Ενεργώ ως Πολίτης- Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Screenshot 1 1

Ενδιαφέρομαι, γνωρίζω, συμμετέχω, δρω: Διαμορφώνοντας την ιδιότητα του δημοκρατικού πολίτη

 

Φέτος το νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκε το  εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ενεργώ ως πολίτης». Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για τη Διαμόρφωση των Μαθητών ως ενεργών Πολιτών. Tο έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη.

Τα παιδιά έμαθαν για τα δικαιώματά τους αλλά και για τις υποχρεώσεις τους απέναντι στους άλλους ανθρώπους αλλά και απέναντι στο περιβάλλον.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 6 εργαστήρια.

1ο Εργαστήριο: Αποτύπωμα

Η συνειδητοποίηση ότι ο σεβασμός στην ατομική ταυτότητα είναι συστατικό στοιχείο της αρμονικής συνύπαρξης.

Τα παιδιά με σφραγίδα έκαναν σε χαρτόνι το αποτύπωμά τους, το οποίο μεγεθύνθηκε, εξετάστηκε και συγκρίθηκε. Το κάθε αποτύπωμα είναι μοναδικό, ο κάθε άνθρωπος είναι ένας μοναδικός!

αποτυπωμα3   αποτυπωμα

Έπειτα, δίπλα στο μεγενθυμένο αποτύπωμα το κάθε παιδί γράφει στοιχεία για τον εαυτό του, τι το κάνει να είναι μοναδικό!

αποτυπωμα1  αποτυπωμα2

Παρατηρούν το έργο «H πόλη ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων», της Χριστίνας Σαραντοπούλου. Σταθμός Μετρό Αγίου Ιωάννη (Αθήνα)

Screenshot 2

Στο έργο τα τεράστια δακτυλικά αποτυπώματα κινούνται αργά κρύβοντας ή ανακαλύπτοντας τον χάρτη πίσω τους.

Σκεφτήκαμε να φτιάξουμε ένα δικό μας έργο με τίτλο «Το σχολείο ενώνει τη διαφορετικότητα των ανθρώπων»

YKaV9z1v   M8Nwr6Vy

Code Week 2024

Το νηπιαγωγείο μας φέτος συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο. Συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ευρώπη και εισάγει τα παιδιά στην υπολογιστική σκέψη και στο προγραμματισμό.

Η εκμάθηση συγγραφής κώδικα μας βοηθάει να κατανοούμε τον κόσμο που εξελίσσεται ταχύτατα γύρω μας, να διευρύνουμε τις γνώσεις μας για τον τρόπο λειτουργίας της τεχνολογίας και να αναπτύσσουμε δεξιότητες και ικανότητες,  ώστε να ανακαλύπτουμε νέες ιδέες και να καινοτομούμε.

αουτς

Ως αφόρμηση είχαμε το παραμύθι Άουτς του Scamell, Ragnhild. Ο σκαντζόχοιρος ζητά βοήθεια από το ρομποτάκι να βρει τι έχει στην πλάτη του.

εικόνα Viber 2024 10 29 16 10 28 677

Στη συνέχεια τα παιδιά πρέπει να σχεδιάσουν με βελάκια την διαδρομή πάνω στο χαρτί ατομικά το καθένα, ώστε να κατευθυνθεί στην σωστή εικόνα.

εικόνα Viber 2024 10 29 16 11 10 145

Τέλος, τα παιδιά μάντεψαν τι κρύβεται πίσω από τους αριθμούς (pixelart)!

εικόνα Viber 2024 10 29 16 11 09 695εικόνα Viber 2024 10 29 16 11 10 004εικόνα Viber 2024 10 29 16 27 34 909

E-Twinning project 2024-25

Cultural Atlas: Worldwide Discoveries

εικόνα Viber 2024 10 16 21 18 55 097

Ας ταξιδέψουμε μαζί!!!!

Στο πλαίσιο των δράσεων του 6ου Νηπιαγωγείου Χανίων θα συμμετάσχουμε  στην Ευρωπαϊκή δράση eTwinning, με  το συνεργατικό  πρόγραμμα “Cultural Atlas: Worlwide Discoveries”.
Η δράση αυτή αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, και όχι μόνο, συνεργάζονται για την υλοποίηση
«eTwinning» έργων μέσα από την Ευρωπαϊκή Πλατφόρμα Σχολικής Εκπαίδευσης «European School Education Platform- ESEP». Τo ευρωπαϊκό πρόγραμμα «eTwinning» προωθεί τις
υπερεθνικές συνεργατικές δραστηριότητες αλλά και τη μάθηση STEAM με σημαντικά παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη.

Στο έργο συμμετέχουν 11 χώρες Ελλάδα, Τουρκία, Ισπανία, Ρουμανία, Κροατία, Ιταλία, Σερβία, Γαλλία, Πολωνία, Λιθουανία και Εσθονία, με 42 εκπαιδευτικούς από 24 σχολεία. Στόχος του έργου είναι η κατανόηση των παραδόσεων, της ιστορίας και του τρόπου ζωής των διαφορετικών πολιτισμών, η αύξηση της πολιτιστικής συνείδησης και ανοχής, η ενθάρρυνση
της ανταλλαγής πολιτιστικών γνώσεων και εμπειριών μεταξύ των μαθητών, παρέχοντας στους μαθητές την ευκαιρία να κατανοήσουν την παγκόσμια ποικιλομορφία.
Στόχοι Έργου είναι:

  • Να κατανοήσουν τις παραδόσεις, την ιστορία και τον τρόπο ζωής διαφορετικών πολιτισμών
  • Να αυξηθεί η πολιτιστική συνείδηση
  • Να ενθαρρυνθεί η ανταλλαγή πολιτιστικών γνώσεων και εμπειριών μεταξύ των μαθητών
  • Να αναπτυχθούν επικοινωνιακές δεξιότητες μέσω της ομαδικής  εργασίας.

εικόνα Viber 2024 10 17 15 12 39 117

Φτιάξαμε τα διαβατήρια μας και … φύγαμε!

εικόνα Viber 2024 10 12 00 03 46 092 εικόνα Viber 2024 10 12 00 03 46 229 εικόνα Viber 2024 10 12 00 03 47 563

11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου, στα πλαίσια του εορτασμού της Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού με σύνθημα «Αγαπώ την Άθληση-Αγαπώ την Υγεία μου», πραγματοποιήσαμε οργανωμένες αθλητικές δράσεις.

Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε στην Ελλάδα με στόχο την προώθηση της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού στα σχολεία. Η ημέρα αυτή γιορτάζεται κάθε χρόνο σε σχολεία όλων των βαθμίδων και δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να συμμετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια, να ενημερωθούν για τα οφέλη της άσκησης και να καλλιεργήσουν ομαδικότητα και συνεργασία.

Στα πλαίσια των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν ήταν και η επίσκεψη της κ. Ελευθερίας Κουφογιαννάκη, γυμνάστριας του 6ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία μας μίλησε για τα οφέλη της άσκησης και της υγιεινής διατροφής και μας έμαθε νέα παιχνίδια.

 

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 34 075

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 33 930

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 33 958

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 34 037

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 34 003

Στη συνέχεια με μία ποικιλία διασκεδαστικών παιχνιδιών δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν την σημασία της άσκησης στη ζωή μας, σε σωματικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο.

εικόνα Viber 2024 09 28 00 07 59 118

εικόνα Viber 2024 09 28 00 07 59 145

εικόνα Viber 2024 09 28 00 07 58 883

Τέλος έγινε η απονομή των μεταλλίων!

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 34 160

εικόνα Viber 2024 09 27 23 57 33 897

 

Νερο-εξερευνητές

Γινόμαστε εξερευνητές του νερού και ανακαλύπτουμε τις ιδιότητες και τις μορφές που έχει το νερό.

Μαθαίνουμε για τον κύκλο του νερού και τον δημιουργούμε.

thumbnail IMG 8652

 

Πραγματοποιούμε την επίσκεψη μας στο Μικρό Υδροηλεκτρικό  Σταθμό (ΜΥΗΣ) στην τεχνητή λίμνη της Αγυιάς Χανίων

IMG 5462IMG 54566

 

επίσης, μαθαίνουμε καλές πρακτικές εξοικονόμησης του νερού χωρίς περιττές σπατάλες.

thumbnail IMG 8651

STEM και η ΓΗ γυρίζει…

Τα παιδιά εξερευνούν  το κόσμο και τι υπάρχει έξω από τον πλανήτη μας. Ανακαλύπτουμε το ηλιακό μας σύστημα και το δραματοποιούμε.

IMG 43811

 

και το κατασκευάζουμε.

IMG 4396

Παίζουμε με την βοήθεια τη Βee-bot που θέλει να γίνει αστροναύτης και να ταξιδέψει στους πλανήτες.

IMG 44844

 

Επισκέπτεται το σχολείο να “το κινητό πλανητάριο Κρήτης”

IMG 46666 IMG 4667

 

και παρατηρούμε τους πλανήτες με τη χρήση του τηλεσκόπιου

IMG 4671

 

Γινόμαστε αστροναύτες, δημιουργούμε του δικούς πυραύλους και ξεκινάμε το ταξίδι μας στο διάστημα.

IMG 46233

” Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”

Ο ντετέκτιβ Βανς στέλνει στα παιδιά ένα μήνυμα στο e-mail του σχολείου, ζητώντας την βοήθεια τους για να ανακαλύψουν το μυστικό για      για ένα γερό σώμα και δυνατό μυαλό.  Και έτσι ξεκινάει το ταξίδι της εξερεύνησης….

thumbnail image0                    IMG 2140

 

ανακαλύπτουμε και επεξεργαζόμαστε τα τρόφιμα

IMG 21444

 

ταξινομούμε τα τρόφιμα με βάση τις ομάδες τροφίμων

7

 

και δημιουργούμε τη δική μας διατροφική πυραμίδα

IMG 22666

 

Τρεφόμαστε σωστά και φτιάχνουμε φρουτοσουβλάκια και λαχανοσουβλάκια

IMG 21844 IMG 21877

 

 

 

 

Ανακαλύπτουμε τα οφέλη της γυμναστικής και τις αρνητικές προεκτάσεις που έχει η καθιστική ζωή και η υπερβολική προσκόλληση σε τηλεόραση και παιχνίδια σε υπολογιστή ή κινητό.

 

IMG 2027 thumbnail IMG 8654 thumbnail IMG 86555

 

Μαθαίνουμε τα οφέλη της γυμναστικής κα στην πράξη, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού της φυσικής αγωγής του 6ου Δημοτικού.

IMG 2102

 

και αφού ανακαλύψουμε όλα αυτά τα στοιχεία ο ντετέκτιβ Βανς μας απονέμει τα βραβεία των “ντετέκτιβ διατροφής”

IMG 23666

 

΄΄Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής΄΄

Ενδεικτικές εργασίες από το εργαστήριο δεξιοτήτων

΄΄Προστάτεψε το δάσος είναι πηγή ζωής΄΄

Οι μικροί εξερευνητές ερευνούν το δασάκι της Νέας Χώρας.

DSCN0644 DSCN0653 

Δημιουργούν φυτολόγιο με φύλλα και καρπούς του δάσους.

DSCN0001 

Φτιάχνουν ζωάκια και πουλιά με φύλλα δέντρων.

 

DSCN0089 1 

Το δάσος ο πιο καλός μας φίλος.

Μακέτα ένα δασικό οικοσύστημα.

DSCN0097 

Παιχνίδι στο Φωτόδενδρο: Ταίριαξε τις ψηφίδες για να κάνεις το

οικοσύστημα του δάσους.

DSCN0076

Γιατί είναι χρήσιμο το δάσος;

DSCN0093 

Επίσκεψη του Διοικητή της Πυροσβεστικής κ. Κώστα Μπόμπορη

στο Νηπ/γείο μας και ενημέρωση για την πρόληψη πυρκαγιών.

DSCN0052 DSCN0045

΄΄ Το δώρο μας΄΄

Ο κατάλογος του καλού επισκέπτη στο δάσος.

DSCN0091 

Διάχυση του θέματος: Τα νήπια ξεναγούν τα παιδιά του 6ου Δημοτικού σχολείου και

μεταδίδουν τις γνώσεις και εμπειρίες τους.

DSCN0126 DSCN0122

 

 

STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική.

Ενδεικτικές  Εργασίες

Παιχνίδι με ανέμους και σύννεφα.

DSCN0411

Εννοιολογικός χάρτης τι θέλουμε να μάθουμε.

DSCN0489

Ζωγραφίζουμε τον κύκλο του νερού.

DSCN0486 2

΄΄Τα χωράφια να ποτίσω και τους μύλους να γυρίσω΄΄

Πείραμα με την υδροδυναμική του νερού.

Κατασκευή ρόδας νερόμυλου.

DSCN0424

Παίζουμε το κουίζ στον υπολογιστή με σύνθετες λέξεις.

DSCN0455 2 DSCN0458 2 

Κατασκευή τρισδιάστατης μακέτας.

DSCN0433 DSCN0459 2

Μακέτα σε χαρτί του μέτρου προκειμένου να την

χρησιμοποιήσουμε αργότερα στη Ρομποτική.

DSCN0450 2

DSCN0448 DSCN0440

Πείραμα: Η πήξη και τήξη του νερού.

Πιθανότητες: Ποιο παγάκι θα λιώσει πρώτο;

Στο τραπέζι, στο καλοριφέρ, ή στον ήλιο;

Σε πίνακα διπλής εισόδου γράφουν αριθμούς 1,2,3.

DSCN0452 DSCN0454 2 

DSCN0451

Πείραμα: Τι βυθίζεται και τι επιπλέει.

Ρίχνουν σε νερό μολύβι, καλαμάκι, καπάκι, χαρτί,

συνδετήρα, κλειδί κ. λ. π.

DSCN0492 DSCN0490

ΣΤΕΜ Ρομποτική: Η σταγόνα ταξιδεύει.

Πρώτη φάση σχεδιάζει την πορεία σε Α4 χαρτί και

ακολουθεί την πορεία με βήματα στα τετράγωνα πάνω στη μακέτα.

DSCN0467 

Τοποθετεί βελάκια στο πάτωμα με την πορεία του ρομπότ.

DSCN0474

Προγραμματίζει το ρομπότ πατώντας τα κουμπιά των κατευθύνσεων.

 

DSCN0514

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

Ενδεικτικές εργασίες από το εργαστήριο δεξιοτήτων

΄΄Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.΄΄

Αποκωδικοποιώντας τον Κώδικα

Κατασκευή χάρτινων φαναριών για πεζούς και για αυτοκίνητα

και εκμάθηση κανόνων πεζών και αυτοκινήτων.

DSCN0308 DSCN0336

Διαμορφώνουμε το χώρο της τάξης σε πόλη

με οικοδομικά τετράγωνα τα τραπέζια, ανάμεσα

τοποθετούμε σήματα, διάβαση πεζών, φανάρια,

κυκλικό πάρκο με καρέκλες κ.λ.π. Τα παιδιά

χωρίζονται σε πεζούς, αυτοκίνητα και τροχονόμους,

προσπαθούν να κινηθούν σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ ενώ υπάρχουν

τροχονόμοι που δίνουν κλήσεις.

DSCN0342 2DSCN0351 2

DSCN0360 2 DSCN0369 2

 

DSCN0355 2  DSCN0355 3

Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις και στη συνέχεια

παίζουμε στον υπολογιστή σχετικό παιχνίδι.

DSCN0395 2 DSCN0396 2

-Διαβάζουμε το παραμύθι ΄΄Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας΄΄

Συγγραφέας: Κατερίνα Βαιμάκη.

Φτιάχνουμε το ΄΄Μικρό βιβλίο΄΄ με οδηγίες τι πρέπει

να γνωρίζουμε πριν οδηγήσουμε ποδήλατο.

Φτιάχνουμε τα δικά μας ποδήλατα.

DSCN0334 3      DSCN0333

Οι κατασΚΟ(Κ)πι του δρόμου.

Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του Νηπιαγωγείου

με σκοπό την παρατήρηση, ανάπτυξη ικανότητας συνεργασίας,

εξοικείωση σε ερευνητικές διαδικασίες, κανόνες με ασφάλεια.

DSCN0326 2  DSCN0315 2

DSCN0328 3  DSCN0309 3

-Επίσκεψη τροχονόμου στην τάξη μας.

Έδειξε σήματα στα παιδιά και την σημασία τους π.χ. το STOP,

διαφέρει το σχήμα του, είναι σημαντικό, είναι  ΄΄ο βασιλιάς των σημάτων΄΄.

Είδαμε βίντεο, με την συμπεριφορά μας μέσα στο αυτοκίνητο,

δεν τρέχουμε να πιάσουμε την μπάλα στο δρόμο κ.λ.π.

Ακούσαμε τραγούδι για σήματα.

Μεγάλος ο ενθουσιασμός των παιδιών στο άκουσμα των πέντε

διαφορετικών ήχων της σειρήνας του περιπολικού.

 

 

DSCN0393 2 DSCN0388 2

 DSCN0379 3 DSCN0372 2 1

Δημιουργία Αφίσας

Η ΑΦΙΣΑ ΜΑΣ

DSCN0402 2