είχαν την ευκαιρία να φτιάξουν παραδοσιακά πασχαλινά κουλούρια και να βάψουν κόκκινα αυγά, ζώντας από κοντά ένα αγαπημένο έθιμο.

Μέσα από μυρωδιές, αρώματα και δράση, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. Αρχικά, έγραψαν τη συνταγή και συγκέντρωσαν τα υλικά. Στη συνέχεια, βοήθησαν στην ανάμειξή τους, έπλασαν με τα χεράκια τους τα κουλούρια και τα ετοίμασαν για ψήσιμο.

…..η συνταγή μας…..

IMG 20260401 114510

….. τα υλικά και το πλάσιμο των κουλουριών.

……τα μικρά χεράκια έπλασαν τα κουλουράκια.!!!!

Έπειτα, ακολούθησε το βάψιμο των αυγών. Οι μαθητές είδαν από κοντά όλη τη διαδικασία και έβαψαν κόκκινα αυγά, τα οποία προέρχονταν τόσο από κότες όσο και από ορτύκια, γεγονός που τους προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.

…το βάψιμο των αυγών!!!

….έτοιμα τα κουλουράκια και τα αυγά!!!!

IMG 20260401 122147 IMG 20260401 120445

Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά ευχαρίστησαν με αγάπη την κυρία Γεωργία, προσφέροντάς της μια πασχαλινή κάρτα και ένα φαναράκι που είχαν ετοιμάσει με φροντίδα. Της ευχήθηκαν ολόψυχα «Καλό Πάσχα», κλείνοντας με τον πιο όμορφο τρόπο αυτή τη μοναδική εμπειρία.

…..τα δώρα στην Κα  Γεωργία!!!!

1000013418

Ο Καραγκιόζης και το Κρυφό Σχολειό !!!!

Στο πλαίσιο των δράσεων και της προετοιμασίας για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου 1821, οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία. Παρακολούθησαν την παράσταση θεάτρου σκιών «Το Κρυφό Σχολειό», η οποία παρουσιάστηκε από το Θέατρο Σκιών του κ. Μακρή.

Μέσα από την παρακολούθηση του αγαπημένου ήρωα Καραγκιόζη, τα παιδιά διασκέδασαν, γέλασαν και εντυπωσιάστηκαν από τα όμορφα σκηνικά και τη ζωντάνια της παράστασης. Παράλληλα, με τρόπο απλό και κατανοητό για την ηλικία τους, γνώρισαν μια σημαντική πτυχή της ιστορίας μας: το Κρυφό Σχολειό.

Η βιωματική αυτή δράση έδωσε τη δυνατότητα στους μικρούς μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν τα παιδιά εκείνης της εποχής, καθώς μέσα από την αφήγηση και τη θεατρική απόδοση «βίωσαν» έμμεσα τον φόβο και την αγωνία των μαθητών που μάθαιναν κρυφά γράμματα από τους παπάδες.

Η εμπειρία αυτή αποτέλεσε έναν όμορφο συνδυασμό μάθησης και ψυχαγωγίας, ενισχύοντας το ενδιαφέρον των παιδιών για την ιστορία και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην κατανόηση της σημασίας της εθνικής επετείου.

«Μια φωνή ενάντια στη βία στο Αμφιθέατρο του ΕΑΠ»

  1. Στο αμφιθέατρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου(ΕΑΠ) πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα συγκινητική δράση στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Ημέρα κατά του Εκφοβισμού και των δράσεων συνεκπαίδευσης.

Οι μαθητές μας παρουσίασαν το τραγούδι κατά της βίας, στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα υπέρ της φιλίας, της αποδοχής και του σεβασμού. Με μεγάλη χαρά τραγούδησαν το «Τραγούδι της Φιλίας», το οποίο δημιουργήθηκε με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και συγκεκριμένα με το Suno AI, δείχνοντας πώς η δημιουργικότητα και η τεχνολογία μπορούν να ενώσουν τις φωνές των παιδιών για έναν σημαντικό σκοπό.

Παράλληλα, οι μαθητές στην τάξη δημιούργησαν ένα όμορφο banner με συνθήματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας, εκφράζοντας με τον δικό τους τρόπο την ανάγκη για ένα σχολείο χωρίς εκφοβισμό, γεμάτο κατανόηση, συνεργασία και αλληλεγγύη.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των σχολείων που συμμετείχαν στην υλοποίηση αυτής της σημαντικής συνεκπαιδευτικής δράσης:
το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού Πάτρας,
το 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πατρών – ΠΙΚΠΑ
και το 3ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πατρών.

…….η συνεργατική Αφίσα!!!!

IMG d46dcfbb3bfc3393008494c8106c37ea V

Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που παρευρέθηκαν στο αμφιθέατρο του Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη δράση, στηρίζοντας την προσπάθεια των παιδιών.

Μέσα από τέτοιες δράσεις, οι μαθητές μαθαίνουν ότι η φιλία, η συνεργασία και ο σεβασμός είναι τα πιο δυνατά «όπλα» απέναντι στη βία και τον εκφοβισμό. Μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σχολικό περιβάλλον όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό και ασφαλές

……μπορείτε να παρακολουθήσετε την παρακάτω παρουσίαση ,που είναι δημιουργία της εκπαιδευτικού Πληροφορικής, του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού Πάτρας, Κα: Μ. Παναγοπούλου.!!!!

 

Γέφυρες Φιλίας – Μήνυμα Αγάπης και Συνεργασίας από τους Μαθητές!!!

Στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στην Παν-αχαϊκή Δράση Προαυλίου, τη Δευτέρα 9 Μαρτίου 2026 και ώρα 9:45 π.μ., με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και στο πλαίσιο της Εβδομάδας Δράσεων 6-13 Μαρτίου της ΔΠΕ Αχαΐας με τίτλο «Γέφυρες Φιλίας», μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε σε μια ξεχωριστή κοινή δράση.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του γειτονικού Ειδικού Δημοτικού Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού Πάτρας, σε συνεργασία με μαθητές και εκπαιδευτικούς του σχολείου, καθώς και με το 3ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Πατρών – ΠΙΚΠΑ και το 3ο Ειδικό Νηπιαγωγείο Πατρών. Η δράση εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δράσεων Συνεκπαίδευσης και στόχος της ήταν η καλλιέργεια αξιών όπως η αποδοχή, η φιλία, ο σεβασμός και η συνεργασία.

IMG 4b214be288fdf3a8210e5987a7a4bbe8 V

Στο προαύλιο πραγματοποιήθηκαν συμβολικές και βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν το μήνυμα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας:

• Οι μαθητές σχημάτισαν με τα σώματά τους ανθρώπινα σχήματα δημιουργώντας τη λέξη «ΦΙΛΙΑ», στέλνοντας ένα δυνατό συμβολικό μήνυμα ενότητας.

• Παρουσιάστηκαν μηνύματα αγάπης και φιλίας, που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές.

• Ελευθερώθηκαν στον ουρανό βιοδιασπώμενα μπαλόνια με γραπτά μηνύματα αγάπης, ελπίδας και αποδοχής.

• Όλοι μαζί φωνάξαμε ρυθμικά συνθήματα με μία συλλογική φωνή:

  • «Όχι στη βία, ναι στη φιλία!»

  • «Ένα, δύο, τρία – τέλος στη βία!»

  • «Μόνο σεβασμός και συνεργασία!»

• Πραγματοποιήθηκε παιχνίδι συνεργασίας, μέσα από το οποίο τα παιδιά βίωσαν τις έννοιες της αποδοχής, της άμιλλας, της συνεργασίας και του σεβασμού.

• Τέλος, οι μαθητές ολοκλήρωσαν στον τοίχο του σχολείου τη δράση «Γέφυρες Φιλίας», δημιουργώντας γέφυρες από χάρτινα αποτυπώματα των χεριών τους, πάνω στα οποία είχαν γράψει μηνύματα αγάπης, φιλίας και αλληλεγγύης.

Η κοινή αυτή δράση αποτέλεσε μια όμορφη εμπειρία συνεκπαίδευσης και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων, αποδεικνύοντας πως όταν τα παιδιά ενώνονται, μπορούν να χτίσουν πραγματικές γέφυρες φιλίας και σεβασμού. Το μήνυμα που έστειλαν ήταν ξεκάθαρο: η φιλία, η αποδοχή και η συνεργασία είναι η πιο δυνατή απάντηση σε κάθε μορφή βία.

 

 

 

«Ευχές και Δώρα από Καρδιάς – Μαθαίνουμε να Προσφέρουμε με Αγάπη»

Στο πλαίσιο του Προγράμματος – Δράσεων του Ενεργού Πολίτη που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά, με τίτλο «Ευχές και Δώρα από Καρδιάς», οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας, σε συνεργασία με τους γονείς τους, συγκέντρωσαν ρούχα, παπούτσια και παιχνίδια, τα οποία προσέφεραν σε οικογένεια μαθητών του σχολείου μας που είχε ανάγκη.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα αλληλεγγύης και προσφοράς, καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και έμαθαν έμπρακτα τη σημασία του να βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας. Η ανταπόκρισή τους ήταν συγκινητική και απέδειξε πως ακόμα και οι μικρές πράξεις, όταν γίνονται με αγάπη, έχουν μεγάλη αξία.

Ευχαριστούμε για τον Καθαρισμό των χόρτων!!!!

Με μεγάλη μας χαρά θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά το συνεργείο του Δήμου που επισκέφθηκε την αυλή του νηπιαγωγείου μας και προχώρησε στον καθαρισμό και στο κόψιμο των χόρτων στην είσοδο και στο πεζοδρόμιο.

Η άμεση ανταπόκριση και η φροντίδα για την ασφάλεια και την καθαριότητα του χώρου συμβάλλουν ουσιαστικά στη δημιουργία ενός όμορφου και ασφαλούς περιβάλλοντος για τα παιδιά μας.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς για την πολύτιμη προσφορά σας!

«Η μικρή μας αυλή, η μεγάλη μας χαρά: Φροντίζοντας τον χώρο μας φροντίζουμε και τον εαυτό μας».

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε τη φετινή σχολική χρονιά με τίτλο «Βελτίωση του αύλειου χώρου του Νηπιαγωγείου», η αυλή μας μετατράπηκε σε έναν τόπο συνάντησης, χαράς και ουσιαστικής συμπερίληψης.

Μαθητές του νηπιαγωγείου μας και μαθητές του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού Πάτρας συναντήθηκαν στον κοινό μας χώρο και υλοποίησαν μια ξεχωριστή Βιωματική Δράση Συνεκπαίδευσης με τίτλο:

«Η μικρή μας αυλή, η μεγάλη μας χαρά: Φροντίζοντας τον χώρο μας φροντίζουμε και τον εαυτό μας».

20260225 1134311

Η αυλή γέμισε παιδικές φωνές, χαμόγελα και χέρια που συνεργάζονταν με ενθουσιασμό. Μέσα από απλές αλλά βαθιά ουσιαστικές πράξεις — την καθαριότητα, την περιποίηση και φύτευση λουλουδιών, την τακτοποίηση των υλικών, τον σεβασμό στον κοινόχρηστο χώρο — τα παιδιά ανακάλυψαν πως η φροντίδα του περιβάλλοντός τους είναι ταυτόχρονα φροντίδα της ψυχικής τους ισορροπίας.

Οι στόχοι της δράσης υλοποιήθηκαν με τρόπο βιωματικό και συγκινητικό: καλλιεργήθηκε η ενσυναίσθηση, ενισχύθηκε η κατανόηση ότι ένας όμορφος και προσεγμένος χώρος γεννά συναισθήματα χαράς, ασφάλειας και ηρεμίας, ενώ η συνεργασία αναδείχθηκε ως δύναμη που ενώνει. 

Διοργανώτρια της δράσης ήταν η κα Χρύσα Μαλανδράκη, Ψυχολόγος από το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Εκπαίδευσης Παιδιών στο Φάσμα Αυτισμού Πάτρας, η οποία με επιστημονική κατάρτιση και ευαισθησία καθοδήγησε τα παιδιά σε μια εμπειρία ουσιαστικής συνεκπαίδευσης, αποδοχής και σεβασμού.

Μετά τη συζήτηση και τη βιωματική δράση, συνέβη το πιο όμορφο και αυθόρμητο κομμάτι της ημέρας: όλοι οι μαθητές έγιναν μια μεγάλη παρέα. Χωρίς διακρίσεις, χωρίς διαχωρισμούς, ένωσαν τα χέρια και έπαιξαν το παραδοσιακό παιχνίδι «Αλάτι ψιλό, αλάτι χονδρό». Η αυλή αντήχησε από γέλια, ρυθμικά βήματα και παιδικό ενθουσιασμό. Το παιχνίδι έγινε σύμβολο ενότητας, αποδοχής και κοινής χαράς — μια ζωντανή απόδειξη πως όταν τα παιδιά μοιράζονται εμπειρίες, δημιουργούν δεσμούς αληθινούς.

Μέσα από όλη τη διαδικασία ενισχύθηκε το αίσθημα της προσωπικής ευθύνης· κάθε παιδί ένιωσε ότι η συμβολή του είναι σημαντική και ότι ο κοινός χώρος ανήκει σε όλους.

Και στο τέλος, ως μια γλυκιά πράξη ευγνωμοσύνης, οι μαθητές μας μοίρασαν καραμέλες σε όλους όσοι συνέβαλαν στην υλοποίηση της δράσης. Γιατί η χαρά, όταν προσφέρεται απλόχερα, πολλαπλασιάζεται.

Η μικρή μας αυλή απέδειξε πως μπορεί να χωρέσει μεγάλα συναισθήματα. Και πως όταν τα παιδιά μαθαίνουν να φροντίζουν τον χώρο τους, μαθαίνουν ταυτόχρονα να φροντίζουν τον εαυτό τους και ο ένας τον άλλον — χτίζοντας από σήμερα τον κόσμο της συνεργασίας και της αποδοχής που ονειρευόμαστε για το αύριο.

….διακόσμησαν τα κάγκελα του αύλειου χώρου με πολύχρωμες  κορδέλες και εικόνες που μας έφερε η Κα Χρύσα Μαλανδράκη!!!!!!

Μαθαίνουμε να Τρώμε Υγιεινά και να Φροντίζουμε το Χαμόγελό μας!!

Στην τάξη του νηπιαγωγείου μας είχαμε τη χαρά να μας επισκεφθεί η κα Πούλου, επισκέπτρια Υγείας του ΤΟΜΥ Άνω Πόλης. Η κα Πούλου μίλησε στους μαθητές για τη σημασία της Υγιεινής Διατροφής, καθώς και για τη σωστή φροντίδα και υγιεινή των δοντιών.

IMG b5c04e2136f58b4fa07f9042347f88b4 V
Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε με έναν ευχάριστο και παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο, μέσα από παρουσίαση PowerPoint, παραμύθι και τραγούδι, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ερωτήσεις ανοικτού τύπου, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και κατανόησαν τη σημασία των σωστών διατροφικών συνηθειών και της καθημερινής φροντίδας των δοντιών τους.

 

…το παραμύθι τα Θυμωμένα Λαχανικά….

https://youtu.be/O7IAlD4Oqbg?si=re430ra93LGgbYGN

 

Φρούτα και Λαχανικά – Παιδικό ΤραγουδάκιΕκπαιδευτικό …

 

Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές ευχαρίστησαν την κα Πούλου προσφέροντάς της ένα άλμπουμ με ζωγραφιές που είχαν ετοιμάσει με πολλή αγάπη, ως ένδειξη εκτίμησης για την όμορφη και χρήσιμη εμπειρία που τους χάρισε.

……το Δώρο των μαθητών μας στην Κα: Πούλου….

Doro apo kardiaston mathhton IMG 1a3de27b10487344666235b0fe96d4d4 V

………Τρώμε Υγιεινά…..

Stigmiotypo othonhs 2026 02 10 161145