200 χρόνια -1821

Έχουμε υποχρέωση να μαθαίνουμε και να διδασκόμαστε από την Ιστορία

ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Αξιοποιούμε δημιουργικά το χρόνο μας!

 

Kατηγορίες

1821 – 2021

Επιστροφή στο σχολείο

Αγαπητοί γονείς, Χριστός Ανέστη!

Την Δευτέρα 10 Μαΐου τα σχολεία ανοίγουν και πάλι, με δια ζώσης πλέον εκπαίδευση.

Τα μέτρα θα είναι επίσης αυτά που ίσχυαν σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς (μάσκα, απολύμανση χεριών και χώρων, αποστάσεις). Η προσέλευση θα γίνεται σε δύο ομάδες, όπως είχε οριστεί:

8-8.10΄για τις τάξεις Δ΄-Ε΄-ΣΤ΄

8.10΄- 8.20΄για τις Α΄-Β΄- και Γ΄ τάξεις.

Από τη Δευτέρα θα ισχύει κι ένα ακόμα μέτρο:

κάθε Κυριακή έως Δευτέρα πρωί οι μαθητές με την ευθύνη των γονέων τους θα πραγματοποιούν στο σπίτι έναν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο για COVID 19. Παρακάτω σας δίνονται οδηγίες, όπως δημοσιεύτηκαν σήμερα στην ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ.27707/ ΦΕΚ 1825/5-5-2021. Συγκεκριμένα:

  • Ο διαγνωστικός έλεγχος νόσησης από τον κορωνοιό COVID-19 μέσω δωρεάν αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, το βοηθητικό προσωπικό. Ο έλεγχος αυτός  γίνεται μέχρι και 24 ώρες πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα πριν από κάθε  Δευτέρα.
  • Οι γονείς των μαθητών μπορούν να προμηθευτούν δωρεάν από το φαρμακείο τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test) με την επίδειξη του ΑΜΚΑ του μαθητή/τριας και την αστυνομική ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ταυτοποίησης των ίδιων των γονέων. Οι αλλοδαποί μαθητές επιδεικνύουν τον ΠΑΜΚΑ (Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού). Το Υπουργείο παιδείας έχει αποστείλει τα στοιχεία των μαθητών στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω του συστήματος MYSCHOOL.
  • Ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος των μαθητών γίνεται στο σπίτι με την φροντίδα και επίβλεψη των γονέων τους, σύμφωνα με τις οδηγίες των ενημερωτικών φυλλαδίων που έχουν πάρει από το φαρμακείο.
  • Αφού γίνει ο έλεγχος, οι γονείς επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr, επιλέγουν την κατηγορία «Σχολική κάρτα για COVID 19», στη συνέχεια αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών taxisnet και ακολουθούν τη διαδικασία υποβολής του αποτελέσματος.
  • Εάν το αποτέλεσμα του self test είναι αρνητικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα αρνητικού αποτελέσματος, την οποία οι γονείς εκτυπώνουν. Οι μαθητές τη δείχνουν (χωρίς να την παραδίδουν)  στον εκπαιδευτικό της πρώτης ώρας και την έχουν στην τσάντα τους για όλη τη διάρκεια της εβδομάδας.
  • Εάν το αποτέλεσμα του self test είναι θετικό, εκδίδεται από την πλατφόρμα σχολική κάρτα θετικού αποτελέσματος, την οποία οι γονείς εκτυπώνουν. Σε αυτή την περίπτωση, ο μαθητής δεν έρχεται σχολείο και πηγαίνει με τους γονείς του μέσα σε 24 ώρες σε δημόσια δομή (ο σχετικός κατάλογος είναι αναρτημένος στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr) για δωρεάν επαναληπτικό έλεγχο. Αν το αποτέλεσμα αυτού του δεύτερου ελέγχου είναι αρνητικό, η δομή εκδίδει σχετική βεβαίωση, την οποία ο μαθητής δείχνει επιστρέφοντας στο σχολείο. Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό, τότε ο μαθητής και η οικογένειά του μένουν σε κατ’ οίκον περιορισμό και ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Αντί του δωρεάν επαναληπτικού ελέγχου οι γονείς μπορούν να

επιλέξουν με δική τους οικονομική επιβάρυνση τη διεξαγωγή

διαγνωστικού ελέγχου ( rapid test ή PCR test) σε ιδιωτικές δομές και ν’

ακολουθήσουν την ίδια διαδικασία.

  • Σε περίπτωση που οι γονείς δε διαθέτουν στο σπίτι εκτυπωτή, μπορούν ν’ αντιγράψουν σ’ ένα χαρτί και να υπογράψουν τη σχολική κάρτα COVID 19, σύμφωνα με το υπόδειγμα που σας παρατίθεται.
  • Αντί του δωρεάν αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self test) οι μαθητές μπορούν να επιλέξουν τη διεξαγωγή διαγνωστικού ελέγχου ( rapid test ή PCR test) από επαγγελματία υγείας είτε δωρεάν σε δημόσια δομή στην οποία παρέχεται η σχετική δυνατότητα είτε με επιβάρυνσή τους σε ιδιωτική δομή. Αυτού του είδους ο έλεγχος γίνεται κάθε σχολική εβδομάδα μέσα σε 72 ώρες πριν από τη Δευτέρα.
  • Σε περίπτωση που μαθητής δεν δείξει τη σχολική κάρτα κατά την είσοδό του στην τάξη, δε γίνεται δεκτός, λαμβάνει απουσίες και καλούνται οι γονείς του να έρθουν να τον παραλάβουν. Μέχρι τότε, μένει σε συγκεκριμένο χώρο για την περίσταση.
  • Από την Τετάρτη 5/5/2021 μέχρι και το Σάββατο 8/5/2021 οι γονείς μπορούν να προμηθεύονται από το φαρμακείο το self test των παιδιών τους.

Μαζί με την ανακοίνωση σας επισυνάπτω και το έντυπο της «Σχολικής Κάρτας για COVID 19», που μπορείτε ν’ αντιγράψετε σε περίπτωση που δεν μπορείτε να το εκτυπώσετε.

Αν υπάρξουν νεότερες οδηγίες, θα ενημερωθείτε άμεσα.

Ευχόμαστε σε όλους σας χρόνια πολλά με υγεία!!!!

 

Ο Δντής του σχολείου

 ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΡΤΑ  

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! 

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! 

Ο Αναστημένος Κύριος μας να καταργήσει τις σκιές του θανάτου δίπλα και γύρω μας και
να χαρίσει σε σας και τις οικογένειές σας την αέναη χαρά της ζωής και της Αναστάσεως.

Θερμές ευχές  για υγεία, χαρά, ειρήνη και αγάπη.

ΣΕ ΤΟΝ ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΝ ΤΟ ΦΩΣ…

Ένας από τους πιο συγκινητικούς ύμνους της μουσικής το Δοξαστικό των Αποστίχων του Εσπερινού της Μεγάλης Παρασκευής . Σε ήχο Πλάγιο του Πρώτου .

 «Εσένα, που είσαι ντυμένος το φως σαν ένδυμα, κατεβάζοντας ο Ιωσήφ από το ξύλο μαζί με τον Νικόδημο και βλέποντας Σε νεκρό, γυμνό, άταφο, ἀναλαβών θρῆνο γεμάτο συμπάθεια καί κλαίοντας ἔλεγε:
 Ἀλίμονο σ᾽ ἐμένα, γλυκύτατε Ἰησοῦ! Πρίν ἀπό λίγο ὁ ἥλιος, βλέποντάς σε νά κρέμεσαι στό σταυρό, ντύθηκε στό σκοτάδι καί ἡ γῆ ἀπό τό φόβο της κλονιζόταν καί σχίστηκε σέ δύο τό καταπέτασμα τοῦ ναοῦ. Ἀλλ᾽ ὅμως τώρα κατανοῶ ὅτι γιά μένα ὑπέστης θάνατο.
 Πῶς νά σέ κηδεύσω, Θεέ μου;
 Ἤ πῶς νά σέ τυλίξω σέ σεντόνια; 
Ποιά τραγούδια να ψάλλω κηδεύοντάς Σε, εὐσπλαχνικέ Κύριε; 
Δοξολογῶ τά πάθη σου, ψέλνω ύμνους στήν ταφή σου μαζί μέ τήν Ἀνάστασή σου, κραυγάζοντας: Κύριε, δόξα σοι
————————-
» Σὲ τὸν ἀναβαλλόμενον, τὸ φῶς ὥσπερ ἱμάτιον, καθελὼν Ἰωσὴφ ἀπὸ τοῦ ξύλου, σὺν Νικοδήμῳ, καὶ θεωρήσας νεκρὸν γυμνὸν ἄταφον, εὐσυμπάθητον θρῆνον ἀναλαβών, ὀδυρόμενος ἔλεγεν· Οἴμοι, γλυκύτατε Ἰησοῦ ὃν πρὸ μικροῦ ὁ ἥλιος ἐν Σταυρῷ κρεμάμενον θεασάμενος, ζόφον περιεβάλλετο, καὶ ἡ γῆ τῷ φόβῳἐκυμαίνετο, καὶ διεῤῥήγνυτο ναοῦ τὸ καταπέτασμα· ἀλλ´ ἰδοὺ νῦν βλέπω σε, δι´ ἐμὲ ἑκουσίως ὑπελθόντα θάνατον· πῶς σε κηδεύσω Θεέ μου; ἢ πῶς σινδόσιν εἱλήσω;ποίαις χερσὶ δὲ προσψαύσω, τὸ σὸν ἀκήρατον σῶμα; ἢ ποία ᾄσματα μέλψω, τῇ σῇ ἐξόδῳ Οἰκτίρμον; Μεγαλύνω τὰ Πάθη σου, ὑμνολογῶ καὶ τὴν Ταφὴν σου, σὺν τῇ Ἀναστάσει, κραυγάζων· Κύριε δόξα σοι . »

Η Άκρα Ταπείνωση

 

Η Μεγάλη Εβδομάδα με μια ματιά

Ερωτήσεις – απαντήσεις
Τι είναι Μεγάλη Εβδομάδα;

 

Η Μεγάλη Εβδομάδα είναι η εβδομάδα πριν το Πάσχα (από την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ μέχρι το Μ. Σάββατο) και ονομάζεται «Μεγάλη», όχι γιατί έχει περισσότερες μέρες ή ώρες από τις άλλες εβδομάδες, αλλά γιατί τα γεγονότα όπου τελούνται και βιώνονται στους Ιερούς Ναούς είναι κοσμοσωτήρια για τον άνθρωπο!

Πώς βιώνεται ο λειτουργικός χρόνος τη Μεγάλη εβδομάδα;

Η Εκκλησία από την μεγάλη της φιλανθρωπία, για να μπορέσουν όσο είναι δυνατόν περισσότεροι πιστοί να συμμετέχουν στις Ακολουθίες, επέτρεψε από την αρχή της Μ. Εβδομάδας, να ψάλλεται ο Όρθρος της επόμενης ημέρας. (π.χ. την Κυριακή των Βαϊων το βράδυ ψάλλεται ο Όρθρος της Μεγάλης Δευτέρας).

 Τι τελείται τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδας;

Οι τέσσερις πρώτες ημέρες μας προετοιμάζουν πνευματικά για το θείο δράμα και οι Ακολουθίες ονομάζονται «Ακολουθίες του Νυμφίου».


Μεγάλη Δευτέρα (Κυριακή Βαϊων βράδυ):

Την Μεγάλη Δευτέρα κυριαρχούν δύο γεγονότα:

α) Η ζωή του Ιωσήφ του 11ου γιού του Πατριάρχη Ιακώβ, του ονομαζόμενου Παγκάλου, δηλαδή του ωραίου στο σώμα και τη ψυχή.

Ο Ιωσήφ προεικονίζει με την περιπέτειά του (που πουλήθηκε σκλάβος στην Αίγυπτο) τον ίδιο τον Χριστό και το πάθος Του.
(περισσότερα…)

Διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση, που οργανώνει το σχολείο μας

Αγαπητοί γονείς,

Σας προσκαλούμε σε διαδικτυακή εκδήλωση-συζήτηση, που οργανώνει το σχολείο μας, τη Δευτέρα 19 Απριλίου και ώρα 18.30.

Κοντά μας θα είναι η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (Σχολική Σύμβουλος), 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής, με παιδαγωγική ευθύνη των Δημοτικών Σχολείων Γλυφάδας – Ελληνικού – Αργυρούπολης, κυρία Ευσταθία (Έφη) Χριστοπούλου.



Λήψη αρχείου

Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306

Κακοποίηση – παραμέληση των παιδιών

Αγαπητοί γονείς,
Το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας- Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, ξεκινά έναν κύκλο προαιρετικών επιμορφωτικών συναντήσεων, με θέμα:
Κακοποίηση – παραμέληση των παιδιών: Το παιδί θύμα ενδο-οικογενειακής βίας όπως μπορεί να εμφανιστεί στο σχολικό πλαίσιο
Δύο (2) εξ αυτών των συναντήσεων απευθύνονται σε γονείς/ ενήλικες έχοντες την ευθύνη μαθητών/ τριών της Α/θμιας Εκπαίδευσης (Προσχολικής & Δημοτικής, ειδικής και γενικής αγωγής).

1η συνάντηση Πέμπτη, 1 Απριλίου 2021, 6.00 μ.μ. – 8 μ.μ.

2η συνάντηση Πέμπτη, 15 Απριλίου 2021, 6.00 μ.μ. – 8 μ.μ.

(περισσότερα…)

Το λιοντάρι του Μωριά

Το λιοντάρι του Μωριά, είναι απόσπασμα από την συναυλία «Ελλάδα στους ώμους την γη κουβαλάς» του μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Σπανουδάκη.

Πρόκειται για ημιτελή έκδοση αφιερωμένη στον Ήρωα του 1821, Θεόδωρο Κολοκοτρώνη.

Είπαν…

  

«…Κι’ αν είμαστε ολίγοι…παρηγοριώμαστε μ’ έναν τρόπον, ότι η τύχη μας έχει τους Έλληνες πάντοτε ολίγους. Ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε, τρώνε από μας και μένει και μαγιά. Και ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν, κι΄όταν κάνουν αυτείνη την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν…».

«…Τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι’ αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι, όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσωμεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλάμε κι’ όλοι μαζί και να μη λέγη ούτε ο δυνατός «εγώ», ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστή μόνος του και φκειάση, ή χαλάση, να λέγη εγώ, όταν όμως αγωνίζονται πολλοί να φκειάνουν, τότε να λένε «εμείς». Είμαστε εις το «εμείς» κι’ όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθωμεν γνώση, αν θέλωμεν να φκειάσωμεν χωριόν, να ζήσωμεν όλοι μαζί….».

(Ιω. Μακρυγιάννης)

 

ο Εθνικός μας Ύμνος

6ο Δημοτικό Γλυφάδας

"Τα πάντα ρει" Λυπήσου το χαμένο χρόνο σου
Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων