ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024 – 2025

5 1

                                  Α’ Θεματικός κύκλος – Ζω καλύτερα  Ευ ζην ( Οκτώβριος – Νοέμβριος )

Υποενότητα: ” Υγεία – Διατροφή

Τίτλος: ” Τα δοντάκια μου φροντίζω … και χαμόγελα σκορπίζω ! “

1ο    Εργαστήριο

Αφόρμηση, ανάδειξη ιδεών, η αξία των δοντιών !

1η  Δραστηριότητα – Ας ξανασυστηθούμε !

 

B

Τοποθετήσαμε στον πίνακα αναφοράς διάφορες εικόνες από τροφές και ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τις εμπειρίες τους. Μας ονόμαζαν τις τροφές, μας διαχώρισαν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές, μας είπαν το είδος της γεύσης της κάθε μιας. Καταλήξαμε και τονίσαμε την ζημιά που κάνει΄στα δόντια μας, η ζάχαρη που περιέχεται σε όλων των ειδών τα γλυκά, π.χ.  καραμέλες, σοκολάτες, γλειφιτζούρια, παγωτά, πάστες κ.α. Τί παθαίνουν τα δόντια μας και τί πρέπει να κάνουμε έπειτα. Έτσι είπαμε στα παιδιά ότι το επόμενο διάστημα, θα μιλήσουμε περισσότερο για το συγκεκριμένο θέμα σαν μία ομάδα. Και θα μάθουμε να συνεργαζόμαστε μεταξύ μας, να ακούμε την άποψη των συμμαθητών μας και να μιλάμε σηκώνοντας το χέρι μας κι όχι όλοι μαζί. Αφού λοιπόν συμφωνήσαμε όλοι σε αυτούς τους όρους, αποφασίσαμε να συστηθούμε ξανά, γράφοντας το όνομά μας στο καβαλέτο και στη συνέχεια υπογράψαμε το συμβόλαιο της τάξης μας. Υποσχεθήκαμε με αυτόν τον τρόπο, ότι θα τηρήσουμε σε όλη τη διάρκεια των Εργαστηρίων, τους όρους του Συμβολαίου που από την αρχή βάλαμε.

14

3 45 6 7 816

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 

 

 

Το Συμβόλαιο της τάξης μας !

10 11 1213   15

 

 

 

20                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

2η  Δραστηριότητα – Ανάγνωση παραμυθιού

Διαβάσαμε την ιστορία του Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας Τρυποδοντη και συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δύο αυτά μικρόβια, με τί τρέφονται, που κάνουν ζημιά και πώς μπορούμε να τα απομακρύνουμε από τα δόντια μας. 

xlarge 20200219113015 sokolakis kai zacharoula trypodonti

Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από την ιστορία.

IMG 20241016 181020 IMG 20241016 180919 IMG 20241016 1809502 IMG 20241016 181011 IMG 20241016 181000 IMG 20241016 180939 IMG 20241016 181110 IMG 20241016 181124 IMG 20241016 181135 IMG 20241016 181047 IMG 20241016 181034 IMG 20241016 181059IMG 20241016 181211 IMG 20241016 181202 IMG 20241016 181149

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             3η ΔραστηριότηταΣε τί μας χρησιμεύουν τα δόντια ;

B

Ζητάμε από τα παιδιά να παρατηρήσουν την εικόνα και να μας πουν τί βλέπουν. Μας δίνουν διάφορες απαντήσεις: ” ένα αγόρι πλένει τα δόντια του “, ” βάζει στην οδοντόβουρτσα οδοντόπαστα “, ” χαμογελάει “, ” είναι χαρούμενο ” κ.α. Η Νηπιαγωγός ρωτάει: ” Τί είναι αυτό που ομορφαίνει το χαμόγελο του αγοριού ; ” Απαντούν ” τα δόντια του “, ” είναι καθαρά, άσπρα “. Έπειτα η Νηπιαγωγός βάζει στον πίνακα γραμμένη με κεφαλαία γράμματα τη λέξη ” ΔΟΝΤΙΑ ” και ζητά από τα παιδιά να βρούνε λέξεις που να προσδίδουν ένα χαρακτηριστικό στη λέξη ΔΟΝΤΙΑ ( άσκηση Γλώσσας )

3 1Μετά βάζουμε τα παιδιά να προβληματιστούν και να σκεφτούν σε τί μας χρησιμεύουν τα δόντια, εκτός από το να ομορφαίνουν το χαμόγελό μας.

2

Η Νηπιαγωγός καταγράφει τις απαντήσεις των μαθητών.

1

Τέλος φτιάχνουμε μία Αφίσα με όμορφα χαμόγελα, μικρών και μεγάλων !

4 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   2ο  Εργαστήριο

Είδη, Μέρη και Λειτουργικότητα των δοντιών !

1η Δραστηριότητα Γιατί πέφτουν τα δόντια ;

Θα δείξουμε στα παιδιά ένα βίντεο στο οποίο θα μάθουμε για τα πρώτα, τα παιδικά ( νεογιλά ) δόντια που εμφανίζονται και τα μόνιμα που εμφανίζονται μετά που θα πέσουν ένα ένα τα νεογιλά. Θα αναφερθούμε στον αριθμό των δοντιών που έχουν τα μικρά παιδάκια ( 20 ) κι επίσης ότι τα μόνιμα δόντια είναι περισσότερα ( 32 ).

Ακόμη θα δούμε την στοματική κοιλότητα και θα ονομάσουμε τί υπάρχει μέσα σε αυτήν. Γλώσσα, δόντια, σταφυλή και χείλια εξωτερικά.

13 1

Έπειτα κάναμε μία κατασκευή για τα νεογιλά δοντάκια, με φασόλια. Τα παιδιά προσπάθησαν να μετρήσουν και να κολλήσουν 10 δόντια από πάνω και 10 δόντια από κάτω, όσα είναι δηλαδή τα νεογιλά δόντια που έχει ένα παιδί μέχρι τα έξι του χρόνια ( γιατί έπειτα αρχίζουν σιγά σιγά να πέφτουν για να βγουν στη θέση τους τα μόνιμα ).

1 1 2 1 6 17 18 1910 14 2

5 1

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Τέλος αναφερθήκαμε στα μόνιμα δόντια, τα οποία τα έχουμε για την υπόλοιπη ζωή μας. Μιλήσαμε ακόμη για τα ονόματά τους και τη λειτουργικότητα του κάθε είδους από αυτά.  Συγκεκριμένα για τους κοπτήρες, τους κυνόδοντες, τους προγόμφιους και τους γομφίους.

1920 114 1                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Και μία κατασκευή με πλαστελίνη της οδοντοστοιχίας μας !!!

3 2

                                                                                                                                     

 

 

 

 

 

 

                                                          2η Δραστηριότητα – Βασικά μέρη του δοντιού

  Δείξαμε στα παιδιά ένα βίντεο σχετικά με το πώς είναι τα δόντια μας από μέσα. Μάθαμε τί είναι η Αδαμαντίνη, η οδοντίνη, ο πολφός και η οστεϊνη. Ακόμη μάθαμε πώς ονομάζεται το τμήμα του δοντιού που βρίσκεται πάνω και μέσα στα ούλα ( Μύλη, Ρίζα )

https://youtu.be/Yd8GdTlazEk?si=gcs0PGuKXHVDnIJV

1 2 2 23 3 4 3                                                                                      5 2                                                                                                                                                                                                                                                               Επίσης τα παιδιά με πλαστελίνη έφτιαξαν τη Μύλη και τη Ρίζα του δοντιού !

    1 3 2 33 4 4 4 5 3 6 2 7 2 8 2 9 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 6

 

 

 

 

Ομαδική κατασκευή για τα μέρη του δοντιού

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Το Δ, δ όπως Δόντι ( Γλώσσα )

Είδαμε σε βίντεο την ιστορία της φωνούλας Δ, δ, από τη γνωστή εκπαιδευτική σειρά ” Ένα γράμμα μια ιστορία “

https://www.dailymotion.com/video/x16n8vi

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν λεξούλες, που να ξεκινά το πρώτο γράμμα τους από Δ, δ και η νηπιαγωγός τις έγραψε στον πίνακα.

10 2

Δώσαμε σχετικό φύλλο εργασίας στα νήπια και διαφορετικό ( μικρότερης δυσκολίας ) στα προνήπια.

1 4 2 4 3 5 4 5 5 4 6 3 7 3

 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              3ο Εργαστήριο 
Γιατί τα δόντια μας αρρωσταίνουν, μαυρίζουν και πονάνε ;
1η ΔραστηριότηταΗ ιστορία του δοντιού Πίκι – Πίκι ”
Δείξαμε στους μαθητές μας την ιστορία του δοντιού Πίκι – Πίκυ, ενώ ταυτόχρονα κάναμε ερωτήσεις στα παιδιά κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Μάθαμε για τον βασικό εχθρό των δοντιών που δεν είναι άλλος από τη ζάχαρη και ξεχωρίσαμε τις υγιεινές τροφές που μας βοηθούν να έχουμε γερά δοντάκια, όπως τα φρούτα ( μήλο, μπανάνα, φράουλα, καρπούζι κ.α. ), αλλά και για τον πολύ καλό φίλο των δοντιών,  την οδοντόβουρτσα.
https://blogs.sch.gr/5nipmourchan/files/2024/10/η-ιστορία-του-δοντιού-πικι-πικι_δημοτικό-αφάντου.pdf
Έπειτα τα παιδιά ζωγράφισαν ό, τι τους έκανε περισσότερο εντύπωση από την ιστορία.
1 5 2 54 6 5 56 47 48 39 210 3 11 1
13 2
16 114 2 15 1
2η Δραστηριότητα Δραματοποίηση της ιστορίας

1 7
2 65 6
                                                                               6 8
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
3η ΔραστηριότηταΤερηδόνα … ωχ ! τί είναι πάλι αυτή ;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            Ακούσαμε το τραγουδάκι ” Ο μπαμπάς μου με ρωτάει “. Έπειτα δείξαμε στα παιδιά ένα βίντεο στο youtube με τίτλο Τί κάνουν οι σοκολάτες στα δοντάκια μας “. Ακολούθησαν πολλές ερωτήσεις των παιδιών και ξεκίνησε μία συζήτηση γύρω από τα γλυκά και πώς αυτά βλάπτουν τα δόντια μας. Μάθαμε επιτέλους τί είναι αυτή η ” κυρία Τερηδόνα ” !                                               https://youtu.be/N61BVW9mi-E?si=Vxg9IiPkNGb9UHY12 7 1 8                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              https://youtu.be/BjcnJPYYax                                                                                                                                         Διαβάσαμε τέλος ένα ποίημα για την Τερηδόνα, συζητήσαμε μέσα από ερωταπαντήσεις το περιεχόμενό του και
τα παιδιά έπειτα ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από αυτό .

8 5  3 7  4 7  1 9
10 4
7 64 82 83 85 7
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
 
     4ο Εργαστήριο 
” Ταξινόμηση υγιεινών – ανθυγιεινών τροφών μέσα από το παιχνίδι “
1η ΔραστηριότηταΠαιχνίδι με στεφάνια στο πάτωμα
1 11 2 10
5 9 6 7
7 7 8 6
Βάλαμε κάτω στη μοκέτα δύο στεφάνια, όπου πάνω από το κάθε ένα υπήρχε ένα υγιές κι ένα χαλασμένο δοντάκι. Τα παιδιά καλούνται να διαλέξουν μία τροφή της αρεσκείας τους και να την τοποθετήσουν μέσα στο μπλε ή στο κόκκινο στεφάνι του γερού ή του χαλασμένου δοντιού αντίστοιχα.
2 111 12
2η ΔραστηριότηταΠαρακολούθηση βίντεο
9 5
10 5
Μετά από την παρακολούθηση των βίντεο, δίνουμε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να ζωγραφίσουν γύρω από το γερό ή το χαλασμένο δόντι, τις αντίστοιχες τροφές .
10 6 11 2 12 2 13 3
14 315 216 217                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              18 19 1 20 2 21
22 23
3η Δραστηριότητα Κουκλοθέατρο
Συγκεντρωθήκαμε όλοι μαζί στο χώρο της αίθουσας μας, για να δούμε και να παίξουμε κουκλοθέατρο, κάτι που αρέσει ιδιαίτερα στα νήπια. Αρχικά η Νηπιαγωγός παρουσίασε μια δική της ιστορία, με πρωταγωνιστές κούκλες όπως, διάφορες υγιεινές και βλαβερές για τα δόντια μας τροφές. Στη συνέχεια δύο – δύο παιδιά, παρουσίαζαν μια ιστορία διαφορετική,. προβάλλοντας την αξία των υγιεινών τροφών για τα δόντια μας 
IMG 20241118 101905 IMG 20241118 102005 IMG 20241118 101859 IMG 20241118 102041                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  5ο Εργαστήριο
1η  ΔραστηριότηταΔημιουργία Αφίσας με κολάζ !
Αποφασίσαμε με τα παιδιά να φτιάξουμε δύο Αφίσες. Η πρώτη θα παρουσιάζει τροφές που μας κάνουν γερά δόντια ( χαρούμενα ) και η δεύτερη τροφές οι οποίες βλάπτουν τα δόντια μας ( λυπημένα ). Αρχικά δίνουμε στα νήπια να ζωγραφίσουν τις τροφές. Έπειτα τις βάζουμε όλες κάτω στη μοκέτα και τα παιδιά με τη σειρά επιλέγουν τροφές της αρεσκείας τους και τις κολλάνε αντίστοιχα στη σωστή Αφίσα. Η πράσινη αφορά τις υγιεινές για τα δόντια μας τροφές, ενώ η κόκκινη τις βλαβερές.
14 41 13 2 123 11 4 105 10 6 97 8 8 79 6 10 711 3 12 313 4
 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
2η  Δραστηριότητα” Γιατί πλένουμε τα δόντια μας ? “
1 14
Άσκηση στη Γλώσσα ( προγραφή – αντιγραφή της λέξης ” ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ “
1 152 13 3 12 4 11 5 11 6 10 7 9 8 8 9 7 10 8 11 4 12 4 13 5 14 5 15 3
 
                             16 317 1
 3η  Δραστηριότητα – Οι φίλοι των Δοντιών !
18 1
19 220 321 11. Οδοντόβουρτσα                                                                              2. Οδοντόκρεμα                                                                                      3. Στοματικό διάλυμα                                                                            4. Οδοντικό νήμα                                                                                    5. Επίσκεψη στον Οδοντίατρο                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     
Η κατασκευούλα μας !!!                                                                                                                                                                                                         1 162 143 134 12                                                                                                                                                                                                                                                   
5 126 117 10                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
8 910 911 5
12 5                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            13 6                                                                             14 6                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      16 417 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
                                                                                        6ο  Εργαστήριο                                                                                                                                                                                                                                                                                      1η Δραστηριότητα – ”  crack the code ” ( σπάσε τον κώδικα )                                                                                                                                                                                      Την ιδέα την πήραμε από το  https://e-children.blogspot.com/. Με τη βοήθεια του παρακάτω πίνακα, μπορούν οι μαθητές να αποκωδικοποιήσουν τον κρυμμένο  κώδικα.                                        1 17
Σε πρώτη φάση δείξαμε στα παιδιά κάθε μία εικόνα ξεχωριστά, την ονόμασαν και όσα ήξεραν, έλεγαν και ποια φωνούλα υπήρχε από κάτω από αυτήν. Τυπώσαμε τα δοντάκια ένα ένα χωριστά και από πίσω γράψαμε τη φωνούλα που του αντιστοιχεί στον πίνακα. Έπειτα τα βάλαμε κάτω στη μοκέτα και ζητούσαμε από ένα ένα παιδί να επιλέγει ένα δοντάκι και να πηγαίνει στον πίνακα, κάνοντας ταυτοποίηση της εικόνας και της φωνούλας.  22 1
12 6
 
2η ΔραστηριότηταΣπάσε τον κώδικα με τη βοήθεια των ” Μαθηματικών “
Η Νηπιαγωγός από πριν, έχει υπολογίσει σε ποιες φωνούλες αντιστοιχεί το κωδικοποιημένο μήνυμα και έχει γράψει σε χαρτί ( αφού μετρήσει τα κουτάκια ) τους συγκεκριμένους αριθμούς. Έπειτα με τη σειρά, καλεί το πρώτο παιδί να δείξει στην ολομέλεια τον πρώτο αριθμό και να μετρήσει τόσα κουτάκια στον πίνακα με τις εικόνες. Στον αριθμό που πρέπει να σταματήσει, στο κουτάκι με την εικόνα από κάτω, υπάρχει και η αντίστοιχη φωνούλα. Την αναζητά στα δοντάκια που έχουμε τοποθετήσει στη μοκέτα, βρίσκει τη φωνούλα και την τοποθετεί στο πρώτο άδειο κουτάκι του πίνακα. Με την ίδια λογική και καλώντας κάθε φορά διαφορετικό παιδί, αποκωδικοποιούν λέξη λέξη το μήνυμα που λέει: ” Δόντια γερά με βούρτσισμα “.
1 18 2 163 15 4 14 5 14 6 13 7 12 8 11 9 9 10 11
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      
                                                                                                                     
                                       3η Δραστηριότητα  Ψυχοκινητικό τραγούδι για τα δόντια !                                                                                                                                                                                                                                                                                  https://www.youtube.com/watch?v=rPuvvaVl5A8                                                                                                                                                                                                        
5 15
          
Animated παιδικό τραγούδι – https://www.youtube.com/watch?v=oivtbAh2zVE6 14

Δώσαμε στους μαθητές μας ένα εβδομαδιαίο ημερολόγιο βουρτσίσματος των δοντιών ( πρωί και βράδυ ). Κάθε φορά που έπρεπε να πλένουν τα δόντια τους, έσβηναν κι από μία ημέρα. Όσα παιδάκια κατάφεραν να τηρήσουν καθημερινά το βούρτσισμα των δοντιών τους, στο τέλος της εβδομάδας πήραν και το Βραβείο τους !!!8 12 9 1010 12                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Τα Portfolia των μαθητών μας !    

Τα Portfolia των μαθητών μας !

                                                                                                                                                                                            1 19                                                                                 2 173 16 4 15


5 16
6 157 138 13
9 1112 7

                      13 710 1311 7

14 715 416 517 3                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 19 3                                        22 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                             18 2                                                                                                                                                                              21 2                                20 4                                                          

Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η Οδοντίατρος κ. Κουφιδάκη Μαρία, η οποία μετά από δική μας πρόσκληση ήρθε και μας μίλησε για τα δοντάκια, τη σωστή διατροφή  και τον τρόπο που πρέπει να τα βουρτσίζουμε. Τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα χαρούμενα κι ενθουσιασμένα !!!

5 236 221 272 25                                                3 244 22

 

 

 

                                                          

 

 

Δ’ Θεματικός κύκλος Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία ( Δεκέμβριος – Ιανουάριος )

Υποενότητα: ” STEAM – Ρομποτική “

Τίτλος: ” Και κοιτώ τον ουρανό … τους πλανήτες για να βρω ! “

1 20

1ο    Εργαστήριο

” Τί γνωρίζουν τα παιδιά και τί θέλουν να μάθουν “

1η Δραστηριότητα – Ανίχνευση γνώσεων

Όπως κάνουμε κάθε φορά στην αρχή, θελήσαμε να ανιχνεύσουμε τί γνωρίζουν ήδη για τους πλανήτες τα ίδια τα παιδιά. Και να … τί μας απάντησαν.

2 18

Και στη συνέχεια τί θα ήθελαν να μάθουν  !

3 17

Είδαμε βίντεο στο You tube σχετικά με το πώς δημιουργήθηκε το Σύμπαν και την αναλυτική παρουσίαση όλων των πλανητών του Ηλιακού μας συστήματος.

https://www.youtube.com/watch?v=40z0eeM4Vas

ηλιακο συστημα

Μιλήσαμε για τον κάθε έναν πλανήτη ξεχωριστά. Για το όνομά του, το σχήμα του, το μέγεθός του, τη θέση του σε σχέση με τον ήλιο, τα χαρακτηριστικά του. Επισημάναμε ότι η ήλιος είναι αστέρι κι όχι πλανήτης και εξηγήσαμε από πού πήρε το όνομά του το Ηλιακό μας σύστημα ( ήλιος ).

ermhsafroditigharisdiaskronosΠλούτωναςoyranos poseidonas

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           16 6      oloi planites

Διαβάσαμε …

 

paidiapaidia1paidia2paidia5

 

Ζωγραφίσαμε τους πλανήτες … 
 
 
 
1 212 193 184 167 145 178 149 1211 812 8
14 815 5 13 8                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   
                                 2η Δραστηριότητα   –  ” Ας γνωρίσουμε τον Ήλιο ! “                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Δείχνουμε ένα βίντεο για τον Ήλιο. Τονίζουμε ότι ο ήλιος δεν είναι πλανήτης, αλλά αστέρι. Εξηγούμε στα παιδιά τί συμβαίνει στην Ανατολή και στη Δύση του ηλίου. Ακόμη αναφερόμαστε και στις εκρήξεις που γίνονται στον ήλιο και απελευθερώνεται η θερμότητα, στέλνοντας τις φωτεινές του ακτίνες όπου ζεσταίνει όλη τη Γη.                                                            https://www.youtube.com/watch?v=UOc5lh-d3Rc     17 4                                                                                                                                               Πώς θα ήταν η Γη χωρίς τον Ήλιο ;                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Θα υπήρχε ζωή πάνω στη Γη ; Τα φυτά θα μεγάλωναν ; Θα μπορούσαμε να ζήσουμε στο σκοτάδι ;                                                                                                                                                                                                                                
Ζωγραφίσαμε με τέμπερες τον Ήλιο !!!                          
1 223 192 20                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            
                                                                                                                                                    6 177 158 15
7 158 159 13 
10 1511 912 10                                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            13 914 915 6                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
                                                     3η Δραστηριότητα ” Ο Μύθος του Φαέθωντα ”                                                                                                                                                                                                          Για να δείτε το μύθο πατήστε εδώ Συζητήσαμε με τα παιδιά για την ιστορία κι έπειτα την ζωγράφισαν.                                                                                                          
1 232 21
3 20 6 18                               
8 164 18                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
                                                                                                                                                                                                                                                  7 16                                                                                                                                                                9 145 19
10 16

11 1012 11                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

                                                                                           

13 1014 1015 7

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       2ο Εργαστήριο    

                                                                                 ”  Ξημερώνει και Βραδιάζει … “

                                                                             1η Δραστηριότητα – Ημέρα/Νύχτα

                                                                    https://www.youtube.com/watch?v=vh5_F136oX4

                                                                 Πατήστε πάνω στο σύνδεσμο για να δείτε το βίντεο

0

Εξηγήσαμε στα παιδιά την εναλλαγή ημέρας και νύχτας. Τί συμβαίνει όταν π.χ. ενώ εμείς στην Ελλάδα έχουμε μέρα, σε άλλες χώρες της Γης έχουν νύχτα ; Χρησιμοποιήσαμε την Υδρόγειο σφαίρα και το φακό του κινητού για να καταλάβουν ότι, όταν η Γη γυρίζει γύρω από τον ήλιο, το μέρος εκείνο που φωτίζεται θα έχει μέρα. Αντίθετα εκείνο που δεν φωτίζεται θα έχει νύχτα.

 

4 19 5 20

6 19                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Αναπαραστήσαμε την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο … και επίσης μιλήσαμε για την περιστροφή που κάνει η Γη γύρω από τον άξονά της ταυτόχρονα.

2 22

3 21                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Παίξαμε με καρτέλες στη μοκέτα … Μιλήσαμε για την Ανατολή και τη Δύση του Ηλίου.

1 257 179 1510 17

 

8 17 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά καλούνται να τοποθετήσουν τις κάρτες, ξεκινώντας από όταν ο ήλιος ανατέλλει, έως ότου δύει και πέφτει η νύχτα.                                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Έπειτα τους δίνουμε ένα φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να βάλουν τις εικόνες με τέτοια σειρά που να δείχνει το ξημέρωμα ( χρονικές ακολουθίες ) …

 

11 12

 

2 233 224 205 21

 

 

 

 

6 207 188 189 1610 1811 11

 

 

 

12 1213 11 14 11 15 8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2η Δραστηριότητα – ” Πλανήτη, πλανήτη είσαι εδώ ; πού είσαι ; … θα σε βρω ! ”

 

23 1

Συζητάμε στην ολομέλεια για την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο. Βλέπουμε σχετικό βίντεο. Απαριθμούμε τους πλανήτες, ξεκινώντας από εκείνον που βρίσκεται πιο κοντά στον ήλιο. Ερμής, Αφροδίτη, Γη, Άρης, Δίας, Κρόνος, Ουρανός, Ποσειδώνας, Πλούτωνας. Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο. Παίζουμε παιχνίδι στη μοκέτα με κάρτες. Τα παιδιά πρέπει να βρούνε ποιος αριθμός αντιστοιχεί σε κάθε πλανήτη, σύμφωνα με τη σειρά που βρίσκονται στο ηλιακό σύστημα.

1 262 243 23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 215 226 217 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια δίνουμε στα παιδιά σχετικό φύλλο εργασίας, όπου πρέπει να γράψουν μέσα στο κουτάκι που βρίσκεται κάτω από κάθε πλανήτη, τον αριθμό που αντιστοιχεί σε κάθε έναν από αυτούς, σύμφωνα με τη θέση που έχουν στο ηλιακό σύστημα.

8 199 1710 1911 13

 


12 13
13 1214 1215 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19 4     16 7

 

 

 

 

20 521 322 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3η Δραστηριότητα – Σύνθεση και Αντιστοίχηση ονομάτων των πλανητών ! ( Γλώσσα )

α) Δίνουμε σε κάθε ένα παιδί ξεχωριστά, μία καρτέλα με έναν πλανήτη ( διαφορετικό ). Τα παιδιά καλούνται να συνθέσουν γραμματάκι – γραμματάκι. το όνομα του πλανήτη. β) Απλώνουμε στη μοκέτα τα ονόματα όλων των πλανητών και τα παιδιά, αφού πριν τους υποδείξουμε από μία καρτέλα  ποιό όνομα θέλουμε να βρούνε, το τοποθετούν δίπλα ακριβώς σε αυτό που ψάχνουν ( στο καβαλέτο .)

5 246 237 204 23                                                                     3 259 181 28   8 20

 

 

 

 

 

 

2 26

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   3 26                                                                2 271 29                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            5 256 257 22                                                                              8 214 249 19                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             10 2011 1412 1413 13                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         3ο Εργαστήριο

1η ΔραστηριότηταΚατασκευούλες !!!

” Το Ηλιακό μας σύστημα ”  και οι Αστροναύτες ήταν δύο από τις κατασκευές που φτιάξαμε.

1 302 283 274 255 266 267 238 22

 

 

13 1414 1315 10

 

9 2010 21

12 1611 15

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    2η Δραστηριότητα