Με αφορμή την εγγραφή των Νηπίων μας στην Α’ τάξη του Δημοτικού και τις έντονες συζητήσεις μεταξύ τους, κυρίως μετά την περίοδο του Πάσχα, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το «μεγάλο» αυτό σχολείο, στο πλαίσιο του προγράμματος της «Ομαλής Μετάβασης»!
Απορίες των μικρών μας μαθητών, όπως «Πώς είναι το Δημοτικό; Θα έχει δύσκολα μαθήματα; Θα έχω μαζί μου τους φίλους μου; Πώς θα είναι η τάξη μου; Θα έχω δάσκαλο ή δασκάλα; Θα με αγαπάει όπως η κυρία μου στο Νηπιαγωγείο; Θα είναι αυστηρός ή αυστηρή;» και αμέτρητα ακόμη ερωτήματα, στριφογυρίζουν πολύ έντονα στο μικρό τους μυαλουδάκι, το οποίο στην τρυφερή αυτή ηλικία διακατέχεται ακόμη από «μαγική» σκέψη…
Έχοντας, λοιπόν, ως οδηγό μας την ενεργό συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες με τα παιδιά του Δημοτικού, κυριότεροι στόχοι μας ήταν: να νιώσουν ότι έχουν πλέον μεγαλώσει και μπορούν να τα καταφέρουν εξίσου και τα ίδια, να αποκτήσουν περισσότερη εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να μπορούν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις που ήδη διαθέτουν και να νιώσουν πως είναι αποδεκτά από ολόκληρη τη σχολική κοινότητα του Δημοτικού.
Το γεγονός πως το Νηπιαγωγείο μας συστεγάζεται με το Δημοτικό, διευκόλυνε στον μέγιστο βαθμό την διεξαγωγή του προγράμματός μας, καθώς δεν χρειάστηκαν καθόλου μετακινήσεις, ο χώρος είναι ήδη οικείος στους μαθητές μας, και η επικοινωνία μεταξύ των Νηπιαγωγών και των Δασκάλων της σχολικής μονάδας, αλλά και των μαθητών του Νηπιαγωγείου με μαθητές μεγαλύτερων τάξεων, λαμβάνει χώρα σε καθημερινή βάση.
Αρχικά πραγματοποιήθηκαν αρκετές συζητήσεις με τα μεγάλα Νήπια, στις οποίες ανέφεραν τι γνωρίζουν για το Δημοτικό σχολείο (δραστηριότητες «Ανίχνευσης»). Πολλά Νήπια έχουν αδελφάκια και ξαδελφάκια που φοιτούν ήδη στο Δημοτικό, οπότε και – κατά συνέπεια – ξέρουν αρκετά πράγματα.
Στη συνέχεια συζητήσαμε για το πώς νιώθουν που θα φοιτήσουν στο Δημοτικό. Τα συναισθήματά τους ανάμεικτα: χαρά, αλλά και αγωνία… σιγουριά πως θα τα καταφέρουν, αλλά και άγχος μπροστά σε μια εντελώς καινούρια, για αυτά, συνθήκη… ανυπομονησία, αλλά και φόβος για κάτι το άγνωστο, το οποίο καλούνται να αντιμετωπίσουν για πρώτη φορά…
Και στο τέλος καταγράψαμε τις απορίες τους, με σκοπό να τις θέσουμε στον δάσκαλο και στους μαθητές της Πρώτης τάξης, κατά την επικείμενη επίσκεψή μας.
Στην επόμενη φάση του προγράμματός μας, χρησιμοποιήσαμε μερικές φορές τη διπλανή στο Νηπιαγωγείο μας αίθουσα του Δημοτικού, η οποία για κάποιες ώρες είναι άδεια, καθώς τη χρησιμοποιούν για το μάθημα της Μουσικής. Εκεί τα νήπια κάθισαν στα θρανία, έγραψαν το όνομά τους στον πίνακα με τους ειδικούς μαρκαδόρους, παρατήρησαν την αίθουσα και τη διακόσμησή της, και ήρθαν σε επαφή με τα κυριότερα βιβλία της Πρώτης: Γλώσσα, Μαθηματικά και Μελέτη Περιβάλλοντος.






Και μία από τις επόμενες μέρες που η Μουσικός του σχολείου μας, η αγαπημένη μας κυρία Νανά, έκανε στη συγκεκριμένη αίθουσα μάθημα Μουσικής με το τμήμα της Πρώτης τάξης, φιλοξένησε και τα Νήπια μας, πραγματοποιώντας για λίγη ώρα συνδιδασκαλία και τραγουδώντας από κοινού γνωστά και αγαπημένα τραγούδια. Το αποτέλεσμα: τα νήπιά μας να ενθουσιαστούν!


Επιστρέψαμε στην τάξη μας και συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας!
Επιπλέον, σχεδίασαν και ζωγραφιές με σκοπό να τις χαρίσουν στον Δάσκαλο της Πρώτης, τον κύριο Στράτο.
Στο τρίτο μέρος του προγράμματος, περιηγηθήκαμε στους χώρους του Δημοτικού (αυλή, Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων, Βιβλιοθήκη, τουαλέτες, αίθουσα Πληροφορικής) και επισκεφθήκαμε το Τμήμα Α1. Ο κύριος Στράτος και οι μαθητές της Πρώτης μας υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά και πολύ ζεστά. Μάλιστα, οι μαθητές της Πρώτης την προηγούμενη σχολική χρονιά υπήρξαν μαθητές του Νηπιαγωγείου μας και φίλοι με τα φετινά μας Νήπια! Έτσι, λοιπόν, τα Νήπια κάθισαν στα θρανία με τους μαθητές του τμήματος, είπαν τα ονόματά τους και παρακολούθησαν για λίγο το μάθημα της Γλώσσας.


Στη συνέχεια τα παιδιά της Πρώτης έδειξαν τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους στα Νήπια, τους έδειξαν σε ποιο σημείο τοποθετούν τις τσάντες τους, το οπτικό υλικό που ήταν αναρτημένο στους τοίχους, τα συρτάρια με τις εργασίες τους, και οτιδήποτε άλλο στον γύρω χώρο τραβούσε στα Νήπια την προσοχή. Έπειτα τα Νήπια έθεσαν στον κύριο Στράτο και στους μαθητές τις ερωτήσεις που είχαν καταγράψει. Στο τέλος διαβάσαμε από κοινού στον προτζέκτορα ένα ποίημα από το Α’ Τεύχος της Γλώσσας: «Το παπί με το πανί».

Και προτού επιστρέψουμε στο Νηπιαγωγείο, χάρισαν τις ζωγραφιές τους στον κύριο Στράτο.

Στην τάξη μας συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τις εντυπώσεις που μας δημιούργησε η επίσκεψή μας στο τμήμα της Πρώτης. Τα Νήπια ανέφεραν πώς ένιωσαν και αν τελικά τους λύθηκαν οι – κυριότερες – απορίες που είχαν πριν την επίσκεψή μας (Αξιολόγηση – Αναστοχασμός).
Πρόσφατα σχόλια