Stigmiotypo othonhs 2025 06 13 160718IMG f7b26ebc465cd95ffd868011a59774f6 V

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Ενδοσχολική επιμόρφωση για τον σχολικό εκφοβισμό

Μετά την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς ο Διευθυντής  του σχολείου σε συνεργασία με την ψυχολόγο παρουσίασαν στους εκπαιδευτικούς του σχολείου στις 18-6-25 το θέμα του σχολικού εκφοβισμού τόσο από την νομοθετική πλευρά του όσο και από την διαχείριση που χρειάζεται το θέμα αυτό….

Τέθηκε η νομοθεσία γύρω από την Πρόληψη και Αντιμετώπιση Περιστατικών Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού ώστε να είναι όλοι σωστά ενημερωμένοι-προετοιμασμένοι. Τονίστηκε ότι αυτό πρέπει να γίνει και με τους γονείς οι οποίοι πρέπει να γνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα και όχι επιπόλαια το κομμάτι της καταγγελίας. Δεν είναι μια απλή διαδικασία η καταγγελία  στην πλατφόρμα  https://stop-bullying.gov.gr/ αλλά πρέπει να γνωρίζουν και τις  όποιες συνέπειες για τους ίδιους τους μαθητές   και το σχολείο. Χρησιμοποιήθηκε  η πλατφόρμα, είδαν όλοι την διαδικασία, αλλά και το πόσο πολλές πληροφορίες δίνει σε όλους, ακόμα  και στους εκπαιδευτικούς (εργαστήρια δεξιοτήτων, δράσεις… ακόμα και με παραδείγματα χρήσιμα στην εκπαιδευτική διαδικασία).

Δόθηκε έμφαση στις πρακτικές διαχείρισης με παρέμβαση εκπαιδευτικών και ψυχολόγου αλλά και με δράσεις που πραγματοποιήθηκαν και συζητήθηκαν  τα αποτελέσματά τους σε μαθητές και σχολείο. Ακόμα έγινε ανατροφοδότηση  όταν  αντιμετωπίστηκε το θέμα  σε τάξη του σχολείου και η διαχείριση που ακολούθησε με δράσεις από την υπεύθυνη του τμήματος  και την ψυχολόγο του σχολείου, ώστε να οδηγηθούν σε θετική στάση οι μαθητές. Αυτό έγινε αντιληπτό από όλους στο σχολείο και υπογραμμίστηκε στην συζήτηση που ακολούθησε με ανταλλαγή απόψεων. Τονίστηκε ότι  οδήγησε σε ελαχιστοποίηση των παρεμβάσεων τόσο σε επίπεδο τάξης όσο και στο σχολείο γενικότερα (διαλείμματα, στα μαθήματα ειδικότητας, εκδρομές, εκδηλώσεις)…

z

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενδοσχολική επιμόρφωση για τον σχολικό εκφοβισμό

Δράσεις ενεργού πολίτη-Ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας

Από το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη, στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, σύμφωνα με την  Υ.Α 130372/ΓΔ4 /01-11-2024 (ΦΕΚ 6048/Β΄) και την υπό στοιχεία 146472/ΓΔ4/06-12-2024 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα «Εφαρμογή του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη»

Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ΄  τάξη του Δημοτικού, Δ΄ έως ΣΤ’ τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο.

17

Η εκπαίδευση για την Ενεργό Πολιτειότητα αποτελεί βασικό άξονα του νέου Προγράμματος Σπουδών, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη των κοινωνικών, ηθικών και δημοκρατικών δεξιοτήτων των μαθητών. Μέσα από διαθεματικές και βιωματικές δράσεις, οι μαθητές όλων των βαθμίδων ενθαρρύνονται να αναπτύξουν κριτική σκέψη, κοινωνική ευαισθησία και υπευθυνότητα, συμβάλλοντας ενεργά στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα.

Όλες οι τάξεις του σχολείου μας  υλοποίησαν  μια σειρά από εκπαιδευτικές δράσεις που στόχο έχουν να ενισχύσουν τη συνείδηση των παιδιών ως υπεύθυνοι πολίτες του σήμερα και του αύριο.

Α΄ ΤΑΞΗ

Τίτλος:” Ακολουθώντας οδηγίες και κανόνες είμαι σωστός φίλαθλος και καλός πολίτης”

Τα παιδιά ασχολήθηκαν με τα αθλήματα(ατομικά -ομαδικά) και για το πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε όχι μόνο στους χώρους άθλησης αλλά και μεταξύ μας. Έτσι ώστε να είμαστε σωστοί φίλαθλοι.

Επίσης ευαισθητοποιήθηκαν στο πρόβλημα της ρύπανσης της θάλασσας και στις επιπτώσεις  που επιφέρει στον πλανήτη με στόχο να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση και να ευαισθητοποιηθούν με όραμα να διαμορφωθούν σε ενεργούς πολίτες του αύριο, οι οποίοι θα αναλάβουν δράση για τη μεγάλη αλλαγή στον πλανήτη μας.

Σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών:

Δεξιότητες: Θεματικός Κύκλος ” Φροντίζω το περιβάλλον”

Τίτλος: “Αλφαβητάριο για τη θάλασσα”

Γλώσσα: ” Η χελώνα καρέτα καρέτα ¨σελ. 72-73

Μελέτη Περιβάλλοντος : Αγωνίσματα και αθλητές σελ. 93-94

Πως φροντίζουμε τα ζώα και τα φυτά σελ. 136-140

0 02 05 5fca9dfaf956d2c7f44a1022e19904b1b3f59be16c1e1cf5414462a3756d950b 47646333f3c54623            IMG f885e5630680bb169da0e3df1fd4b06c V

 

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου παρουσίασαν στην αυλή του σχολείου την παράσταση:

¨ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑ”

( Κάντε κλικ στον τίτλο )

20250602 154131

Β΄ ΤΑΞΗ

Τίτλος: “Τα δικαιώματα των παιδιών”

Κατανόησαν τα δικαιώματά  που ισχύουν για κάθε παιδί, ανεξάρτητα από τη φυλή, το φύλο, τη θρησκεία, την εθνικότητα, το δικαίωμα για μόρφωση, για ελευθερία της
σκέψης, της θρησκείας, του λόγου και της συνείδησης αλλά και για παιχνίδι και αναψυχή!

Σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών

Δεξιότητες: Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος: Τα δικαιώματα των παιδιών

Γλώσσα

7η Ενότητα του α’ τεύχους   «Πώς λέμε ΟΧΙ;», στις σελίδες 59-68.

16η Ενότητα του β’ τεύχους   «Νιώθω» στις σελίδες 75-84.

Μελέτη Περιβάλλοντος:

1η Ενότητα  «Το σχολείο» στις σελίδες 12-22.

5η Ενότητα   «Οι ανάγκες και τα δικαιώματά μου» στις σελίδες 48-51.

Επιπλέον, εκτός από τα σχολικά βιβλία, αξιοποιήθηκε η ιστορία «Ο Ντίνος, ο ελεφαντίνος».

Αξιοποιήθηκε το παραμύθι : ” Ο Ντίνος ο ελεφαντίνος¨

Προβλήθηκαν τα βίντεο:

Εκφοβισμός – Νίκησε τον Νταή χωρίς να τον αγγίξεις

https://www.youtube.com/watch?v=dU4-SFb8UnI

Οι λέξεις δαγκώνουν και πονάνε

https://www.youtube.com/watch?v=K0UHDaPomLc

 

 Γ΄ ΤΑΞΗ

Τίτλος: ” Νοιαζόμαστε για τα ζώα! Φροντίζουμε τα αδέσποτα”

Οι μαθητές ενημερώθηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν και  συζήτησαν πάνω στο θέμα της ύπαρξης αδέσποτων ζώων και της διαχείρισης αυτών στην πόλη μας αλλά και σε όλη τη χώρα. Δημιούργησαν αφίσες με συνθήματα αλλά και σχετικές εικαστικές δημιουργίες (ζωγραφική) αναφορικά με τα αδέσποτα ζώα και τον τρόπο που οφείλουμε ως πολίτες να τα αντιμετωπίζουμε. Κάποιες από αυτές μοιράστηκαν στις υπόλοιπες τάξεις με την ελπίδα όλοι μας να ενεργοποιηθούμε και να δείξουμε σύνεση και υπευθυνότητα απέναντι στους μικρούς μας φίλους.

Σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών:

Δεξιότητες: ” Συμπερίληψη- αλληλοσεβασμός-διαφορετικότητα”

Γλώσσα: 3η Ενότητα ” Γάτος από σπίτι ζητά νέα οικογένεια”

Μελέτη Περιβάλλοντος :6η Ενότητα ¨Κατοικίδια ζώα ”

 

Δ΄ ΤΑΞΗ

Τίτλος: “Δέντρα, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος”

Τα παιδιά  ανέλαβαν μια δημιουργική πρωτοβουλία με στόχο την ευαισθητοποίηση για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος .

Δημιούργησαν μοναδικά βιβλία, συνδυάζοντας κείμενο και ζωγραφική, όπου τα δέντρα και τα φυτά αποκτούν ανθρώπινες ιδιότητες, φωνή και συναισθήματα. Μέσα από τις σελίδες αυτών των έργων, τα ίδια τα στοιχεία της φύσης μας μιλούν, μας αφηγούνται τις αγωνίες αλλά και την καθημερινότητά τους και μας καλούν να δράσουμε.

Η δράση  ολοκληρώθηκε με ένα θεατρικό δρώμενο:

ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ

( Κάντε κλικ στον τίτλο)

Σύνδεση με τα προγράμματα σπουδών:

Δεξιότητες: Θεματικός Κύκλος ” Φροντίζω το περιβάλλον” Τίτλος: Για το δάσος μαθαίνω δρω και δημιουργώ”

Μελέτη Περιβάλλοντος:” Τα δάση εκπέμπουν σήμα κινδύνου”

Μικρά βιβλιαράκια

Ε΄ΤΑΞΗ

Τίτλος: ” Φιλία όχι Βία”

Σκοπός η ανάγκη διαμόρφωσης των προϋποθέσεων ανάπτυξης σεβασμού απέναντι στη διαφορετικότητα. Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης για την αποτελεσματική αντιμετώπιση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού. Δημιουργία κλίματος αγάπης, φιλίας αλληλεγγύης, εμπιστοσύνης, αλληλοβοήθειας μεταξύ των μαθητών/τριών της τάξης.

Παράλληλα τα παιδιά συμμετείχαν στο πρόγραμμα αγωγής υγείας:

” ΑΓΑΠΗ ΦΙΛΙΑ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ”

Μπορείτε να ενημερωθείτε γι΄ αυτό πατώντας στον τίτλο.

Στα πλαίσια του προγράμματος, τα παιδιά παρουσίασαν  τη θεατρική παράσταση « Το νησί των Συναισθημάτων» ένα παραδοσιακό παραμύθι της Κολομβίας που το έκανε γνωστό μέσω του βιβλίου  του « Ο δρόμος των δακρύων» ο Αργεντινός  γιατρός, ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας, Χόρχε Μπουκάι  .

 

Σύνδεση με τα προγράμματα Σπουδών:

Δεξιότητες: Θεματικός Κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος: Εγώ και εσύ μαζί

Γλώσσα , α΄ τεύχος ” Οι φίλοι μας οι φίλες μας¨σελ.71-85

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή:¨Έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις” σελ. 46-60

Ανθολόγιο: ¨Ένα σακί μαλλιά” σελ.112

Αλληλογραφία και επικοινωνία μέσω webex με την Ε΄τάξη του Δημοτικού  Σχολείου Αγίου Σπυρίδωνα Άρτας.

Ενημέρωση από την Ελληνική Εφηβική Εταιρεία Υγείας: Πρόγραμμα Σχολικού Εκφοβισμού  στις 29 Νοεμβρίου 2024.

Κανόνες της τάξης. Αφίσες και εννοιολογικός χάρτης για τον σχολικό εκφοβισμό

Προβολή video ( ανάλυση των ρόλων, αυτού που ασκεί βία, αυτού που δέχεται και των παρατηρητών).

Εκφοβισμός – Νίκησε τον Νταή χωρίς να τον αγγίξεις

https://www.youtube.com/watch?v=dU4-SFb8UnI

Οι λέξεις δαγκώνουν και πονάνε

https://www.youtube.com/watch?v=K0UHDaPomLc

 Disney΄s Bylly- amazing animated short film

https://www.youtube.com/watch?v=rCc0BHneYhY&t=1s

Η συγκλονιστική αφήγηση του Εμμμανουήλ Καραλή για τον ρατσισμό

https://www.youtube.com/watch?v=5uHfTWAbSiU

 

 

ΣΤ΄ΤΑΞΗ

Τίτλος: “ΔΕΝΤΡΑ, ΠΟΛΥΤΙΜΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ!”

Οι μαθητές/τριες της Στ΄τάξης, υλοποιώντας μια σειρά από δράσεις, ευαισθητοποιήθηκαν και αναγνώρισαν την αξία των δέντρων στην κλιματική προσαρμογή. Η διάχυση των εμπειριών και των γνώσεων που αποκόμισαν , έγινε προς την κοινότητα με έκθεση φωτογραφίας , η  οποία έλαβε χώρα στη σχολική αυλή ,κατά τη διάρκεια  του εορτασμού της αποφοίτησης των παιδιών  από το Δημοτικό Σχολείο.

Η διάχυση των εμπειριών και των γνώσεων που αποκόμισαν  έγινε προς την κοινότητα με εικαστική έκθεση χωρισμένη σε τρεις θεματικές ενότητες (“Trees cast long shadows”, “Δώσε φωνή στα δέντρα”, “Τα δέντρα της αυλής μας”), η οποία έλαβε χώρα στη σχολική αυλή, κατά τη διάρκεια  του εορτασμού της αποφοίτησης των παιδιών από το Δημοτικό Σχολείο.

Σύνδεση με τα προγράμματα Σπουδών:

Γεωγραφία: Θεματικές Ενότητες: Κλιματική αλλαγή, οικολογικές καλλιέργειες, αειφόρος ανάπτυξη

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: Η ζωή στην κοινότητα και στον ευρύτερο κόσμο. Με έναυσμα ερωτήσεις σχετικά με τα βιώματά τους με τα δέντρα, διαμορφώθηκε ένα padlet όπου καταγράφηκαν οι εμπειρίες τους.

Μετάβαση στο padlet.com

Με ερέθισμα έναν ζωγραφικό πίνακα και μια περφόρμανς εφάρμοσαν τη ρουτίνα σκέψης “Βλέπω, σκέφτομαι, αναρωτιέμαι”, παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ της DW με τίτλο “Can trees stop climate change?” https://www.youtube.com/watch?v=SUtZcC6fVag, και εμπνεύστηκαν για τις δικές τους εικαστικές δημιουργίες (Εικαστικά).

Βγήκαν στο προαύλιο του σχολείου, για να καταγράψουν τα δέντρα του, τα οποία αναγνώρισαν μέσω της δωρεάν εφαρμογής PlantNet, ενώ στη συνέχεια μέτρησαν τους κορμούς τους και υπολόγισαν κατά προσέγγιση την ηλικία τους με τον μαθηματικό τύπο: περιφέρεια δέντρου σε ύψος περίπου 1.5 μέτρου από το έδαφος σε εκ. διά 2.5 (http://kpe-kastr.ark.sch.gr/site/seminars/EisSem201501/Introd/IlikDentr_KPE.pdf) (Μαθηματικά).

Στο εργαστήριο της πληροφορικής εξερεύνησαν την ιστοσελίδα “Φύση και Παραδοσιακό Τραγούδι” https://necca.gov.gr/fysi-kai-paradosiako-tragoudi/, εντοπίζοντας και ακούγοντας παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα που αναφέρονται σε δέντρα και θάμνους της αυλής του σχολείου (Γεωγραφία, Μουσική).

IMG 20250601 203748

 

 

 

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δράσεις ενεργού πολίτη-Ενίσχυση της ενεργού πολιτειότητας

Αποχαιρετιστήρια γιορτή της ΣΤ΄τάξης

Στη λήξη της σχολικής χρονιάς (Ιούνιος 2025), μια ξεχωριστή θεατρική παράσταση
παρουσιάστηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄τάξης του σχολείου μας.

Το χάσμα γενεών έγινε άβυσσος;

20250603 112506

Οι διαχρονικές διαφορές και η αποξένωση ανάμεσα σε τρεις επάλληλες γενιές , των
ηλικιωμένων ,των μεσηλίκων και των παιδιών, ήρθαν στο προσκήνιο με σατυρική διάθεση
υπενθυμίζοντάς μας πως κοινός τόπος όλων είναι η προσκόλληση σε ιδέες, αξίες και
ιδανικά της νιότης.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτού του εγχειρήματος.

 

Κατηγορίες: Δράσεις, Δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αποχαιρετιστήρια γιορτή της ΣΤ΄τάξης

Θεατρικό δρώμενο από την Δ΄ Τάξη

Την Πέμπτη 12 Ιουνίου το πρωί παρουσιάστηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ΄ Τάξης η έμμετρη θεατρική παράσταση με τίτλο “ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΕΡΟ” στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας. Η παράσταση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων του “Ενεργού Πολίτη” και είναι εμπνευσμένη από τις συζητήσεις και τους προβληματισμούς των παιδιών. Μέσα από λόγια, κίνηση και φαντασία γίνονται οι φωνές του δάσους και μας υπενθυμίζουν πως όλοι μπορούμε να γίνουμε προστάτες της φύσης. Γιατί τα δάση δεν είναι απλώς δέντρα – είναι ζωή.

 

 

Κατηγορίες: Δράσεις, Δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Θεατρικό δρώμενο από την Δ΄ Τάξη

Καλοκαιρινή γιορτή της Α΄ Τάξης

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου το πρωί τα παιδιά της Α΄ τάξης παρουσίασαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας θεατρικό δρώμενο στο πλαίσιο των δράσεων του “Ενεργού Πολίτη”.

“Μια φορά κι έναν καιρό, ένα πλοίο τρομερό άφησε μες στο νερό μια πετρελαιοκηλίδα. Έτσι, τούτη απειλεί καθετί που ζει μες στη θάλασσα για να το σκοτώσει. Σουπιές, καβούρια, αστακοί, αστερίες, αχινοί, χελωνίτσες και ψαράκια αφήνουν πίσω ό,τι αγαπούν και κολυμπούν μήπως σωθούν. Μόνο οι γοργόνες, που σώζονται εδώ και αιώνες, μένουν για λίγο και κοιτούν για όλα τούτα να θρηνούν, τους ανθρώπους να κακίζουν, που τη φύση χαραμίζουν, με μόνη έγνοια το συμφέρον χωρίς να σκέφτονται το μέλλον. Άραγε η καταστροφή θα είναι ολοκληρωτική;”

6 2

 

Η γιορτή τελείωσε με παιχνίδι.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Καλοκαιρινή γιορτή της Α΄ Τάξης

Παραδοσιακοί χοροί από τις τάξεις Β΄ έως ΣΤ΄

Στο τελείωμα της σχολικής χρονιάς οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Β’,Γ’,Δ’,Ε’ και ΣΤ’ παρουσίασαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας παραδοσιακούς χορούς, ομαδικά παιχνίδια και μοντέρνες χορογραφίες. Συγκεκριμένα:

  • Τμήματα Β1 και Β2 (Συρτό στα τρία, Χασαποσέρβικο, σκυταλοδρομία με μπαλόνια)
  • Τμήματα Γ1,Γ2,Δ1,Δ2 (Μενούσης, Συρτό στα τρία, Χασαποσέρβικο, Ποδαράκι)
  • Τμήματα Δ1 (Το κορίτσι με τα κόκκινα- χορευτικό), Δ2 (Atoutaler – χορευτικό)

 

  • Τμήματα Ε1, Ε2, ΣΤ1, ΣΤ2 (Μπαλαριστό Μυκόνου, Χασαποσέρβικο, Καλαματιανό)
  • Τμήματα ΣΤ1 (Πάμε καλοκαίρι – χορογραφία),  ΣΤ2 (Παραλία – χορογραφία)

 

 

 

 

Κατηγορίες: Δράσεις, Δραστηριότητες | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παραδοσιακοί χοροί από τις τάξεις Β΄ έως ΣΤ΄

Πρότζεκτ τοιχογραφιών στο χημείο

Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της ΣΤ’ τάξης, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη του δασκάλου των εικαστικών  δημιούργησαν μεγάλης κλίμακας τοιχογραφίες στην αίθουσα του χημείου με θέμα την επιστήμη. Χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του γκράφιτι και του doodling, τα παιδιά αφιέρωσαν αρκετές ώρες για να ζωγραφίσουν με ομαδικό και συνεργατικό πνεύμα τους τοίχους του χημείου.

Προηγήθηκε προεργασία στο μάθημα των εικαστικών με ασκήσεις doodling και γκράφιτι όπου κάποιοι μαθητές έφτιαξαν τα δικά τους προσχέδια εκ των οποίων κάποια επιλέχθηκαν για να χρησιμοποιηθούν στο τελικό πρότζεκτ ενώ άλλοι μαθητές αυτοσχεδίασαν απευθείας πάνω στον τοίχο.

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά της έκτης τάξης άφησαν το δημιουργικό τους αποτύπωμα στο σχολείο μας λίγο πριν την αποφοίτησή τους.

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρότζεκτ τοιχογραφιών στο χημείο

Έκθεση έργων ζωγραφικής.

Τα παιδιά της Δ’ τάξης εκθέτουν στους διαδρόμους του σχολείου μας επιλεγμένες εργασίες που έφτιαξαν στο μάθημα των εικαστικών κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Την ώρα των εικαστικών οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με μια σειρά θεμάτων αντλώντας έμπνευση από ζωγράφους του μοντερνισμού αλλά και τεχνικές όπως κολάζ, σχέδιο με μολύβι και ζωγραφική σε ακουαρέλα. Στην παρούσα έκθεση εκτίθενται οι παρακάτω θεματικές εργασίες:

Ζωγραφικά έργα βασισμένα στον πίνακα “Ηλιοτρόπια” του Vincent van Gogh.

Ζωγραφικά έργα βασισμένα στον πίνακα “Το πορτραίτο της κυρίας Matisse με την πράσινη γραμμή” του Henri Matisse.

Ζωγραφικά έργα βασισμένα στον πίνακα “The temple gardens” του Paul Klee.

Ζωγραφικά έργα με θέμα “Αστικό τοπίο στο ηλιοβασίλεμα”.

Σχέδια με μαρκαδόρους με την τεχνική “Line art”.

Φιγούρες με την τεχνική “Pixel art”.

20250605 132925

20250605 132934

 

 

 

Κολάζ με θέμα τον θετικό και αρνητικό χώρο στη ζωγραφική.

20250605 133114

              20250605 133131

20250605 133207

Κατασκευή με πλέξη λωρίδων από χρωματιστά χαρτόνια (paper weaving).

Κατηγορίες: Δράσεις | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έκθεση έργων ζωγραφικής.

Πρόγραμμα αγωγής υγείας – ” Όλοι μαζί μια αγκαλιά, αγάπη και φιλία”

Τα αποτελέσματα  του  προγράμματος ” ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ, ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ” για τα παιδιά του Ε1 από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο  ήταν θεαματικά όσον αφορά τις σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους. Αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα και συνειδητοποίησαν το σεβασμό που πρέπει να δείχνουμε ο ένας στον άλλον.

Έμαθαν να αναγνωρίζουν τις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται ο σχολικός εκφοβισμός και αποφάσισαν συνεργαζόμενα να αναλαμβάνουν θετικές πρωτοβουλίες για την αποφυγή περιστατικών βίας εντός αλλά και εκτός σχολείου.

Η συμβολή της ψυχολόγου του σχολείου μας ήταν εξαιρετικά σημαντική.

ΔΡΑΣΕΙΣ

1. <<Συμβόλαιο συνεργασίας>> για τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αλληλοσεβασμού με τη δημιουργία ομαδικής εργασίας.

Υπενθύμιση των κανόνων για τη λειτουργία της ομάδας,(δε φωνάζουμε, μιλά ένας  κάθε φορά, ακούμε ενεργητικά αυτόν που μιλά, δε διακόπτουμε πριν ολοκληρώσει ο άλλος, δεν ειρωνευόμαστε και άλλα).

Στην δράση αυτή αξιοποιήθηκε το βιβλίο Θρησκευτικών και η 3η θεματική ενότητα «Ζώντας μαζί, σελ. 35-43» και το βιβλίο Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, ενότητα Β΄

« Έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις», σελ. 46-60.

Συζήτηση στην τάξη για τη σημασία και το νόημα της στοχοθεσίας, ποια εμπόδια συναντούμε στην προσπάθεια υλοποίησης ενός στόχου και πόσο σημαντικό είναι να ορίζουμε εμείς τις δικές μας επιλογές. Ακολουθεί ομαδικό βιωματικό παιχνίδι με στόχους. Κάθε παιδί καταγράφει τρεις στόχους. Στη συνέχεια,  ένας-ένας με τη σειρά καλούνται να βάλουν από τρεις βολές /«καλάθια» σε ένα επιτοίχιο παιχνίδι μπάσκετ. Ακόμα και αν αστοχήσουν ένα από τα καλάθια έχουν να αναρωτηθούν για το πόσο σημαντικό είναι να συνεχίσουν να προσπαθούν. Ακολουθεί συζήτηση η οποία φέρνει τα μέλη πιο κοντά.

2  Το νήμα: Βιωματική ομαδική δραστηριότητα με στόχο τη σύνδεση της ομάδας και την ενδυνάμωση των μελών της.

Εξηγούμε την έννοια της σύνδεσης στην ομάδα και τη σημασία της για την καλή λειτουργία της. Καθόμαστε σε κύκλο. Το πρώτο μέλος κρατά το κουβάρι, λέει κάτι που θεωρεί σημαντικό για τη σύνδεση στην ομάδα (π.χ., «Συνδέομαι καλύτερα όταν νιώθω ότι με ακούνε»), και πετάει το κουβάρι σε ένα άλλο μέλος, κρατώντας το άκρο του νήματος. Το δεύτερο μέλος συνεχίζει με μια δική του σκέψη ή εμπειρία και πετάει το νήμα σε κάποιον άλλο. Συνεχίζουμε μέχρι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο από το νήμα που ενώνει όλη την ομάδα.

Ζητούμε από τα μέλη να παρατηρήσουν το δίκτυο και να σκεφτούν: ποιες εντάσεις ή συγκρούσεις ίσως υπάρχουν στις γραμμές του νήματος και  πώς επηρεάζουν αυτές τη ροή της ομάδας.

Κάθε μέλος που αναγνωρίζει μια ένταση ή σύγκρουση μοιράζεται μια ιδέα για τη διαχείρισή της και μοιράζεται ένα θετικό στοιχείο που παρατήρησε στη διαδικασία. Μαζεύουμε το νήμα, ενώνοντας τις σκέψεις όλων για τη σημασία της κοινής προσπάθειας. Ακολούθησε εκτενή συζήτηση και τα παιδιά μοιράστηκαν αρκετά σημαντικά στοιχεία που τους συνδέουν  καθώς και που τους κάνουν να αποσυνδεθούν από τους άλλους.

IMG 6821f0987ed5a9b211fb7f82e51c5f6c V

3.Βιωματική ομαδική άσκηση  με τίτλο « Το ταξίδι του Ήρωα».

Ο κάθε μαθητής επεξεργάζοντας την ιστορία του και έχοντας λίγο χρόνο με τον εαυτό του να δουλέψει πάνω στο χαρτί,  σκέφτεται έναν δικό του «Ήρωα» και δημιουργεί το δικό του «ταξίδι του ήρωα», μέσα από τη γραφή ή τη ζωγραφική. Ο «Ήρωας» μπορεί να είναι πραγματικός ή φανταστικός. Ζητάμε  από τους μαθητές να αφήσουν ελεύθερη τη σκέψη και τη φαντασία τους και να εκφραστούν ελεύθερα.

Η δραστηριότητα έχει στόχο ο μαθητής να επικεντρωθεί στον εαυτό του, και μέσα από ένα εσωτερικό διάλογο, να ενεργοποιηθεί νοητικά και συναισθηματικά.

Το Ταξίδι του Ήρωα

-Ο Ήρωας (ποιος είναι, πόσο χρονών, που κατοικεί, μόνος του ή μαζί με άλλους), ο προορισμός του (τι αποστολή έχει), τα εμπόδια (tι συναντά στην πορεία του που τον εμποδίζει από το στόχο του), οι βοηθοί του ( Είναι εσωτερική βοήθεια ή έρχεται από κάποιον έξω;),τα μέσα (πώς επιλύει το πρόβλημα, Το επιλύει εν τέλει;),η κατάληξη (Το τέλος δίνουν τα παιδιά).

Μοιράστηκε στη συνέχεια  ένα φύλλο εργασίας με πράγματα που αγαπούν στον εαυτό τους (Βάζο με καρδιές όπου έπρεπε να γράψουν σε κάθε καρδιά τι αγαπούν στον εαυτό τους).

20250506 130854 1

4.Ομαδική Ζωγραφική σε ένα μεγάλο χαρτί

Τα παιδιά  αφού χωριστούν τυχαία σε δυο μεγάλες ομάδες, κάθονται γύρω από ένα μεγάλο χαρτί και ξεκινούν να ζωγραφίζουν (προτίμηση με νερομπογιές ή και μαρκαδόρους), χωρίς να μιλούν μεταξύ τους.

Στη συνέχεια, με το άκουσμα της λέξης «αλλαγή»,  τους λέμε να αλλάξουν θέση και να συνεχίσουν στη ζωγραφιά  του διπλανού τους. Επαναλαμβάνουμε την οδηγία αρκετές φορές και αυτό συνεχίζεται έως ότου ζωγραφιστεί όλο το χαρτί/χαρτόνι.

 Στο τέλος συζητάμε όλοι μαζί για το τι  ένιωσαν όταν έπρεπε να ζωγραφίσουν στη ζωγραφιά του άλλου ή και όταν είδαν το αποτέλεσμα της δικής τους ζωγραφιάς να έχει αλλάξει τελείως.

( Ομάδα και όρια).

Συζήτηση στην ομάδα για το πώς ένιωσαν κατά την άσκηση, πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να παρέμβουν στη ζωγραφιά του άλλου, αν βλέπουν κάτι να έχει παραμείνει από την αρχική τους ζωγραφιά, πώς νιώθουν που κάποιος άλλος άλλαξε τη ζωγραφιά τους. Τα όρια και το πώς τα επικοινωνούμε στους γύρω μας.

 

5.Συνέχεια βιωματικής ζωγραφιάς,  εισαγωγή και ανάλυση για το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Προβολή παρουσίασης και video:

https://www.youtube.com/watch?v=T1VK-Wb03yQ&ab_channel=CBBC

6.Αξιοποίηση των προηγούμενων γνώσεων των παιδιών σχετικά με την έννοια του σχολικού εκφοβισμού ( δημιουργία εννοιολογικού χάρτη).

1a

Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση στην ομάδα σχετικά με το φαινόμενο και τους χορηγήθηκε φύλλο εργασίας σχετικά με το σχολικό εκφοβισμό ώστε να φτιάξουν τη δική τους ατομική αφίσα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Το φύλλο εργασίας ανακτήθηκε από τον εξής ιστότοπο:

Learning corner and crafts

7.Η Ενότητα 6 του βιβλίου Γλώσσας με τίτλο « Οι φίλοι μας, οι φίλες μας» αξιοποιήθηκε στο πρόγραμμα.

Τα κείμενα:« Φίλοι από άλλες χώρες», «Ιστορίες με φίλους», « Οι φίλοι τραγουδάνε»« Οι φίλοι γιορτάζουν»

Από το Ανθολόγιο το κείμενο: « Ένα σακί μαλλιά»

Σε όλα τα κείμενα ακολούθησε διάλογος και δόθηκαν ερωτήσεις – εργασίες για το σπίτι , οι απαντήσεις των οποίων διαβάστηκαν στην τάξη.

8.Διαβάσαμε  από το Α΄τεύχος Γλώσσας Εργασιών στη σελ. 41, 6η Ενότητα το μύθο του Δάμων και του Φιντία και κάναμε την εργασία στη σελ. 42.Επίσης είδαμε τον μύθο «Δάμων και Φιντίας» στο you tube με την Κάρμεν Ρουγγέρη

https://www.youtube.com/watch?v=Jiluu04ffqA

9Έγινε προβολή: του animation Βully

https://www.youtube.com/watch?v=YyDJafzuUK4

Εκφοβισμός – Νίκησε τον Νταή χωρίς να τον αγγίξεις

https://www.youtube.com/watch?v=dU4-SFb8UnI

Οι λέξεις δαγκώνουν και πονάνε

https://www.youtube.com/watch?v=K0UHDaPomLc

 Disney΄s Bylly- amazing animated short film

https://www.youtube.com/watch?v=rCc0BHneYhY&t=1s

Η συγκλονιστική αφήγηση του Εμμμανουήλ Καραλή για τον ρατσισμό

https://www.youtube.com/watch?v=5uHfTWAbSiU

Συζήτηση εστιασμένη στο αντικείμενο των προβολών,(ποιες συμπεριφορές κρίνονται σωστές και ποιες λανθασμένες, ποια συναισθήματα προκαλούνται στα άτομα που εμπλέκονται) ανάλυση των ρόλων των προσώπων ( αυτού που ασκεί βία, αυτού που δέχεται βία, του περίγυρου(παρατηρητές) και των συναισθημάτων τους).

10. Βιωματική δραστηριότητα σε ατομικό επίπεδο και μοίρασμα με συζήτηση στην ομάδα.

Άσκηση που πραγματοποιήθηκε:

 Μοιράζουμε στα παιδιά χαρτιά Α4 και τους ζητάμε να φανταστούν τον εσωτερικό τους κόσμο, την ψυχή τους, οτιδήποτε πολύτιμο έχουν εσωτερικά ως έναν πίνακα ζωγραφικής. Η ζωγραφιά μπορεί να περιλαμβάνει εικόνες, λέξεις, οτιδήποτε εκφράζει τον εσωτερικό τους κόσμο και τους είναι σημαντικά ( μπορεί να είναι ένα τοπίο, λέξεις, νότες, σημαντικά πρόσωπα και επιτεύγματα  των παιδιών κλπ). Μόλις όλα ολοκληρώσουν τη ζωγραφική τους, τους ζητάμε να κρατήσουν τη ζωγραφιά με τα δυο τους χέρια. Έπειτα τους ζητάμε να φανταστούν ότι τα χέρια που κρατούν τη ζωγραφιά δεν είναι τα δικά τους. Τους ζητάμε να τσαλακώσουν το χαρτί και να το κάνουν μια μπάλα. Έπειτα να το ανοίξουν και να παρατηρήσουν τα τσαλακώματα που έχουν σχηματιστεί. Γίνεται συζήτηση με στόχο να κατανοήσουν το συμβολικό στοιχείο της άσκησης καθώς  οι λέξεις και οι συμπεριφορές εκφοβισμού που πληγώνουν, δημιουργούν αντίστοιχα τσαλακώματα και στην ψυχοσύνθεση μας. Τσαλακώματα που «εγγράφονται» και που δε μπορούν να επαναφέρουν το χαρτί στην αρχική τους κατάσταση, είτε δεχόμαστε εκφοβισμό ως θύματα, είτε προκαλώντας τον ως θύτες. Κάποια παιδιά δυσκολεύτηκαν να το τσαλακώσουν και το δίπλωσαν. Παρά το δύσκολο της διαδικασίας, στο τέλος ειπώθηκαν θετικά σχόλια για το πόσο εντύπωση τους έκανε η συγκεκριμένη άσκηση και  τους προβληματισμούς που προέκυψαν.

11.Δημιουργία δύο μεγάλων ομαδικών εργασιών: Η μία με τα χαρακτηριστικά των παιδιών που επιθυμώ τη συντροφιά τους και η άλλη με τα χαρακτηριστικά των παιδιών που δεν επιθυμώ την συντροφιά τους.

 12.Βιωματική ομαδική άσκηση με στόχο την ενίσχυση και ενδυνάμωση της ομάδας

Τα παιδιά χωρίζονται σε δυάδες  με τέτοιο τρόπο που η σύσταση να αφορά παιδιά που δεν είναι κοντινοί φίλοι μεταξύ τους. Ζητάμε από τα παιδιά να γράψουν όσα θετικά χαρακτηριστικά βλέπουν στο διπλανό τους και αντίστοιχα το ίδιο να κάνει και το άλλο μέλος της δυάδας. Στο τέλος κάθε ομάδα αν επιθυμεί ανακοινώνει τα θετικά στοιχεία που βλέπει ο διπλανός τους σε αυτά. Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα θετικά με τη διαδικασία καθώς μπήκαν σε μια διαδικασία επεξεργασίας και αναστοχασμού. Ωστόσο κάποια από αυτά ανέφεραν το στοιχείο της έκπληξής καθώς πολλά θετικά στοιχεία/ γνωρίσματα που άκουσαν από τους άλλους για αυτά, αδυνατούσαν να τα δουν στον εαυτό τους. Υπήρχε έντονο και το  συναίσθημα της ευγνωμοσύνης καθώς το να μοιράζονται κα να επικοινωνούν θετικά γνωρίσματα για το διπλανό τους, ήταν κάτι που δεν το κάνουν συχνά σαν διεργασία στο πλαίσιο της καθημερινότητας.

 

13. Βιωματική ομαδική δραστηριότητα «Οι μαγικοί Καθρέφτες».(2 δράσεις από 45’)

Δίνουμε σε κάθε παιδί ένα φύλλο εργασίας  που απεικονίζει τρεις καθρέφτες. Σε κάθε καθρέφτη το κάθε παιδί καλείται να γράψει χαρακτηριστικά που αφορούν τον εαυτό του. Στον πρώτο καθρέφτη ζητάμε από τα παιδιά να γράψουν είτε θετικά είτε αρνητικά χαρακτηριστικά που τα ίδια πιστεύουν για τον εαυτό τους. Στον δεύτερο καθρέφτη, τους ζητάμε να γράψουν χαρακτηριστικά που δεν έχουν ακόμα κατακτήσει ή που θα ήθελαν να αλλάξουν. Στον τρίτο καθρέφτη τους ζητάμε να γράψουν θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά που νομίζουν ότι πιστεύουν οι άλλοι για αυτά ( οικογένεια, φίλοι, κοινωνικός περίγυρος) και που όμως τα ίδια δεν τα αναγνωρίσουν στον εαυτό του).

20250430 164556

14.Βιωματική ομαδική δραστηριότητα « Άκου τι νιώθουν»

Χωρίζουμε την τάξη σε τρείς ομάδες. Σε κάθε ομάδα δίνεται ένα φύλλο χαρτί στο οποίο αναγράφεται το παρακάτω σενάριο: « Ο Γιώργος ζητάει από τους γονείς του να τον αφήσουν να δει τηλεόραση. Ο πατέρας του δεν τον αφήνει γιατί δεν έχει διαβάσει τα μαθήματά του. Η μητέρα του προσπαθεί να συμφιλιώσει τα δυο μέρη ( τον Γιώργο με τον πατέρα του).» Η κάθε ομάδα θα πρέπει να αναπαραστήσει μια εικόνα του σεναρίου αυτού με αυθόρμητο διάλογο. Μετά την ολοκλήρωση της δραματοποίησης (ακόμα και αν δεν έχει βρεθεί λύση  μέσα από το roleplaying) ακολουθεί συζήτηση με τους παρακάτω άξονες:

Πόσο βοηθάει τις σχέσεις μας να λέμε αυτό που νιώθουμε στους άλλους, τι συμβαίνει όταν δεν εκφράζουμε τα συναισθήματά μας, τι μας δυσκολεύει να μοιραζόμαστε τα συναισθήματά μας, πόσο βοηθάει στην καθημερινή μας ζωή να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας

15.Παρουσίαση από την Ελληνική Εφηβική Εταιρεία Σχολικού Εκφοβισμού πραγματοποιήθηκε Παρουσίαση προγράμματος όπου έγινε διάκριση και ταξινόμηση των μορφών βίας και εκφοβισμού στο σχολείο, συνέπειες, χαρακτηριστικά του θύτη και του θύματος αλλά και των παρατηρητών.

16.Με αφορμή την ενότητα ξεκινήσαμε να αλληλογραφούμε με την Ε΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Σπυρίδωνα Άρτας( ανταλλαγή γραμμάτων, καρτών και πριν κλείσουμε για τις διακοπές του Πάσχα κάναμε δια ζώσης επικοινωνία μέσω Webex). H επικοινωνία ελπίζουμε να  συνεχιστεί με  δράσεις και στην ΣΤ΄τάξη.

Χρησιμοποιήθηκε η πλατφόρμα e-me στην οποία γινόταν ανάρτηση των βίντεο σε περίπτωση απουσίας κάποιου παιδιού αφού είχε προηγηθεί ενημέρωση των γονέων μέσω email.

Προς το τέλος της σχολικής χρονιάς τα παιδιά παρουσίασαν  τη θεατρική παράσταση « Το νησί των Συναισθημάτων»

 

 

 

 

Κατηγορίες: Εκπαιδευτικά προγράμματα | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόγραμμα αγωγής υγείας – ” Όλοι μαζί μια αγκαλιά, αγάπη και φιλία”