ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι τη φετινή χρονιά σύμφωνα με το NOMO ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692/2020 Άρθρο 1 εισάγονται στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου   τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» .

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις(4) Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία. Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις (4) κύκλους στοχοθεσίας:

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα) Β) Δεξιότητες ζωής, Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης Δ) Δεξιότητες του νου

Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

Από τη Δ/νση

 

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4692/2020

ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020

Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

ΜΕΡΟΣ Α΄ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Άρθρο 1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  1. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, εισάγεται πιλοτικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δράση με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», η οποία συνίσταται στη δοκιμαστική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με όμοια απόφαση, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζονται η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης, ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των νέων θεματικών κύκλων και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εξ’ αυτών, ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται η πιλοτική δράση, το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων που εφαρμόζεται στις μονάδες αυτές, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και ρυθμίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.
  2. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης της παρ. 1, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αναφορικά με την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.

 

Η Μάθηση βάσει Έργου (Project Based Learning) ως μεθοδολογία ανάπτυξης των δεξιοτήτων Μάθησης (4Cs) στο Νηπιαγωγείο – Η Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση ως μεθοδολογία ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Κοινωνικής ζωής (ενσυναίσθηση και ευαισθησία) στο Νηπιαγωγείο
Μεθοδολογίες για την προαγωγή των δεξιοτήτων 21ου αιώνα (PDF)
Βίντεο: Μάθηση βάσει Έργου (Project Based Learning)
Βίντεο: Σχεδιασμός των Εργαστηρίων στο Νηπιαγωγείο

Παραδείγματα εφαρμογής μεθοδολογίας υλοποίησης εργαστηρίου – Σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών (PDF)
Ακολουθεί η Άσκηση αυτοαξιολόγησης υποενότητας 1 που πρέπει να ολοκληρώσετε κατά τα 2/3 στο δικτυακό τόπο του ΙΕΠ

Φροντίζω το περιβάλλον – Συμπληρωματικό Υλικό/Προγράμματα καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες (PDF)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 1 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 2 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 3 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 4 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 5 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 6 (video)
Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες. Εργαστήριο 7 (video)
Ακολουθεί η Άσκηση αυτοαξιολόγησης «Μαθαίνουμε για τις πλημμύρες» που πρέπει να ολοκληρώσετε κατά τα 2/3 στο δικτυακό τόπο του ΙΕΠ

Υποσελίδες