4ος θεματικος κυκλος – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική «Περιβάλλον- Οικολογία»
Υποθεματική « Ανακύκλωση»
Τίτλος «Ανακύκλωση Αρχίζω»
Στόχοι:
- Να γνωρίσουν τα παιδιά την έννοια της ανακύκλωσης και τη σημασία της για το περιβάλλον.
- Να μάθουν να διαχωρίζουν υλικά (χαρτί, πλαστικό, μέταλλο, γυαλί).
- Να υιοθετήσουν οικολογικές συνήθειες στην καθημερινότητά τους.
- Να αναπτύξουν δημιουργικές δεξιότητες μέσα από την επαναχρησιμοποίηση υλικών.
Θεματικοί Άξονες:
- Γνωρίζω την Ανακύκλωση
- Τα Υλικά και οι Κάδοι Ανακύκλωσης
- Δίνω Ζωή στα Σκουπίδια
- Γίνομαι Φύλακας του Πλανήτη
1η Εβδομάδα: Γνωρίζω την Ανακύκλωση
- Συζήτηση: Τι είναι σκουπίδια; Τι κάνουμε με τα σκουπίδια μας;
- Παρακολούθηση βίντεο/παραμυθιού για την ανακύκλωση.
- Παιχνίδι: “Τι ανήκει στον κάδο;” (ταξινόμηση σκουπιδιών).
- Κατασκευή: Ομαδικές και ατομικές κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά.
2η Εβδομάδα: Τα Υλικά και οι Κάδοι Ανακύκλωσης
- Δραστηριότητα: Φέρνουμε αντικείμενα από το σπίτι (πλαστικό μπουκάλι, κουτάκι αναψυκτικού, χαρτόνι κλπ.) και τα ταξινομούμε.
- Μάθηση μέσω παιχνιδιού: Βρίσκουμε το σωστό κάδο με χρώματα (μπλε, πράσινο κτλ).
- Παρέα με τη Beebot μαθαίνω για την ανακύκλωση.
3η Εβδομάδα: Δίνω Ζωή στα Σκουπίδια
- Καλλιτεχνική Δραστηριότητα: Κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά
- Παιχνίδια στην αυλή με ανακυκλώσιμα υλικά
4η Εβδομάδα: Γίνομαι Φύλακας του Πλανήτη
- Συζήτηση: Πώς βοηθάμε το περιβάλλον εκτός από την ανακύκλωση;
- Δραματοποίηση: Μικρό θεατρικό έργο “Ο Σκουπιδούλης και η Ανακύκλωση”.
- Δράση: Οργάνωση συμβολικής ανακύκλωσης στο σχολείο.
- Γιορτή: Παρουσίαση έργων και απονομή “Διπλώματος Μικρού Ανακυκλωτή” στα παιδιά.
Μέθοδοι και Μέσα:
- Παραμύθια και οπτικοακουστικό υλικό
- Παιχνίδια ρόλων και βιωματικές δράσεις
- Εικαστικές δημιουργίες
- Συνεργατική μάθηση
- Ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες
-
3ος θεματικος κυκλος – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»
Τίτλος: «Τρεφόμαστε και ζούμε υγιεινά »
Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιήθηκε μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης. Πιο συγκεκριμένα το πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός ισορροπημένου διατροφικού προφίλ.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Διαβάσαμε το βιβλίο «Τι είναι η Υγιεινή Διατροφή». Τα παιδιά παρουσίασαν τις απόψεις τους: τι τρώνε, τι τους αρέσει και τι όχι αιτιολογώντας.
- Ακούσαμε το τραγούδι που ερμηνεύει ο Μ.Φραγκούλης «ο Μάγειρας» και «Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική»
- Ζωγραφίσανε το αγαπημένο τους φαγητό και το παρουσίασαν στην ολομέλεια.
- Μάθαμε το τραγούδι της καλής διατροφής «Λέμε ΝΑΙ»
- Ομαδοποίησαν σε στεφάνια με χαρούμενα-λυπημένα προσωπάκια, υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και κάνανε αντίστοιχο κολάζ.
- Μάθαμε και κατηγοριοποιήσαμε τις ομάδες-οικογένειες τροφών.
- Δείξαμε την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, όπου και έμαθαν ποιες τροφές καταναλώνουμε και με ποια συχνότητα.
- Με την τεχνική του κουκλοθεάτρου, παρουσιάσαμε στα παιδιά το ρόλο των τροφών-ασπίδα για τον οργανισμό (φρούτα και λαχανικά).
- Οδηγήσανε το ρομποτάκι Beebot στις τροφές που επιλέγανε τα παιδιά
- Φτιάξαμε συνθήματα και κάναμε τη διαδήλωση της Υγιεινής Διατροφής.
- Έφτιαξαν Ασπίδες και παίξαμε ένα κινητό παιχνίδι «Ασπίδες και Μικρόβια»
- Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη», κατασκευάσαμε χάρτινες κούκλες και παίξαμε κουκλοθέατρο.
- Μιλήσαμε παρέα με τους Picou Picou για τα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας. (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και δείπνο)
- Είδαμε στο youtube το τραγούδι «Μήλα γύρω γύρω στη μέση πορτοκάλι»
- Μάντεψαν αινίγματα με φρούτα και λαχανικά και παίξαμε παιχνίδια στο WordWall
- Η κυρία Διατροφή μίλησε για την παιδική παχυσαρκία, παρακολουθώντας ανάλογο βίντεο
- Φτιάξαμε φρουτοσαλάτα στο σχολείο και καθιερώσαμε μία μέρα τη βδομάδα ως ημέρα των φρούτων
- Μιλήσαμε για την κατανάλωση νερού και πόσο σημαντικό είναι αυτό για την υγεία του σώματός, αλλά και για την καθημερινή άσκηση-αθλητικές δραστηριότητες
- Καταγράψαμε τις νέες λέξεις που μάθαμε
- Φτιάξαμε φρούτα και λαχανικά από πηλό
- Διαβάσαμε το παραμύθι « Ο κύριος Ζαχαρίας και η κυρία Γλυκερία» του Ε. Τριβιζά και βάλαμε κι εμείς στόχους για καλύτερη και υγιεινότερη διατροφή
- Ασκηθήκαμε με διάφορα κινητικά και αγωνιστικά παιχνίδια










