

“Τρέχουμε, παίζουμε, διασκεδάζουμε: Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού στο νηπιαγωγείο μας!”
Στο πλαίσιο του εορτασμού της 11ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού , την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, με κοινό σύνθημα«ΑΘΛΟΥΜΑΙ, ΠΡΟΣΠΑΘΩ, ΧΑΙΡΟΜΑΙ» , στο νηπιαγωγείο μας καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες.
Ένα Δημιουργικό Ξεκίνημα!
Πρωτεύουσα σημασία στο Νηπιαγωγείο έχει να μάθουμε το όνομά μας και να το γράφουμε και να το ξεχωρίζουμε μεταξύ άλλων. Είναι πολλές λοιπόν οι δραστηριότητες στην αρχή της χρονιάς προς την επίτευξη αυτού του στόχου.
- Καταρχήν είναι τα καρτελάκια με το όνομά τους παντού στην τάξη: Στο παρουσιολόγιο, στα γενέθλια, στις τσάντες, και το κινούμενο καρτελάκι για τις γωνιές που παίζουμε.
- Φτιάχνουμε πλαστικοποιημένο σουπλά πλαστελίνης όπου τα παιδιά χρωματίζουν το όνομά τους και το στολίζουν με ό,τι άλλο θέλουν.
- Βάζουμε τα ονόματα των παιδιών στο χαλί, στην παρεούλα και βρίσκει/αναγνωρίζει κάθε παιδί το δικό του (το παιχνίδι παίζεται πολλές φορές. Στην αρχή βάζουμε λίγα λίγα τα ονόματα και στη συνέχεια περισσότερα και όλα).
Γράφουμε επάνω σε καπάκια από μπουκαλάκια νερού γράμματα. Μπορούμε να τα βάλουμε σε μια λεκάνη με νερό και τα παιδιά με ένα κουτάλι ή στραγγιστήρι ψαρεύουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους και στη συνέχεια με τη βοήθεια του μολυβιού από το συρτάρι μας να τα βάλουμε στη σωστή σειρά και να σχηματίσουμε το δικό μας όνομα.
Και φυσικά φτιάχνουμε τα δικά μας ρολόγια με το αρχικό μας γράμμα καιστολίζουμε τον πίνακα της τάξης μας με εργασίες με το αρχικό μας γράμμα και την τεχνική του πουαντιγισμού!!!
Καλή μας αρχή!!
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ
Ενδοσχολικός εκφοβισμός – Πρωτόκολλα
Σύμφωνα με το άρθρο 4 του Ν. 5029/2023 : «κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική
διαδικασία, συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό και ιδίως:
● η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή,
● η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,
● η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η ανάλογη συμπεριφορά εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης
● η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και τον βίαιο αποκλεισμό μαθητών/τριών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και τον κοινωνικό αποκλεισμό, τις απειλές και την ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών/τριών με τους συμμαθητές/τριες τους,
● η επιβολή με τη βία και τον εξαναγκασμό σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών/τριών,
● οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας
Το φαινόμενο Ε.ΒΙ.Ε. διαφοροποιείται από άλλες μορφές επιθετικών συμπεριφορών που είναι δυνατόν να εκδηλώνονται από μαθητές/ήτριες στο σχολικό περιβάλλον. H επιθετικότητα δεν έχει στόχο, πάντοτε ή με συστηματικό τρόπο, την τρομοκράτηση του/της αδυνάμου/μης, ενώ είναι δυνατόν να εξυπηρετεί την αυτοπροστασία από προσλαμβανόμενους κινδύνους. Σε αυτή την περίπτωση δεν αποτελούν πράξη/κατάσταση Ε.ΒΙ.Ε.:
• η σύγκρουση μεταξύ μαθητών/τριών που δεν συμπεριλαμβάνει ανισορροπία δύναμης,
• κάθε συμβάν επιθετικότητας ή κατάσταση σχολικής βίας που εκδηλώνεται σε πλαίσιο ίσης σχέσης δύναμης και
• οι εκδηλώσεις αντιπάθειας ή σωματικής επιθετικότητας ενός επεισοδίου ή η επιθετικότητα που απευθύνεται σε πολλούς διαφορετικούς/ές μαθητές/ήτριες.
Η ύπαρξη αντιπάθειας, χωρίς εκδήλωση σκόπιμης και επαναλαμβανόμενης εχθρικής συμπεριφοράς με σκοπό, ενδεχομένως, τον κοινωνικό αποκλεισμό, δεν συνιστά Ε.ΒΙ.Ε.
Γενικά, μεμονωμένα περιστατικά και συγκρούσεις ή διενέξεις μεταξύ ίσων στο σχολείο, είτε αυτοπροσώπως είτε διαδικτυακά, δεν ορίζονται ως Ε.ΒΙ.Ε.
Μορφές της Ε.ΒΙ.Ε.
- Σωματική (π.χ. χτυπήματα, κλοτσιές, σπρωξίματα)
- Λεκτική (π.χ. κοροϊδίες, βρισιές, ειρωνείες)
- Έμμεση/Κοινωνική/Σχεσιακή (π.χ. διάδοση ψευδών φημών, αποκλεισμός
από την ομάδα) - Ψυχολογική (π.χ. προσβλητικά πειράγματα)
- Ρατσιστική (π.χ. λεκτική, σωματική ή συναισθηματική επίθεση λόγω φύλου,
φυλής, εθνοτικής καταγωγής, κ.ά.) - Σεξουαλική (π.χ. σχόλια και φράσεις σεξουαλικού περιεχομένου, ανήθικες
χειρονομίες) - Εκβιαστική (π.χ. εξαναγκασμός σε αντικοινωνικές πράξεις, απειλές)
Ενδεικτικές σύγχρονες μορφές της Ε.ΒΙ.Ε.
- Διαδικτυακή (π.χ. αποστολή υβριστικών μηνυμάτων, αποκλεισμός από
διαδικτυακή ομάδα) - Ομοφοβική/τρανσφοβική/αμφιφοβική/ιντερφοβική (π.χ. προκαταλήψεις
σε βάρος ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων) - Ρητορική μίσους (κάθε μορφή έκφρασης που διαδίδει, υποκινεί, προωθεί ή
δικαιολογεί το ρατσιστικό μίσος, την ξενοφοβία, τον αντισημιτισμό ή άλλες
μορφές μίσους που βασίζονται στη μισαλλοδοξία)
Πρωτόκολλο Πρόληψης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού (Ε.ΒΙ.Ε.)
Ψηφιακή πλατφόρμα για τιςεπώνυμες καταγγελίες σχολικής βίας
Δικαίωμα πρόσβασης για την υποβολή επώνυμων αναφορών στην ψηφιακή πλατφόρμα https://stop-bullying.gov.gr/ έχουν οι γονείς και όσοι/ες έχουν την επιμέλεια ανήλικων μαθητών/ τριών που φοιτούν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και οι μαθητές/τριες, που φοιτούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με ΚΟνλη Υπιυργική Απόφαση , η οποία δημοσιεύθηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Η πρόσβαση κάθε χρήστη διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου.
Η πιστοποίηση των μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν στον κατάλογο μελών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.), ενώ η πιστοποίηση των γονέων και όσων έχουν την επιμέλεια των ανήλικων μαθητών/τριών γίνεται μέσω των διαπιστευτηρίων που διαθέτουν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) με τη χρήση διαδικτυακής υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης χρηστών σε πληροφοριακό σύστημα τρίτου φορέα oAuth 2.0 χωρίς επιβεβαίωση κωδικού μιας χρήσης.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025
1ο Εργστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: “Εγώ είμαι εγώ! Είμαι μοναδικος!”
2o Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: “Προστατέψτε το δάσος, είναι πηγή ζωής”
3o Εργαστήριο Δεξιοτήτων 2024-2025: ” STEAM και η ΓΗ γυρίζει.”
Καλοκαιρινές Δημιουργίες στο Νηπιαγωγείο μας
Με μεγάλη χαρά μοιραζόμαστε μαζί σας τις δημιουργικές δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας για να καλωσορίσουμε το καλοκαίρι. Τα παιδιά μας έδειξαν για άλλη μια φορά τη φαντασία και το ταλέντο τους, δημιουργώντας υπέροχα έργα με θέμα το καλοκαίρι.
Οι μικροί μας καλλιτέχνες στόλισαν τους φακέλους τους με σκηνές από τον βυθό της θάλασσας. Γεμάτοι ψάρια, καράβια και καβουράκια, οι φάκελοι έγιναν πανέμορφα έργα που θα κρατήσουν για πάντα τις αναμνήσεις τους.
Ο πίνακας ανακοινώσεων του σχολείου μας μετατράπηκε σε ένα ζωντανό βυθό, γεμάτο πολύχρωμα ψάρια που έφτιαξαν τα παιδιά. Κάθε ψάρι έχει τη δική του μοναδική μορφή και χρώματα, κάνοντας τον πίνακα ένα μαγικό παράθυρο στον υποθαλάσσιο κόσμο.
Τα παιδιά μας δούλεψαν με ενθουσιασμό πάνω σε διάφορα φύλλα εργασίας με θέμα το καλοκαίρι. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, έμαθαν και διασκέδασαν, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα τον εαυτό τους για την επόμενη σχολική χρονιά, αφού έφτιαξαν την καλοκαιρινή αλφαβήτα. Κάθε γράμμα της αλφαβήτας συνδέθηκε με μια καλοκαιρινή λέξη και διακοσμήθηκε ανάλογα. Το αποτέλεσμα ήταν μια πολύχρωμη και διασκεδαστική αλφαβήτα που κοσμεί τώρα την αίθουσά μας.
ΈΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΑΡΧΗ
Αγαπημένοι μας γονείς και μικροί μας μαθητές,
Η σχολική χρονιά του νηπιαγωγείου φτάνει στο τέλος της και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότερο υπερήφανοι για τα παιδιά μας. Η χρονιά αυτή ήταν γεμάτη με μάθηση, γέλια, παιχνίδια και ανακαλύψεις. Κάθε μέρα, τα παιδιά μας έκαναν μικρά βήματα προς τη γνώση, την αυτοπεποίθηση και την ανεξαρτησία.
Με την ολοκλήρωση αυτής της σχολικής χρονιάς, τα μεγαλύτερα παιδιά θα αφήσουν το νηπιαγωγείο και θα κάνουν το μεγάλο βήμα προς το Δημοτικό σχολείο. Είναι ένα νέο ξεκίνημα, γεμάτο ευκαιρίες και προκλήσεις. Είμαστε σίγουροι ότι θα διαπρέψουν και θα συνεχίσουν να μας κάνουν περήφανους με την πρόοδό τους και τις επιτυχίες τους.
Καθώς προετοιμαζόμαστε για το καλοκαίρι, θα θέλαμε να ευχηθούμε σε όλους σας να περάσετε όμορφες, ξέγνοιαστες διακοπές. Ας είναι το καλοκαίρι σας γεμάτο με παιχνίδια στην παραλία, βόλτες στη φύση και πολλές όμορφες στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους σας. Επιστρέφοντας το φθινόπωρο, τα παιδιά μας θα είναι γεμάτα ενέργεια και έτοιμα να ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά με ενθουσιασμό.
Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τις θερμότερες ευχαριστίες μας στην μητέρα, κα Ελένη Δρακωνάκη , η οποία ήταν πάντα δίπλα μας και πρόσφερε εθελοντική βοήθεια στις διάφορες δράσεις του σχολείου μας. Ελένη, ένα μεγάλο ευχαριστώ από την καρδιά μας!
Με αγάπη και εκτίμηση,
H Προϊσταμένη και το Εκπαιδευτικό Προσωπικό του 6ου Νηπιαγωγείου Αγ. Νικολάου.
























