“Θεώρησα ότι οι άλλοι άνθρωποι έχουν κάθε δικαίωμα να με παρατηρούν. Γι’ αυτό και το χέρι μου δεν το έκρυβα, αλλά αντίθετα το έδειχνα και κοιτούσα απ’ την άλλη μεριά, έτσι ώστε να τους δίνω χρόνο να το παρατηρούν και να το επεξεργάζονται, για να με συνηθίζουν.”

 

“Είναι πολύ πιθανό, αν είχα γεννηθεί με ένα άλλο χέρι (…), να ήμουν ένας διαφορετικός άνθρωπος. (…) Μπορεί να είχα περάσει μια πιο εύκολη εφηβεία, να είχα δεχθεί λιγότερες προκλήσεις, λιγότερες απορρίψεις (…). Μπορεί να ‘χα άλλους φίλους, να ‘χα δημιουργήσει μια άλλη οικογένεια, με μια άλλη Μελίνα κι ένα άλλο Φιλιππάκι. Αναλογιζόμενος όλα τα παραπάνω, ξέρετε τελικά πού καταλήγω; Ότι ευτυχώς που γεννήθηκα μ’ αυτό το χέρι.”

 

Τα δύο αυτά αποσπάσματα  αντανακλούν με πολύ διαυγή τρόπο τη στάση ζωής ενός ανθρώπου με αναπηρία, του παραολυμπιακού αθλητή και πρωταθλητή τριάθλου Γιάννη Χατζήμπεη, που πρωταγωνιστεί στην ταινία – ντοκιμαντέρ “Τα Όριά Μας” του Δημήτρη Γιατζουζάκη και κατάφερε το ακατόρθωτο: να κερδίσει το IRONMAN, έναν αγώνα τριάθλου που περιλαμβάνει 3,8 χλμ. κολύμβηση, 180 χλμ. ποδήλατο και 42 χλμ. τρέξιμο!

Χωρίς μελοδραματισμούς, χωρίς διδακτισμούς, χωρίς κλισέ που έχουμε συνηθίσει να ακούμε και να βλέπουμε σε ταινίες με ΑμεΑ, ακολουθούμε τον πρωταγωνιστή σε έναν από τους πιο σημαντικούς αγώνες της ζωής του: στους πρώτους αγώνες των παιδιών του στο παιδικό IRONMAN στη Φρανκφούρτη το 2018, εκεί που ο ίδιος είχε κερδίσει το 2014 σε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του.

Το έργο παρακολούθησαν οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων του σχολείου μας την Παρασκευή 28/4/2023, οι οποίοι στο τέλος είχαν την τιμή και τη χαρά να γνωρίσουν από κοντά τον κ. Χατζήμπεη, να του θέσουν ερωτήσεις και να συζητήσουν μαζί του. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο κ. Πατεράκης, αθλητής και παραολυμπιονίκης, προσωπικός φίλος του κ. Χατζήμπεη και γονέας μαθητών του σχολείου μας, ο οποίος μοιράστηκε τις δικές του εμπειρίες, τις δυσκολίες, αλλά και τη δική του στάση απέναντι στα όρια που, τελικά, βάζουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας.

 

IMG 6895 IMG 6900

 

 

 

Φτιάξαμε το δικό μας ψηφιακό μουσείο με έργα ζωγράφων της Αναγέννησης.

Δράση στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+

«Αναζητώντας νέα μονοπάτια μάθησης μέσα από την ευρωπαϊκής μας κληρονομιά»

 

Ψηφιακό μουσείο Αναγέννησης Στ1

Στ’1

Ψηφιακό μουσείο Αναγέννησης Στ2

Στ’2

 

Λογότυπο2 MyLogo Erasmus IKY eTwin 952x1024 1

 

Σας περιμένουμε την Τετάρτη 26 Απριλίου στις 18.00 σε ενημερωτική εισήγηση και συζήτηση με θέμα:

«Παιδική κακοποίηση – ενημέρωση και πρόληψη».

Θα εισηγηθεί η κ. Ψαρράκου Μαρία, Ψυχολόγος , MSc Εγκληματολογίας της Διεύθυνσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας, Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού .

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από το Σύλλογο Γονέων και το 6ο Δημοτικό σχολείο Γλυφάδας και θα πραγματοποιηθεί στον ισόγειο χώρο του σχολείου.

κακοποιηση

ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ…

Η Ανάσταση δεν εξαντλείται απλώς και μόνο σε μια νίκη επί του φυσικού θανάτου, αλλά σε μια μεταμόρφωση της ίδιας της ζωής.
Η ζωή στέκεται πλέον στην θέση που της αξίζει, δίχως να την απειλεί κανείς.
Η ανάσταση δεν έχει ανάγκη από ιστορικές αποδείξεις, γιατί σκοπός της δεν είναι να πείσει το μυαλό αλλά να πλατύνει την καρδιά. Η ανάσταση βιώνεται ως άνοιγμα της ύπαρξης στο αλλιώς, το μυστήριο που συνέχει την ζωή. Δεν είναι νοητική κατανόηση, μα άνοιγμα σε έναν άλλο κόσμο εντός και εκτός μας.
Χριστός ανεστη2Δεν χρειάζεται να καταλάβεις την ανάσταση, μα να πιστέψεις σε έναν άλλο τρόπο ζωής.
Δεν χρειάζεται να καταλάβεις την ανάσταση, μα να ζήσεις με πάθος και ευχαριστία την ζωή.
Η ανάσταση είναι άνοιγμα της ύπαρξης σε έναν άλλο τρόπο ζωής, πέραν των αισθήσεων.
Ανασταίνομαι σημαίνει μαθαίνω να ζω με άλλο τρόπο το ίδιο το γεγονός της ζωής.

Με την ανάσταση αλλάζει ο χρόνος, από εχθρός του ανθρώπου μετατρέπεται σε φίλος. Από βάρος σε ευκαιρία. Από απειλή σε μια δυνατότητα να χαρεί κανείς την δωρισμένη ζωή του, μετά του Θεού, των συνανθρώπων και της κτίσης ολόκληρης.

Δεν λες πια «ουφ πέρασε και αυτή η μέρα», αλλά «δόξα τω Θεώ έζησα κι αυτήν την μέρα».
Μετά την ανάσταση δεν υπάρχει χρόνος πριν και μετά θάνατο, αλλά μονάχα χρόνος μετανοίας και ζωής. Η ζωή, μας περιμένει να ζήσουμε εν Χριστώ και όχι ο θάνατος να μας αφανίσει.
Δεν φοβάμαι τον θάνατο και γι αυτό πιστεύω στην ανάσταση, μα ποθώ την ζωή αφήνοντας την στα χέρια του Θεού.
Ανάσταση σημαίνει να χαμογελάς πάνω στο σταυρό ενώ οι πληγές σου αιμορραγούν.
Ανάσταση σημαίνει να ξυπνάς και να κοιμάσαι στην αγκαλιά Εκείνου που σε αγάπησε πολύ.

Να νιώθεις μέσα στα μύχια της ύπαρξης σου, ότι ο Θεός σε αγαπά εως και πέρα του θανάτου.

Αυτό είναι ζωή. Να πεθαίνεις και να ζεις γιατί αγάπησες πολύ.

 

π.Χαράλαμπος «Λίβυος»

Τα πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής στοχεύουν στην εξοικείωση των μαθητών με την οδική ασφάλεια και τους βασικούς κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ώστε να τεθούν από νωρίς τα θεμέλια, όχι μόνο για μια υπεύθυνη κυκλοφοριακή συμπεριφορά ως πεζοί και ποδηλάτες τώρα, αλλά και για μια υπεύθυνη οδηγική συμπεριφορά στο μέλλον, ως ενήλικες.

Στη σημερινή μας επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του δήμου Αγ. Δημητρίου ανέκυψαν αρκετές εναλλακτικές/εσφαλμένες αντιλήψεις και απορίες των μαθητών σχετικά με την ορθή οδική συμπεριφορά. Γι’ αυτό και η κυκλοφοριακή αγωγή από μικρή ηλικία είναι απαραίτητη.

Στο πάρκο, τα παιδιά γνώρισαν με βιωματικό τρόπο τις βασικές αρχές και τα πιο συνηθισμένα σήματα του Κ.Ο.Κ. και έμαθαν πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στο δρόμο ως πεζοί, ως ποδηλάτες και ως επιβάτες σε αυτοκίνητα και Μ.Μ.Μ. Αντιλήφθηκαν τη σημαντικότητα της τήρησης των κανόνων, διδάχθηκαν το σεβασμό στη ζωή μέσω της ευαισθητοποίησής τους σε θέματα οδικής ασφάλειας και έμαθαν να αντιμετωπίζουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.

Το σχολείο μας συμμετείχε στη δεντροφύτευση του Υμηττού, μια πρωτοβουλία του Δήμου Γλυφάδας, με στόχο τη φύτευση πάνω από 10.000 νέων δέντρων!

Οι μαθητές μεταφέρθηκαν στους πρόποδες του βουνού, όπου εξοπλίστηκαν με εργαλεία, γάντια και καπέλα και ανέλαβαν αμέσως δράση. Με τη συνδρομή και καθοδήγηση των εργαζομένων του δήμου, έσκαψαν, συνεργάστηκαν, έμαθαν και διασκέδασαν. Η ανταπόκρισή τους στο έργο ήταν ενθουσιώδης, καθώς τόσο η κοινωνική και περιβαλλοντική προσφορά όσο και η ίδια η επαφή με τη φύση γέμισε τα πρόσωπά τους με χαμόγελα!

Την Πέμπτη 6 Απριλίου επισκεφθήκαμε το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το μεγαλύτερο μουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου!

Με την καθοδήγηση και τις πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις των ξεναγών μας, περιηγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου και θαυμάσαμε από κοντά αρχαιολογικά ευρήματα από τις αρχές της προϊστορίας έως την ύστερη αρχαιότητα του ελληνικού κόσμου.

Μάθαμε τα μυστικά για το πώς να ξεχωρίζουμε αν ένα άγαλμα αναπαριστά τη θεά Αθηνά, παρατηρήσαμε την εξέλιξη στην αισθητική των γλυπτών, αναρωτηθήκαμε κι εμείς – σαν άλλοι αρχαιολόγοι – αν το περίφημο άγαλμα που κοσμούσε κάποτε το χαρτονόμισμα των 1.000 δραχμών απεικονίζει τελικά τον Δία ή τον Ποσειδώνα και αν το διάσημο χρυσό προσωπείο ανήκε ή όχι στον βασιλιά Αγαμέμνονα.

Αγάλματα, όπλα, αμφορείς, προσωπεία, επιτύμβιες στήλες, εργαλεία και αντικείμενα της καθημερινής ζωής μάς ταξίδεψαν χιλιάδες χρόνια πίσω, δίνοντάς μας μια γεύση από το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού που προκαλεί πάντα πραγματικό δέος!

 

εξοικονόμηση ενέργειας

Με αφορμή την επικείμενη παγκόσμια Ημέρα της Γης, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 22 Απριλίου, το σχολείο μας επισκέφθηκε ο κ. Μπουφέας Δημήτρης, χημικός μηχανικός, για να μας αποκαλύψει “Τα μυστικά ενός ήρωα που εξοικονομεί ενέργεια”!

Μέσα από μια σύντομη παρουσίαση, συζήτηση και παιχνίδια, οι μαθητές γνώρισαν απλές και χρήσιμες συμβουλές, με την εφαρμογή των οποίων στην καθημερινότητά μας, μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια και χρήματα και να συμβάλουμε κι εμείς στην προστασία του περιβάλλοντος!

 

Η Ανάσταση του Κυρίου αποτελεί τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας.

Η πίστη είναι κάτι ανώτερο από τη λογική κατανόηση, από τον ηθικό κανόνα, από τη συναισθηματική προσδοκία.

Πιστεύουμε αυτό που είναι πέρα από τη λογική μας.

Και η Ανάσταση είναι πέρα από τη λογική.

Είναι η απόδειξη της θεότητας του Χριστού, είναι η κατάργηση του θανάτου, και  η πρόκληση για καινούργια ζωή.

Ο κενός τάφος του Κυρίου αναβλύζει τη συγγνώμη, «συγγνώμη γαρ εκ του τάφου ανέτειλε», τη χαρά και την ειρήνη«Χαίρετε» και «Ειρήνη υμίν» είναι οι χαιρετισμοί του Αναστάντος και διατρανώνει τη συντριβή του θανάτου• «και τοις εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος».

Ας μην μείνουμε, λοιπόν, έξω από αυτήν την παγκόσμια γιορτή.

Ας μην περιορισθούμε στο φως που σβήνει, στον εορτασμό που τελειώνει, στις αποφάσεις που ξεχνιούνται.

 

Υγεία και κάθε ευλογία στις οικογένειές σας.

Καλή Ανάσταση

 

Ο Διευθυντής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Γλυφάδας

Κωνσταντίνος Δημητρακόπουλος

 

 

25 του Μάρτη. Μεγάλη μέρα, για το έθνος μας. Διπλή γιορτή. Εκ των πραγμάτων είναι η πιο σημαντική ημερομηνία στην ιστορία της Νεώτερης Ελλάδας, ως αφετηρία της εθνικής παλιγγενεσίας.

Η θαυμαστή είδηση, ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, της ενσάρκωσης του Σωτήρα, αναγγέλλεται από τον αρχάγγελο Γαβριήλ στη Παναγία, της οποίας το όνομα ο Ελληνικός λαός έχει συνδέσει με τις μεγαλύτερες στιγμές της ιστορίας του. Τη μέρα αυτή του Ευαγγελισμού διαλέξαν να γιορτάζεται και η  Ανάστασης της πατρίδας μας.

Τέτοιες μέρες ήταν, που έδωσαν τη μεγάλη υπόσχεση, να πεθάνουν “για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδας την Ελευθερία.”

Κι άρχισε ο αγώνας. Ο αγώνας για να φτιάξουμε πάλι πατρίδα. Ένας αγώνας που κόστισε πολλές θυσίες.ή θάνατος

“Ποιος θε ν’ ακούσει κλάηματα γυναίκεια μοιρολόγια ; Ας πάει ν’ από τη Ρούμελη και από το Μισολόγγι , κι εκεί ν’ ακούσει κλάηματα γυναίκεια μοιρολόγια πώς κλαιν οι μάνες για παιδιά και τα παιδιά για μάνες . Δεν κλαίνε για το σκοτωμό που θε να σκοτωθούνε μον κλαίνε για το σκλαβωμό που θε να σκλαβωθούνε.”

Τι και αν έμεινε μαύρη και έρημη  η ράχη των Ψαρών; ΄Έγινε το σύμβολο της ανδρείας είναι και θα είναι παράδειγμα αυτοθυσίας.

Δεν είναι εύκολο τόσες θυσίες να αναφερθούν.  Κάθε λέξη είναι φτωχή. Παραδείγματα τόλμης, πίστης κι αυταπάρνησης, που θα αποτελούν στους αιώνες,  φάρους που θα φωτίζουν εκείνους που ξέρουν να ζουν αλλά και να πεθαίνουν.

Το χρέος προς την πατρίδα ,βέβαια, δεν είναι μόνο χρέος πολέμου. Είναι και χρέος ειρήνης. Και σε καιρούς ειρήνης γίνεται ακόμα δυσκολότερο, γιατί θέλει έργα αρετής και  δικαιοσύνης. Μια δικαιοσύνη που να πηγάζει πάνω από ταπεινότητες και μικροσυμφέροντα, κομματικές εμπάθειες και εγωισμούς- να πηγάζει από την ενότητα  του Έθνους και την ομοψυχία. Γιατί όπως λέει ο Μακρυγιάννης:

“Τούτη την πατρίδα την έχουμε όλοι μαζί  και σοφοί και αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί. ΄Όλοι  αγωνιστήκαμε και δουλέψαμε μαζί για να μη λέγει ούτε ο δυνατός εγώ, ούτε ο αδύνατος. ΄Όταν αγωνίζονται πολλοί και φτιάχνουν να λέμε εμείς. Είμαστε στο εμείς και όχι στο εγώ.”

1821Και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης συμπληρώνει μιλώντας στους νέους: Η προκοπή σας και η μάθησή σας να μην γίνη σκεπάρνι μόνο διά το άτομό σας, αλλά να κυττάζη το καλό της Κοινότητος, και μέσα εις το καλό αυτό ευρίσκεται και το δικό σας».

Σήμερα, ιδιαίτερα στις κρίσιμες ημέρες γενικότερων ανακατατάξεων και αθέμιτων διεκδικήσεων και ανταγωνισμών , γίνεται ακόμα πιο επιτακτικό το αίτημα για ενότητα, ομόνοια και γόνιμη συνεργασία σε κάθε τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας και πρέπει να μας απασχολεί όχι μόνο τι μπορεί να μας προσφέρει η πατρίδα αλλά τι μπορούμε να προσφέρουμε εμείς.

Είναι  το ελάχιστο χρέος  προς αυτούς που  έγραψαν με τις δικές τους θυσίες κάθε σελίδα του 21 και πραγμάτωσαν ιδανικά πανανθρώπινα: Την αγάπη στο Θεό και την πατρίδα, την  καρτερία, την αυταπάρνηση και τη θυσία.

Και οφείλουμε, αυτές οι θυσίες τους να μην ξεχαστούν. Οφείλουμε να παλέψουμε κι εμείς για αυτά τα ιδανικά που απολαμβάνουμε σήμερα. Οφείλουμε τα αγαθά, που με τόσες θυσίες κατακτήθηκαν, να απολαύσουν και οι γενιές που θα ρθουν.