Α’ θεματικός κύκλος – “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
Υποθεματική – ” Υγεία , Ασφάλεια στο δρόμο”
Γενικός στόχος: Να γνωρίσουν τα παιδιά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.
Τίτλος: ” Μαθαίνω για τον Κ.Ο.Κ., κυκλοφορώ με ασφάλεια ! “
1ο Εργαστήριο / Ανίχνευση πρότερων γνώσεων των παιδιών
Στόχος: Να μάθουν τί είναι ο Κ.Ο.Κ. και ποια είναι η χρησιμότητά του.
Θεματική ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Αρχικά θελήσαμε να ανιχνεύσουμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το θέμα. Διαβάσαμε το βιβλίο ” Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ.” και μετά κάναμε ερωτήσεις του τύπου π.χ. ” εσείς πώς έρχεστε καθημερινά στο σχολείο ; ” ” έρχεστε με τα πόδια ; ” στο αυτοκίνητο πού καθόσαστε συνήθως ; ” φοράτε ζώνη ασφαλείας ; “, αλλά και ερωτήσεις κατανόησης όσων πριν είχαμε διαβάσει και ακολούθησε μία συζήτηση. Τα παιδιά ανέφεραν και δικές τους προσωπικές εμπειρίες, κάνοντας τη συζήτηση ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ! Στη συνέχεια τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις τους !
2ο Εργαστήριο / Διαχωρισμός των φωτεινών σηματοδοτών, γνωριμία με βασικά σήματα του Κ.Ο.Κ.
Στόχος: Να είναι ικανά να διαχωρίζουν τους φωτεινούς σηματοδότες ( πεζών και οχημάτων )και να αναγνωρίζουν κάποια βασικά σήματα.
Θεματική ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Αρχικά δείξαμε στους μαθητές μας σχετικά βίντεο για τους φωτεινούς σηματοδότες, διαβάσαμε ένα πολύ όμορφο ποίημα για τον ” Σταμάτη ” και το ” Γρηγόρη ” και στη συνέχεια τα παιδιά το απέδωσαν το καθένα ξεχωριστά με τις ζωγραφιές τους, συζητήσαμε τί πρέπει να προσέχει ένας οδηγός στο δρόμο και τί πρέπει να προσπαθεί να αποφεύγει, παίξαμε στην αυλή του σχολείου μας βιωματικό παιχνίδι Κυκλοφοριακής Αγωγής, δώσαμε στα παιδιά φύλλο εργασίας σχετικά με τα φανάρια για τους πεζούς και στο τέλος κάναμε μία πολύ όμορφη κατασκευή, για τα φανάρια των οχημάτων. Επίσης δείξαμε κάποια σήματα του Κ.Ο.Κ. και είπαμε για την σημασία του καθενός από αυτά. Παίξαμε παιχνίδι για τις κατηγορίες των σημάτων ( υποχρεωτικά – απαγορευτικά – κινδύνου – πληροφοριακά ) στην ολομέλεια, κάναμε αντιστοιχήσεις σήματος/κατηγορίας.
Βίντεο που είδαμε: https://www.youtube.com/watch?v=dmajT8drv98 ( βίντεο για τους φωτεινούς σηματοδότες )
https://www.youtube.com/watch?v=6iMQRppCUfQ&t=106s ( τραγούδι )
3ο Εργαστήριο / Μαθαίνω πώς να διασχίσω έναν δρόμο απέναντι, με την ύπαρξη ή όχι του φωτεινού σηματοδότη.
Στόχος: Να μάθουν πώς να διασχίζουν έναν δρόμο απέναντι, σε διαφορετικές περιπτώσεις π.χ. όταν υπάρχει φανάρι ή όχι.
Θεματική ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Αρχικά δείχνουμε στα παιδιά δύο βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=uPahaW6VDek
https://www.youtube.com/watch?v=zi3gjm5JnyU&list=PL1567F57BED738AB8&index=4
… και μόλις ολοκληρωθεί η προβολή τους, ακολουθεί με ερωτοαπαντήσεις μία συζήτηση, όπου οι μαθητές εκφράζουν τις απόψεις τους, τους προβληματισμούς τους, μεταφέρουν δικές τους προσωπικές εμπειρίες και προτείνουν λύσεις σε προβλήματα που προκύπτουν από την συζήτηση. Τονίζουμε το σημείο εκείνο, όπου εάν δεν υπάρχει το φανάρι των πεζών, ώστε να περάσει κάποιος με ασφάλεια το δρόμο απέναντι, τότε πρέπει να εφαρμόζουμε τους 4 χρυσούς κανόνες 1. Σταματώ επάνω στο πεζοδρόμιο, 2. κοιτάζω αριστερά, 3. κοιτάζω δεξιά, 4. κοιτάζω ξανά αριστερά και μόνο εάν βεβαιωθώ ότι δεν έρχεται κάποιο όχημα, τότε και μόνο περνώ γρήγορα απέναντι το δρόμο. Παίξαμε με καρτέλες …
Μαζί με τα παιδιά, φτιάξαμε μία πολύ όμορφη Μακέτα Κυκλοφοριακής Αγωγής.
4ο Εργαστήριο /Ανάπτυξη χωρικού προσανατολισμού.
Στόχος: Να κατανοήσουν τις σχέσεις στο χώρο, ώστε να αναγνωρίζουν και να νοηματοδοτούν το οικείο περιβάλλον.
Θεματική ενότητα: Μαθηματικά
Θεματική υποενότητα: Σχέσεις στο χώρο
Πάνω σε ένα χαρτόνι κάνσον, στο οποίο έχουμε σχεδιάσει τετράγωνα, τα παιδιά χρησιμοποιώντας ένα βελάκι κάθε φορά, το τοποθετούν σε κάθε τετράγωνο, ανάλογα με την εντολή που θα δώσει η Νηπιαγωγός, διανύοντας με αυτόν τον τρόπο μία συγκεκριμένη διαδρομή.
Σε δεύτερη φάση τοποθετούμε στο ίδιο χαρτόνι κάποια σήματα του Κ.Ο.Κ. και τα παιδιά δίνουν εντολές στο ρομποτάκι Beebot, να ακολουθήσει την ανάλογη πορεία ( π.χ. υποχρεωτική πορεία εμπρός ή στρίψτε αριστερά ή στρίψτε δεξιά κ.τ.λ.)
Στο τέλος κατασκευάσαμε με τα παιδιά, μία πίστα Κυκλοφοριακής Αγωγής, όπου βρήκε εφαρμογή το ρομποτάκι Beebot, δίνοντάς του εντολές για συγκεκριμένες διαδρομές.
5ο Εργαστήριο / Σήματα του Κ.Ο.Κ. και Τ.Π.Ε.
Στόχος: Να έρθουν σε επαφή με τις Τ.Π.Ε. και να γνωρίσουν τον τρόπο και τη λειτουργία λογισμικών ανοιχτού τύπου ( jigsaw planet )
Θεματική ενότητα: Παιδί και Επικοινωνία – Τ.Π.Ε.
Θεματική υποενότητα: Ανακάλυψη, προγραμματισμός και ψηφιακό παιχνίδι
Χρησιμοποιήσαμε το jigsaw planet και τα παιδιά προσπάθησαν να ενώσουν σωστά όλα τα κομμάτια στο παζλ και να φτιάξουν κάθε φορά κι από ένα διαφορετικό σήμα του Κ.Ο.Κ.
6ο Εργαστήριο / Βασικοί κανόνες του Κ.Ο.Κ.
Στόχος: Να κατανοήσουν ότι είναι πολύ σημαντικό να εφαρμόζουμε στην καθημερινή μας ζωή του κανόνες του Κ.Ο.Κ., προκειμένου να μην προκαλούμε ατυχήματα στον εαυτό μας αλλά και στους γύρω μας.
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Ένα χαρακτηριστικό βίντεο για τους βασικούς κανόνες του Κ.Ο.Κ. τους οποίους πρέπει να ακολουθούμε στην καθημερινή μας ζωή, προβάλλαμε στους μαθητές μας . Πηγή του βίντεο αυτού, είναι οι μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων που το δημιούργησαν. Μερικοί χαρακτηριστικοί κανόνες είναι π.χ. ” Οι οδηγοί δεν πρέπει να παρκάρουν στις θέσεις πάρκινγκ για τους ανθρώπους με αναπηρία “, ή ” Στο αυτοκίνητο πρέπει πάντα τα παιδιά να κάθονται στο πίσω μέρος και σε ειδικό κάθισμα ” ή ” Φοράμε πάντα τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο ” κ.τ.λ. Μπορείτε να το παρακολουθήσετε εδώ https://www.youtube.com/watch?v=O0-Sjkcii8s
Έπειτα το σχολιάζουμε και ακολουθεί μεταξύ μας μία συζήτηση. Κατόπιν ζητάμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν έναν κανόνα του Κ.Ο.Κ. που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.
7ο Εργαστήριο / Χρησιμοποιώ το ποδήλατο με ασφάλεια !
Στόχος: Να μάθουν να κινούνται με το ποδήλατο εφαρμόζοντας τους κανόνες του Κ.Ο.Κ. ώστε να είναι ασφαλείς. Να γνωρίσουν τον απαραίτητο εξοπλισμό του ποδηλάτη.
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Διαβάσαμε στα παιδιά το βιβλίο ” Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας ” και αρχικά κατονομάσαμε τα βασικά μέρη του ποδηλάτου ( τιμόνι, πετάλια, τροχοί , σέλα κ.τ.λ. ) Αναφερθήκαμε ιδιαίτερα στον εξοπλισμό του ποδηλάτη ( κράνος, επιγονατίδες, επιαγκωνίδες, φωσφοριζέ γιλέκο για το βράδυ κ.α. ) Επίσης μιλήσαμε για το σε ποια μεριά του δρόμου πρέπει να κινούνται τα ποδήλατα ( π.χ. εάν υπάρχει ποδηλατόδρομος ) Μετά από την κουβεντούλα μας, τα παιδιά αποτύπωσαν στο χαρτί τις γνώσεις που αποκόμισαν πάνω σε αυτό το θέμα.
Επισκεφτήκαμε το πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στο Καμπάνι Ακρωτηρίου στα Χανιά !
Μάθαμε λεξούλες σύνθετες π.χ. πεζό-δρομος ή ποδηλατό-δρομος και τις αντιγράψαμε
Τέλος κάναμε μία κατασκευή ποδηλάτου από καλαμάκια όπου τα παιδιά το απόλαυσαν πολύ
8ο Εργαστήριο / Καλλιέργεια της ικανότητας αντίληψης των κινδύνων ( στο δρόμο )
Στόχος: Να γίνουν στο μέλλον ικανά, να αντιλαμβάνονται τους κινδύνους που υπάρχουν, είτε είναι ως πεζοί στο δρόμο είτε ως οδηγοί σε αυτοκίνητο, μηχανάκι ή ποδήλατο.
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Σχέση του παιδιού με το δομημένο περιβάλλον
Παρακολουθήσαμε στο youtube το εξής βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=_NeEF1fwT4k&t=170s
Σταθήκαμε σε όλα εκείνα τα σημεία, που θεωρήσαμε ότι προβάλλουν τους διαφορετικούς κινδύνους που συναντάμε μικροί και μεγάλοι καθημερινά στο δρόμο. Τα σχολιάσαμε, τα παρατηρήσαμε, κάποια παιδιά έδωσαν τις δικές τους ερμηνείες και εξέφρασαν τις ιδέες και τις απόψεις τους. Τονίσαμε πόσο σημαντικό είναι να ακολουθούμε πιστά τους φωτεινούς σηματοδότες, καθώς και τί αποτελέσματα μπορεί να φέρει μία παραβατική οδική συμπεριφορά ( ατυχήματα ) Ακόμη το ότι πρέπει να περνάμε πάντα από τις διαβάσεις έναν δρόμο απέναντι, οι οδηγοί να μην υπερβαίνουν το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας που δείχνει η σήμανση, να μην μιλούν στο τηλέφωνο όταν οδηγούν και τα παιδάκια να μην βγάζουν χέρια ή κεφάλι έξω από τα παράθυρα του αυτοκινήτου, την ώρα που κινείται στο δρόμο κι ένα σωρό άλλα πράγματα.
Επίσης είχαμε την χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε για μία ημέρα στο νηπιαγωγείο μας, την κ. Μάρθα Κίτσιου από το Τμήμα της Τροχαίας Χανίων, η οποία μίλησε στα παιδιά για όλα εκείνα που πρέπει να προσέχουμε μικροί και μεγάλοι, όταν κυκλοφορούμε στο δρόμο. Τα παιδιά εξέφρασαν τις απορίες και τους προβληματισμούς τους για ανάλογα περιστατικά που έχει τύχει να βιώσουν τα ίδια, βλέποντας τα ίσως με μία περισσότερο κριτική ματιά, καταλήγοντας σε ιδιαίτερα σημαντικά συμπεράσματα ως προς την ικανότητα, που καλό είναι να διαθέτουμε στο να αντιλαμβανόμαστε τους κινδύνους που υπάρχουν στο δρόμο.
Διπλώματα ασφαλούς οδήγησης μοίρασε στα παιδιά η κ. Μάρθα Κίτσιου από την Τροχαία Χανίων.
Β’ Θεματικός κύκλος – ” Φροντίζω το Περιβάλλον “
Υποθεματική – ” Παγκόσμια και Τοπική Πολιτισμική κληρονομιά “
Γενικός στόχος: Οι μαθητές να γνωρίσουν Μνημεία τοπικά και παγκόσμια και να έρθουν σε επαφή με την ιστορία του καθενός ξεχωριστά. Να διαμορφώσουν προσωπικές αξίες, να αξιοποιήσουν τις κοινωνικές αξίες και να διαμορφώσουν στάσεις – συμπεριφορές και προσωπικό ήθος απέναντι στο περιβάλλον, μέσα στο οποίο όλα αυτά συγκαταλέγονται.
Τίτλος: ” Μικροί εξερευνητές σε δράση ! Κάθε ένα Μνημείο και μία ιστορία ! “
1ο Εργαστήριο / Πρώτη επαφή με μνημεία τοπικά και παγκόσμια !
Στόχος: Να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν κάποια σημαντικά μνημεία παγκόσμια και τοπικά και να έχουν μία πρώτη εξοικείωση με το να τα τοποθετούν στο χρόνο.
Θεματική ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματική υποενότητα: Ιστορία και Πολιτισμός
Τοποθετήσαμε στη γωνιά των Μνημείων φωτογραφίες από διαφορετικά Μνημεία παγκόσμια αλλά και της χώρας μας και πιο συγκεκριμένα του τόπου μας στα Χανιά. Μνημεία όπως ο Παρθενώνας, οι Πυραμίδες της Αιγύπτου, η Αγιά Σοφιά, η οικία γέννησης του Ελευθέριου Βενιζέλου καθώς και η οικία όπου έζησε αργότερα με την οικογένειά του, το Κολοσσαίο, το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη, το άγαλμα του Ελευθέριου Βενιζέλου στη Νομαρχία Χανίων, το παλάτι της Κνωσσού, το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, το θέατρο της αρχαίας Απτέρας στα Χανιά, τους δύο πίνακες του ζωγράφου Θεόφιλου ( Ερωτόκριτος/Αρετούσα και Φρίξος/ Έλλη ). Ρωτήσαμε τα παιδιά τί βλέπουν ; Τί νομίζουν ότι είναι όλα αυτά ; Ανήκουν στο σήμερα ; Πού τα τοποθετούν στο χρόνο ως προς την δημιουργία τους ( παρόν – παρελθόν ). Μπορούμε εμείς να μάθουμε κάποια πράγματα για αυτά και εάν ναι είναι σημαντικές πληροφορίες και γιατί ; Με όλα αυτά τα ερωτήματα ξεκινήσαμε με τους μαθητές μας μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση γύρω από όλα αυτά τα Μνημεία. Κάποια παιδιά είχαν γνώσεις για ορισμένα από αυτά.
Θέατρο Επιδαύρου
Απαντήσεις που τα παιδιά μας έδωσαν: ” Είναι κτίρια “, ” Είναι εκκλησίες “, ” Είναι παλιά “
Κολοσσαίο
Θέατρο Αρχαίας Απτέρας Έπειτα χωρίζουμε τα παιδιά σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και η κάθε ομάδα επιλέγει ένα μνημείο που θα ήθελε να ζωγραφίσουν.
2ο Εργαστήριο / Ερευνώντας την ιστορία των Μνημείων !
Στόχος: Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τα μνημεία του τόπου τους και του κόσμου γενικότερα, να είναι ικανά να συνδέουν κάθε μνημείο με τη χώρα από την οποία προέρχεται, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την κριτική τους σκέψη.
Θεματική ενότητα: Κοινωνικές Επιστήμες
Θεματική υποενότητα: Ιστορία και Πολιτισμός
Δείξαμε στα παιδιά κάποια βίντεο για τα μνημεία του Παρθενώνα, της Αγιά – Σοφιάς, της οικίας του Βενιζέλου στη Χαλέπα Χανίων, τις Πυραμίδες της Αιγύπτου.
https://www.youtube.com/watch?v=IifSNSpswW8
https://www.youtube.com/watch?v=9GSzvk2z9NA
https://www.youtube.com/watch?v=MWHIIaeDIJM
https://www.youtube.com/watch?v=CTjdK3erL90
https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3072
Αντιστοιχίσαμε το κάθε μνημείο με τη σημαία της αντίστοιχης χώρας προέλευσής του. Αναφερθήκαμε στην ιστορία που το καθένα αντιπροσωπεύει. Έτσι ξεκινώντας από τον Παρθενώνα, είπαμε ότι βρίσκεται ακόμη και σήμερα στην Αθήνα, είναι ναός χτισμένος πάνω στον ιερό βράχο της Ακρόπολης, προς τιμήν της θεάς Αθηνάς. Για την Αγιά-Σοφιά δείξαμε στο χάρτη ότι βρίσκεται στην Τουρκία, πρόκειται επίσης για ναό και το χαρακτηριστικό της είναι η ” βασιλική με τρούλο “. Για την οικία του Ελευθέριου Βενιζέλου στη Χαλέπα, ότι ήταν το σπίτι όπου έζησε μετά που παντρεύτηκε ο σπουδαίος πολιτικός με την οικογένειά του. Για τις πυραμίδες ότι βρίσκονται στην Αίγυπτο, το σχήμα τους είναι τριγωνικό και πρόκειται για τάφους, όπου εκεί έθαβαν τους Φαραώ Βασιλιάδες όταν πέθαιναν, τοποθετώντας μαζί τους και αγαπημένα τους αντικείμενα ή και ζωάκια ακόμη. Μιλήσαμε ακόμη για το Κολοσσαίο που βρίσκεται στην Ιταλία και επρόκειτο για Αμφιθέατρο της Αρχαίας Ρώμης, που φτιάχτηκε από χιλιάδες αιχμάλωτους σκλάβους που τους είχε συλλάβει ο Ρωμαίος τότε Αυτοκράτορας Τίτο. Εκεί γινόντουσαν μάχες μεταξύ ανθρώπων , αλλά και μεταξύ ανθρώπων και άγριων ζώων, που κρατούσαν μέσα στα υπόγεια.
3ο Εργαστήριο / Η σχέση των Μνημείων με τον Πολιτισμό !
Στόχος: Να κατανοήσουν στο βαθμό που μπορούν, τί είναι ο Πολιτισμός και ποια η σχέση των μνημείων με αυτόν. Να σέβονται την ιστορική, θρησκευτική και πολιτισμική κληρονομιά του τόπου τους και των άλλων λαών.
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Γνωριμία με τις συνήθειες, ήθη, έθιμα και παραδόσεις
Αναφερθήκαμε εκτενέστερα στο Παλάτι της Κνωσσού, καθώς αποτελεί ένα πολύ σπουδαίο μνημείο της Κρήτης.
Πού βρίσκεται ακόμη και σήμερα ; Στην Κνωσσό
Ποιός το έφτιαξε ; Ο Αρχιτέκτονας Δαίδαλος
Ήταν μικρό ή μεγάλο ; Μεγάλο. Είχε 1500 δωμάτια και αποθήκες όπου φύλαγαν τα τρόφιμα, το κρασί και το λάδι.
Ποιοι ζούσαν εκεί ; Ο Βασιλιάς Μίνωας με την οικογένειά του και ιερείς, υπηρέτες, αποθηκάριοι, καλλιτέχνες και τεχνίτες.
Πού φύλαγαν το κρασί, το λάδι και διάφορους σπόρους ; Σε πήλινα δοχεία που τα ονόμαζαν Αγγεία.
Πώς ονομάζονταν όσοι ζούσαν στο παλάτι του Μίνωα ; ” Μινωίτες “
Τί δουλειές έκαναν οι Μινωίτες ; Έφτιαχναν διάφορα κοσμήματα, σφραγίδες, Αγγεία, Αγάλματα, μουσικά όργανα ( σείστρο, το οποίο χρησιμοποιούσαν και σαν κουδουνίστρα )
Τελικά τί είναι ο Πολιτισμός ; Επειδή είναι μία δυσνόητη έννοια για τα νήπια, με πολύ απλά λόγια εξηγήσαμε στα παιδιά ότι είναι: όλα εκείνα τα πράγματα μαζί, από τα οποία μαθαίνουμε για τη ζωή, τις συνήθειες, τα ήθη/έθιμα και τις παραδόσεις ενός τόπου, την ιστορία του και τα πρόσωπα που με την δράση και την προσωπικότητά τους έπαιξαν σε αυτή σημαντικό ρόλο.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το Ανάκτορο της Κνωσού:
https://youtu.be/ugD-UGFtsNE?si=oKBgq4XPQbwj2Tay
Τα παιδιά διακόσμησαν τα δικά τους Αγγεία
4ο Εργαστήριο / Ποιοι άνθρωποι δημιούργησαν τα Μνημεία και με ποιο τρόπο ;
Στόχος: Να μάθουν ποιοι δημιούργησαν τα Μνημεία και με ποιες μεθόδους, κατανοώντας ταυτόχρονα τα περιορισμένα εργαλεία που διέθεταν για την εποχή.
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Ανάπτυξη ιστορικής Αντίληψης
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικό με την κατασκευή του Παρθενώνα
https://www.facebook.com/100008236170131/posts/pfbid0QNUvhJgnLG58krAXYrvixaMGKDKUT6PPajHZqucJN85NMZdWeZcfoDqXyDFnbq4tl/
Έπειτα συζητήσαμε με τα παιδιά για το πώς οι άνθρωποι της εποχής εκείνης δημιούργησαν μνημεία, δηλαδή με ποιες μεθόδους, μέσα και εργαλεία τα οποία διέθεταν, έφτιαξαν αυτά τα σπουδαία δημιουργήματα που σήμερα αποτελούν αντικείμενα θαυμασμού για τον άνθρωπο, αλλά επίσης και για το τί παίρνουμε εμείς από αυτά. Ακριβώς απέναντι από το νηπιαγωγείο μας βρίσκεται το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Ελευθέριος Βενιζέλος. Οργανώσαμε έτσι μία επίσκεψη, ώστε να το δούμε από κοντά.
Επισκεφτήκαμε ακόμη το Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων, όπου οι μαθητές μας εμπλούτισαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, μέσα από τα ιδιαίτερα πλούσια εκθέματά του.
5ο Εργαστήριο / Ποιος είναι ο ” Αρχαιολόγος ” ?
Στόχος: Να γνωρίσουν το σπουδαίο επάγγελμα του Αρχαιολόγου
Θεματική ενότητα: Παιδί, Εαυτός και Κοινωνία
Θεματική υποενότητα: Αναγνώριση και κάλυψη αναγκών
Τοποθετούμε στον πίνακα τις δύο εικόνες και ζητάμε από τα παιδιά αφού τις παρατηρήσουν να μας πουν τί βλέπουν. Οι απαντήσεις που παίρνουμε είναι :
_ Αυτός ο άνθρωπος σκάβει στο χώμα
_ Βρήκε κόκαλα από ζώα
_ Φοράει στο κεφάλι του καπέλο
_ Έχει εργαλεία πολλά
Νηπ. ” Μήπως γνωρίζετε πώς τον λένε αυτόν, που σκάβει και βρίσκει διάφορα πράγματα μέσα στη γη ;”
_ Αρχαιολόγος
Νηπ. ” Πολύ σωστά. Βρίσκει όχι μόνο κόκαλα ζώων, αλλά και διάφορα αντικείμενα ( π.χ. αγγεία ) αλλά και ολόκληρα ή κομμάτια από ναούς, κτίσματα από τα αρχαία χρόνια.” Και χρησιμοποιεί διάφορα εργαλεία όπως ” μεγεθυντικό φακό, φτυάρι, σφυρί, μέτρο, πυξίδα κ.α.”