Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Με τη δωρεά σας συμμετέχετε και εσείς ώστε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.
Το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής, εδώ και 26 χρόνια, αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.
Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να βρείτε την απόδειξη της δωρεάς σας και το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής.
Σας ευχόμαστε υγεία και καλή δύναμη στο έργο σας!
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!
Με εκτίμηση,
Η συντονίστρια ομάδα του προγράμματος Αστέρι της Ευχής, Μαρία Γκαμαλούτσου – Υπεύθυνη Προγράμματος Ελένη Μουρελάτου – Συντονίστρια Προγράμματος Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)
Η Χριστουγεννιάτικη παράσταση “Το μαγικό κουτί” της Μαρίας Λεκάκη, είναι μια συναρπαστική ιστορία γεμάτη φαντασία, χιούμορ και μηνύματα αγάπης. Μέσα απο ένα απλό κουτί που κρύβει μαγικές εκπλήξεις, τα παιδιά ανακαλύπτουν τη σημασία της φιλίας, της γενναιοδωρίας και της χαράς των Χριστουγέννων. Με διαδραστικά στοιχεία και μελωδίες, η παράσταση προσέφερε στιγμές γιορτινής ζεστασιάς.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες για την ευγενική προσφορά της Χριστουγεννιάτικης παράστασης απο τον Δήμο Χανίων, στο Νηπιαγωγείο μας. Αυτή η πρωτοβουλία χάρισε στα παιδιά μας στιγμές χαράς, δημιουργικότητας και εορταστικής μαγείας, δημιουργώντας όμορφες Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις.
Ήρθαν τα Χριστούγεννα, μία από τις πιο όμορφες περιόδους, την οποία λατρεύουν μεγάλοι και μικροί!!!
Οι στόχοι που θέσαμε ήταν:
Να γνωρίσουν τα θρησκευτικά γεγονότα της γέννησης του Χριστού
να γνωρίσουν ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς από την Ελλάδα και τις άλλες χώρες του κόσμου
να γνωρίσουν έργα μεγάλων ζωγράφων
να κατανοήσουν το βαθύτερο νόημα των Χριστουγέννων
να εξασκηθούν και να ψυχαγωγηθούν με ιστορίες, παραμύθια, τραγούδια, κατασκευές.
Πρώτη μας δουλειά ήταν να στολίσουμε την τάξη μας και να φτιάξαμε μία χριστουγεννιάτικη γωνιά “Τη γωνιά των ξωτικών”. Επίσης, είδαμε Χριστουγεννιάτικο θέατρο, ντυθήκαμε χριστουγεννιάτικα, διαβάσαμε παραμύθια, χορέψαμε, κάναμε κατασκευές και γράψαμε γράμμα στον Αι-Βασίλη!
Ο Νοέμβριος είναι ο μήνας της ελιάς! Μία θεματική που δεν μπορεί να λείπει ποτέ από το νηπιαγωγείο!
Αρχικά μιλήσαμε για τον μύθο “Το δώρο της θεάς Αθηνάς”
Πριν πολλά πολλά χρόνια, όταν στην Ελλάδα βασίλευαν οι 12 θεοί του Ολύμπου, βασιλιάς στην αρχαία Αθήνα ήταν ο Κέκροπας. Η θεά Αθηνά και ο θεός Ποσειδώνας ανέβηκαν στο βράχο της Ακρόπολης για να διεκδικήσουν την Κεκροπία-Αθήνα . Όποιος θα έκανε το καλύτερο δώρο στην πόλη των Αθηνών θα γινόταν και ο προστάτης της . Εκεί συγκεντρώθηκαν οι υπόλοιποι θεοί του Ολύμπου και οι κάτοικοι της πόλης.
Πρώτος ο Ποσειδώνας , στάθηκε στη μέση του βράχου και χτύπησε με την τρίαινά του το έδαφος . Αμέσως ξεπήδησε ένα κύμα αλμυρού νερού που σχημάτισε μια μικρή λίμνη που την ονόμασαν «Ερεχθηίδα» θάλασσα . Ο λαός θαύμασε το δώρο του , αλλά το νερό ήταν αλμυρό σαν της θάλασσας κι έτσι δεν ήταν πολύ χρήσιμο για την πόλη .
Στη συνέχεια , ήρθε η σειρά της θεάς Αθηνάς να παρουσιάσει το δικό της δώρο . Κάλεσε λοιπόν τον Κέκροπα για μάρτυρα κι εκεί πάνω σε ένα βράχο φύτεψε μια ελιά , που αμέσως ξεπετάχθηκε γεμάτη από τον πολύτιμο καρπό . Η ελιά θεωρήθηκε πολυτιμότερο δώρο , καθώς θα χάριζε στους Αθηναίους εκτός από τον καρπό της , λάδι και ξυλεία .
Μετά το δώρο της Αθηνάς , ο Δίας κήρυξε το τέλος της μονομαχίας . Είπε στους άλλους θεούς να κρίνουν ποιος από τους δύο είναι άξιος να προστατεύει αυτή την πόλη . Ζήτησε επίσης και τη γνώμη του Κέκροπα , ο οποίος θεώρησε το δώρο της Αθηνάς πολυτιμότερο για την πόλη του .
Έτσι , η θεά Αθηνά , η θεά της σοφίας , έγινε η προστάτιδα της πόλης της Αθήνας .
Τα παιδιά ζωγράφισαν το μύθο.
Περιηγηθήκαμε εικονικά στο Μουσείο της Ακρόπολης για να ανακαλύψουμε το κομμάτι από την εικόνα που είδαμε στην τάξη.
Είδαμε το βίντεο
Στη συνέχεια συζητήσαμε για την ελιά:
Τι είναι η ελιά
Τι μας δίνει;
Πως χρησιμοποιούμε το λάδι;
Τι προσφέρει στο ανθρώπινο σώμα και γιατί οι ελιές και το λάδι πρέπει να υπάρχουν στην διατροφή μας;
Ποια η χρησιμότητα του λαδιού;
Πως μαζεύουμε τις ελιές και πως βγαίνει το λάδι;
Είδαμε το βίντεο
Αποτυπώσαμε σε χαρτί ότι μας έκανε εντύπωση
Δοκιμάσαμε ελιές και ψωμί με λάδι
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε ελιόψωμα! Γράψαμε την συνταγή…
ζυμώσαμε…
Έτοιμα!
Κάναμε πειράματα
μάθαμε το παραδοσιακό τραγούδι “Ντίλι ντίλι το καντίλι”
Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning Cultural Atlas: Worldwide Discoveries ασχοληθήκαμε με τους 12 θεούς του Ολύμπου και είδαμε το παρακάτω βίντεο
Στη συνέχεια μάθαμε για τον Τάλω, τον μυθικό γίγαντα και προστάτη της Κρήτης. Φτιάξαμε μέσω εφαρμογής AI (τεχνητής νοημοσύνης) τον δικό μας γίγαντα
Ο Τάλως ήταν ο πρώτος γίγαντας/ρομπότ στην ιστορία και προστάτευε την Κρήτη από τους εισβολείς. Ο Τάλως είναι μία από τις αγαπητές μυθικές προσωπικότητες του αρχαίου ελληνικού κόσμου και ένας από τους σημαντικούς ελληνικούς μύθους.
Ο Τάλως φτιάχτηκε από τον Ήφαιστο, θεό της φωτιάς και του σιδήρου, με εντολή του Δία. Αποστολή του Τάλου ήταν να προστατεύει την Ευρώπη αλλά και ολόκληρη την Κρήτη από τους εχθρούς της.
Στο παρακάτω βίντεο τα παιδιά θα σας διηγηθούν την ιστορία του Τάλου μέσα από τις ζωγραφιές τους
Σκοπός του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η άσκηση σε δημοκρατικές διαδικασίες και σε λήψη αποφάσεων μετά από συζήτηση και η ειρηνική επίλυση συγκρούσεων.
Συζητήσαμε τι είναι συμβούλιο, πως γίνεται και θα μπορούσε να προσφέρει στην ομάδα μας. Αποφασίσαμε να κάνουμε συμβούλιο τάξης κάθε φορά που θα έχουμε παράπονο από κάποιον ή όταν παραβιάζονται οι κανόνες της τάξης μας. Κάθε διαμάχη, παράπονο, σύγκρουση θα πρέπει να μετατρέπεται σε λόγο με επιχειρήματα.
Καθίσαμε σε κύκλο, όπως αποφάσισε η ομάδα, και καταγράψαμε τους κανόνες του Συμβουλίου της τάξης μας.
Στη συνέχεια ακολουθώντας τους κανόνες κάναμε το πρώτο μας Συμβούλιο και το ζωγραφίσαμε!
Η κατανόηση των εννοιών της προκατάληψης και της διάκρισης, του δίκαιου και του δικαιώματος
Ανάγνωση και αξιοποίηση του βιβλίου της Κλιανής Σοφίας «Το μηδέν μασκαρεμένο έχει ένα μυστικό κρυμμένο».
Σ’ ένα χωριό μοναδικό κατοικούν μονάχα αριθμοί, κάθε αριθμός όμως μιλάει μόνο με την οικογένεια του και η οικογένεια του αποτελείται από τόσα άτομα όσα λέει ο αριθμός του. Σε αυτό το χωρίο όμως ζει και ένα μηδενικό, το οποίο δεν μπορεί να μιλήσει με κανένα γιατί δεν έχει κανένα…
Μετά την ανάγνωση και την συζήτηση σχετικά με το βιβλίο τα παιδιά ζωγράφισαν ότι ο κάθε ένας μας έχει δικαίωμα να είναι διαφορετικός!
4ο εργαστήριο: Ζούμε μαζί – Για το καλό της κοινότητας
Κατανόηση ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στον σεβασμό του άλλου και στην ανοχή⋅και ότι η συνεργασία για την επίτευξη κοινού σκοπού έχει πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο ¨the power of teamwork¨ το οποίο παρουσιάζει 5 διαφορετικές ιστορίες για τη δύναμη της ομαδικής εργασίας.
Συζητήσαμε για την συνεργασία, την ομαδικότητα. Τι ήταν αυτό που έκανε ένα αδύναμο μικρό ζωάκι να νικήσει ένα μεγάλο και δυνατό;
Στη συνέχεια για να κατανοήσουμε όσα συζητήσαμε προσπάθησε ένα παιδί να σηκώσει και να μετακινήσει ένα τραπέζι!
Αλλά ήταν πολύ δύσκολο…
Δύο παιδιά το σήκωσαν αλλά ήταν πολύ βαρύ…
Όταν βοήθησαν όλοι όμως… τα κατάφεραν!!!
Στη συνέχεια ένα από τα παιδιά προσπάθησε να σπάσει ένα γλωσσοπίεστρο/ξυλάκι. Άραγε θα τα καταφέρει;
Το ξυλάκι σπάει! Πολλά γλωσσοπίεστρα/ξυλάκια μαζί μπορούμε να τα σπάσουμε; Τα παιδιά δοκιμάζουν να σπάσουν μια στοίβα γλωσσοπίεστρα/ξυλάκια.
Τα παιδιά δεν καταφέρνουν να τα σπάσουν. Διαπιστώνουν με αυτό τον τρόπο την αξία της ομάδας.
«Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί!»
Τέλος, αποτυπώνουμε σε χαρτί όλα αυτά που συζητήσαμε
3ο εργαστήριο: Ο Συνταγματικός χάρτης της τάξης και η σημασία του νόμου
Να κατανοήσουν τα παιδιά την ανάγκη να υπάρχουν κανόνες, να συμμετέχουν στη διαμόρφωση των κανόνων. Να μάθουν τον αλληλοσεβασμό και να αναγνωρίζουν τα ορία της ατομικότητας.
Κάθονται όλα τα παιδιά σε κύκλο. Κάθε παιδί παρουσιάζει με παντομίμα κάτι που το ενοχλεί και τα
υπόλοιπα παιδιά μαντεύουν.
Εφόσον τα παιδιά κατανόησαν ότι είναι αναγκαίο να υπάρχουν κανόνες σεβαστοί από όλους, συζητήσαμε για τον σεβασμό απέναντι στους άλλους και την υπευθυνότητα. Μάθαμε ότι “ποτέ δεν κάνουμε αυτό που δεν θέλουμε να μας κάνουν”!
Στη συνέχεια αποφάσισαν να φτιάξουμε κανόνες για την αυλή και για το διάλειμμα.
Τέλος αποτυπώσαμε σε χαρτί τις ιδέες μας, για το πως θα δείξουμε στους φίλους μας ότι τους σεβόμαστε.
2ο Εργαστήριο: Μπορούν οι λέξεις να μας φέρουν κοντά;
Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η συνύπαρξη στηρίζεται στον σεβασμό του άλλου, να δίνουν χώρο στους άλλους να εκφράζονται.
Τα παιδιά με όμορφες λέξεις περιγράφουν τους φίλους τους και αυτά που τους ενώνουν, το ένα παιδί συνδέεται με το άλλο δημιουργώντας τον ιστό της φιλίας.
Στη συνέχεια διαβάσαμε το βιβλίου του Αντώνη Παπαθεοδούλου «Του σκοινιού τα μανταλάκια», αν τα μανταλάκια είχαν φωνή θα τα ακούγαμε να τσακώνονται, να ησυχάζουν και να σπρώχνονται, όμως όταν έρθει η ώρα να σηκώσουν την βαριά χειμωνιάτικη μπουγάδα, βοηθούν το ένα το άλλο…
Δώσαμε ονόματα στα μανταλάκια μας και βάλαμε μπουγάδα!
Συζητήσαμε και αποτυπώσαμε σε χαρτί τι μπορώ να καταφέρω μόνος μου και τι μπορώ να με την βοήθεια των φίλων μου.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή