Καλώς το Καρναβάλι με τους τρελούς χορούς
που φέρνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς!
Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας όλες αυτές τις μέρες!!!
Αρχικά, διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου που η μητέρα του, η κυρία Φαντασία, του έφτιαξε την ομορφότερη στολή, ράβοντας μικρά υφάσματα!Έτσι λοιπόν, επειδή αγαπήσαμε τον Αρλεκίνο μπήκαμε στη διαδικασία και δραματοποιήσαμε το παραμύθι.
Κάναμε αναγραμματισμό τη λέξη “ΑΡΛΕΚΙΝΟΣ”
Πήραμε έμπνευση από το παραμύθι για να στολίσουμε την τάξη μας.
Φτιάξαμε ομαδική κατασκευή τον Αρλεκίνο της τάξης
Δημιουργήσαμε αποκριάτικη γιρλάντα με τη φράση “ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ”! Τα παιδιά αφού ζωγραφίσαν τους μικρούς Αρλεκίνους έπρεπε να τους βάλουν στη σωστή σειρά
Γιορτάσαμε την Τσικνοπέμπτη με παιχνίδια, τραγούδια και χορούς!
Ντυθήκαμε μικροί ζωγράφοι και φτιάξαμε έργα τέχνης
Γευτήκαμε τις νόστιμες λιχουδιές που μας πρόσφερε ο σύλλογος γονέων και ο φούρνος ΒΕΝΕΤΗΣ την ημέρα της Τσικνοπέμπτης!
Μιας και γίναμε ζωγράφοι βρήκαμε ευκαιρία να ασχοληθούμε με το Ζ,ζ
Και επειδή είμαστε σε αποκριάτικη διάθεση μεταμφιέσαμε το γράμμα Ζ σε ……Ζέβρα!
Φτιάξαμε Κλόουν με διάφορους τρόπους:
Ζωγραφίσαμε συμμετρικά το πρόσωπο του Κλόουν
Βάψαμε τα πλαίσια με το χρώμα που έλεγε ο αντίστοιχος αριθμός μέχρι να αποκαλυφθούν οι πολύχρωμοι κλόοουν (π.χ. όπου 1 βάφουμε κίτρινο, όπου 2 βάφουμε κόκκινο κ.ο.κ.)
Κάναμε διάφορα μόμπιλ
Στολίσαμε τα καπέλα των κλόουν ακολουθώντας τα διάφορα μοτίβα
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι χωρισμένοι σε ομάδες. Ο κάθε κλόουν έχει ένα αγαπημένο χρώμα και έχει τα δικά του αξεσουάρ που όμως τα έχει χάσει… Έτσι τα παιδιά ανέλαβαν να βοηθήσουν τους κλόουν να τα βρουν! Ποια ομάδα τα κατάφερε πρώτη!?
Διαβάσαμε το παραμύθι “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω” και στη συνέχεια παίξαμε αντίστοιχο κινητικό παιχνίδι. Το κάθε παιδί ψάχνει τη μύτη του κλόουν με τη βοήθεια των συμμαθητών του. Τα παιδιά έπρεπε να δίνουν οδηγίες “Γελάει ο κλόουν=Πλησιάζει στη μύτη, Κλαίει ο κλόουν=Απομακρύνεται από τη μύτη”
Γίναμε ντετέκτιβ της τέχνης και ενώσαμε τα ποιηματάκια με τους πίνακες ζωγραφικής
Αντιστοιχίσαμε αποκριάτικες λέξεις με τις αντίστοιχες εικόνες. Μετρήσαμε πόσες συλλαβούλες έχει η κάθε λέξη και στη συνέχεια ψαρέψαμε τις συλλαβές για να συμπληρωθούν οι λέξεις
Συζητήσαμε για τις μάσκες και τα προσωπεία στο αρχαίο θέατρο και στη συνέχεια παρατηρήσαμε σχετικό οπτικό υλικό
Παρακολουθήσαμε βίντεο από το έθιμο της Μόστρας
και ακολούθησε αναπαράσταση του αποκριάτικου εθίμου “Ταλίμι” από τα ίδια τα παιδιά
Διαβάσαμε το παραμύθι “Οι καλοί και οι κακοί πειρατές” και ντυθήκαμε και εμείς πειρατές!
Στο μάθημα των αγγλικών μεταμφιεστήκαμε σε τιγράκια
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το γαιτανάκι και επειδή μας αρέσουν τα έθιμα του τόπου μας χορέψαμε και εμείς το δικό μας γαιτανάκι
Μιλήσαμε για το έθιμο του χαρταετού, παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι με ερωτήσεις στον υπολογιστή
Ακούγοντας την υπέροχη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη “Οι χαρταετοί” τα παιδιά ζωγράφισαν τους δικούς τους χαρταετούς
Κάναμε και την αντίστοιχη κατασκευή
Και φυσικά ήρθε και η μέρα για το αποκριάτικο μας πάρτι!! Με κέφι! Τραγούδια και χορούς! Για μεγάλους και μικρούς!