Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids) 2025

ΛΟΓΟΤΥΠΟ SID 2025

Στις 11 Φεβρουαρίου του 2025 είναι η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στις δράσεις για τη μέρα αυτή.

Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό διαθέτει τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην ιστοσελίδα: https://saferinternet4kids.gr/  

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Όλοι μαζί πρέπει να ενώσουμε τις φωνές μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο!

Χάρτης των σχολείων – υποστηρικτών της καμπάνιας για το 2025.

Το πρωί συζητήσαμε με τα παιδιά για τις συνήθειές τους .Τα περισσότερα είπαν ότι χρησιμοποιούν tablet ή κινητό και ότι συνήθως παίζουν παιχνίδια ή παρακολουθούν παιδικά και διάφορα βίντεο στο youtube.

Στη συνέχει διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Σήφης ο Ποντικός & το διαδίκτυο”, το οποίο προτείνεται από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

3045_o_sifis_kai_o_pontikos_2020_02_01

«Ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο» είναι ένα μαγικό και τρυφερό παραμύθι, το οποίο μέσα από την ιδιαίτερη αφήγησή του προσεγγίζει τον κόσμο του διαδικτύου, τοποθετώντας τον στις πραγματικές του διαστάσεις. Η αθωότητα του Σίφη προσομοιάζει με την παιδική αθωότητα μέσα από τη χαρακτηριστική συγγραφή της κας Κάρμεν Ρουγγέρη, ενώ ο ιδιαίτερος τρόπος γραφής με τον οποίο πλησιάζει τους γονείς, γεμάτος νουθεσίες και παραινέσεις, προσδίδει ιδιαίτερη σημασιολογία στο παραμύθι, τονίζοντας έμμεσα τη γενικότερη προσπάθεια, που πραγματοποιείται από την Ελληνική Αστυνομία για την προστασία του πολίτη από τους κινδύνους του κυβερνοχώρου.

και είδαμε το βίντεο με “Ο @Παπάκης σώζει την κατάσταση”

Έπειτα συζητήσαμε με τα παιδιά για τις βιντεοκλήσεις και την επικοινωνία με μηνύματα. Με ποιον είναι ασφαλές να επικοινωνήσουμε στο διαδίκτυο και με ποιον όχι.

Ποια είναι τα αγαπημένα πράγματα που κάνουμε στο διαδίκτυο, είναι ασφαλή;

Μάθαμε τους πέντε κανόνες του @Παπάκη  για να μείνουμε ασφαλείς στο διαδίκτυο και πως πρέπει να τους χρησιμοποιούμε.

5 κανονες

Είδαμε και συζητήσαμε

Screenshot 1 Screenshot 2 Screenshot 3

Τέλος, ζωγραφίσανε στον δικό μας υπολογιστή τους κανόνες και τι πρέπει να προσέχουμε όταν τον χρησιμοποιούμε.

IMG 20250210 124925 IMG 20250210 124833 IMG 20250210 122534 IMG 20250210 123042 1

«Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση» – Παιδική Helmepa

hj 28 years 3063382379 e1692789263516

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας θα υλοποιήσουμε δράσεις της Παιδικής Helmepa.

Πρόκειται για παιδικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα, εθελοντικής συμμετοχής παιδιών και εκπαιδευτικών που ξεκίνησε το 1993 με τον τίτλο Παιδική HELMEPA. Κάθε χρόνο δίνει την ευκαιρία σε περισσότερα από 7.000 παιδιά σε ολόκληρη την Ελλάδα να γίνουν μέλη του και να ενημερωθούν αναλαμβάνοντας δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Κάθε σχολική χρονιά τα παιδιά-μέλη της Παιδικής HELMEPA συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής.

Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».
Τα Θαλάσσια Λιβάδια Ποσειδωνίας θεωρούνται τα πολύτιμα δάση των ελληνικών θαλασσών. Παρόλο που ζει αποκλειστικά στη θάλασσα, η Ποσειδωνία είναι ένα πραγματικό φυτό με ρίζες, άνθη, καρπούς, και μακριά φύλλα σαν κορδέλες, με ιστορία που ξεκίνησε πριν από 70 με 100 εκατομμύρια χρόνια. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας αποτελούν βασικό βιότοπο για διάφορα θαλάσσια είδη. Δεν είναι μόνο ένας τόπος όπου ζουν και τρέφονται πολλά ψάρια, αλλά και ένας σημαντικός τόπος αναπαραγωγής και τροφοληψίας για πολλά θαλάσσια είδη. Όπως τα δάση της ξηράς, έτσι και τα υποθαλάσσια μπλε δάση παράγουν άφθονο οξυγόνο. Έχει υπολογιστεί πως ένα τετραγωνικό μέτρο θαλάσσιου λιβαδιού παράγει έως και 14 λίτρα οξυγόνου την ημέρα ενώ παράλληλα, τα θαλάσσια λιβάδια έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες δέσμευσης άνθρακα. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας συγκεκριμένα, φαίνεται να είναι από τις πιο αποτελεσματικές αποθήκες άνθρακα καθώς τόσο στα ριζώματα όσο και στους βλαστούς και τα φύλλα τους μπορούν και δεσμεύουν από πέντε έως οκτώ φορές περισσότερο άνθρακα από ότι ένα τροπικό δάσος!
Αυτά τα μαγικά φυτά λειτουργούν σαν πνεύμονες της θάλασσας εξασφαλίζοντας καθαρότητα στα νερά μας ενώ αποτελούν κύριο φυσικό περιβάλλον για πλήθος ειδών, καθώς στη Μεσόγειο, περισσότερα από 50 είδη ψαριών ζουν στα λιβάδια της, ενώ είναι καταφύγιο και τόπος αναπαραγωγής για περισσότερα από 400 είδη φυτών και 1.000 είδη ζώων. Τα πολύτιμα αυτά θαλάσσια δάση απειλούνται σήμερα από την θέρμανση των θαλασσών, τη ρύπανση, την παράκτια ανάπτυξη, την παράνομη χρήση αλιευτικών εργαλείων, την ανεξέλεγκτη αγκυροβολία σκαφών κλπ. (πηγή https://www.wwf.gr/ti_kanoume/fysh/thalassa/poseidonia/).
Η ανθρώπινη δραστηριότητα των τελευταίων 50 ετών ευθύνεται για τη μείωση της έκτασης των λιβαδιών Ποσειδωνίας στη Μεσόγειο σε ποσοστό που ξεπερνάει το 34%. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν το ποσό σημαντική είναι η προστασία των θαλάσσιων λιβαδιών και τι αντίκτυπο θα έχει η εξαφάνιση τους από τις ελληνικές θάλασσες!!

Με τα παιδιά, αφού παρακολουθήσαμε βίντεο, πήραμε πληροφορίες και συζητήσαμε σχετικά με την σημαντικότητα της Ποσειδωνίας για τη θαλάσσια ζωη, τους κίνδυνους που αντιμετωπίζουν τα λιβάδια, αλλά και τις λύσεις που υπάρχουν, αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της HELMEPA φτιάχνοντας την δική μας αφίσα ενημέρωσης όλων με τίτλο «Όλοι χρειάζονται οξυγόνο… Σώστε την Ποσειδωνία!».
poseidonia
Λάβαμε και τα διπλώματα των παιδιών μας!

Το καλάθι του Πικνίκ – 5ο εργαστήριο

5ο Εργαστήριο: Σπιτικό φαγητό

Screenshot 2

Είδαμε το βίντεο της WWF για το σπιτικό φαγητό. Συζητήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών, για την αξία του σπιτικού φαγητού για την υγεία μας, αλλά και για τον πλανήτη. Τι είναι σπιτικό φαγητό; Μπορούμε να ετοιμάσουμε τα πάντα στο σπίτι ή κάποια πράγματα πρέπει να τα αγοράζουμε; Το γάλα για παράδειγμα ή το αλεύρι. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Στόχος του εργαστηρίου είναι  τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν  τα πλεονεκτήματα του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου ως προς τη γεύση, τη διαδικασία, το οικολογικό αποτύπωμα, καθώς επίσης να συνεργαστούν και να αναπτυχθεί μεταξύ τους ένα ευχάριστο κλίμα.

Στο προηγούμενο εργαστήριο μας (Φρουτομπουκιές), είχε βγει η μπανάνα Βασιλιάς των φρούτων της τάξης μας, και έτσι σκεφτήκαμε να  φτιάξουμε μπισκότα βρώμης με μπανάνα! Μία συνταγή υγιεινή και ταυτόχρονα γευστική! Γράψαμε τη συνταγή, βρήκαμε τα υλικά μας, σηκώσαμε τα μανίκια μας και αρχίσαμε!!!

1738841938238  1738841938221 1738841938233

Τα υγιεινά μπισκότα βρώμης με μπανάνα είναι έτοιμα για το φούρνο! Μέχρι να ψηθούν ακούσαμε το τραγούδι ”Τόσο λάθος διατροφή” από την χορωδία του Δ.Τυπάλδου

Και τα μπισκότα μας ψήθηκαν!

1738841938227

Καλή μας όρεξη!

Το καλάθι του Πικνίκ-4ο εργαστήριο

4ο Εργαστήριο: Δεν πετάμε φαγητό!

Screenshot 2

«Έχετε πετάξει ποτέ φαγητό; Πόσο συχνά τυχαίνει αυτό; Γιατί συμβαίνει; Είναι επειδή έχει
περάσει η ημερομηνία λήξης; Επειδή χορτάσαμε; Άλλοι λόγοι; Μπορείτε να φανταστείτε
γιατί είναι πρόβλημα το να πετάμε φαγητό». Με ποιος τρόπους μπορούμε να αποφύγουμε
την σπατάλη των τροφίμων;

Μέσα από το βίντεο «Σπατάλη Τροφής» από το Μουσείο Λούλη και το βίντεο του
ΚΕΠΕΑ-ΚΠΕ Ρόδου συζητάμε σχετικά με την σπατάλη τροφής, τι επιπτώσεις έχει
στον πλανήτη και πως μπορούμε εμείς να την περιορίσουμε.

Σήμερα το 1/3 της τροφής που παράγεται καταλήγει στα σκουπίδια. Αυτό είναι ένα
μεγάλο ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Κάθε μπουκιά που απορρίπτεται,
περιέχει του φυσικούς πόρους (έδαφος, νερό κλπ) που χρειάστηκαν για να παραχθεί
και τη ρύπανση που στοίχισε στον πλανήτη (CO2 από τις μεταφορές, ρύπανση από τα
φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα κλπ).

Στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους.

1738751378831

 

Τέλος, παίξαμε το «παιχνίδι της σπατάλης τροφής» του ΚΠ.

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των 4 ατόμων. Σκοπός του παιχνιδιού  ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της αποφυγής σπατάλης τροφίμων και να αρχίσουν να επινοούν απλούς τρόπους για να το επιτύχουν.

1738751378819

Το καλάθι του Πικνίκ-3ο εργαστήριο

3ο Εργαστήριο: Φρουτομπουκιές

Screenshot 2

Φρούτα πολλά ήρθαν στο σχολείο μας. Μιλήσαμε για το κάθε φρούτο, τις βιταμίνες και τα στοιχεία που μας προσφέρουν και γιατί κάνουν καλό στο σώμα μας.  Συζητήσαμε για τη σημασία μιας διατροφής που βασίζεται περισσότερο στα φυτά και λιγότερο στα ζώα (όπως είναι η Μεσογειακή διατροφή). Γιατί αυτή η διατροφή ωφελεί την υγεία μας και τον πλανήτη; Ποια φρούτα όμως να διαλέγουμε; Αυτά με την πιο χαρούμενη ιστορία, που δεν στοιβάζονται σε φορτηγά ψυγεία και δεν κουράζονται από μακρινά ταξίδια, αλλά και αυτά που τα χαϊδεύει το φως του ήλιου. Φρούτα εποχικά και τοπικά!

1738586731054

Κεντρικό μήνυμα: Τρώμε περισσότερα φρούτα. Τηρούμε τη Μεσογειακή διατροφή. Γνωρίζουμε τις τοπικές ποικιλίες φρούτων. Τρώμε τοπικά και εποχικά φρούτα.

Στη συνέχεια κάθε παιδί μας έλεγε ποιο είναι το αγαπημένο του φρούτο και βγάλαμε το νικητή -φρούτο της ημέρας.

Η ΜΠΑΝΑΝΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΦΡΟΥΤΩΝ!!!

1738586731043 1738586731035 1738586731024

Ετοιμάσαμε έπειτα την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα και τη μοιραστήκαμε.

Ήταν πολύ νόστιμη!

Τα παιδιά συνειδητοποίησαν πόσο σημαντικά είναι τα φρούτα  για την διατροφή μας και κατά προέκταση για την υγεία μας.

Τέλος, γράψαμε τη συνταγή για την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα!

1738586730984 1738586730993 1738586731003 1738586731012

Το καλάθι του Πικνίκ-2ο εργαστήριο

2ο Εργαστήριο: Η ιστορία της μπανάνας – Προτιμώ τα τοπικά προϊόντα

Screenshot 2

Σκοπός: Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι η τροφή τους «περιέχει» τροφοχιλιόμετρα, επομένως οι τροφές που έρχονται από μακριά έχουν υψηλό αποτύπωμα άνθρακα!

Σήμερα μιλήσαμε για τα φρούτα, τις βιταμίνες τους και  τα θρεπτικά στοιχεία που περιέχουν. Κάθε εποχή  και κάθε χώρα έχει διαφορετικά φρούτα.
Επιλέγουμε να τρώμε τοπικά και εποχιακά φρούτα.
Η μπανάνα είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο αγαπημένα μας φρούτα. Είναι  υγιεινή και πολύ νόστιμη.
Έχετε σκεφτεί όμως από πού μας έρχεται;
Σε ποιες χώρες καλλιεργείται;
Μάθαμε πως συντηρούνται τα φρούτα μέχρι να έρθουν στο τραπέζι μας καθώς και το αποτύπωμα του άνθρακα που αφήνουν με την μεταφορά τους από μακρινές χώρες
Είδαμε το βίντεο “Μία μπανάνα ταξιδεύει” από το ΚΠΕ Πεταλούδων Ρόδου

Παίξαμε την “ιστορία της μπανάνας”

Χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, τα παιδιά τοποθέτησαν στη σωστή σειρά κάρτες που απεικονίζουν την ιστορία της μπανάνας από τη φυτεία μέχρι το σπίτι μας. Συγχρόνως, εντόπιζαν τις φωτογραφίες που απεικόνιζαν ρύπανση.

Στόχος της δραστηριότητας ήταν να κατανοήσουν πως σε κάθε τροφή αντιστοιχεί ένας αριθμός τροφοχιλιόμετρων μέχρι να φτάσει σε εμάς, τα οποία με τη σειρά τους αντιστοιχούν σε ένα υψηλό, ή χαμηλό, αποτύπωμα άνθρακα.

1738311698918

 

(Παιχνίδι με τις κάρτες σε ψηφιακή μορφή: https://learningapps.org/watch?v=pk6xdnvw520)

Στη συνέχεια σκεφτήκαμε λύσεις για το πρόβλημα που δημιουργείται.

Μάθαμε πως μπορούμε να βρούμε μπανάνες που να μην κάνουν τόσο μακρινό ταξίδι, αφού και η χώρα μας έχει τις δικές της μπανάνες!

Τον ίδιο συλλογισμό κάναμε και για άλλα φρούτα και λαχανικά και αποφασίσαμε πως είναι καλύτερο να προτιμάμε όσα παράγονται στη χώρα μας.

Το βιντεάκι μας μαθαίνει να κάνουμε πιο σωστές επιλογές.

Στο τέλος τα παιδιά απεικόνισαν την ιστορία της μπανάνας

1738336699180   1738336699180 1

Ο Ευτύχης ταξιδεύει!

Με πολύ χαρά αποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  «Ο Ευτύχης ταξιδεύει», του Συλλόγου Εθελοντικής Προσφοράς και Στήριξης για παιδιά και ενηλίκους με καρκίνο «Ορίζοντας».

1738241688262

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα βασίζεται στο βιβλίο «Ο Ευτύχης και το ουράνιο τόξο», της συγγραφέως Ευδοκίας Σκορδαλά – Κακατσάκη. Είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα εγκεκριμένο από το ΥΠΑΙΘΑ. Επιδιώκει τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και την προσωπική ενδυνάμωση των μαθητών. Στοχεύει στην εξοικείωσή τους με γεγονότα της ζωής, βοηθώντας τους να αναπτύξουν μηχανισμούς αντοχής στις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα την αισιοδοξία, την αλληλεγγύη και την ανιδιοτελή προσφορά.

1738243715794  1738243715826 1738243715837

Τις ημέρες που έμεινε ο Ευτύχης στο νηπιαγωγείο μας, παίξαμε, γελάσαμε αλλά κυρίως μάθαμε ότι πρέπει να είμαστε δυνατοί, υπομονετικοί και γενναίοι ώστε να ανταποκριθούμε στις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουμε γιατί όπως έλεγε και ο πατέρας του Ευτύχη “μπόρα είναι θα περάσει!” και στη συνέχεια προσμένοντας με πίστη θα φανεί το ουράνιο τόξο…

1738242719586 1738242719543 1738242719619 1738242719607 

Φτιάξαμε όλοι μαζί ένα κολάζ το οποίο θα δώσουμε στον “Ορίζοντα”.

Κάθε χρόνο τέλος τις σχολικής χρονιάς πραγματοποιείται  στον Πολυχώρο Δράσεων του Συλλόγου, στην οδό Τσουδερών 38Α, μία έκθεση όλων των έργων από τα σχολεία α/βάμιας εκπαίδευσης, που εργάστηκαν για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος. Επίσης.

IMG 20250210 085236

Το καλάθι του Πικνίκ-1ο εργαστήριο

Screenshot 2

1ο Εργαστήριο: “Πες μου τι τρως , να σου πω ποιος είσαι”…

είπε ένας σοφός Γάλλος που λεγόταν Σαβαρέν, πριν από 200 χρόνια.

Τι λες να σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αν φας ένα μπισκότο… είσαι μπισκότο; Ή ότι αν τρως μπρόκολο… είσαι μπρόκολο; Ή ότι αν τρως κοτόπουλο… είσαι και εσύ…; Φυσικά και όχι! Όλες όμως οι παροιμίες στην πραγματικότητα κρύβουν μέσα τους μια μικρή ιστορία.
Το φαγητό γεννιέται και μεταμορφώνεται, ώστε να τρέφει το σώμα μας και να μας δίνει την ενέργεια που χρειάζεται, για να παίζουμε και να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα. Όταν τρώμε λοιπόν ένα φαγητό, τρώμε και την χαρούμενη ή λυπημένη ιστορία του. Κάπως έτσι ξεκινήσαμε την 1η μας δραστηριότητα.

σαβαρεν1  σαβαρεν2

Με αφορμή την ιστορία παραγωγής και διακίνησης της ντομάτας, τα παιδιά απαντώντας σε ερωτήματα που πυροδοτούν τη φαντασία και θέτουν σε λειτουργία λογικές συνάφειες βασισμένες σε προσωπικές τους εμπειρίες, καλούνται να προβληματιστούν και να συμμετέχουν σε μία συζήτηση σχετικά με το πώς το φαγητό γεννιέται και μεταμορφώνεται, ώστε να τρέφει το σώμα μας και να μας δίνει την ενέργεια που χρειάζεται.

Άρα «Χαρούμενο φαγητό» – χαρούμενοι άνθρωποι!

1738241688251  1738241688240

Το καλάθι του Πικνίκ-Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Screenshot 2

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανήκει στη θεματική του κύκλου εργαστηρίων δεξιοτήτων με θέμα: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και  στην υποενότητα: Οικολογική συνείδηση.

Το «Καλάθι του Πικνίκ» αποτελεί ένα εργαλείο αναδιαμόρφωσης των διατροφικών συνηθειών των μαθητών/τριών, όσον αφορά το κολατσιό και δημιουργήθηκε σε συνάρτηση με το στόχο της WWF, για την μείωση των επιπτώσεων που προκαλεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων στον πλανήτη κατά 50%. Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η συνεργασία 3 Ευρωπαϊκών χωρών, της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας, που δίνει στα σχολεία μια ευκαιρία να δημιουργήσουν ένα δυναμικό δίκτυο με θέμα το φαγητό και τη σύνδεσή του με τη βιώσιμες διατροφικές συνήθειες

Στόχος είναι να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιών ώστε να αποκτήσουν βιώσιμες διατροφικές συνήθειες, να κατανοήσουν ότι οι διατροφικές επιλογές τους έχουν αντίκτυπο στο περιβάλλον και να αναλάβουν δράση για την προστασία του.

Οι δεξιότητες που αναμένεται να καλλιεργηθούν μέσω του εργαστηρίου είναι: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Κοινωνικές Δεξιότητες, Προγραμματισμός-Παραγωγικότητα, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη.

 

Μας περίμενε μια έκπληξη στο νηπιαγωγείο, το  “Καλάθι του Πικνίκ”. Όλοι είχαμε την περιέργεια να δούμε τι είχε μέσα  και αρχίσαμε την εξερεύνηση. Μέσα λοιπόν υπήρχαν: δύο τραπεζομάντιλα, μία κουτάλα, ένα πλαστικό μαχαίρι, ένα πιρούνι και ένα κουτάλι, ένα μπολ, μία ποδιά μαγειρικής, μία πάνινη θήκη για φαγητό, ένας τρίφτης, ένας φάκελος με  το πρόγραμμα και κάρτες συνταγών.

Μπερδευτήκαμε λίγο… τι μπορούμε να τα κάνουμε όλα αυτά;

Είπε ο καθένας την γνώμη του και τελικά αποφασίσαμε να μιλήσουμε για την διατροφή και να μαγειρέψουμε στο σχολείο!

Τέλος, στρώσαμε τα τραπεζομάντιλα και κάναμε πικνικ στην αυλή μας!

1738067611694

1738067611673  1738067611660

Βασιλόπιτα!!!

Νέα χρονιά λοιπόν και τηρήσαμε και στο νηπιαγωγείο μας το έθιμο της βασιλόπιτας!
Σύμφωνα με την παράδοση, ο Μέγας Βασίλειος ήταν δεσπότης στην Καισάρεια της Καππαδοκίας.  Κάποτε απείλησε σοβαρά την πόλη του ένας στρατηγός της περιοχής, ζητώντας να του παραδοθούν όλοι οι θησαυροί των κατοίκων, αλλιώς θα την πολιορκούσε. Οι κάτοικοι, αν και ήταν πολύ φτωχοί, συγκέντρωσαν τα λιγοστά τους κοσμήματα και πολύτιμα αντικείμενα και του τα παρέδωσαν, για να τα δώσει με τη σειρά του στον στρατηγό. Την παραμονή της παράδοσης των θησαυρών στον τύραννο, ο Άγιος Μερκούριος επιτέθηκε με αγγελικά στρατεύματα στον εχθρό και τον υποχρέωσε σε φυγή. Έτσι η πόλη γλίτωσε.
Ο Μέγας Βασίλειος έπρεπε να επιστρέψει τα πολύτιμα αντικείμενα στους κατόχους τους, αλλά δεν γνώριζε ποιος είχε προσφέρει το κάθε ένα. Ζητώντας έμπνευση και φώτιση από τον Θεό, ζήτησε από τις γυναίκες του χωριού και του ζύμωσαν πολλά ψωμιά, στο καθένα έβαλε κι από ένα κόσμημα, νόμισμα ή άλλο χρυσαφικό. Τα μοίρασε έπειτα στον λαό και έτσι βρέθηκαν όλοι με ένα πολύτιμο αντικείμενο, ακόμη και όσοι δεν είχαν δώσει το παραμικρό. Κατά άλλους, από θεϊκή παρέμβαση κάθε χρυσαφικό επέστρεψε θαυματουργά στον ιδιοκτήτη του. Έτσι έχουμε και εμείς το έθιμο της βασιλόπιτας με φλουρί που συμβολίζει τη χαρά, την τύχη και την ευλογία.
JPEG 20250127 110422 4502184381242670067
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  ετοίμασε την βασιλόπιτα για όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου και τις κυρίες που κάπου μέσα τους είχαν κρυμμένο ένα φλουρί για κάποιον τυχερό!
Τα παιδιά διακόσμησαν την βασιλόπιτα και στη συνέχεια το κάθε παιδί διάλεξε ένα κομμάτι!
Και το φλουρί έτυχε στην Νεφέλη μας!!!
Καλή Χρονιά!!!