ΜΕΛΩΔΙΕΣ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ
Καλοκαιρινή γιορτή 2025!
Το θέμα της φετινής καλοκαιρινής μας γιορτής ήταν η θάλασσα και οι μελωδίες της και θα θέλαμε να δώσουμε συγχαρητήρια στους καταπληκτικούς πρωταγωνιστές μας!!
Ευχόμαστε στους γονείς των παιδιών να τα χαίρονται και να τα καμαρώνουν πάντα έτσι χαρούμενα και χαμογελαστά!!!
Καλό καλοκαίρι!!!
Backstage
Έτοιμοι…
5 Ιουνίου- Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος
Δημιουργήσαμε αφίσες που στόχο έχουν την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και κουλτούρας των μαθητών μας με αφορμή τον σημερινό εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος.

Για το σχολικό έτος 2024-2025 η προτεινόμενη θεματική του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας
Περιβάλλοντος είναι: «Υδάτινη Αειφορία: Νερό, Πηγή Ζωής» και εστιάζει στην ευαισθητοποίηση και
ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας σε θέματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αειφόρου Ανάπτυξης, με κεντρικό θεματικό άξονα το Περιβάλλον και τους Υδάτινους Φυσικούς Πόρους.
Μέσω των αφισών μας δίνουμε το δικό μας μύνημα για την προστασία της θάλασσας και των οικοσυστημάτων της!
Εργαστήριο Δεξιοτήτων: « Παιδική Helmepa – Η φίλη μας η Θάλασσα»
Αρχικά, παρακολουθήσαμε βίντεο για τη θαλάσσια ρύπανση και συζητήσαμε για τους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος αυτού, όπως είναι η μείωση της χρήσης των πλαστικών και η κομποστοποίηση.
Έπειτα, ακολούθησε το παιχνίδι ρόλων, όπου παρέες πηγαίνουν για πικνίκ στη θάλασσα και εγκαταλείπουν τα σκουπίδια τους.
Η θάλασσα παρασέρνει τα σκουπίδια και οι εθελοντές φορούν γάντια και μαζεύουν τα σκουπίδια.
Ακόμη, παίξαμε το παιχνίδι, όπου ψαρεύουμε τα στοιχεία που μολύνουν τις θάλασσες και μαθαίνουμε και το χρόνο που χρειάζεται για να διαλυθούν τα σκουπίδια.
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε φωτογραφίες και πληροφορίες για το πως καθαρίζεται μια πετρελαιοκηλίδα στη θάλασσα, καθώς επίσης μάθαμε και για τις επιπτώσεις της θαλάσσιας μόλυνσης, ενώ κάναμε και το σχετικό πείραμα στην τάξη μας!
Επιπλέον, κάναμε και την αναγνωστική δραστηριότητα μας με την ταύτιση των λέξεων που έχουν σχέση με τα ζώα της θάλασσας.
Ακόμη, για το γράμμα Ψ, ψ ασχοληθήκαμε από τη λέξη της θάλασσας, τα ψάρια και παίξαμε τόσο παιχνίδια στον υπολογιστή με το γράμμα ψ, όσο και παιχνίδια αναζήτησης γραμμάτων.
Κάναμε και τον αριθμό 9, καθώς και το σχετικό φύλλο εργασίας, εμπνευσμένοι από τα 9 ψαράκια που ζουν στο βυθό της θάλασσας!
Επιπλέον, ήρθαν και μικρές χελώνες στο νηπιαγωγείο μας και κάναμε και τη δική μας κατασκευή με τη θαλάσσια χελώνα.
Στη συνέχεια, κατασκευάσαμε και τους γλάρους μας και δραματοποιήσαμε το τραγούδι ”Μια βάρκα ήταν μόνη της” με τους γλάρους και τις βάρκες.
Επίσης, στο ολοήμερο είδαμε σε βίντεο τον Μύθο της Περσεφόνης και της Δήμητρας. Ακολούθησε η δραματοποίηση του μύθου και μετά η οπτικοποίηση του τραγουδιού ”Ο Εφιάλτης της Περσεφόνης”, όπου τα παιδιά ζωγράφισαν το πριν και το μετά της ρύπανσης και της καταστροφής του περιβάλλοντος.
Κατασκευάσαμε και μια αφίσα για τις υδάτινες ζώνες της θάλασσας!
Κι αφού γυρίσαμε στο σχολείο τη μέρα που πήγαμε στον Ναυτικό Όμιλο που καθαρίσαμε την παραλία από σκουπίδια, κάναμε και το σχετικό φύλλο εργασίας μας.
Κατασκευάσαμε και τα δικά μας ψαράκια!
Κι άλλα ψαράκια στο ολοήμερο!
Επισκέψεις
Επισκεφτήκαμε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου και ενημερωθήκαμε για το ρόλο του λιμενικού σώματος, την διάσωση των ανθρώπων, την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την ασφάλεια μας. Η ξενάγηση, οι πληροφορίες και οι γνώσεις που αποκομίσαμε ήταν μια υπέροχη εμπειρία!
Έχοντας σε κοντινή απόσταση από το σχολείο μας, τον Ναυτικό Όμιλο Χίου, τον επισκεφτήκαμε και διαπιστώσαμε ότι είχε στην παραλία πεταμένα σκουπίδια. Έτσι, λοιπόν, αποφασίσαμε να γίνουμε εθελοντές και να καθαρίσουμε την παραλία!
Γνωρίσαμε τα μυστικά του θαλάσσιου κόσμου, την γωνιά της θάλασσας με την άμμο, τα βότσαλα και τα φυτά της Ποσειδωνίας, μάθαμε για τους ναιτικούς μας και τέλος, την είδαμε από κοντά στο λιμανάκι της Δασκαλόπετρας!
ΚΠΕ Ομηρούπολης
Διπλώματα Συμμετοχής σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής ”Παιδική Helmepa”
Με μεγάλη χαρά λάβαμε τα αναμνηστικά διπλώματα συμμετοχής μας στο Πανελλήνιο διαγωνισμό ζωγραφικής του προγράμματος ”Παιδική Helmepa” με θέμα ” Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση” και για την εθελοντική μας συμμετοχή στις δράσεις του περιβαλλοντικού εκπαιδευτικού προγράμματος ΠΑΙΔΙΚΗ HELMEPA για το σχολ. έτος 2024 – 25!
Χαιρόμαστε ιδιαίτερα για την συνεργασία και την ευκαιρία που μας δόθηκε, ώστε μέσω της συμμετοχής στο πρόγραμμα, να ευαισθητοποιηθούμε για την προστασία του περιβάλλοντος!
Η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό ζωγραφικής
Φωτογραφίες από τις δράσεις μας εντός και εκτός σχολείου
Ενημερωτική Συνάντηση Γονέων νέοεγγραφέντων νηπίων στα πλαίσια του Σχ. Δράσης της σχολικής μας μονάδα με θέμα « Ομαλή μετάβαση από τον Παιδικό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο»
Χθές Τετάρτη 28 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση γονέων με θέμα:«Ομαλή μετάβαση και προσαρμογή των παιδιών στο νέο σχολικό περιβάλλον του Νηπιαγωγείου».
Με αφορμή το σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας για την ομαλή μετάβαση, γονείς των νέοεγγραφέντων νηπίων μας κλήθηκαν σε συνάντηση για να γνωριστούμε, να ξεναγηθούν στους χώρους μας και να συζητήσουμε σημαντικά θέματα για την σχολική εξέλιξη, την κοινωνικοποίηση και τις δεξιότητες που πρέπει να έχουν κατακτήσει τα παιδιά, ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο έτοιμα και προετοιμασμένα για τη φοίτηση στο “μεγάλο σχολείο”.
Ευχαριστούμε θερμά τους γονείς που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας!!!
Επίσκεψη στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ”Προσέχω.. Μαθαίνω.. Νοιάζομαι….”
Ένας κύκλος επισκέψεων κλείνει σήμερα με τελευταίο σταθμό το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ”Προσέχω.. Μαθαίνω.. Νοιάζομαι….”.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Λευτέρη Κανάκη υπεύθυνο παρουσίασης προγράμματος, καθώς και όλο το προσωπικό του Λιμεναρχείου για την εγκάρδια φιλοξενία και για όλα τα σπουδαία που μας έμαθαν σήμερα για το ρόλο του λιμενικού σώματος στη διάσωση των ανθρώπων, στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και στην ασφάλεια μας!!!
Ευχαριστούμε για την ξενάγηση, τις πληροφορίες, τις γνώσεις που αποκομίσαμε και φυσικά την υπέροχη εμπειρία να μπούμε και να δούμε απο κοντά τα μέρη και τις λειτουργίες ενός σκάφους του λιμενικού και να γνωρίσουμε από κοντά την φοβερή εκπαιδευμένη συνεργάτιδά τους, σκυλίτσα Νέδα!!!!
Για άλλη μια φορά ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΕΝΟΙ!
Παρουσίαση του προγράμματος
Η στολή του Λιμενικού
Επικοινωνούμε με ασύρματο
Το περιπολικό του λιμενικού
Η μηχανή του λιμενικού
Στο σκάφος
Η Νέδα
Ολοκλήρωση Ε-Twinning project 2024-2025 “The universe through my child’s eyes”
Καθαρισμός ακτής στα πλαίσια του προγράμματος «ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ»
Μια σημαντική βιωματική δράση Ενίσχυσης Ενεργού Πολιτειότητας είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε σήμερα!
Οργανώσαμε επίσκεψη στην κοντινή παραλία του Ναυτικού όμιλου Χίου με σκοπό τον εθελοντικό καθαρισμό της, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος για το καλό όλων μας και μεριμνώντας παράλληλα για την ασφάλεια των οργανισμών που ζουν μέσα και κοντά στη θάλασσα!
Επίσκεψη Ομίλου Μουσικής 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου στο Νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο»
Τα παιδιά του Ομίλου Μουσικής 🎶🎵🎶του 2ου Πειραματικού Δημοτικού, μας επισκέφθηκαν σήμερα Τέταρτη 21 Μαΐου, στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο».
Ανάμεσα στα παιδιά υπήρχαν παλιοί συμμαθητές των νηπίων μας, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ξαναέρθουν στο νηπιαγωγείο μας και να έρθουν σε επαφή με τους παλιούς τους φίλους, ενώ τα υπόλοιπα παιδιά του ομίλου είχαν την ευκαιρία να μας γνωρίσουν κ όλοι μαζί να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από το «μεγάλο σχολείο»!!!
Με αφορμή το καλοκαίρι που πλησιάζει μας τραγούδησαν χαρούμενα τραγούδια και όλοι μαζί τραγουδήσαμε τον Παγωτατζή!🍦
Ευχαριστούμε την κ. Κατερίνα , υπεύθυνη του Ομίλου Μουσικής, για την οργάνωση της επίσκεψης καθώς και τα 14 παιδιά του Ομίλου για την καλή τους διάθεση, το χαμόγελο τους και τη διάδραση τους με τα νήπια μας, που στόχο είχε να διευκολύνει τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, αλλά και να ενισχύσει θετικά την προσαρμογή στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον!






























































































































































































