Ε.Δ. -1 τμημα Τζανιδου Δ.

 

1ος θεματικος κυκλος  –  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

«Τα δικαιώματα των παιδιών”

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού δεν είναι μόνο ψυχροί νόμοι. Είναι τα μέσα που χρησιμεύουν ως κατευθυντήριες γραμμές στην προσπάθεια  μας να ζούμε με ισότητα και δικαιοσύνη στην καθημερινή μας ζωή. Τα δικαιώματα του παιδιού προστατεύονται διεξοδικά από ένα ευρύ σύνολο διεθνών και περιφερειακών οργάνων που καλύπτουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, το προσφυγικό και το ανθρωπιστικό δίκαιο.

Μέσα από συζητήσεις,παραμύθια,εκπαιδευτικά βιντεάκια, παιχνίδια,δραματοποιήσεις,τραγούδια εργασίες και κατασκευές,προσπαθήσαμε με το παραπάνω πρόγραμμα

Τα παιδιά να γνωρίσουν τα μέλη της ομάδας τους και να κατανοήσουν ότι όλοι είναι ίσοι.

Να κατανοήσουν ότι ενώ είμαστε όλοι διαφορετικοί, έχουμε και πολλές ομοιότητες.

Να οξυνθεί η ικανότητα να αντιλαμβάνονται τη διαφορετικότητα των ατόμων σε όλες τις μορφές όπως πχ η αναπηρία.

Να γίνει κατανοητό ότι τα δικαιώματα δεν είναι ψυχρά κείμενα αλλά συνδέονται με ανθρώπινες ανάγκες και να έρθουν σε επαφή με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού.

Να κατανοήσουν πως ο άνθρωπος είναι μέρος όλου του κόσμου όπου συνυπάρχουν εθνικότητες, πολιτισμοί, κουλτούρες.

Να κατανοήσουν τα αίτια που αναγκάζουν τους πρόσφυγες να φύγουν από τον τόπο διαμονής τους και πως ο άνθρωπος είναι μέρος όλου του κόσμου όπου συνυπάρχουν εθνικότητες, πολιτισμοί, κουλτούρες.

Να συνειδητοποιήσουν ότι το σώμα τους τους ανήκει και ότι δεν πρέπει να αφήνουν κανέναν να το πειράξει ή να το αγγίξει .Χρειάζεται  να μάθουν να λένε ΟΧΙ σε συμπεριφορές που τους προκαλουν δυσφορια.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ

Μέσα από εικόνες , παραμύθια, συζητήσεις και ανάκληση εμπειριών 

  1. Προβληματιστηκαμε σχετικά με τις έννοιες που αντιπροσωπεύουν τα δικαιώματα όπως υγεία,αγάπη,οικογένεια,σπίτι,φαγητό,όνομα.κλπ
  2. Παιξαμε μουσικό παιχνίδι με τις κάρτες των δικαιωμάτων.
  3. Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματα
  4. Δημιουργήσαμε και  έναν πίνακα αναφοράς με τις κάρτες δικαιώματα
  5. Συζητήσαμε για την αξία του σεβασμου, αλλά και της φιλανθρωπίας 

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΕ ΑΠΛΑ ΛΟΓΙΑ KAI EIKONEΣ και  κολάζ φωτογραφιών

Η Αλφαβήτα των Δικαιωμάτων