Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή, αλλά, πρωτίστως, στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας. Είναι σημαντικό λοιπόν η μετάβαση να γίνει με τέτοιον τρόπο, ώστε τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο.
Οι στόχοι που θέσαμε:
Να έρθουν τα νήπια σε επαφή με τα βιβλία της Α’ Δημοτικού.
Να γνωρίσουν τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α΄ Δημοτικού.
Να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους με σκοπό την πρόληψη αρνητικών ψυχολογικών καταστάσεων.
Να αποβάλουν – όσο το δυνατόν περισσότερο – την αγωνία, το άγχος και, γενικότερα, την αρνητική εικόνα που ίσως έχουν σχηματίσει στο μυαλό τους τα νήπια ή φαντάζονται για το νέο περιβάλλον.
Να επιλύσουν τυχόν απορίες τους.
Συνεργασία μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων.
Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω:
Ξεφύλλισαν και περιεργάστηκαν τα βιβλία της Α΄ Δημοτικού…
Απολαύσαμε μικρές ιστορίες, ποιήματα, αινίγματα και διάφορα κειμενάκια από το βιβλίο της Γλώσσας, αλλά και προσπαθήσαμε να «συλλαβίσουμε» και να «διαβάσουμε» τις μικρές προτάσεις που υπάρχουν στις πρώτες σελίδες…
«Γνωρίσαμε» την παρέα των παιδιών της Γλώσσας και των Μαθηματικών…
Αξιοποιώντας τον προτζέκτορα, το «Φωτόδεντρο» και τον «Αίσωπο», πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες σε Γλώσσα και Μαθηματικά…
Και καταγράψαμε τις απορίες των παιδιών με σκοπό να τις επιλύσουμε όλες όταν θα επισκεπτόμασταν τις επόμενες μέρες την τάξη της Πρώτης…
Πραγματοποιήσαμε και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου επίσκεψη στα δύο τμήματα της Πρώτης αντίστοιχα.
Το ένα τμήμα στην τάξη της κυρίας Γλυκερίας…
και το άλλο στην τάξη της κυρίας Ειρήνης!
Η υποδοχή τόσο του κυρίου Δημήτρη, του Διευθυντή, όσο και των δασκάλων και των μαθητών της Πρώτης υπήρξε θερμότατη!
Αλληλοσυστήθηκαν λέγοντας τα ονόματά τους, παρακολούθησαν το μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, είδαν τη διάταξη των θρανίων, του πίνακα, του γραφείου της δασκάλας, τη διακόσμηση των αιθουσών, τη θέση που τοποθετούν τις τσάντες τους, τα συρτάρια των εργασιών τους, τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους…
Με τη βοήθεια της δασκάλας επανέλαβαν τα ονόματα των ημερών της εβδομάδας, των μηνών, των εποχών, των αριθμών και των γραμμάτων του Αλφαβήτου που ήταν αναρτημένα σε περίοπτα σημεία στους τοίχους της τάξης. Και απαντήθηκαν όλες οι απορίες που είχαν καταγράψει!
Στο τέλος της επίσκεψης, τα παιδιά της Πρώτης χάρισαν στα νηπιάκια όμορφες ζωγραφιές και τα κέρασαν μπισκοτάκια!
Επιπλέον, τα νήπια, με τη βοήθεια των παιδιών της Πρώτης, ξεναγήθηκαν την ώρα του διαλείμματος σε όλους τους χώρους του Δημοτικού, πάνω και κάτω, είδαν τις τουαλέτες, την Αίθουσα της Πληροφορικής, την τεράστια Δανειστική Βιβλιοθήκη, και ένα μεγάλο σκάκι, στο οποίο κάθισαν να παίξουν μερικές φορές! Επίσης συμμετείχαν και στην πρωινή προσευχή του Δημοτικού!
Σε σχετική συζήτηση, κατόπιν, στο χώρο του Νηπιαγωγείου, για το τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε, τι τους έκανε εντύπωση από την επίσκεψη και τι τα προβλημάτισε, όλα δήλωσαν κατενθουσιασμένα τόσο από την επίσκεψη και την επικοινωνία τους με τα παιδιά της Πρώτης και τις δασκάλες, όσο και από τους υπόλοιπους χώρους!
Τα νήπια – αλλά και τα παιδιά της Πρώτης τάξης – αποκόμισαν όμορφες εμπειρίες και συναισθήματα από τη συνεργασία τους στις δραστηριότητες. Με την εντύπωση της σιγουριάς ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τα νήπια κατάφεραν να νιώσουν το συναίσθημα της προσμονής για την ώρα που πλέον θα είναι και αυτά μαθητές του Δημοτικού σχολείου.
Εξάλλου:
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει, αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει»
Πλούταρχος (περ.45μ.Χ.-120), Έλληνας ιστορικός, βιογράφος και δοκιμιογράφος
Πρόσφατα σχόλια