Εργαστήρια Δεξιοτήτων Θεματικός Αξονας «Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Υποθεματική: STEM/STEAM Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Προβολή βίντεο με θέμα τον κύκλο του νερού. Συζήτηση για τον κύκλο του νερού και τη σημασία του νερού στη ζωή μας και επεξήγηση εννοιών όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, συγκέντρωση κτλ. Ακολουθεί παιχνίδι ερωτήσεων σχετικών με το περιεχόμενο του βίντεο. Επιπλέον γίνεται ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: “Από που ήρθες ποταμάκι” και το δραματοποιήσαμε.
https://www.youtube.com/watch?v=vHApTRvbJCw&t=24s
2οεργαστήριο
Τα παιδιά κάνουν υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό και ανακαλύπτουν το φαινόμενο της τήξης και της πήξης μέσα από πειράματα.
Φτιάξαμε χρωματιστά παγάκια και ζωγραφίσαμε με αυτά(τήξη-πήξη)
30εργαστήριο
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Μικροί μετεωρολόγοι” από τον κύριο Γιάννη Βρεττό με πολλά πειράματα για να μάθουμε τα μυστικά του καιρού.
Γίναμε μικροί μετεωρολόγοι και το αποτυπώσαμε.
40εργαστήριο
Δραστηριότητα 1η : Ανάγνωση του μύθου «Ο Ηρακλής και οι στάβλοι του βασιλιά Αυγεία».
Συζητάμε με τα παιδιά για τη δύναμη του νερού και ζητάμε να μας πουν με τι υλικά θα μπορούσαν να κατασκευάσουν ένα φράγμα;
Βγήκαμε έξω να πειραματιστούμε σχετικά με το πως θα φτιάξουμε ένα φράγμα. Είδαμε ότι δεν μπορούμε ούτε με τις πέτρες γιατί το νεράκι φεύγει από τις τρυπούλες όπως είπαν τα παιδιά αλλά ούτε με τα τουβλάκια. Με την πλαστελίνη είχαμε καλύτερα αποτελέσματα.
50 εργαστήριο
Με αφορμή βιβλία και παραμύθια σχετικά με το νερό
δημιουργήσαμε το αλφαβητάρι του νερού,
κατασκευές
και σχετικά φύλλα εργασίας
6ο εργαστήριο
Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το ρομπότ mouse-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Το ρομποτάκι εφαρμόζει τις εντολές των παιδιών και ακολουθεί το κύκλο του νερού.