Υπήρχε το πρωί μία έκπληξη από την κυρία. Μας υποδέχτηκε κρατώντας τα «Μαρτάκια» τα οποία μας φόρεσε στο χέρι και μπήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας. Ξεκινώντας τις δραστηριότητες μας, μιλήσαμε για το έθιμο του βραχιολιού με την άσπρη και κόκκινη κλωστή που φοράμε στο χέρι ή στο δάχτυλό μας ή στο πόδι μας την 1η μέρα του Μάρτη και τι αυτό συμβολίζει. Γνωρίσαμε ότι δεν φοράμε μόνο εμείς οι άνθρωποι το «Μαρτάκι» αλλά και τα δέντρα και τα ζώα για να έχουν καρποφορία και καλοτυχία. Γνωρίσαμε επίσης μέχρι πότε θα το φοράμε και τι επιλογές έχουμε αφού το αφαιρέσουμε από το χέρι μας.
Παρακολουθήσαμε δύο σχετικά βίντεο.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για την αστάθεια του καιρού τον μήνα Μάρτιο και πού οφείλεται αυτό.
Στα παλιά χρόνια ο λαός έπλασε μύθους για να εξηγήσει τις απότομες μεταβολές του καιρού ή τις βαρυχειμωνιές που παρατηρούνται μέσα στο Μάρτη και που πάντα είναι επικίνδυνες για τη γεωργία και την κτηνοτροφία. Ένας από αυτούς είναι οι γυναίκες του Μάρτη.
Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε. Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο! Όμως ο Μάρτης βρήκε και άλλη μία κοπέλα όμορφη, ευγενική, καλοσυνάτη που την αγάπησε παράφορα και την πήρε μαζί του στο παλάτι του. Όταν περνάει τις μέρες παρέα με την άσχημη γυναίκα κατσουφιάζει και ο καιρός χαλάει, όταν βρίσκεται μαζί με την όμορφη χαίρεται και γελάει, και ο καιρός είναι καλός, ζεστός με ήλιο. Έτσι βγήκε και η παροιμία: «Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει»
Ασχοληθήκαμε με την παροιμία για το Μάρτη που λέει:
« Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει πότε γελάει»
Ø Χελιδονίσματα
· Τραγουδάμε Χελιδονίσματα
Με το που μπήκε η Άνοιξη αποφασίσαμε να μάθουμε και να τραγουδήσουμε στους συμμαθητές της διπλανής τάξης τα χελιδονίσματα. Επιλέχθηκε το τραγούδι και με την βοήθεια ενός εικονόλεξου έμαθαν το τραγούδι.
Αφού φτιάξαμε τα χελιδόνια μας, επισκεφτήκαμε την διπλανή τάξη.
Τηρήσαμε το έθιμο και στο τέλος πήραμε και το κέρασμα μας..
· Μάθαμε για τα χελιδόνια
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο πως τα χελιδόνια χτίζουν τις φωλιές τους.
Διαβάσαμε και ακούσαμε μύθους του Αισώπου που έχουν σχέση με τα χελιδόνια.
«Το χελιδόνι που συμβούλευε το αηδόνι»
« Η κότα και το χελιδόνι»
· Το μεγάλο ταξίδι του Πετρή
Παραμύθι με εικόνες για τη μετανάστευση των χελιδονιών. Το διαβάζουμε, το συζητάμε, το αναδιηγούμαστε κοιτάζοντας τις εικόνες.
https://blogs.sch.gr/6nipagnikol/files/2023/03/Το-ταξίδι-του-Πετρή-16.pdf
Στο τέλος το εικονογραφούμε κι εμείς!!!!!
· Αίνιγμα για το χελιδόνι
· παιχνίδι με τα χελιδόνια και τις φωλιές τους
Αντιστοιχίσαμε τα χελιδόνια με τις φωλιές τους και έπειτα βάλαμε τόσα αυγά όσα έλεγε η φωλιά.




























