Ζήτω η 25η Μαρτίου

Screenshot 1

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή, θρησκευτική και εθνική. Η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας και η Πατρίδα μας, η Ελλάδα, την έναρξη της επανάστασης τους 1821!

Αναπαράσταση του “κρυφού σχολειού”!

Τα παιδιά απαγγέλλουν τα ποιήματά τους!

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids) 2025

Λάβαμε την πιστοποίηση για την υποστήριξη του νηπιαγωγείου μας στη δράση του SaferInternet4Kids.gr για την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025

saferintenet4kids

Δείτε τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids) 2025

 

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025 – 2026 ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΑΠΟ 5/3/2025 ΕΩΣ 24/3/2025.

 Εγγραφές μετά τις 24 Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ  2021

Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την παράγραφο 13 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109). Κατά τις εγγραφές των μαθητών/τριών τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109). 

Η υποβολή των αιτήσεων-Υπεύθυνων Δηλώσεων εγγραφών της περ. α της παρ. 4 μπορεί να γίνεται και με ηλεκτρονικά μέσα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην διάταξη 4Α του άρθρου 6 του ΠΔ79/2017 (Α 109).

Συγκεκριμένα οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025 – 2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α’ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025 – 2026, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Από το σχολικό έτος 2021-2022, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 4 του άρθρου 3 του νόμου 1566/1985 (Α 167), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 34 του ν. 4704/2020 (Α 133) η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  1. Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  2. Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  3. Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

 

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767):

α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχήςστο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/τρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής και τα δικαιολογητικά για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (δίνεται απο το Νηπιαγωγείο).

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) Ατομικό-Δελτίο-Υγείας-Μαθητή

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

 

Σημειώνεται ότι για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Τηλέφωνο Νηπιαγωγείου:  2821088080

Email: mail@6nip-chanion.chan.sch.gr

Όρια Σχολικής Μονάδας

Ακτή Κανάρη – Ακτή Παπανικολή – Περγάμου (ζυγοί αριθμοί) – Σελίνου –
Κουστογεράκου – Κισάμου – Βάσσου – Σελίνου – Αγίου Κωνσταντίνου – Πατρ.
Ιωαννικείου – Πατρ. Αθανασίου – Ακτή Κανάρη.

“Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας Μικρός που ήταν πολύ Μεγάλος” Οικία-Μουσείο Βενιζέλου (Χαλέπα).

Screenshot 1 1

Στο πλαίσιο ενασχόλησης μας με τα συναισθήματα πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στην Οικία-Μουσείο του Ελευθέριου Βενιζέλου, το οποίο βρίσκεται στην Χαλέπα Χανίων. Εκεί, με ξεναγό την κα Ρία Μαρκουλάκη συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης με τίτλο «Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μικρός που ήταν πολύ μεγάλος …».

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 53 304 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 53 274 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 53 246 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 53 196 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 53 149 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 908 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 878 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 847 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 817 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 764 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 731

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 677 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 703

Μέσα από ένα παραμύθι, τα παιδιά ταξίδεψαν στον χρόνο, έκαναν βόλτα στην ιστορική συνοικία της Χαλέπας, με μία διαφορετική προσέγγιση ποιυ ενεργοποιεί τα συναισθήματα!

Η δράση έκλεισε με ένα παιχνίδι μνήμης και με τη διατύπωση των εντυπώσεών τους από όσα έμαθαν για τη ζωή του σπουδαίου αυτού πολιτικού.

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 649

Επιστρέφοντας στο νηπιαγωγείο, ανοίξαμε τα δώρα που μας έδωσαν στο μουσείο

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 621

Αρχικά ανοίξαμε το γράμμα της σοφής χελώνας που ζει στον κήπο του Μουσείου και το συζητήσαμε.

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 585

Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε τα φυλλάδιο που μας έδωσαν και κάναμε το φύλλο εργασίας. Τα παιδιά αποτύπωσαν ένα συναίσθημά τους αιτιολογώντας πότε ένιωσαν έτσι, και αντίστοιχα έκαναν το ίδιο και για τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 256 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 320 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 361 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 409 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 465 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 496 εικόνα Viber 2025 02 24 14 45 52 543

Tα έθιμα της Αποκριάς!

Ένα βιωματικό, θεατρικό παιχνίδι έλαβε χώρα στο Νηπιαγωγείο μας! Μια βόλτα με μεταμφιέσεις, χορό και πολλά γέλια! Απο την Κρήτη με τους αρκουδιάρηδες, στη Νάξο με τους κορδελάτους και τους κουδουνάτους! Στου Κουτρούλη το γάμο κάπου στην Πελοπόννησο και στα αλευρομουτζουρώματα στο Γαλαξίδι ! Ανάψαμε τους φανούς στην Κοζάνη και το τέλος του ταξιδιού μας
βρήκε στη Νάουσα σε ξέφρενο χορό με τον γενίτσαρο και τη μπούλα! Από την όμορφη αυτή διαδρομή δεν έλειψε το πολύχρωμο γαϊτανάκι! Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό και όλοι ξεφαντώσαμε στον ρυθμό της Αποκριάς!

ETwinning project 2024-25

Στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning Cultural Atlas: Worldwide Discoveries μας ζητήθηκε να μαγειρέψουμε ένα πιάτο του τόπου μας.

Μαζί με τα παιδιά αποφασίσαμε να φτιάξουμε τον παραδοσιακό Κρητικό Ντάκο!

Δείτε το αποτέλεσμα!

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SaferInternet4Kids) 2025

ΛΟΓΟΤΥΠΟ SID 2025

Στις 11 Φεβρουαρίου του 2025 είναι η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στις δράσεις για τη μέρα αυτή.

Υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό διαθέτει τo Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου στην ιστοσελίδα: https://saferinternet4kids.gr/  

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.

Όλοι μαζί πρέπει να ενώσουμε τις φωνές μας για ένα ασφαλέστερο και ποιοτικότερο διαδίκτυο!

Χάρτης των σχολείων – υποστηρικτών της καμπάνιας για το 2025.

Το πρωί συζητήσαμε με τα παιδιά για τις συνήθειές τους .Τα περισσότερα είπαν ότι χρησιμοποιούν tablet ή κινητό και ότι συνήθως παίζουν παιχνίδια ή παρακολουθούν παιδικά και διάφορα βίντεο στο youtube.

Στη συνέχει διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Σήφης ο Ποντικός & το διαδίκτυο”, το οποίο προτείνεται από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

3045_o_sifis_kai_o_pontikos_2020_02_01

«Ο Σίφης ο Ποντικός και το Διαδίκτυο» είναι ένα μαγικό και τρυφερό παραμύθι, το οποίο μέσα από την ιδιαίτερη αφήγησή του προσεγγίζει τον κόσμο του διαδικτύου, τοποθετώντας τον στις πραγματικές του διαστάσεις. Η αθωότητα του Σίφη προσομοιάζει με την παιδική αθωότητα μέσα από τη χαρακτηριστική συγγραφή της κας Κάρμεν Ρουγγέρη, ενώ ο ιδιαίτερος τρόπος γραφής με τον οποίο πλησιάζει τους γονείς, γεμάτος νουθεσίες και παραινέσεις, προσδίδει ιδιαίτερη σημασιολογία στο παραμύθι, τονίζοντας έμμεσα τη γενικότερη προσπάθεια, που πραγματοποιείται από την Ελληνική Αστυνομία για την προστασία του πολίτη από τους κινδύνους του κυβερνοχώρου.

και είδαμε το βίντεο με “Ο @Παπάκης σώζει την κατάσταση”

Έπειτα συζητήσαμε με τα παιδιά για τις βιντεοκλήσεις και την επικοινωνία με μηνύματα. Με ποιον είναι ασφαλές να επικοινωνήσουμε στο διαδίκτυο και με ποιον όχι.

Ποια είναι τα αγαπημένα πράγματα που κάνουμε στο διαδίκτυο, είναι ασφαλή;

Μάθαμε τους πέντε κανόνες του @Παπάκη  για να μείνουμε ασφαλείς στο διαδίκτυο και πως πρέπει να τους χρησιμοποιούμε.

5 κανονες

Είδαμε και συζητήσαμε

Screenshot 1 Screenshot 2 Screenshot 3

Τέλος, ζωγραφίσανε στον δικό μας υπολογιστή τους κανόνες και τι πρέπει να προσέχουμε όταν τον χρησιμοποιούμε.

IMG 20250210 124925 IMG 20250210 124833 IMG 20250210 122534 IMG 20250210 123042 1

«Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση» – Παιδική Helmepa

hj 28 years 3063382379 e1692789263516

Φέτος στο νηπιαγωγείο μας θα υλοποιήσουμε δράσεις της Παιδικής Helmepa.

Πρόκειται για παιδικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα, εθελοντικής συμμετοχής παιδιών και εκπαιδευτικών που ξεκίνησε το 1993 με τον τίτλο Παιδική HELMEPA. Κάθε χρόνο δίνει την ευκαιρία σε περισσότερα από 7.000 παιδιά σε ολόκληρη την Ελλάδα να γίνουν μέλη του και να ενημερωθούν αναλαμβάνοντας δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Κάθε σχολική χρονιά τα παιδιά-μέλη της Παιδικής HELMEPA συμμετέχουν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής.

Το θέμα του διαγωνισμού της σχολικής χρονιάς 2024-2025 είναι «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».
Τα Θαλάσσια Λιβάδια Ποσειδωνίας θεωρούνται τα πολύτιμα δάση των ελληνικών θαλασσών. Παρόλο που ζει αποκλειστικά στη θάλασσα, η Ποσειδωνία είναι ένα πραγματικό φυτό με ρίζες, άνθη, καρπούς, και μακριά φύλλα σαν κορδέλες, με ιστορία που ξεκίνησε πριν από 70 με 100 εκατομμύρια χρόνια. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας αποτελούν βασικό βιότοπο για διάφορα θαλάσσια είδη. Δεν είναι μόνο ένας τόπος όπου ζουν και τρέφονται πολλά ψάρια, αλλά και ένας σημαντικός τόπος αναπαραγωγής και τροφοληψίας για πολλά θαλάσσια είδη. Όπως τα δάση της ξηράς, έτσι και τα υποθαλάσσια μπλε δάση παράγουν άφθονο οξυγόνο. Έχει υπολογιστεί πως ένα τετραγωνικό μέτρο θαλάσσιου λιβαδιού παράγει έως και 14 λίτρα οξυγόνου την ημέρα ενώ παράλληλα, τα θαλάσσια λιβάδια έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες δέσμευσης άνθρακα. Τα λιβάδια Ποσειδωνίας συγκεκριμένα, φαίνεται να είναι από τις πιο αποτελεσματικές αποθήκες άνθρακα καθώς τόσο στα ριζώματα όσο και στους βλαστούς και τα φύλλα τους μπορούν και δεσμεύουν από πέντε έως οκτώ φορές περισσότερο άνθρακα από ότι ένα τροπικό δάσος!
Αυτά τα μαγικά φυτά λειτουργούν σαν πνεύμονες της θάλασσας εξασφαλίζοντας καθαρότητα στα νερά μας ενώ αποτελούν κύριο φυσικό περιβάλλον για πλήθος ειδών, καθώς στη Μεσόγειο, περισσότερα από 50 είδη ψαριών ζουν στα λιβάδια της, ενώ είναι καταφύγιο και τόπος αναπαραγωγής για περισσότερα από 400 είδη φυτών και 1.000 είδη ζώων. Τα πολύτιμα αυτά θαλάσσια δάση απειλούνται σήμερα από την θέρμανση των θαλασσών, τη ρύπανση, την παράκτια ανάπτυξη, την παράνομη χρήση αλιευτικών εργαλείων, την ανεξέλεγκτη αγκυροβολία σκαφών κλπ. (πηγή https://www.wwf.gr/ti_kanoume/fysh/thalassa/poseidonia/).
Η ανθρώπινη δραστηριότητα των τελευταίων 50 ετών ευθύνεται για τη μείωση της έκτασης των λιβαδιών Ποσειδωνίας στη Μεσόγειο σε ποσοστό που ξεπερνάει το 34%. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν το ποσό σημαντική είναι η προστασία των θαλάσσιων λιβαδιών και τι αντίκτυπο θα έχει η εξαφάνιση τους από τις ελληνικές θάλασσες!!

Με τα παιδιά, αφού παρακολουθήσαμε βίντεο, πήραμε πληροφορίες και συζητήσαμε σχετικά με την σημαντικότητα της Ποσειδωνίας για τη θαλάσσια ζωη, τους κίνδυνους που αντιμετωπίζουν τα λιβάδια, αλλά και τις λύσεις που υπάρχουν, αποφασίσαμε να πάρουμε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής της HELMEPA φτιάχνοντας την δική μας αφίσα ενημέρωσης όλων με τίτλο «Όλοι χρειάζονται οξυγόνο… Σώστε την Ποσειδωνία!».
poseidonia
Λάβαμε και τα διπλώματα των παιδιών μας!

Το καλάθι του Πικνίκ – 5ο εργαστήριο

5ο Εργαστήριο: Σπιτικό φαγητό

Screenshot 2

Είδαμε το βίντεο της WWF για το σπιτικό φαγητό. Συζητήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών, για την αξία του σπιτικού φαγητού για την υγεία μας, αλλά και για τον πλανήτη. Τι είναι σπιτικό φαγητό; Μπορούμε να ετοιμάσουμε τα πάντα στο σπίτι ή κάποια πράγματα πρέπει να τα αγοράζουμε; Το γάλα για παράδειγμα ή το αλεύρι. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Στόχος του εργαστηρίου είναι  τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν  τα πλεονεκτήματα του σπιτικού φαγητού έναντι του έτοιμου ως προς τη γεύση, τη διαδικασία, το οικολογικό αποτύπωμα, καθώς επίσης να συνεργαστούν και να αναπτυχθεί μεταξύ τους ένα ευχάριστο κλίμα.

Στο προηγούμενο εργαστήριο μας (Φρουτομπουκιές), είχε βγει η μπανάνα Βασιλιάς των φρούτων της τάξης μας, και έτσι σκεφτήκαμε να  φτιάξουμε μπισκότα βρώμης με μπανάνα! Μία συνταγή υγιεινή και ταυτόχρονα γευστική! Γράψαμε τη συνταγή, βρήκαμε τα υλικά μας, σηκώσαμε τα μανίκια μας και αρχίσαμε!!!

1738841938238  1738841938221 1738841938233

Τα υγιεινά μπισκότα βρώμης με μπανάνα είναι έτοιμα για το φούρνο! Μέχρι να ψηθούν ακούσαμε το τραγούδι ”Τόσο λάθος διατροφή” από την χορωδία του Δ.Τυπάλδου

Και τα μπισκότα μας ψήθηκαν!

1738841938227

Καλή μας όρεξη!

Το καλάθι του Πικνίκ-4ο εργαστήριο

4ο Εργαστήριο: Δεν πετάμε φαγητό!

Screenshot 2

«Έχετε πετάξει ποτέ φαγητό; Πόσο συχνά τυχαίνει αυτό; Γιατί συμβαίνει; Είναι επειδή έχει
περάσει η ημερομηνία λήξης; Επειδή χορτάσαμε; Άλλοι λόγοι; Μπορείτε να φανταστείτε
γιατί είναι πρόβλημα το να πετάμε φαγητό». Με ποιος τρόπους μπορούμε να αποφύγουμε
την σπατάλη των τροφίμων;

Μέσα από το βίντεο «Σπατάλη Τροφής» από το Μουσείο Λούλη και το βίντεο του
ΚΕΠΕΑ-ΚΠΕ Ρόδου συζητάμε σχετικά με την σπατάλη τροφής, τι επιπτώσεις έχει
στον πλανήτη και πως μπορούμε εμείς να την περιορίσουμε.

Σήμερα το 1/3 της τροφής που παράγεται καταλήγει στα σκουπίδια. Αυτό είναι ένα
μεγάλο ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό πρόβλημα. Κάθε μπουκιά που απορρίπτεται,
περιέχει του φυσικούς πόρους (έδαφος, νερό κλπ) που χρειάστηκαν για να παραχθεί
και τη ρύπανση που στοίχισε στον πλανήτη (CO2 από τις μεταφορές, ρύπανση από τα
φυτοφάρμακα και τα λιπάσματα κλπ).

Στη συνέχεια τα παιδιά αποτύπωσαν σε χαρτί τις σκέψεις τους.

1738751378831

 

Τέλος, παίξαμε το «παιχνίδι της σπατάλης τροφής» του ΚΠ.

Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κάρτες, όπου τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των 4 ατόμων. Σκοπός του παιχνιδιού  ήταν να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της αποφυγής σπατάλης τροφίμων και να αρχίσουν να επινοούν απλούς τρόπους για να το επιτύχουν.

1738751378819