Οι γονείς της Β΄τάξης, που επιθυμούν να συμμετέχουν οι μαθητές σε μαθήματα κολύμβησης για ένα από τα τρίμηνα του σχ. έτους 2023-24, να δηλώσουν άμεσα συμμετοχή στην φόρμα που ακολουθεί και να επιστρέψουν το έντυπο της δήλωσης που δόθηκε.
Βραδιά Τέχνης στο σχολείο μας
Η πρώτη βραδιά τέχνης του σχολείου μας ολοκληρώθηκε επιτυχώς!
Οι μαθητές ανέδειξαν τα ταλέντα τους στη ζωγραφική, τη μουσική, το θέατρο και την ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων.
Θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσοι συμμετείχαν: στα παιδιά, το προσωπικό και τη διεύθυνση του σχολείου!
Επόμενο ραντεβού: βραδιά κινηματογράφου (θα ακολουθήσει σχετική ανακοίνωση).
Η ιστορία των δρόμων μας
Από πού πήραν τα ονόματά τους οι οδοί γύρω από το Σχολείο μας;
Από πού πήρε το όνομά της η εκκλησία της ενορίας μας, ο Ι. Ν. Εισοδίων της Θεοτόκου;
Διαβάστε τις πληροφορίες που μαζέψαμε από το Internet!
Βραδιά Μουσικής και Τέχνης στο Σχολείο μας
Ο ποιητής Τ
. Έλιοτ έλεγε: «Κάνοντας κάτι χρήσιμο, λέγοντας κάτι ορθό, ατενίζοντας κάτι πραγματικά ωραίο, αρκούν για να ομορφύνουν τη ζωή σου».
Ο Ντοστογιέφσκι έλεγε «η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».
Έτσι κι εμείς, το σχολείο μας, στην καρδιά της Άνοιξης, «μάγεμα η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και χάρη» (Διονύσιος Σολωμός) κάνουμε μια διαφορετική εκδήλωση από αυτές που σας έχουμε συνηθίσει.
Μια εκδήλωση για την τέχνη, την μουσική, την λογοτεχνία, την ΟΜΟΡΦΙΑ.
Σας καλούμε λοιπόν,
την ΤΕΤΑΡΤΗ 10 ΜΑΪΟΥ 2023, στις 6 μ.μ.
σε μια εκδήλωση με πολλή ομορφιά, που θα παρουσιάσουν οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του σχολείου μας.
Ένα ρεσιτάλ μουσικής, εικαστικών, θεατρικών δρώμενων, λογοτεχνίας.
Κάρτα για τη γιορτή της μητέρας!
Κατασκευή κάρτας από το Δ’1 για τη γιορτή της μητέρας:
ανθοδέσμη από τρισδιάστατες ♥καρδιές♥ σε αποχρώσεις του ροζ πάνω σε lime κανσόν.
Επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας
Όταν ακούμε τη λέξη “τεχνολογία” δύσκολα θα μας έρθει στο νου η αρχαία Ελλάδα. Σύμφωνα με τον ορισμό της, όμως, τεχνολογία είναι η αξιοποίηση γνώσεων, εργαλείων και δεξιοτήτων για την επίλυση προβλημάτων. Είναι η “ἔντεχνος σοφία” και η “ἔμπυρος τέχνη” που, όπως μας αφηγείται ο Πρωταγόρας στο ομώνυμο έργο του Πλάτωνα, έκλεψε ο Προμηθέας για χάρη του ανθρώπου από το κοινό εργαστήρι του Ηφαίστου και της Αθηνάς.
Υπό την έννοια αυτή, λοιπόν, οι αρχαίοι Έλληνες έχουν να επιδείξουν πλήθος τεχνολογικών επιτευγμάτων. Αξιοποιώντας κατά βάση το νερό και τον αέρα, τα Μαθηματικά και τους νόμους της Φυσικής, κατάφεραν να δώσουν λύση σε πολλά καθημερινά προβλήματα, να διευκολύνουν τη ζωή τους, ακόμα και να ψυχαγωγηθούν.
Τηλεπικοινωνίες και κρυπτογραφία, παιχνίδια στρατηγικής, υπολογιστικές μηχανές και μια σειρά από άλλες εφευρέσεις, όπως το ξυπνητήρι του Πλάτωνα, η κούπα του Πυθαγόρα, ο πρώτος ηχητικός συναγερμός, ενθουσίασαν τους μαθητές της Δ’ τάξης, που είχαν την ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσουν, κατά την επίσκεψή μας στο Μουσείο Κοτσανά, την Τετάρτη 3/5/2023. Πρόκειται για ένα Μουσείο με καινοτόμα προσέγγιση, καθώς οι επισκέπτες δεν περιηγούνται απλώς στους χώρους για να θαυμάσουν αρχαία ευρήματα, αλλά με βιωματικό τρόπο μαθαίνουν, εξερευνούν και κατανοούν τον αρχαίο κόσμο.
“Τα Όριά Μας”
“Θεώρησα ότι οι άλλοι άνθρωποι έχουν κάθε δικαίωμα να με παρατηρούν. Γι’ αυτό και το χέρι μου δεν το έκρυβα, αλλά αντίθετα το έδειχνα και κοιτούσα απ’ την άλλη μεριά, έτσι ώστε να τους δίνω χρόνο να το παρατηρούν και να το επεξεργάζονται, για να με συνηθίζουν.”
“Είναι πολύ πιθανό, αν είχα γεννηθεί με ένα άλλο χέρι (…), να ήμουν ένας διαφορετικός άνθρωπος. (…) Μπορεί να είχα περάσει μια πιο εύκολη εφηβεία, να είχα δεχθεί λιγότερες προκλήσεις, λιγότερες απορρίψεις (…). Μπορεί να ‘χα άλλους φίλους, να ‘χα δημιουργήσει μια άλλη οικογένεια, με μια άλλη Μελίνα κι ένα άλλο Φιλιππάκι. Αναλογιζόμενος όλα τα παραπάνω, ξέρετε τελικά πού καταλήγω; Ότι ευτυχώς που γεννήθηκα μ’ αυτό το χέρι.”
Τα δύο αυτά αποσπάσματα αντανακλούν με πολύ διαυγή τρόπο τη στάση ζωής ενός ανθρώπου με αναπηρία, του παραολυμπιακού αθλητή και πρωταθλητή τριάθλου Γιάννη Χατζήμπεη, που πρωταγωνιστεί στην ταινία – ντοκιμαντέρ “Τα Όριά Μας” του Δημήτρη Γιατζουζάκη και κατάφερε το ακατόρθωτο: να κερδίσει το IRONMAN, έναν αγώνα τριάθλου που περιλαμβάνει 3,8 χλμ. κολύμβηση, 180 χλμ. ποδήλατο και 42 χλμ. τρέξιμο!
Χωρίς μελοδραματισμούς, χωρίς διδακτισμούς, χωρίς κλισέ που έχουμε συνηθίσει να ακούμε και να βλέπουμε σε ταινίες με ΑμεΑ, ακολουθούμε τον πρωταγωνιστή σε έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες της ζωής του: στους πρώτους αγώνες των παιδιών του στο παιδικό IRONMAN στη Φρανκφούρτη το 2018, εκεί που ο ίδιος είχε κερδίσει το 2014 σε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του.
Το έργο παρακολούθησαν οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας την Παρασκευή 28/4/2023, οι οποίοι στο τέλος είχαν την τιμή και τη χαρά να γνωρίσουν από κοντά τον κ. Χατζήμπεη, να του θέσουν ερωτήσεις και να συζητήσουν μαζί του. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο κ. Πατεράκης, αθλητής και παραολυμπιονίκης, προσωπικός φίλος του κ. Χατζήμπεη και γονέας μαθητών του σχολείου μας, ο οποίος μοιράστηκε τις δικές του εμπειρίες, τις δυσκολίες, αλλά και τη δική του στάση απέναντι στα όρια που, τελικά, βάζουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας.
Ψηφιακό Μουσείο Αναγέννησης της Στ’ τάξης
Εκδήλωση στο σχολείο μας
Σας περιμένουμε την Τετάρτη 26 Απριλίου στις 18.00 σε ενημερωτική εισήγηση και συζήτηση με θέμα:
«Παιδική κακοποίηση – ενημέρωση και πρόληψη».
Θα εισηγηθεί η κ. Ψαρράκου Μαρία, Ψυχολόγος , MSc Εγκληματολογίας της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού .
Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από το Σύλλογο Γονέων και το 6ο Δημοτικό σχολείο Γλυφάδας και θα πραγματοποιηθεί στον ισόγειο χώρο του σχολείου.
ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ…
ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ…
Η Ανάσταση δεν εξαντλείται απλώς και μόνο σε μια νίκη επί του φυσικού θανάτου, αλλά σε μια μεταμόρφωση της ίδιας της ζωής.
Η ζωή στέκεται πλέον στην θέση που της αξίζει, δίχως να την απειλεί κανείς.
Η ανάσταση δεν έχει ανάγκη από ιστορικές αποδείξεις, γιατί σκοπός της δεν είναι να πείσει το μυαλό αλλά να πλατύνει την καρδιά. Η ανάσταση βιώνεται ως άνοιγμα της ύπαρξης στο αλλιώς, το μυστήριο που συνέχει την ζωή. Δεν είναι νοητική κατανόηση, μα άνοιγμα σε έναν άλλο κόσμο εντός και εκτός μας.
Δεν χρειάζεται να καταλάβεις την ανάσταση, μα να πιστέψεις σε έναν άλλο τρόπο ζωής.
Δεν χρειάζεται να καταλάβεις την ανάσταση, μα να ζήσεις με πάθος και ευχαριστία την ζωή.
Η ανάσταση είναι άνοιγμα της ύπαρξης σε έναν άλλο τρόπο ζωής, πέραν των αισθήσεων.
Ανασταίνομαι σημαίνει μαθαίνω να ζω με άλλο τρόπο το ίδιο το γεγονός της ζωής.
Με την ανάσταση αλλάζει ο χρόνος, από εχθρός του ανθρώπου μετατρέπεται σε φίλος. Από βάρος σε ευκαιρία. Από απειλή σε μια δυνατότητα να χαρεί κανείς την δωρισμένη ζωή του, μετά του Θεού, των συνανθρώπων και της κτίσης ολόκληρης.
Δεν λες πια «ουφ πέρασε και αυτή η μέρα», αλλά «δόξα τω Θεώ έζησα κι αυτήν την μέρα».
Μετά την ανάσταση δεν υπάρχει χρόνος πριν και μετά θάνατο, αλλά μονάχα χρόνος μετανοίας και ζωής. Η ζωή, μας περιμένει να ζήσουμε εν Χριστώ και όχι ο θάνατος να μας αφανίσει.
Δεν φοβάμαι τον θάνατο και γι αυτό πιστεύω στην ανάσταση, μα ποθώ την ζωή αφήνοντας την στα χέρια του Θεού.
Ανάσταση σημαίνει να χαμογελάς πάνω στο σταυρό ενώ οι πληγές σου αιμορραγούν.
Ανάσταση σημαίνει να ξυπνάς και να κοιμάσαι στην αγκαλιά Εκείνου που σε αγάπησε πολύ.
Να νιώθεις μέσα στα μύχια της ύπαρξης σου, ότι ο Θεός σε αγαπά εως και πέρα του θανάτου.
Αυτό είναι ζωή. Να πεθαίνεις και να ζεις γιατί αγάπησες πολύ.