Η 6η Μαρτίου έχει οριστεί ως Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού με σκοπό την ενημέρωση και δράση απέναντι στα περιστατικά συστηματικής και επαναλαμβανόμενης βίας, η οποία έχει πολλές μορφές: σωματική, λεκτική, ψυχολογική, κοινωνική και διαδικτυακή.
Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις σχετικά με το θέμα.
Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι “Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος”, των A. Javaux και Α. Masson, από τις εκδόσεις Δεσύλλας.
Κατά την ανάγνωση του παραμυθιού τέθηκαν κάποια ερωτήματα στα παιδιά, όπως…
Πως ένοιωθε άραγε η Σαρλότ;
(απαντήσεις παιδιών)
- Άσχημα
- Δεν ήθελε να παίξει με τέτοιες φίλες
- Ένοιωθε άρρωστη, γιατί την ενοχλούσε η άσχημη συμπεριφορά της φίλης της
- Δεν ήθελε να πάει στο σχολείο
- Στεναχωριόταν
- Έκλαιγε
- Φοβόταν
Τι έπρεπε να κάνει λοιπόν η Σαρλότ για όλα αυτά;
(απαντήσεις παιδιών)
- Να γίνει και αυτή ”λύκος”
- Να μην την έχει άλλο φίλη την Άγκνες
- Να βρει άλλους φίλους για να παίξει
- Να το πει στη κυρία της
- Να το πει στους γονείς της
- Να πει στην Άγκνες να μην την ενοχλεί
Ακολούθησε συζήτηση και καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- Δεν πρέπει να πηγαίνουμε κοντά σε φίλους που μας κάνουνε κακό και μας στεναχωρούνε
- Δεν μιλάμε άσχημα στους άλλους
- Μιλάμε ευγενικά
- Σεβόμαστε τους άλλους
- Κάνουμε τους φίλους μας χαρούμενους
- Κάνουμε και τα χατίρια των άλλων, δεν κάνουμε μόνο ότι μας αρέσει εμάς
- Δεν χτυπάμε και δεν σπρώχνουμε
- Αν κάποιος μας ενοχλεί το λέμε στην κυρία ή στους γονείς μας
Το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην δράση του “ΧΑΜΟΓΕΛΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”, με σύνθημα “ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”.
Το τμήμα 1 έκανε το σύνθημα με καπάκια από μπουκάλι και το τμήμα 2 με υφάσματα (μπορείτε να δείτε το σύνθημα σε βίντεο που θα ακολουθήσει)
Έπειτα από όλα αυτά, στόχος μας ήταν η ενδυνάμωση της ομάδας και η δημιουργία θετικού κλίματος μεταξύ των παιδιών, κάτι άλλωστε που έχει γίνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Για τον λόγο αυτό παίξαμε κάποια παιχνίδια με τα παιδιά…
Δείτε…
Τμήμα 1ο
Τμήμα 2ο