Ε.Δ. -1 τμημα Τζανιδου Δ.

2ος θεματικος κυκλος  –  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ   ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ                         «STEΜ /Εκπαιδευτική Ρομποτική»

 Για τη διεξαγωγή της 2ης φάσης εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων,επεξεργαστήκαμε το θέμα «Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ»

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα :

Να γνωρίσουν τις κινήσεις  της Γης και μέσα από πειραματισμό να κατανοήσουν την εναλλαγή της Μέρας-Νύχτας και πως δημιουργούνται οι Εποχές.

Να μάθουν τα παιδιά τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος καθώς και τα χαρακτηριστικά τους

Να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

Να εξοικειωθούν με τις ψηφιακές τεχνολογίες, και τη ρομποτική (ΒΕΕΒΟΤ)

Φιλοσοφία  – Σκοπιμότητα προγράμματος

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « STEM»  με θέμα : «Η γη γυρίζει», με βάση τις αρχές  του εποικοδομητισμού και τις μεθόδους διερευνητικής μάθησης, έχει στόχο οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήματα για τη Γη, το Διάστημα, τους Πλανήτες  και την περιστροφή τους γύρω από τον Ήλιο. Επίσης να τους κάνει καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο. 

Εργαστήρια – δραστηριότητες 

  • Έγινε διερεύνηση των υπαρχουσων γνώσεων των παιδιών (Τι γνωρίζουν αλλά και τι θέλουν να μάθουν) και δημιουργήθηκε ένα ιστόγραμμα.
  • Μιλήσαμε για τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του ( πως είναι η επιφάνειά του, με τι μοιάζει , πόσο απέχει από τη Γη κ.λ.π.)
  • Κάναμε πείραμα με Φακό στην Υδρόγειο σφαίρα, για να κατανοήσουν την εναλλαγή Μέρας – Νύχτας ,αλλά και την εναλλαγή των εποχών.
  • Τα παιδιά είπαν κι εμείς καταγράψαμε δραστηριότητες που κάνουν την ημέρα και τη νύχτα.
  • Είδανε στο internet φωτογραφίες της Σελήνης . Μιλήσαμε για τις σεληνιακές φάσεις και είδαμε σχετικά video. Είπαμε για το ταξίδι των ανθρώπων στη Σελήνη
  • Εικονογραφήσαμε το τραγούδι «Ένας ήλιος,μία γη,ένα φεγγάρι»
  • Είδαν εκπαιδευτικά video και ακούσανε τραγύδια για το     Ηλιακό μας Σύστημα
  • Από πληροφορίες που πήραμε μέσα από βιβλία που φέρανε τα παιδιά, αλλά και από το internet, τα παιδιά έμαθαν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος (τα χαρακτηριστικά τους ,τον αριθμό τους,το μέγεθος μεγαλύτερος- μικρότερος,το χρώμα τους, την απόσταση τους από τον Ήλιο ή τη Γη, αν κατοικούνται κ.λ.π)
  • Μιλήσαμε για τους Κομήτες και Μετεωρίτες καθώς και για το πώς δημιουργήθηκαν
  • Έκαναν δικά τους ηλιακά συστήματα(το ηλιακό σύστημα της τάξης μας και ένα από ανακυκλώσιμα υλικά) και τους δικούς τους πλανήτες
  • Έμαθαν νέες λέξεις ¨Διαστημόπλοιο’ ‘ Αστροναύτης’και γνωρίσαμε τη ζωή των αστροναυτών μέσα σε ένα διαστημόπλοιο
  • Φανταστήκανε εξωγήινους και περιέγραψαν τον πλανήτη τους. Μας επισκέφτηκαν κάτοικοι από φανταστικούς πλανήτες,όπως από τον πλανήτη Γουίζλοου με τους χρωματιστούς δράκους, και μας επισκέφτηκε ο Γιόντα από τον πόλεμο των άστρων και μας έφερε το φωτόσπαθό του.
  • Τέλος παίξαμε με το Ρομποτάκι BEEBOT. Τα παιδιά προγραμμάτιζαν τη διαδρομή που ήθελαν να ακολουθήσει στο ειδικό διαμορφωμένο χαλί-πίστα με το ηλιακό μας διάστημα.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ: Εικονογράφηση τραγουδιού: ” Ενας ήλιος, μια Γη ένα φεγγάρι”με μουσική.

                                                                      ΣΤΙΓΜΕΣ ΔΡΑΣΗΣ