Σύμφωνα με τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Κυριάκο Πιερρακάκη, η σημερινή ημέρα έχει ως αποστολή να δώσει σε κάθε μαθήτρια και κάθε μαθητή κίνητρα και ερεθίσματα προκειμένου να εντάξουν την άσκηση στη ζωή τους.
Το φετινό σύνθημα «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» περικλείει όχι μόνο τα οφέλη, αλλά
και τις αξίες του αθλητισμού: την ευγενή άμιλλα, το ευ αγωνίζεσθαι, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία.
Ο σχολικός αθλητισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας, γιατί μας διδάσκει να επιμένουμε,
να βελτιωνόμαστε, να ξεπερνάμε όρια και εμπόδια. Κυρίως, όμως, γιατί μας διδάσκει τον σεβασμό στον
διπλανό μας – συμπαίκτη ή αντίπαλο – και στη δική του προσπάθεια. Είναι μια πανανθρώπινη γλώσσα,
που μας μαθαίνει να φροντίζουμε για το σώμα, το πνεύμα και τους γύρω μας.
Ο σχολικός αθλητισμός αποτελεί, επίσης, κομμάτι της απάντησής μας στις σύγχρονες προκλήσεις: από
την πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας μέχρι την καταπολέμηση του bullying και από την ανάπτυξη
κοινωνικών δεξιοτήτων μέχρι την ισορροπία μεταξύ φυσικής και ψηφιακής σφαίρας, ο σχολικός
αθλητισμός συμβάλλει στη διαμόρφωση καλών συνηθειών και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Έχοντας, λοιπόν, ως παράδειγμα και πηγή έμπνευσης τους Ολυμπιονίκες και τους Παραολυμπιονίκες μας, γιορτάσαμε κι εμείς την ιδιαίτερη αυτή ημέρα συμμετέχοντας σε διάφορα αθλήματα, όπως καλαθοσφαίριση, κρίκους, άλμα εις μήκος και σε διάφορα ακόμη σχετικά παιχνίδια απολαμβάνοντας στο έπακρο αυτές τις στιγμές!
Ευχή όλων μας: να βάλουμε τον αθλητισμό στην καθημερινή μας ζωή! Από σήμερα και για πάντα!
Αγαπητοί μας γονείς και κηδεμόνες,
Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 9.00 το πρωί.
Καλή σχολική χρονιά!
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, αποχαιρετήσαμε τη σχολική χρονιά και υποδεχτήκαμε το καλοκαίρι με μια όμορφη γιορτή!
Tα παιδιά και των δύο τμημάτων τραγούδησαν στα ελληνικά και στα αγγλικά…
Έπαιξαν και διασκέδασαν με ομαδικά παιχνίδια…
Έλαβαν τα δώρα τους από τον δραστήριο Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας…
Ενώ στο τέλος απόλαυσαν μικροί και μεγάλοι γλυκά και αλμυρά εδέσματα και η γιορτούλα έκλεισε με θαυμάσια face painting!
Καλό καλοκαίρι και με χαρά να συναντηθούμε ξανά τον Σεπτέμβρη!!!
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού επειδή θέτει τις βάσεις της μετέπειτα σχολικής του πορείας. Η ομαλή του μετάβαση δεν αποβλέπει μόνο στην ακαδημαϊκή επιτυχία του μαθητή, αλλά, πρωτίστως, στην καλλιέργεια συναισθημάτων κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας. Είναι σημαντικό λοιπόν η μετάβαση να γίνει με τέτοιον τρόπο, ώστε τόσο τα παιδιά όσο και οι οικογένειές τους να έχουν μια θετική άποψη για το σχολείο.
Οι στόχοι που θέσαμε:
Να έρθουν τα νήπια σε επαφή με τα βιβλία της Α’ Δημοτικού.
Να γνωρίσουν τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
Να εξοικειωθούν με εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες της Α΄ Δημοτικού.
Να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους με σκοπό την πρόληψη αρνητικών ψυχολογικών καταστάσεων.
Να αποβάλουν – όσο το δυνατόν περισσότερο – την αγωνία, το άγχος και, γενικότερα, την αρνητική εικόνα που ίσως έχουν σχηματίσει στο μυαλό τους τα νήπια ή φαντάζονται για το νέο περιβάλλον.
Να επιλύσουν τυχόν απορίες τους.
Συνεργασία μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων.
Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω:
Ξεφύλλισαν και περιεργάστηκαν τα βιβλία της Α΄ Δημοτικού…
Απολαύσαμε μικρές ιστορίες, ποιήματα, αινίγματα και διάφορα κειμενάκια από το βιβλίο της Γλώσσας, αλλά και προσπαθήσαμε να «συλλαβίσουμε» και να «διαβάσουμε» τις μικρές προτάσεις που υπάρχουν στις πρώτες σελίδες…
«Γνωρίσαμε» την παρέα των παιδιών της Γλώσσας και των Μαθηματικών…
Αξιοποιώντας τον προτζέκτορα, το «Φωτόδεντρο» και τον «Αίσωπο», πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες σε Γλώσσα και Μαθηματικά…
Και καταγράψαμε τις απορίες των παιδιών με σκοπό να τις επιλύσουμε όλες όταν θα επισκεπτόμασταν τις επόμενες μέρες την τάξη της Πρώτης…
Πραγματοποιήσαμε και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου επίσκεψη στα δύο τμήματα της Πρώτης αντίστοιχα.
Το ένα τμήμα στην τάξη της κυρίας Γλυκερίας…
και το άλλο στην τάξη της κυρίας Ειρήνης!
Η υποδοχή τόσο του κυρίου Δημήτρη, του Διευθυντή, όσο και των δασκάλων και των μαθητών της Πρώτης υπήρξε θερμότατη!
Αλληλοσυστήθηκαν λέγοντας τα ονόματά τους, παρακολούθησαν το μάθημα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, είδαν τη διάταξη των θρανίων, του πίνακα, του γραφείου της δασκάλας, τη διακόσμηση των αιθουσών, τη θέση που τοποθετούν τις τσάντες τους, τα συρτάρια των εργασιών τους, τα βιβλία τους και τα τετράδιά τους…
Με τη βοήθεια της δασκάλας επανέλαβαν τα ονόματα των ημερών της εβδομάδας, των μηνών, των εποχών, των αριθμών και των γραμμάτων του Αλφαβήτου που ήταν αναρτημένα σε περίοπτα σημεία στους τοίχους της τάξης. Και απαντήθηκαν όλες οι απορίες που είχαν καταγράψει!
Στο τέλος της επίσκεψης, τα παιδιά της Πρώτης χάρισαν στα νηπιάκια όμορφες ζωγραφιές και τα κέρασαν μπισκοτάκια!
Επιπλέον, τα νήπια, με τη βοήθεια των παιδιών της Πρώτης, ξεναγήθηκαν την ώρα του διαλείμματος σε όλους τους χώρους του Δημοτικού, πάνω και κάτω, είδαν τις τουαλέτες, την Αίθουσα της Πληροφορικής, την τεράστια Δανειστική Βιβλιοθήκη, και ένα μεγάλο σκάκι, στο οποίο κάθισαν να παίξουν μερικές φορές! Επίσης συμμετείχαν και στην πρωινή προσευχή του Δημοτικού!
Σε σχετική συζήτηση, κατόπιν, στο χώρο του Νηπιαγωγείου, για το τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε, τι τους έκανε εντύπωση από την επίσκεψη και τι τα προβλημάτισε, όλα δήλωσαν κατενθουσιασμένα τόσο από την επίσκεψη και την επικοινωνία τους με τα παιδιά της Πρώτης και τις δασκάλες, όσο και από τους υπόλοιπους χώρους!
Τα νήπια – αλλά και τα παιδιά της Πρώτης τάξης – αποκόμισαν όμορφες εμπειρίες και συναισθήματα από τη συνεργασία τους στις δραστηριότητες. Με την εντύπωση της σιγουριάς ότι μπορούν να τα καταφέρουν, τα νήπια κατάφεραν να νιώσουν το συναίσθημα της προσμονής για την ώρα που πλέον θα είναι και αυτά μαθητές του Δημοτικού σχολείου.
Εξάλλου:
«Το μυαλό δεν είναι ένα δοχείο που πρέπει να γεμίσει, αλλά μια φωτιά που πρέπει ν’ ανάψει»
Πλούταρχος (περ.45μ.Χ.-120), Έλληνας ιστορικός, βιογράφος και δοκιμιογράφος
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα τον “κύριο Κ.Ο.Κ.”, επίσκεψη πραγματοποίησαν και τα δύο Τμήματα του Νηπιαγωγείου μας στο Αστυνομικό Μέγαρο της Κέρκυρας στις 15 και 16 Μαϊου αντίστοιχα. Στην Αίθουσα Κυκλοφοριακής Αγωγής του Τμήματος της Τροχαίας οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν βιωματικά σε διάφορα παιχνίδια με τη βοήθεια της τροχονόμου κ. Μαριάνθης. Έπαιξαν στον τάπητα κυκλοφοριακής αγωγής μαθαίνοντας να αναγνωρίζουν πινακίδες κυκλοφορίας και βασικούς κανόνες που πρέπει να τηρούν οδηγοί και πεζοί, δραματοποίησαν – με παιχνίδια ρόλων – οχήματα και μαθητές που πηγαίνουν στο σχολείο υπακούοντας στις εντολές και στα σήματα των σχολικών τροχονόμων, των τροχονόμων και των φωτεινών σηματοδοτών, ενώ επιπλέον προσπάθησαν να ανταποκριθούν με επιτυχία στις ερωτήσεις και στους διάφορους γρίφους που τους “έθετε” ο διαδραστικός πίνακας! Και στο τέλος απονεμήθηκε σε όλα τα παιδάκια η τιμητική Άδεια Οδήγησης!
Η επίσκεψη αυτή γέμισε με χαρά αλλά και χρήσιμες γνώσεις τους μικρούς μας μαθητές, θέτοντας γερές βάσεις για σωστή συμπεριφορά στον δρόμο τόσο ως πεζοί, ως επιβάτες και ως ποδηλάτες, όσο και ως μελλοντικοί οδηγοί!
Θερμές ευχαριστίες στο προσωπικό της Αστυνομίας για τη ζεστή υποδοχή και φιλοξενία, και ιδιαίτερα στην κυρία Μαριάνθη!
Βάψαμε αυγά και μπότηδες, φτιάξαμε καρτούλες και διάφορα πασχαλινά στολίδια…
Με την κυρία Αγγελική, την καθηγήτρια των Αγγλικών παίξαμε το παιχνίδι του “κρυμμένου… σοκολατένιου αυγού”…
Και αναφερθήκαμε στα ήθη και έθιμα, κυρίως της Κέρκυρας.
Λαζαράκια
κόκκινα αυγά
Ο Λάζαρος στον τάφο, ο Χριστός στον Σταυρό, Επιτάφιος, κόκκινα αυγά
Ρίψη μπότηδων
Σας ευχόμαστε
Καλή Ανάσταση
και…
Πρόσφατα σχόλια