ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και καινοτομώ.
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ :Ρομποτική, STEM/STEAM, Nέες Τεχνολογίες
ΤΙΤΛΟΣ : ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ
“Τι καιρό έχουμε, σήμερα”
Τα παιδιά αναφέρουν όσα καιρικά φαινόμενα γνωρίζουν και στην συνέχεια βλέπουν το παρακάτω βίντεο:
Διαλέγουν τον καιρό που προτιμούν, χωρίζονται σε ομάδες και δραματοποιούν , τι κάνουμε σε κάθε καιρικό φαινόμενο!
στη συνέχεια κάνουν σχετικό φύλλο εργασίας
ΗΛΙΟΣ
Μαθαίνουν τι είναι ο ήλιος και παρακολουθούν βίντεο και φτιάχνουν το δικό τους ήλιο.
Διαβάσαμε το ποίημα του Γ.Δροσίνη “Ο Ήλιος και ο Βοριάς”, είδαμε σχετικό βίντεο και το δραματοποιήσαμε:
ΒΡΟΧΗ
Μαθαίνουμε τον κύκλο του νερού, κάνουμε σχετικά πειράματα:
Νερό, αφρός ξυρίσματος και μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής και έτοιμη η χρωματιστή βροχή:
Διαβάσαμε το παραμύθι ¨Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”, συζητήσαμε αν είμασταν σταγόνες που θα θέλαμε να πέσουμε και γιατί:
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ
Γνωρίσαμε το ουράνιο τόξο που πάντα μας εντυπωσιάζει και παίξαμε με αυτό:
Πήραμε νερό και τέμπερα στα χρώματα του ουράνιου τόξου, τα ανακατέψαμε και τα βάλαμε στην κατάψυξη
την επόμενη μέρα τα βγάλαμε από το ψυγείο και ζωγραφίσαμε το δικό μας ουράνιο τόξο με τα χρωματιστά παγάκια!!
ΑΕΡΑΣ
Συζητήσαμε για τον αέρα και μάθαμε τον ρόλο του στη ζωή των ανθρώπων. Προβλέψαμε ποια αντικείμενα μετακινούνται στον αέρα, το καταγράψαμε, το είδαμε έξω στην αυλή μια μέρα που φυσούσε δυνατά και βγάλαμε τα συμπεράσματα γιατί κάποια μετακινούνται ενώ άλλα όχι.
Μάθαμε για την κλίμακα μποφόρ και είδαμε σχετικά βίντεο:
Διαβάσαμε το μύθο του Αιόλου, τον είδαμε σε βίντεο και τον ζωγραφίσαμε
Κάναμε πειράματα για τον αέρα.
Σε ένα μπουκάλι με λίγο νερό ρίξαμε ξύδι. Πήραμε ένα άδειο μπαλόνι και βάλαμε μέσα μαγειρική σόδα. Τοποθετήσαμε το μπαλόνι στο στόμιο του μπουκαλιού και το κουνήσαμε. Το μπαλόνι άρχισε να φουσκώνει:
Δημιουργήσαμε ένα υδροστρόβιλο στη τάξη, κλεισμένο σ΄ένα βάζο! Βάλαμε νερό μια σταγόνα υγρό πιάτων και λίγη χρυσόσκονη, περιστρέψαμε με φόρα κι έτοιμος!!
ΧΙΟΝΙ
Είδαμε το βίντεο: Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει
Παρακολουθήσαμε δελτίο καιρού και γίναμε μετεωρολόγοι
Συνδυάσαμε μουσικά όργανα με καιρικά φαινόμενα, κάναμε εναλλαγές και φτιάξαμε παρτιτούρες.
Τις Απόκριες ντυθήκαμε ουράνιο τόξο ή ήλιος ανάλογα τις προτιμήσεις μας:
Παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα “Τα παιδία βρέχει” από τον κ. Γ.Βρεττό συνεργάτη του Αστεροσκοπείου ,που προσέγγισε τα καιρικά φαινόμενα με απλό και κατανοητό τρόπο και έκανε παρέα με τα παιδιά πολλά πειράματα!! Στο τέλος αφήσαμε ένα μετεωρολογικό μπαλόνι!!