1° Τμήμα 2021-22 & 2022-23

Σχολικό έτος 2022-23

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

Σχολικό έτος 2021-22

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ (1)

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

“Με σωστή διατροφή, έχω δύναμη πολλή!”

χωρίς τίτλοΣτα πλαίσια του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Θεματικής Ενότητας «Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην» θα ασχοληθούμε  με το  θέμα της Υγιεινής Διατροφής.

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στη διερεύνηση των διατροφικών προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα και οικολογικά προϊόντα κλπ.), της διατροφικής τους αξίας,  καθώς και συμβουλές για να βελτιώσουν οι μαθητές/τριες τις καθημερινές διατροφικές τους συνήθειες.

Η επίτευξη θα πραγματοποιηθεί μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και αποκαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΥ ΖΗΝ 2022.pdf

Υπεύθυνη Προγράμματος
Νηπιαγωγός
Κραγιοπούλου Βασιλική

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ (2)
Φροντίζω το περιβάλλον

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ
Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά
ΤΙΤΛΟΣ
«Φύλαξε το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας»

   general waste  Αφορμή για το σχεδιασμό του προγράμματος αποτέλεσε η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιά μικρής ηλικίας, σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.
Η ευαισθητοποίηση στα περιβαλλοντικά προβλήματα, η παρουσίαση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων, καθώς και η οργάνωση σχετικών δράσεων είναι σημαντικό να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία, ώστε να λειτουργούν παρεμβατικά στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον αξιών, στάσεων και συμπεριφορών
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών:
(α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων,
(β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή)
(γ) ανακύκλωσης.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Φύλαξέ το μην το πετάς – ανακύκλωσε 2022.pdf

Υπεύθυνη Προγράμματος
Νηπιαγωγός
Κραγιοπούλου Βασιλική

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ (3)
Δημιουργώ & Καινοτομώ
Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
Τίτλος προγράμματος:

«STEAM – και η Γη Γυρίζει…»

       ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ   Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας.
Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Ηλιακό-σύστημα-2022.pdf

Υπεύθυνη Προγράμματος
Νηπιαγωγός
Κραγιοπούλου Βασιλική

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ (4)
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ
Ανθρώπινα Δικαιώματα
ΤΙΤΛΟΣ
“ Έχω δικαίωμα να πάω σχολείο”

 

έτος 2021 2022  Το παρόν Πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων ανήκει στη Θεματική: “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”.

Στα πλαίσια μιας δημοκρατικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας η ανάγκη για συνεργασία, σεβασμό, αποδοχή του άλλου και επίλυση προβλημάτων καθίσταται απαραίτητη. Το παρόν πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων βασίζεται στην εκμάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος, καθώς τα παιδιά αφορμούμενα από το πρόβλημα, διερευνούν, δοκιμάζουν, ανακαλύπτουν και σχεδιάζουν δράσεις προκειμένου να οδηγηθούν στη λύση.

Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων για μια πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών παιδιών με το περιεχόμενο κειμένων και εικόνων που αφορούν στην προώθηση και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειδικότερα των παιδιών. Η κατανόηση της σημασίας τους, η αναγνώριση της ύπαρξης στη ζωή και των ίδιων και η εφαρμογή τους σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο αποτελεί άλλωστε το βασικό στόχο της εκμάθησης των δικαιωμάτων.

Η διάκριση ανάμεσα στις ανάγκες και τις επιθυμίες, ο σεβασμός της διαφορετικής ταξινόμησης ορισμένων δικαιωμάτων έναντι άλλων και η ταυτόχρονη αποδοχή της οικουμενικότητας των δικαιωμάτων προϋποθέτει μια μακροπρόθεσμη μαθησιακή διαδικασία. Ωστόσο η οικοδόμηση των σχετικών εννοιών, μπορεί να ξεκινήσει με το ξεκίνημα της τυπικής εκπαίδευσης και να βασιστεί στις ήδη κατακτημένες γνώσεις των παιδιών γύρω από τον κόσμο.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Έχω δικαίωμα να πάω σχολείο-2022.pdf

Υπεύθυνη Προγράμματος
Νηπιαγωγός
Κραγιοπούλου Βασιλική