ANAMNHΣΤΙΚΑ Α΄ΤΑΞΗΣ

Ιούν 201813

Με το τέλος της σχολικής χρονιάς τα παιδάκια της κυρίας Αναστασίας Λούντζη της Α΄τάξης πήραν ένα πολύ ωραίο ενθύμιο με ένα κείμενο γραμμένο από την ίδια.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!

 

ΦΟΥΡΦΟΥΡΑΚΙΑ

Ιούν 201812

Εξαιρετικά τα καλοκαιρινά φουρφουράκια (ανεμόμυλοι) από την Β΄τάξη.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !

 

Αναμνηστικό από τον διαγωνισμό του 14ου παιδικού παραμυθιού του Δήμου Κερατσινίου της Β΄τάξης

Ιούν 201812

Παραδοσιακοί χοροί

Ιούν 201810

Το   Σάββατο 2 Ιουνίου  έγινε η παρουσίαση παραδοσιακών χορών των τμημάτων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 

Αναμνηστικά διπλώματα

Ιούν 20189

Για την συμμετοχή τωνμαθητών της ΣΤ΄ στον 21ο  Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθητικής Δημιουργίας για τους Πρόσφυγες «Υπάρχουμε μαζί» από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες για το σχολικό έτος 2017-2018.

 

Παρουσίαση του πολιτιστικού προγράμματος «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ»

Ιούν 20185

Για τις δραστηριότητες του προγράμματος μπορείτε να ενημερωθείτε από την κατηγορία «Εκπαιδευτικά προγράμματα».

Στα πλαίσια του προγράμματος παρουσιάστηκε στους γονείς των μαθητών από τα παιδιά της Γ΄τάξης σε παντομίμα το παραμύθι «ΕΛΜΕΡ Ο ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ». Τα παιδιά ήταν εξαιρετικά!

Τα παιδιά της Β΄τάξης διάβασαν ποιήματα,κείμενα, λέξεις  για την ισότητα και την αλληλεγγύη.

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Μέσα από τα παραμύθια που διαβάσαμε γνωρίσαμε τ΄ανθρώπινα δικαιώματα.Λέγοντας ανθρώπινα δικαιώματα μιλάμε για τα δικαιώματα που έχεις επειδή είσαι άνθρωπος.Βασίζονται στην αρχή του σεβασμού του ατόμου. Αποκαλούνται έτσι γιατί είναι για όλους τους ανθρώπους της οικουμένης.Αποκτήσαμε θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα, στους πρόσφυγες και αρνητική απέναντι σε κάθε είδους ρατσισμό και ξενοφοβία.

Απόσπασμα από την διακήρυξη των δικαιωμάτων του παιδιού 

 Όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα για στοργή, αγάπη,κατανόηση,καλή διατροφή και ιατρική παρακολούθηση,δυνατότητα για παιχνίδι και ψυχαγωγία, ένα όνομα και μια εθνικότητα.Να γίνουν μέλη χρήσιμα στην κοινωνία,να μπορέσουν ν΄αναπτύξουν τις δυνατότητες τους, να εκπαιδευτούν στο πνεύμα της ειρήνης και της αδελφοσύνης.

Διεκδικώ τα δικαιώματά μου

Θέλω να έχω ένα σπίτι,να ζω και να κοιμάμαι.

Θέλω να πηγαίνω στο σχολείο.Θέλω να παίζω.

Θέλω να έχω φροντίδα,υγεία, γιατρούς και εμβόλια.

Θέλω να έχω νερό και φαγητό.Δεν θέλω να ζητιανεύω στα φανάρια.

Δεν θέλω να δουλεύω στα εργοστάσια.Δεν θέλω να σκάβω στα χωράφια.

Δεν θέλω να με χτυπούν.Δεν θέλω πόλεμο στη γη.

 

ΠΟΙΗΜΑ ΕΝΟΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΠΡΟΣΦΥΓΑ :

 ΜΗ ΜΕ ΦΩΝΑΖΕΙΣ «ΞΕΝΟ»!

Επειδή άλλη μάνα με γέννησε

και σ’ άλλη γλώσσα άκουσες εσύ

τα όμορφα παιδικά σου παραμύθια…

μη με φωνάζεις «ξένο»

το ψωμί σου δε διαφέρει απ’ το δικό μου

το χέρι σου είναι όμοιο με το δικό μου,

σαν τη φωτιά καίει

και η δική μου φωτιά.

 

Γιατί λοιπόν με φωνάζεις «ξένο»;

Επειδή σ’ άλλους δρόμους βρέθηκα

και σ΄ άλλο λαό γεννήθηκα

και άλλες θάλασσες γνώρισα

και από  αλλού σάλπαρα;

 

Αλλά το ίδιο άγχος κρύβουμε κι οι δυο

η ίδια εξάντληση

στην πλάτη μας βαραίνει,

αυτή που συντρίβει το κάθε θνητό

μέσ’ απ’ του χρόνου τα σκοτάδια

από τότε που σύνορα δεν είχαν τεθεί

κι ανάμεσά μας ακόμη δεν είχαν φθάσει

όσοι διχάζουν

και σκοτώνουν το φτωχό.

 

Αυτοί που κλέβουν

και μοιράζουν ψέματα,

αυτοί που εμπορεύονται κι εμάς

και θάβουν αδίστακτα τα όνειρά μας

όσοι εφεύραν αυτή τη λέξη

τη σκληρή: «ξένος».

λέξη παγωμένη και γεμάτη θλίψη

που θυμίζει αλησμοσύνη κι εξορία.

 

Αν θέλεις το καλό μου, να είσαι καλός.

Σταμάτα τώρα να με φωνάζεις «ξένο».

Αν θέλεις, κοίταξέ με στα μάτια,

πιο πέρα απ’ το μίσος

ας φθάσει η ματιά σου.

ας ξεπεράσει φόβο και εγωισμό.

Για δες, άνθρωπος είμαι κι εγώ.

Όχι, δεν είμαι «ξένος»!

Παιδικό Αντιρατσιστικό Ποίημα

..ένα υπέροχο ποίημα που έχει γράψει ένα παιδί από την Αφρική και προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006.(ΙΟΚΑΣΤΗ)

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος.

Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος.

Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος.

Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος.

Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος.

Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος.

Κι εσύ λευκέ άνθρωπε

Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ.

Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός.

Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος.

Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε.

Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος.

Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος.

Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι.

Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο…

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,ΑΠΟΔΟΧΗ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ,ΦΡΟΝΤΙΔΑ,ΙΣΟΤΗΤΑ ΑΓΑΠΗ, ΦΙΛΙΑ

ΑΠΟΔΟΧΗ,ΕΙΡΗΝΗ,ΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΒΟΗΘΕΙΑ,ΚΑΛΟΣΥΝΗ,ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΑΔΕΛΦΟΣΥΝΗ,ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Επίσης προβλήθηκε ένα βίντεο   με τις δράσεις του προγράμματος.

Στο τέλος της  μικρής αυτής γιορτής όλα τα παιδιά τραγούδησαν αποδίδοντας θεατρικά το τραγούδι   «Εγώ και Εσύ Μαζί».Στίχοι:Τζίμης Πανούσης,Μουσική :Randy Newman.Ευχαριστούμε πολύ τη εξαιρετική μουσικό του σχολείου μας κα Μαρία Κατσαρού για την συνεργασία της.

Γιορτή της μητέρας

Ιούν 20185

Τα ποιήματα στο βίντεο που ακολουθεί τα έγραψαν οι μαθητές της Ε’.

Τα παιδιά γράφουν και ζωγραφίζουν για την Ειρήνη

Ιούν 20185

 

Από τους μαθητές της Ε΄τάξης.

 

ΟΧΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ΜΟΝΟ ΕΙΡΗΝΗ

 

Ευχής έργο θα ήτανε,

η ειρήνη και η δημοκρατία,

μαζί να πορευότανε,

για να έχουνε όλοι οι άνθρωποι

γλυκιά ελευθερία.

 

Ο πόλεμος είναι φρικτός,

γιατί στερεί χαρά και ευτυχία,

και σπέρνει δυστυχία.

 

Μόνο η ειρήνη φέρνει φως,

που λάμπει μέρα νύχτα,

και φέρνει το χαμόγελο

και την αισιοδοξία.

ΑΜΑΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ, ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΣΕΡΑΦΕΙΜ.

 

ΕΙΡΗΝΗ

 

Χαρά, φιλία, ελπίδα

χωρίς δικτατορία,

ας είχαμε πάντα ειρήνη

και ο πόλεμος στο λεξικό ας μείνει.

 

Δασκάλα σε μια τάξη η ειρήνη

και όλοι μας εκείθε να βρεθούμε,

παρέα μ ’όλα τα παιδία του κόσμου

γλυκά να σφιχταγκαλιαστούμε.

ΘΑΝΑΣΗΣ, ΓΙΑΝΝΝΗΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ.

 

 

ΕΙΡΗΝΗ

 

Μια παγκόσμια μητέρα η ειρήνη,

αγωνίζεται για την ζωή, την υγεία, τη γαλήνη.

Πλημμυρισμένη με χαρά, αγάπη και ελευθερία.

Γιατί να την πατάμε και να χαλάμε αυτήν την αρμονία;

 

Μας μορφώνει και μας ψυχαγωγεί!

Μας προσφέρει φιλία, στέγη και παιχνίδι.

Χέρι-χέρι πιασμένες με την δημοκρατία,

μας προτρέπουν για έκφραση, δράση και δημιουργία.

ΡΑΝΙΑ, ΛΕΥΤΕΡΗΣ, ΤΖΙΝΑ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΟΔΥΣΣΕΑΣ

 

 

ΠΟΙΑ ΝΑ’ ΝΑΙ ΑΥΤΗ;

 

Ποια να’ ναι αυτή που απλόχερα προσφέρει

νερό, σπίτι και φαΐ, υγεία, χαρά και προκοπή,

συμπόνια, ανθρωπιά και αλληλεγγύη;

Ποια να’ ναι αυτή που δίνει σ’ όλους ευκαιρία

Για μόρφωση, έκφραση, δουλειά και για δημιουργία;

Ποια είναι αυτή που στην αγκάλη της χωρά

Άσπρες, κίτρινες και μελαμψές ψυχές

Όλης της πλάσης τις ζωές;

Ποια είναι αυτή που στα απλά δίνει αξία;

Στου κύματος το παφλασμό, της φυλλωσιάς το θρόισμα,

στη ζωοδότρα τη βροχή και στο κρυφτούλι του ηλίου μες τα σύννεφα;

Ποια είναι αυτή που του πολέμου οι εμπόροι λοιδορούν;

Ποια είναι αυτή που βάναυσα την πολεμούν,

με όπλα και μηχανές πολεμικές που αφήνουν άδειες αγκαλιές και ρημαγμένες τις ψυχές;

Ναι είναι αυτή που τα παιδιά όλου του κόσμου με αθώα και αγνή φωνή, στα πέρατα του κόσμου να ακουστεί, όλα μαζί βροντοφωνάζουν: ΕΙΡΗΝΗ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Ε2

ΟΛΟΙ ΜΙΑ ΓΡΟΘΙΑ

 

Ειρήνη θέλουμε στη Γη.

Ίσως να είναι μια ευχή.

Ρωτήστε όλοι την γιαγιά.

Ήτανε δύσκολη η σκλαβιά.

Ναι, όλοι μαζί μια γροθιά.

Ήθελαν πολλοί την λευτεριά!

 

ΛΕΞΗ ΕΙΡΗΝΙΚΗ

 

Ειρήνη φωνάζουν τα παιδιά!

Ίσως να’ ναι ψέμα μέσα στου πολέμου την τρέλα.

Ρωτούσαν όλοι με αγωνία αν θα έρθει.

Ήταν στο μυαλό τους μια λέξη μαγική.

Νέα και μοναδική.

Ήταν μόνο μια λέξη ειρηνική:

ΕΙΡΗΝΗ.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ, ΜΑΡΙΛΕΝΑ

Kατασκευή φωτεινού παντογνώστη

Ιούν 20185

Από τους μαθητές της Ε΄τάξης.

Περιβαλλοντικό πρόγραμμα

Μαΐ 201829

ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ-ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΠΙΟΥ

Από τους μαθητές της Ε΄τάξης.

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ :

  • ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ, ΤΗ ΖΩΗ,ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ( ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ)

 

ΔΡΑΣΕΙΣ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΦΙΣΑΣ

 

Τα παιδιά έγραψαν για την 1η εικόνα:Βλέπουμε δύο φίλους που πίνουν και διασκεδάζουν.

Για την 2η εικόνα έγραψαν:Οι δύο φίλοι έχουν αφήσει από απερισκεψία την ψησταριά να ψήσει μέχρι που άρχισε να παίρνει φωτιά. Έτσι το δάσος θα καταστραφεί.

 

 

ΜΕ ΤΟ ΚΠΕ ΑΡΓ/ΛΗΣ ΕΠΙ ΤΟΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ(ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΓΙΑ ΛΥΣΕΙΣ-ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ)

 

ΑΦΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗ Γ.Γ. ΔΑΣΩΝ- ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (ΑΦΙΣΟΚΟΛΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ)

ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΝΑ 10ΣΕΛΙΔΟ (ΔΑΣΟΣ-ΔΑΣΙΚΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ- Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ-ΑΙΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΥΡΚΑΓΙΑΣ- Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΚΙ ΕΝΑ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ ΓΙΑ ΔΑΣΟΓΝΩΣΤΕΣ)

 

ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΑΙ ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΑΣ.

Εξώφυλλο εφημερίδας

Μαΐ 201825

Τα παιδιά της Γ΄τάξης έφτιαξαν ομαδικά με πολύ όρεξη και κέφι εξώφυλλα εφημερίδων.

Συμμετοχή στο14ο διαγωνισμό παιδικού παραμυθιού του δήμου Κερατσινίου με θέμα την ειρήνη

Μαΐ 201825

Η Β΄τάξη του σχολείου πήρε μέρος στο διαγωνισμό με το παραμύθι : Η ειρήνη που χάθηκε.

 

 

Μια φορά και έναν κ α ι ρ ό, σ΄ένα καταπράσινο δάσος τα πουλιά, οι σκίουροι, οι λαγοί, οι αρκούδες, τα ελάφια, και πολλά άλλα ζώα ζούσαν ειρηνικά. Ακόμα και η αλεπού που ήταν γνωστή για την πονηριά της, φερόταν με πολύ ευγένεια και δεν προσπαθούσε να τα ξεγελάσει.

Όλα μαζί κάθε μέρα έψαχναν για φαγητό και το μεσημέρι συγκεντρώνονταν, και το μοιράζονταν. Έπαιζαν μαζί χωρίς να τσακώνονται, δεν κατηγορούσαν το ένα το άλλο και δεν είχαν μυστικά.

 

Το κάθε ζωάκι είχε φτιάξει ένα όμορφο σπιτάκι με τη βοήθεια των άλλων. Είχαν χτίσει όλα μαζί και ένα μεγάλο σχολείο. Στο διάλειμμα κανένα ζωάκι δεν ήταν μόνο του. Για δασκάλα διάλεξαν την σοφή κουκουβάγια, αφού πάντα αυτήν συμβουλεύονταν. Εκείνη τους μιλούσε με ηρεμία και μετά από πολλή σκέψη.

 

Έτσι τα χρόνια περνούσαν και σ΄αυτό το ειρηνικό χωριό των ζώων, όλοι ήταν αγαπημένοι. Όποιο ζωάκι ερχόταν σ΄αυτό το χωριό από άλλο μέρος του δάσους, γνώριζε πως ζούσαν εκεί και αν ήθελε να μείνει, θα έπρεπε να βοηθάει.

Όλα ήταν χαρούμενα και ευτυχισμένα.

 

Μια μέρα όμως, η αλεπού τους είπε ότι χτύπησε το πόδι της και δεν μπορούσε ούτε να μαζεύει τροφή, αλλά ούτε να βοηθάει . Ζήτησε λοιπόν από τα άλλα ζώα να την φροντίζουν μέχρι να γίνει καλά.

Εκείνα, μια και είχαν μάθει να βοηθούν το ένα το άλλο, δέχτηκαν με πολλή προθυμία. Της έφερναν ότι και να τους ζητούσε. Τους είχε βάλει ακόμα και να την κουβαλάνε, αφού όπως έλεγε δεν μπορούσε να περπατήσει, να καθαρίζουν το σπίτι της, να την κάνουν μπάνιο στο ποτάμι. Ακόμα  και αέρα της έκαναν όταν διαμαρτυρόταν για τη ζέστη.

Η αλεπού συνήθως όλη μέρα κοιμόταν και ξυπνούσε μόνο όταν τα άλλα ζώα την ξυπνούσαν για να την φροντίσουν.

Ο καιρός περνούσε και τα καλά αυτά ζωάκια άρχισαν να αναρωτιούνται πότε επιτέλους η αλεπού θα γίνει καλά.

Το νέο για την αλεπού μαθεύτηκε και έξω από το χωριό και μια μέρα εμφανίστηκαν στο σπίτι της και άλλες αλεπούδες.Της είπαν ότι θα την προστατεύουν και ότι θα γίνουν οι φρουροί της.Έτσι η κατάσταση χειροτέρεψε αφού τα ζώα του χωριού κατάλαβαν το ψέμα της και πλέον φρόντιζαν όλη την παρέα της.

 

Κανένα δεν ήταν πια χαρούμενο και δεν μιλούσαν και πολύ μεταξύ τους γιατί φοβόντουσταν τις αλεπούδες.

 

Πέρασε πολύς καιρός…

Ένα βράδυ, η σοφή κουκουβάγια η οποία σκεφτόταν πολύ καιρό τι έπρεπε να κάνουν κάλεσε κρυφά στο σπίτι της όλα τα δυστυχισμένα ζώα και τους είπε:

 

  • Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτό! Στο χωριό μας πάντα ζούσαμε με ειρήνη, αγάπη, δικαιοσύνη. Θα πάμε αύριο να της μιλήσουμε.Θα προσπαθήσουμε να ξανακάνουμε το χωριό μας όπως ήταν.

 

Την άλλη μέρα μαζεύτηκαν στο σπίτι της αλεπούς.Αυτή που μίλησε πρώτη ήταν φυσικά η κουκουβάγια. Στη συνέχεια και  τα άλλα ζώα.Δυστυχώς όμως οι αλεπούδες άρχισαν να τα κλοτσούν και να τα χτυπάνε.

Άρχισαν να τρέχουν για να σωθούν και πολλά σκοτώθηκαν. Όσα γλίτωσαν έφυγαν μακριά από το χωριό.Κάποια έτρεξαν προς το ποτάμι και αρκετά πνίγηκαν. Τα σπίτια και το σχολείο ερήμωσαν.

Το δάσος καταστράφηκε και  δεν ακουγόταν πλέον  το κελάηδημα των πουλιών. Τα καταπράσινα δέντρα και τα όμορφα λουλούδια ξεράθηκαν.

Το πιο όμορφο χωριό του δάσους δεν υπήρχε και τα ζώα που γλίτωσαν δεν ξαναγύρισαν ποτέ εκεί.

 

 

 

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα

Μαΐ 201825

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΕΛΙΑ ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄.

ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Να γνωρίσουν:

-Τα είδη των ελαιόδεντρων.

-Τους τόπους παραγωγής της ελιάς στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

-Τα επαγγέλματα που σχετίζονται με την ελιά στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα.

-Τη διαδικασία της συγκομιδής του καρπού.

-Τη  διαδικασία παραγωγής του ελαιόλαδου.

-Τη διατροφική αξία του ελαιόλαδου στη διατροφή μας.

-Τη σπουδαιότητα του ελαιόδεντρου και τη συμβολική του σημασία του στο πέρασμα των αιώνων μέχρι   σήμερα( ιστορία, μυθολογία , παράδοση, τέχνη)

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Επιδιώκεται οι μαθητές:

-Με την ενεργό συμμετοχή τους σε ομαδικές δραστηριότητες   να αναπτύξουν πνεύμα ομαδικότητας, αποδοχής, συνεργασίας.

-Να νιώσουν τη χαρά της συνεργασίας για την επίτευξη  κοινών στόχων.

-Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα διατροφής.

-Να διαπιστώσουν γιατί η ελιά με το πέρασμα των χρόνων απέκτησε άρρηκτους και συμβολικούς δεσμούς με τον άνθρωπο.

 

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

-Να εξοικειωθούν με  τη διαδικασία συγκομιδής της ελιάς και την παραγωγή βρώσιμης ελιάς.

-Να εκφραστούν  μέσα από καλλιτεχνικές  δημιουργίες, μουσικά και θεατρικά δρώμενα.

 

Η Στ2 ασχολήθηκε με τον τόπο και τον τρόπο καλλιέργειας, είδη ελιάς, προϊόντα, ασθένειες και καταπολέμησή τους. Η Ε2 ασχολήθηκε με την ιστορία της ελιάς, τους μύθους, τις παραδόσεις, την ελιά στην τέχνη( λογοτεχνία, ποίηση, ζωγραφική, χαρακτική κ.τ.λ.)

Αρχικά συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης  και κάναμε σχεδιασμό  προσέγγισης  των επιμέρους θεμάτων  και     καταμερισμό    επεξεργασίας.

Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες με παιγνιώδη τρόπο και κάθε ομάδα επέλεξε ένα θέμα. Πιο συγκεκριμένα:

-Ε2  Μύθοι και παραμύθια για την ελιά,  Έθιμα, παροιμίες και αινίγματα, Ποιήματα και παραδοσιακά τραγούδια, Πίνακες ζωγραφικής με  θέμα την ελιά.

-ΣΤ2: Προέλευση και περιγραφή της ελιάς,  Τόποι και συνθήκες καλλιέργειας, Είδη ελιάς και  προϊόντα , Τρόποι συγκομιδής, , ασθένειες και καταπολέμησή τους.

-Οι  μαθητές  αναζήτησαν και συνέλεξαν υλικό  από το διαδίκτυο και διάφορα έντυπα( βιβλία, περιοδικά κ.τ.λ.) .

-Επεξεργάστηκαν  και δημιούργησαν  πληροφοριακά  κείμενα και αφίσες.

-Παρουσίασαν την εργασίας τους στην ολομέλεια της τάξης και κατόπιν στα συμμετέχοντα τμήματα.

-Οι μαθητές προετοιμάστηκαν  για το λιομάζωμα,  συγκέντρωσαν  λιόπανα , χτενάκια, τελάρα  και τσουβάλια κ.τ.λ

-Συμμετείχαν στη συγκομιδή του καρπού  των ελαιόδεντρων γύρω από το σχολείο και στη παραγωγή βρώσιμης ελιάς.

-Επισκέφθηκαν το ελαιοτριβείο και  παρακολουθήσαν  τη  διαδικασία  παραγωγής του ελαιόλαδου.

-Συσκεύασαν το λάδι σε φιαλίδια ,που προμηθεύτηκε το σχολείο, τα διακόσμησαν και όλοι οι συμμετέχοντες πήραμε  από ένα αναμνηστικό. Ποσότητα του λαδιού που παραγάγαμε προσφέρθηκε στο ναό της ενορίας μας   προς ενίσχυση  του γεύματος αγάπης.

-Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων συμμετείχαν  στην κατασκευή ελαιόδεντρου υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση  του εικαστικού κ. Παναγιώτη Λιβανού.

 

-Τέλος  παρουσίασαν το πρόγραμμά τους   και  τις δημιουργίες τους    στη σχολική  κοινότητα .

Στην κατηγορία : Φθινοπωρινές δράσεις υπάρχουν φωτογραφίες του προγράμματος (ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ-ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ ΕΛΑΙΟΤΡΙΒΕΙΟ).

 

 

 

Πολιτιστικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας

Μαΐ 201822

TΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές της Β΄και Γ΄.Ευχαριστούμε τον συνάδελφο των Εικαστικών κο Παναγιώτη Λιβανό για την συνεργασία του.

  Γενικός σκοπός

Αποδοχή της διαφορετικότητας,σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων,πρόσφυγες και  καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης.

           ΓΝΩΣΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Να έρθουν σε επαφή με το λογοτεχνικό βιβλίο.

Να  παρατηρούν  και να αντλούν πληροφορίες από το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο.

Να αναπτύξουν την ικανότητα αφήγησης  κειμένου και σύνθεσης ιστορίας.

Να εκφράσουν τη γνώμη, τη σκέψη και τα συναισθήματά τους με προφορικό και γραπτό λόγο.

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Να αγαπήσουν  και να απολαύσουν το διάβασμα των λογοτεχνικών βιβλίων.

Να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας.

Να υπερασπίζονται το δίκαιο και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

Να συζητούν με τους συμμαθητές τους σεβόμενοι τους κανόνες του διαλόγου και της δημοκρατίας.

Να αυτοσχεδιάσουν,  να συνεργαστούν, να δραματοποιήσουν αλλά και να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική  τους σκέψη.

Να καλλιεργήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους.

Να διασκεδάσουν, να εκφραστούν μέσα από την θεατρική πράξη.

 

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 

Να συνεργαστούν σε ομάδες, να αναγνωρίσουν τη συμβολή της ομαδικής εργασίας στην παραγωγή έργου και να αναδειχθεί η δυναμική του διαλόγου.

Να  αναπτύξουν την καλλιτεχνική τους έκφραση ατομικά και ομαδικά.

Να σχεδιάσουν την τελική παρουσίαση του προγράμματος.

Να χρησιμοποιήσουν εκπαιδευτικά λογισμικά ως εργαλεία για την εμπέδωση των γνώσεών τους.

 

ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ

<<Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί>> Βασιλική Κάργα

<<Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος>> Κίττυ Κρόουθερ ( Μικρός Αναγνώστης)

<<Γιασμίν μια ζωή από την αρχή>> Μερκούριος Αυτζής

<<Το άσχημο παπάκι>> Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

<<Σ΄αγαπώ, μην αλλάξεις ποτέ!>>Μερόπη Μάττα

<<Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας>> Ντέιβιντ Μακ Κι

<<Ερυθρούλης το κόκκινο αστέρι>> Μαρία Καραγιάννη

<<  Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω>> Λίζα Βαρβόγλη

<<Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά>> Κέστερ Σλεντς-Αντρέα Χέμπροκ

<<Πολυξένη>>Στέλλα Μιχαηλίδου

<<Ο Μοναχούλης ο Τραμπάλας>>  Ρένα Σιβροπούλου

<<Τα παιδιά των λουλουδιών>> Jen Wojtowicz

Ξεκινήσαμε με το παραμύθι<<Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί>> της  Βασιλικής Κάργα(ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ).Έτσι ανακαλύψαμε τους κανόνες φιλαναγνωσίας. Παρουσίαση των κανόνων. Ακολούθησε συζήτηση γενικά για τα βιβλία και τι προσφέρουν.

 

Ζωγράφισαν με αντίστοιχο θέμα  και κόλλησαν έξω από το φάκελο φιλαναγνωσίας τους καθώς και αντίστοιχα φύλλα εργασίας σχετικά με τη φιλαναγνωσία.

Παρουσιάστηκαν κατ΄αρχήν όλα τα παραμύθια στα παιδιά. Παρατήρησαν τα εξώφυλλα και τον τίτλο και διατύπωσαν πληροφορίες(τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος,εκδοτικός οίκος,εξώφυλλο,οπισθόφυλλο) για κάθε βιβλίο .

Διατύπωσαν υποθέσεις,  για το περιεχόμενο των βιβλίων, οι οποίες καταγράφτηκαν.Έτσι ανακάλυψαν το στόχο του προγράμματος.

Έγιναν προτάσεις από τα παιδιά για δράσεις μετά από την ανάγνωση τους.Οι εργασίες που ακολουθούν είναι ενδεικτικές.

     << Σ΄αγαπώ μην αλλάξεις ποτέ>>

Κάθε παιδί ζωγράφισε μία σκηνή του παραμυθιού και έγραψε μία αντίστοιχη πρόταση.

 

<<Τα παιδιά των λουλουδιών>>

 

 

Έκαναν ένα διαφορετικό ομαδικό εξώφυλλο (4 παιδιά σε κάθε ομάδα) σε μεγάλο χαρτόνι κανσόν.

 

 

<< Το άσχημο παπί >>

 

 

Παρουσίασαν όλο το παραμύθι σε 3 σκηνές. Ζωγράφισαν και έκαναν κολλάζ σε χαρτί του μέτρου.Αυτή η δραστηριότητα έγινε ομαδικά από όλα τα παιδιά.Με αφορμή  αυτό το παραμύθι μιλήσαμε για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου, και τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

<<Ο Μοναχούλης ο Τραμπάλας>>

 

Η εργασία ήταν ελεύθερη. Κάθε παιδί επέλεξε τι ήθελε να κάνει (κόμικς, εξώφυλλο,ζωγραφική ήρωα).

<<Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας>>

 

Έκαναν ομαδικό κολλάζ (4 παιδιά) και έφτιαξαν τον Έλμερ με μικρά κομματάκια γλασέ (ψηφιδωτό).Το παραμύθι αυτό θα παρουσιαστεί σε παντομίμα στη παρουσίαση του προγράμματος που θα γίνει στους γονείς.

 

 

<< Η Μιμή με τα μεγάλα αυτιά>>

Ομαδική εικονογράφηση τοπίου σε μεγάλο χαρτόνι κανσόν (4 παιδιά).

 

 

<<Έχασα το χρώμα μου και ψάχνω να το βρω>>

 

Έγραψαν ένα διαφορετικό  τέλος στο παραμύθι και ζωγράφισαν.

 

<<Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος>>

 

Αυτό το παρακολούθησαν στο ΜΙΚΡΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ. Η εργασία ήταν ελεύθερη. Κάθε παιδί επέλεξε τι ήθελε να κάνει(κόμικς, εξώφυλλο,ζωγραφική ήρωα).

 

  • << Ο Ερυθρούλης το κόκκινο αστέρι>> -<< Πολυξένη>>

Τα παραμύθια  αυτά τα διάβασαν οι μαθητές της Γ΄στους μαθητές της Β΄.

  • << Χωρίς παπούτσια>>

Το παραμύθι παρουσιάστηκε στον Πολυχώρο των Εκδόσεων Μεταίχμιο από την συγγραφέα με εμψυχωτές και συμμετοχή των παιδιών.

<<Γιασμίν>>

Με το παραμύθι αυτό πήραμε μέρος  στο διαγωνισμό των Εκδόσεων Ψυχογιός.

Υπάρχει σχετική ανάρτηση στην Κατηγορία: Συμμετοχή σε Διαγωνισμό.

 

  • Πήραμε μέρος στο 14ο διαγωνισμό παιδικού παραμυθιού του Δήμου Κερασινίου με θέμα την ειρήνη.

Γράψαμε το παραμύθι: << Η ειρήνη που χάθηκε>>

Υπάρχει σχετική ανάρτηση στην Κατηγορία: Συμμετοχή σε Διαγωνισμό.

  • Στο διαδίκτυο είδαμε :

Ειρήνη , η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα

Ένα τρίγωνο στην χώρα των κύκλων

Η Αργυρώ γελάει

Ο μαυρούλης

21 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα κατά του ρατσισμού

Την ημέρα εκείνη γράψαμε αντιρατσιστικά συνθήματα, διαβάσαμε ποιήματα ( θα παρουσιαστούν στην παρουσίαση του προγράμματος ),τραγουδήσαμε (Εγώ και Εσύ Μαζί).Κάναμε μεγάλες αντιρατσιστικές ομαδικές εργασίες και αφίσες για τα ανθρώπινα δικαιώματα.Μέσα σε μπαλόνια βάλαμε συνθήματα, τα σκάγαμε και τα διαβάζαμε.

Φωτογραφίες από αυτή τη δράση υπάρχουν στην κατηγορία : Δραστηριότητες.

 

 

  • Γράψαμε αινίγματα για τα παραμύθια.
  • Όλα τα εξώφυλλα των παραμυθιών έγιναν ηλεκτρονικά παζλ και έπαιξαν τα παιδιά στην αίθουσα πληροφορικής. Xρησιμοποιήσαμε την ηλεκτρονική διεύθυνση: jigsaw puzzle.
  • Την ώρα των Εικαστικών έκαναν με ζωγραφική και κολλάζ ομαδικές εργασίες.

Το πρόγραμμα και οι δράσεις θα παρουσιαστούν στους γονείς μέσα από κείμενα,ποιήματα,βίντεο, τραγούδι και θεατρική απόδοση με παντομίμα του παραμυθιού Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας.

Συμμετοχή στο διαγωνισμό των εκδόσεων Ψυχογιός

Μαΐ 201820

Η Β΄τάξη διάλεξε το παραμύθι «ΓΙΑΣΜΙΝ ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ» .Ένα εξαιρετικό παραμύθι,γεμάτο ευαισθησία για ένα μικρό προσφυγόπουλο που φτάνει στην Ελλάδα μόνο του, αφού οι γονείς του πνίγονται στη θάλασσα.Η επιλογή έγινε μέσα στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας με στόχο την ισότητα και τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων.

 

Καλή επιτυχία στα παιδιά!

ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΞΩΦΥΛΛΟ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

 

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΤΟΥΣ ΗΡΩΑ

 

Η Γιασμίν ένα μικρό προσφυγόπουλο χωρίς τους γονείς της, βρίσκεται να τριγυρνάει μέσα στη βροχή μόνη της. Είναι φοβισμένη και τρομοκρατημένη. Λυπημένη θυμάται τα λόγια των γονιών της.Ευτυχώς είναι τυχερή που βρέθηκε ο Χνούδης το σκυλάκι και αυτή η καλή κυρία και την πήρε στο σπίτι της για να την προστατεύσει! Είναι χαρούμενη που θα ξεκινήσει μια καινούρια ζωή.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΣΚΗΝΗΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΕ ΚΟΜΙΚΣ

 

 

 

ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΤΕΛΟΣ

 

Το σκυλάκι ο Χνούδης γάβγιζε στην Γιασμίν για να τον ακολουθήσει. Στην αρχή η Γιασμίν δίστασε. Ο Χνούδης όμως γάβγιζε τόσο πολύ που τελικά τον ακολούθησε δισταχτικά. Έφτασαν σ΄ένα σπίτι, με ένα μεγάλο κήπο.Είχε πολλά παράθυρα και ήταν όλα φωτισμένα. Η Γιασμίν φοβήθηκε να μπει μέσα. Ο Χνούδης γάβγιζε πολύ δυνατά. Ξαφνικά άνοιξε μια πόρτα και τότε η Γιασμίν είδε πολλά παιδάκια να τρέχουν προς το Χνούδη.Το αγκάλιασαν και εκείνος χοροπηδούσε κουνώντας την ουρά του.Το σκυλάκι έτρεξε προς την Γιασμίν και τα παιδάκια τον ακολούθησαν. Την πήραν από το χέρι και την τράβηξαν προς το μεγάλο σπίτι. Της χαμογελούσαν.

Μια καινούρια ζωή άρχιζε για τη Γιασμίν.

ΑΦΙΣΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

 

« Παλιότερα άρθρα

Καλώς ήρθατε!

H Διευθύντρια  και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου σας καλωσορίζουν στο Ιστολόγιο και σας εύχονται μια ευχάριστη περιήγηση !

19ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου

Σαν σήμερα

  1. 17/08/2004: Ο Ηλίας Ηλιάδης κατακτά χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία 81 κιλών του τζούντο, στους Ολυμπιακούς της Αθήνας.

Αύγουστος 2018
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Ιούν    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Αρχείο

Πρόσφατα σχόλια

Το 6ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου είναι χτισμένο στους πρόποδες του όρους Αιγάλεω, στον Κοκκινόβραχο δίπλα στις παλιές Σιταποθήκες του Κερατσινίου. Συστεγάζεται με το 19ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και σε όλους τους τομείς λειτουργούν σαν δύο σώματα με μία ψυχή.Το δημοτικό λειτουργεί ως ολοήμερο σχολείο και διαθέτει τμήμα ένταξης. 

Χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας του σχολείου είναι η εκμετάλλευση των ευκαιριών που παρέχει το αναλυτικό πρόγραμμα, η συνεργασία των εκπαιδευτικών σε κάθε επίπεδο, η θετική στάση σε καινοτομίες και καινοτόμα προγράμματα, η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών εκπαιδευτικών και γονέων, η συνεργασία με τοπικούς φορείς, η αλληλεγγύη σε ομάδες ατόμων που έχουν ανάγκη. Το σχολικό έτος 2017-2018 το δημοτικό σχολείο οργανώνει την σχολική ιστοσελίδα με στόχο την παρουσίαση των δράσεων του σχολείου.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων