Ποια ήταν η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων; Ποιες τροφές υπήρχαν τότε και τι μαγείρευαν;

Τα ερωτήματα αυτά απασχόλησαν τους μαθητές της Δ’ τάξης, που φέτος μελετούν τα αρχαία χρόνια στο μάθημα της Ιστορίας, και αποφάσισαν να οργανώσουν δεκατιανό γεύμα, αποκλειστικά με “αρχαίες” τροφές.

Μήλα, αμύγδαλα, καρύδια, αποξηραμένα σύκα, σταφίδες, μέλι, γιαούρτι, τυρί, ψωμί και παξιμάδια από αλεύρι Ζέας, ελαιόλαδο, ελιές και ρίγανη αντικατέστησαν το σύνηθες κολατσιό των μαθητών, οι οποίοι συνειδητοποίησαν πως ένα υγιεινό γεύμα όχι μόνο μπορεί να είναι πολύ γευστικό, αλλά και να τους προσφέρει τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία και την ενέργεια για να συνεχίσουν την ημέρα τους!

Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας “ευ ζην” του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, στο οποίο οι μαθητές της Β’ και Δ’ τάξης ασχολούνται φέτος με θέματα διατροφής, έλαβαν την πρωτοβουλία να συνεργαστούν μεταξύ τους και συνδυάζοντας τη θεματική ενότητα του “επιχειρείν”, να θέσουν σε λειτουργία την πρώτη εταιρεία παραγωγής και πώλησης χυμού πορτοκαλιού στο σχολείο μας!

 

Ο στόχος ήταν διπλός: αφενός να παρακινήσουν τους συμμαθητές τους να φροντίζουν τη διατροφή τους, πίνοντας φρεσκοστυμμένο χυμό πορτοκαλιού στο διάλειμμα, και αφετέρου να δοκιμάσουν τις δυνατότητές τους, όσον αφορά στο στήσιμο και την οργάνωση μιας επιχείρησης από το μηδέν, επιστρατεύοντας τις δεξιότητες της συνεργασίας, της λήψης πρωτοβουλιών και αποφάσεων και τη δημιουργικότητά τους.

 

Οι μαθητές προετοίμασαν τα πάντα και δούλεψαν συντονισμένα και οργανωμένα: επέλεξαν την επωνυμία της επιχείρησης (Natura = φύση) μέσα από διάφορες προτάσεις που έκαναν μεταξύ τους, σκαρφίστηκαν slogan και στιχάκια για τη διαφημιστική καμπάνια, σχεδίασαν σε υπολογιστή και στο χέρι αφίσες που τοιχοκόλλησαν στο σχολείο ώστε να ενημερώσουν τους συμμαθητές τους σχετικά με τη δράση, εξοπλίστηκαν με τα απαραίτητα (πρώτες ύλες, ποτήρια, δίσκους, κανάτες, γάντια κ.λπ.), χωρίστηκαν σε ομάδες και μοίρασαν τους ρόλους.

 

Η δράση διήρκησε τρεις ημέρες. Κάθε μέρα, πριν από το πρώτο διάλειμμα, στο εργαστήριο του σχολείου, τα πορτοκάλια και τα σαγκουίνια κόβονταν, στύβονταν, μοιράζονταν σε ποτήρια και στο πρώτο διάλειμμα οι μαθητές έστηναν τον πάγκο τους. Οι χυμοί κόστιζαν 1€/το ποτήρι, και ξεπούλησαν και τις τρεις φορές! Η προσπάθειά τους στέφθηκε με επιτυχία: η επιχείρηση ήταν κερδοφόρα, τα παιδιά διασκέδασαν και έμαθαν πολλά μέσα από την όλη διαδικασία και εμείς αναμένουμε την επόμενη ιδέα τους!

 

Θερμά συγχαρητήρια στις εκπαιδευτικούς κ. Ντάκα Χριστίνα και κ. Χειμωνάκη Αριάδνη, που ανέλαβαν την υλοποίηση της δράσης!

Χυμός πορτοκαλιού Natura

164276624 3970846946271831 2625778371236012013 n

25 Μαρτίου 1821 – 25 Μαρτίου 2023

Ημέρα μνήμης. Ημέρα τιμής. Ημέρα ευθύνης.

Χαίρομαι την Ελευθερία και τόσα αγαθά που απορρέουν από αυτή.

Θυμάμαι και τιμώ αυτούς, που στερημένοι από Πατρίδα και Ελευθερία , με θυσίες και αίμα τα κέρδισαν και τα έφτασαν στο σήμερα.

Έχω χρέος να κρατήσω και να τα παραδώσω στη νέα γενιά.

Ένας λαός γράφει την ιστορία του, όχι για να αφηγηθεί το παρελθόν του, αλλά για να δηλώσει αυτό που θέλει να είναι στο μέλλον.

   Η Ελλάδα επομένως δεν είναι μονάχα παλιά δόξα, αλλά αδιάκοπη ζωή και δράση δική μας, πάνω σ’ αυτή τη γη που τόσος πόνος των πατέρων μας και τόσο αίμα την ποτίζει.

Η Ελλάδα είναι κάτι που δεν πεθαίνει, είναι ο αιώνιος έρωτας των Ελλήνων για τη ζωή και την ελευθερία.

.jpg

Το Δημοτικό Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΔΕΑΠ) του Δήμου Γλυφάδας επαναλειτουργεί! Ύστερα από τρία
χρόνια αναγκαστικής παύσης λόγω των υγειονομικών περιορισμών, ο θεσμός που τόσο αγαπήθηκε από τους Γλυφαδιώτες είναι και πάλι εδώ, με διαπρεπείς επιστήμονες, σπουδαίες διαλέξεις σε ευρεία γκάμα θεμάτων και με βεβαιώσεις παρακολούθησης που ο καθένας από τους συμμετέχοντες μπορεί να εντάξει στο βιογραφικό του.

Ιστορικά, λαογραφικά, ιατρικά, διαστημικής τεχνολογίας, ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, αλλά και θέματα
φιλοσοφικού προβληματισμού περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα εαρινού εξαμήνου του ΔΕΑΠ, το οποίο ξεκινά τη
Δευτέρα 13 Μαρτίου και ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023. Έχουν προγραμματιστεί συνολικά εννέα
διαλέξεις, ενώ πλουσιότερο αναμένεται να είναι το επόμενο εξάμηνο -το χειμερινό του 2023- με ευρύτερη γκάμα
θεμάτων και μεγαλύτερο αριθμό διαλέξεων.
Συνεχίστε την ανάγνωση

Σήμερα, οι μαθητές της Β΄- Ε΄και Δ3 τάξης ενημερώθηκαν από τον Διατροφολόγο κ. Ζουρδό Ανδρέα για τα ωφέλη της βιταμίνης C στον οργανισμό μας. Μιλήσαμε για τα ταξίδια την εποχή των ανακαλύψεων, τους πειρατές και τους ναυτικούς της εποχής εκείνης, το σκορβούτο που μάστιζε τα πληρώματα των πλοίων και την ανακάλυψη της βιταμίνης. Είδαμε πόσο απαραίτητα είναι τα πορτοκάλια και τα λεμόνια στην υγεία μας.

s1 s2 s3 s4

Σας ενημερώνουμε ότι εκδόθηκε η υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 22010/Δ6/24.2.2023 «Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία» (Β΄1062) με την οποία ρυθμίζονται όλα τα θέματα που αφορούν την εισαγωγή μαθητών.

Λήψη αρχείου εδώ

arlekinos feat

Αγαπητοί γονείς, αύριο Παρασκευή 24/2 και τελευταία της αποκριάς, οι μαθητές μπορούν να προσέλθουν στο σχολείο με αποκριάτικες φορεσιές.

Από τις 11.30΄ως τις 12.35′ θα παραμείνουν στο προαύλιο του σχολείου να παίξουν και να χαρούν.

Για λόγους ασφαλείας, καθαριότητας του χώρου και αποφυγής διενέξεων ανάμεσά τους παρακαλούμε πολύ για τα παρακάτω:

Να μην φέρουν μαζί τους οποιοδήποτε αιχμηρό αντικείμενο ή και “αξεσουάρ” από τις φορεσιές. (Σπαθιά, πιστόλια, ρόπαλα κ.λ.π.)

Να μη φέρουν χαρτοπόλεμο, σπρέι και σερπαντίνες, καθώς και αυτές γίνονται χαρτοπόλεμος.

Να μην φορέσουν μάσκες, προσωπίδες που καλύπτουν ολόκληρο το κεφάλι ή το πρόσωπο, ώστε ο μαθητής να είναι αναγνωρίσιμος από τους εκπαιδευτικούς. Μια μάσκα στα μάτια αρκεί.

Να σεβαστούμε το χώρο του σχολείου, τους δασκάλους και συμμαθητές μας με κόσμιες φορεσιές. Ας χαρούμε, ας παίξουμε, ας διασκεδάσουμε χωρίς να τραυματισθούμε και χωρίς να στενοχωρηθούμε ή να στενοχωρήσουμε τους άλλους.

Ο Όλυμπος μετακόμισε στο Κέντρο Πολιτισμού “Ελληνικός Κόσμος” και εμείς βρήκαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά τους Δώδεκα Θεούς και να θαυμάσουμε το μεγαλείο της ελληνικής μυθολογίας.

 

Σε μια πρωτότυπη περιήγηση στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του ιδρύματος, οι μαθητές της Δ’ τάξης ανέλαβαν μια αποστολή: να βρουν και να επιστρέψουν το χαμένο αντικείμενο του Πλούτωνα!

 

Ένα escape room με επιβλητικά εκθέματα, ολογράμματα και διαδραστικά acts παρουσίασε τις ζωές και τους χαρακτήρες των Θεών του Ολύμπου, μέσα από τους έρωτες, τα πάθη και τις διαμάχες τους, και μετέφερε στα παιδιά την κοσμοθεωρία, τα ιδανικά και τις αξίες που διαμόρφωνε η μυθολογία στην αρχαία Ελλάδα.

 

Αγαπητοί γονείς, θα ήθελα να εκφράσω τα συγχαρητήρια και τις ευχαριστίες μου στο Σύλλογο Γονέων και σε όλους τους γονείς που βοήθησαν τόσο στο αποκριάτικο πάρτυ του προηγούμενου Σαββάτου όσο και στην χθεσινή εκδήλωση της Τσικνοπέμπτης στο χώρο του σχολείου μας.

Η ανταπόκριση στο κάλεσμα του Συλλόγου, η μαζικότητα και η εθελοντική προσφορά ήταν αξιέπαινες και συνέβαλαν στην μεγάλη επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών.

Βλέπουμε μπροστά στην διοργάνωση κι άλλων επόμενων, που θα προσφέρουν όμορφες στιγμές στα παιδιά μας αλλά και στους μεγαλύτερους.