Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)



Λήψη αρχείου

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – STEM Εκπαιδευτική Ρομποτική – » Το ταξίδι της σταγόνας «

 

.jpgΣτον Δ’ Θεματικό κύκλο και στην ενότητα: » Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία «, ασχοληθήκαμε με το STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική και συγκεκριμένα το » Ταξίδι της σταγόνας «. Διαβάσαμε τα βιβλία  όπως … » Πέφτει, πέφτει η σταγόνα » του Σαμ Γκόντουιν, » Το μπλε σύννεφο » του Τόμι Ούνγκερερ, παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο, αναζητήσαμε τί γνωρίζουν τα παιδιά για το θέμα αυτό, κάναμε πειράματα με το νερό, παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια, επεξεργαστήκαμε το ρομποτάκι Beebot και προσπαθήσαμε να μάθουμε την λειτουργία του, παίζοντας παιχνίδια στη μοκέτα.

Τα παιδιά ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους από το βιβλίο » Πέφτει, πέφτει η σταγόνα «

.jpg.1. 2. 3. 4

 

 

 

 

 

 

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τον κύκλο του νερού !

1.jpgVIDEOhttps://www.youtube.com/watch?v=0F5ZQglK8OU

https://www.youtube.com/watch?v=HSGebGtBLAM

 Ο Πίνακας Αναφοράς στην τάξη μας

.jpg

Παίξαμε παιχνίδια με τις καρτέλες του κύκλου του νερού. Μάθαμε καινούργιες λέξεις όπως: Εξάτμιση – Συμπύκνωση – Βροχόπτωση – Συγκέντρωση.

 

 

.jpg.jpg.jpg.jpg

 

 

 

 

 

 

 

.jpg.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Κάναμε πειράματα με το νερό σχετικά με το φαινόμενο της Εξάτμισης , της μετατροπής του νερού σε παγάκι, αλλά και το λιώσιμο του πάγου σε νερό και τα παιδιά ζωγράφισαν με τα χρωματιστά παγάκια αφήνοντας την φαντασία τους ελεύθερη να δημιουργήσει.

ΕΞΑΤΜΙΣΗΣΚΛΑΙΡΗΡΑΦΑΗΛΟΡΕΛΉ

 

 

 

 

 

 

παγου ζωγραφΠΑΓΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗλιωνει παγος.jpgλιωνει παγος

 

Διαβάσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου » Από πού είσαι ποταμάκι ;» και το ζωγραφίσαμε !

ΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΖ. ΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙΠΟΤΑΜΑΚΙ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        Παίξαμε στη μοκέτα παιχνίδι για τον κύκλο του νερού,  με κάρτες και βελάκια.

ΚΑΙ ΒΕΛΑΚΙΑ ΣΤΗ ΜΟΚΕΤΑ. ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΒΕΛΗΜΕ ΚΑΡΤΕΣ Κ. ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΒΕΛΑΚΙΑΜΕ ΚΑΡΤΕΣ Κ. Ν. ΚΑΙ ΒΕΛΗ. ΚΑΡΤΕΣ ΒΕΛΑΚΙΑ

ΚΑΡΤ. ΚΑΙ ΒΕΛΗΚΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΒΕΛΑΚΙΑΜΕ ΚΑΡΤΕΣ Κ. ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΒΕΛΑΚΙΑ

 

 

 

 

 

 

Κι άλλο παιχνίδι …

.png.png.png.png.png.png.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά από τα παιχνίδια σχετικά με τον κύκλο του νερού στο δάπεδο, όπου τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά τα ίδια και με σημείο αναφοράς το σώμα τους, έπειτα προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουν οι μαθητές μας την Υπολογιστική τους σκέψη, μεταφέροντας τις προηγούμενες βιωματικές δραστηριότητες στο χαρτί.

DSC01635DSC01638DSC01640DSC01641

 

 

 

 

 

 

 

1.png1

 

 

 

 

 

Γνωρίσαμε στα παιδιά το φίλο μας το ρομποτάκι, το Beebot, τους εξηγήσαμε τί κάνουν τα κουμπιά που έχει πάνω και πώς λειτουργούν και τα αφήσαμε να το περιεργαστούν … Κάποια παιδιά έπαιξαν με τις καρτέλες λειτουργίας του ( εμπρός – πίσω – στροφή δεξιά – στροφή αριστερά κ.τ.λ.)

.png11.pngΜΕ ΚΑΡΤΕΛΕΣ Beebot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οργανώσαμε δραστηριότητες χρησιμοποιώντας το ρομπότ Beebot, προσπαθώντας οι μαθητές να του δώσουν τις σωστές εντολές, ώστε να το κατευθύνουν στην διαδρομή του κύκλου του νερού !

.png12.Ζ12.png1121

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                               Δραματοποιήσαμε τον Κύκλο του νερού !

.jpg.jpg.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Τέλος δώσαμε στους μαθητές μας και κάποια φύλλα εργασίας τα οποία μπήκαν μέσα στα Portfolia που δημιουργήσαμε  !

12132.png21.png2232

 

Μεγαλώνει, μεγαλώνει … το φυτό !!!

.jpg5171016713915.jpg.jpg.jpg.jpgΤην περίοδο που μιλήσαμε για τα λουλούδια και γενικότερα για τα φυτά και τη φροντίδα που χρειάζονται για να μεγαλώσουν και να αναπτυχθούν, μία μητέρα Ανθοπώλης, επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας και μαζί με τους μικρούς μας μαθητές, φύτεψαν διάφορους σπόρους λουλουδιών. Αφού πρώτα βάλανε το χώμα στα γλαστράκια, έπειτα ρίξανε τους σπόρους και τους ποτίσανε με ιδιαίτερη χαρά κι ενθουσιασμό !

Και φυσικά η καλή μανούλα, υποδέχτηκε τους μαθητές μας στον δικό της χώρο εργασίας, στο Ανθοπωλείο, όπου εξήγησε στα παιδιά αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα γύρω από τον κόσμο των φυτών – λουλουδιών !!!1234

ΟΡΕΣΤΗΣΝΙΚΟΛΑΝΝΑΕΛΕΝΗΖΩΗ

8 Φλεβάρη – Παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς Διαδικύου

Στα πλαίσια της » Παγκόσμιας ημέρας του Ασφαλούς Διαδικτύου «, μιλήσαμε στους μαθητές μας σχετικά με το Διαδίκτυο, τη χρήση του ( τόσο από τους μεγάλους όσο και από τους μικρότερους ), τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει, αλλά και τους τρόπους και τα μέτρα προστασίας που μπορούμε να πάρουμε, προκειμένου να μπορούμε με ασφάλεια να περιηγηθούμε σε αυτό και ότι μας ενδιαφέρει. Τα παιδιά μας απάντησαν στο ερώτημα που τους θέσαμε σχετικά με το » τί είναι το Διαδίκτυο» και » σε τί μας χρησιμεύει». Οι απαντήσεις που πήραμε είναι: » μιλάμε με τους φίλους μας», «κάνουμε μάθημα», «παραγγέλνουμε ρούχα», «παίζουμε παιχνίδια», «διαβάζουμε και ακούμε παραμύθια», ¨ακούμε τραγούδια», «βλέπουμε ταινίες» κ.α. Έπειτα παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε με τα παιδιά.

 

 

Παρακολουθήσαμε το σεμινάριο σχετικά με την » Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου «, το οποίο διοργάνωσε το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

45

6

Παρακάτω τα παιδιά μας ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους !!!

ΠΕ.jpgΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.jpg.ΟΡ.jpg1.jpg.jpg.jpgΟΡΕΛΗ.jpg.jpg.jpg.jpg.jpgΟΡΕΣ

ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΙΣ 10/01/2022 – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ

Αγαπητοί Γονείς, Καλή χρονιά σε όλους και στις οικογένειές σας !

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τις τροποποιήσεις στο Υγειονομικό πρωτόκολλο, για την επαναλειτουργία του Νηπιαγωγείου στις 10/01/2022.

Την εβδομάδα 10 έως 15 Ιανουαρίου, θα διενεργηθούν 3 δωρεάν self test αντί για 2 (την επόμενη εβδομάδα θα διενεργηθούν 2 self test όπως πάντα)

Το self test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1) (παρακαλούμε η δήλωση στην πλατφόρμα edupass.gov.gr να έχει ολοκληρωθεί πριν τις 8.00  το πρωί, ώστε να διευκολύνεται ο έγκαιρος έλεγχος από το Νηπιαγωγείο.

Ο προσυμπτωματικός διαγνωστικός έλεγχος για το νέο κορωνοϊό μέσω αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας (self test) είναι υποχρεωτικός για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, εμβολιασμένους και μη, γι αυτό παρακαλούμε πολύ να πραγματοποιούνται τα τεστ … καλύτερα να προλάβουμε κάτι, παρά να υπάρξει διασπορά.

Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, όλοι οι ανεμβολίαστοι συμμαθητές, θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα θα κάνουν 2 rapid και 1 self test σε διάστημα 5 ημερών, επιπλέον των 2 σταθερών self test την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες.

Οι εμβολιασμένοι συμμαθητές θα κάνουν σύνολο 3 self test δωρεάν εκείνες τις ημέρες.

 

ΦΕΚ 7_22_ΤΡΟΠ ΚΥΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ευχαριστούμε !

 

 

Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας – eTwinning

Η πρώτη μας Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας !!!!!!!!! Τα συναισθήματα πολλά … χαρά, ικανοποίηση, περηφάνια και περισσότερη όρεξη και ενέργεια να κάνουμε κι άλλα διαφορετικά πράγματα στο μέλλον. Συνεχίζουμε λοιπόν δυναμικά !!!!!!!! Ευχαριστούμε … eTwinning Team !!!!!!!!!!!!

«Crack the code » – Codeweek – Δραστηριότητες χωρίς σύνδεση στο Διαδίκτυο !

Μετά από την δημόσια πρόσκληση της Συναδέλφισσας κ. Μαρίνας Ζαχαριά, σχετικά με την δράση » Crack the code» ( Σπάσε τον κώδικα ), που λαμβάνει χώρα από αρχές  έως και τις 24 του Οκτώβρη, αποφασίσαμε να συμμετέχουμε κι εμείς με μεγάλη μας χαρά ! Πρόκειται για  δραστηριότητα, που εντάσσεται στο πλαίσιο του προγραμματισμού, χωρίς όμως ηλεκτρονικό υπολογιστή. Έτσι σύμφωνα με την υποενότητα » Διατροφή » του πρώτου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, που δουλεύουμε στο νηπιαγωγείο μας, ζητήσαμε από τα παιδιά να σχεδιάσουν στο πλέγμα με τα τετράγωνα, ένα φρούτο του Φθινοπώρου και κατόπιν να γράψουν δίπλα στη γραμμή, τον κώδικα. Όπου άσπρο τετράγωνο, γράφουν τον αριθμό 0 και όπου μαύρο τον αριθμό 1. Όπως φαίνεται πιο κάτω δύο νήπια σχεδίασαν φθινοπωρινά μηλαράκια !

Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Webex)

Από την Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2020 και για όλο το διάστημα που θα διαρκέσει η αναστολή λειτουργίας των Νηπιαγωγείων, προς το παρόν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, τα παιδιά θα συμμετέχουν σε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας Webex. Η συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική.

Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης

Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Σύγχρονης εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις ως εξής:

1η Οργανωμένη Δραστηριότητα:  14:10 έως 14:40

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: 14:40 έως 15:00

2η Οργανωμένη Δραστηριότητα: 15:00 έως 15:30

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ:  15:30  έως 15:50

3η Οργανωμένη Δραστηριότητα: 15:50 έως 16:20

Οδηγίες για τη συμμετοχή στην Τηλεδιάσκεψη

➤ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΟ LINK ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΗΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ:

1.ΟΔΗΓΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

2.ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Πρακτικές Συμβουλές για μια επιτυχημένη τηλεδιάσκεψη:

1.  Ο ρόλος των γονέων κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης είναι βοηθητικός και όχι καθοδηγητικός. Οι γονείς καλούνται να επιλύουν τεχνικά θέματα (είσοδος στην πλατφόρμα, χρήση μικροφώνου….) και είναι σημαντικό να μην παρεμβαίνουν, αφήνοντας τα παιδιά να εκφραστούν ελεύθερα.

2. Σε περίπτωση που θέλετε να θέσετε ένα ερώτημα, είναι προτιμότερο να το καταγράψετε στο chat

3. Καθ’ όλη τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, για αποφυγή φασαρίας κρίνεται σκόπιμο τα μικρόφωνα των μαθητών να παραμείνουν κλειστά και να ανοίγουν όταν τους δίνεται ο λόγος από την εκπαιδευτικό ή όταν θέλουν να ζητήσουν τον λόγο (να θέσουν ερώτημα, να δώσουν απάντηση…)

4. Σε περίπτωση που κάποιο παιδί δε θέλει να συμμετέχει και να εκτεθεί, μπορεί να έχει την κάμερα και το μικρόφωνο απενεργοποιημένα και απλά να παρακολουθεί τη συζήτηση.

5.  Στη διάρκεια του μαθήματος τα παιδιά καλό είναι να έχουν μαζί τους μαρκαδόρους και χαρτί σε περίπτωση που τους ζητηθεί κάποια εργασία από την εκπαιδευτικό.

6. Στην ηλεκτρονική τάξη μπαίνουμε πάντα 5-10 λεπτά νωρίτερα από την προβλεπόμενη ώρα για να εξοικειωθείτε με την πλατφόρμα και να επιλυθούν τυχόν τεχνικά προβλήματα.

➤Υπενθυμίζεται ότι η καταγραφή της εικόνας ή της ομιλίας άλλου προσώπου κατά τη διάρκεια των δικτυακών μαθημάτων είναι παράνομη και επισύρει αστικές, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

Θα είμαστε στη διάθεσή σας για οτιδήποτε χρειαστείτε και θα σας βοηθήσουμε  όσο μπορούμε. Θα προσπαθήσουμε από κοινού να κάνουμε ότι καλύτερο για τα παιδιά.

 

Ελπίζουμε στην συνεργασία σας!

ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ !

Μία από τις πρώτες θεματικές ενότητες, που επεξεργαζόμαστε συνήθως στην αρχή της σχολικής  χρονιάς είναι  «τα σχήματα». Μιλήσαμε για το τετράγωνο, τον κύκλο, το τρίγωνο και το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο. Ζητήσαμε από τα παιδιά να ψάξουν και να βρουν κάποιο από αυτά τα σχήματα, μέσα στην τάξη. Μας έδειξαν και μας έφεραν διάφορα. Τα παιδιά κάνανε σειροθέτηση βάζοντας τους διαφόρων μεγεθών κύκλους, από τον μεγαλύτερο προς τον μικρότερο, αλλά και το αντίστροφο. Κάνανε ομαδική εργασία με τίτλο » Η Σχηματούπολη «, καθώς επίσης   και άλλες χειροτεχνίες. 9/10/2020

                   Η ΣΧΗΜΑΤΟΥΠΟΛΗ

       ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού Covid 19 στο σύνολο της Επικράτειας για το διάστημα από το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2020 έως και τη Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020 – 2021 – ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Αγαπητά μας παιδάκια και Γονείς,

 

Για  το νέο σχολικό έτος 2020 – 2021 που ξεκινάει σε λίγες ημέρες, θέλουμε να σας ευχηθούμε καταρχήν να έχετε μία υγιή και ταυτόχρονα δημιουργική σχολική χρονιά. Ετούτη η χρονιά φέτος θα είναι δύσκολη τόσο για τους μικρούς  μαθητές, όσο και για τους Γονείς και τους Εκπαιδευτικούς. Βιώνουμε μία νέα πραγματικότητα, αυτή του νέου κορωνοϊού. Οφείλουμε έτσι, να προσαρμοστούμε σε αυτήν όλοι μας, για το γενικό καλό, την ασφάλεια και την δημόσια υγεία. Ας προσπαθήσουμε όλοι μαζί λοιπόν για το κοινό καλό !!! Καλή δύναμη !!!

Σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα 14/09/2020 και ώρα 10.50 π.μ., θα γίνει ο Αγιασμός στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Για λόγους μη συγχρωτισμού – συνωστισμού μέσα στην αυλή θα παρευρίσκονται μόνο τα παιδιά ( με μάσκα ), ενώ από τους Γονείς θα παρευρίσκεται μαζί τους ένας μόνο εκπρόσωπός τους, οι Νηπιαγωγοί και ο Ιερέας ( επίσης όλοι με χρήση μάσκας ). Οι υπόλοιποι Γονείς θα παρακολουθήσουν τον Αγιασμό έξω από την αυλή του σχολείου. Εάν κάποια από τα καινούργια παιδιά δυσκολεύονται να μπουν χωρίς τη συνοδεία του Γονέα μέσα στην αυλή, τότε μπορούν να παραμείνουν μαζί του έξω. Μετά το πέρας του Αγιασμού, οι Νηπιαγωγοί θα κάνουν μία σύντομη ενημέρωση, σε βασικά πράγματα σχετικά με το τι πρέπει να κρατά το παιδί μαζί του καθημερινά στο σχολείο.

 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ !!!

ΛΗΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2019 – 2020

Και … κάπως έτσι, με τα πολλά πολλά … που μας συνέβησαν φέτος, έφτασε στο τέλος της άλλη μία σχολική χρονιά. Μία χρονιά ιδιαίτερη, αλλόκοτη που θα μας μείνει χαραγμένη στο μυαλό μας για πάντα . Εμείς δεν έχουμε παρά να ευχηθούμε να βγούμε όσο το δυνατόν πιο γρήγορα από αυτή την περιπέτεια, που λέγεται κορωνοϊός και στους μικρούς μας μαθητές … να ξεκουραστούν, να κάνουν μπανάκια στη θάλασσα, να ευχαριστηθούν το παιχνίδι τους … όλα με προσοχή βέβαια ! Αγαπητοί Γονείς και αγαπημένα μας παιδάκια …

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ !!!

                       Σοφία

                    Γιώργος Β.

                    Φίλιππος

                       Παύλος

                   Χρήστος Χ.

                      Κριστίνα

                          Γιάννης

                 Παναγιώτης

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο φετινός μας φάκελος τον οποίο επιμελήθηκε η κ. Φωτεινή, το Αναμνηστικό μας, η φωτογραφία «κοχύλι» που φτιάξαμε για τους μικρούς μας μαθητές και … μία ανάμνηση που θα πάρουν μαζί τους … τους αγαπημένους φίλους που κάνανε στο νηπιαγωγείο !!!

        ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ – ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ !!!

πάτα πάνω στον τίτλο … για να ακούσεις το τραγούδι

Γλυκό Καλοκαιράκι

Η θαλάσσια χελώνα «Καρέτα – Καρέτα» – είδος υπό εξαφάνιση !

Η χελώνα Καρέτα-Καρέτα είναι ένα παλιό και μεγάλο ερπετό που κατάγεται από τους δεινόσαυρους. Ζει στη Μεσόγειο, τον Ατλαντικό, τον Ινδικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό. Ο κυριότερος τόπος αναπαραγωγής της στη Μεσόγειο είναι η Ζάκυνθος και ιδιαίτερα ο Κόλπος του Λαγανά. Έχει μήκος μεγαλύτερο από ένα μέτρο, το βάρος της μπορεί να ξεπεράσει τα 150 κιλά. Τρέφεται κυρίως με θαλάσσια φυτά  και έχει ιδιαίτερη προτίμηση στις τσούχτρες. Ζει περίπου 100 χρόνια.
Κάθε χελώνα γεννά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες 100-120 αυγά σε μια τρύπα, που σκάβει στην άμμο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Μετά από 46-70 ημέρες επώασης, τα αυγά εκκολάπτονται και τα μικρά χελωνάκια κάνουν την έξοδό τους συνήθως όλα μαζί κατά τη διάρκεια της νύχτας και με πυξίδα τους τον φωτεινότερο ορίζοντα, βρίσκουν τη θάλασσα. Αυτό το πρώτο ταξίδι είναι το σημαντικότερο της ζωής τους, γιατί τα βοηθά να προσανατολιστούν και να μπορέσουν να ξαναγυρίσουν στον ίδιο τόπο μερικές δεκαετίες αργότερα. Οι νεοσσοί έχουν να αντιμετωπίσουν πάμπολλους φυσικούς εχθρούς -καβούρια, γλάρους και ψάρια. Υπολογίζεται ότι από κάθε φωλιά επιζούν και ενηλικιώνονται μόνο δέκα!
Η χελώνα Καρέτα-Καρέτα θεωρείται είδος προς εξαφάνιση. Ο θόρυβος από τα ξενοδοχεία και τις ταβέρνες τρομάζει τις θηλυκές χελώνες,  τα φώτα αποπροσανατολίζουν τα μικρά χελωνάκια, ενώ τα οχήματα, οι ομπρέλες για τον ήλιο και οι ξαπλώστρες συμπιέζουν την άμμο προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στις φωλιές με τα αυγά. Αν μέσα σε μια φωλιά σπάσει ένα αυγό, τότε αχρηστεύονται και τα υπόλοιπα. Ιδιαίτερο πρόβλημα αποτελούν οι πλαστικές σακούλες, αφού οι χελώνες τις τρώνε, νομίζοντας ότι είναι τσούχτρες, με αποτέλεσμα να πεθαίνουν από ασφυξία. Κάποιες χελώνες τραυματίζονται, μερικές φορές θανάσιμα, από ταχύπλοα σκάφη που πλέουν κοντά στις παραλίες ωοτοκίας.
Πηγή: https://www.paidevo.gr/kids/?p=952

Παιδιά παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο πατώντας εδώ

Τι θα λέγατε να διαβάζαμε και ένα παραμύθι; Είστε έτοιμοι; Ωραία … πάρτε θέσεις και …

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή: http://tadefterakiablogaroun.blogspot.com/search/label/ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ ΚΑΡΕΤΑ

ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ !!!

                         Παναγιώτης

                                 Γιάννης

                               Κριστίνα

                        Φίλιππος

                                Παύλος

 

 

 

 

 

 

                                  Σοφία

                               Ναταλία

 

                            Χρήστος Χ.

 

 

 

 

 

                           Γιώργος Β.

 

 

 

 

 

 

 

 

Στις θάλασσες της Ελλάδας ζουν τρία είδη χελώνας

                       Δερματοχελώνα

 

                    Πράσινη χελώνα Μίδας

                 Χελώνα Καρέτα – Καρέτα                                                                                                               Παιδιά πατήστε εδώ για να δείτε ένα πολύ ωραίο βίντεο με τη χελωνίτσα                Καρέτα – Καρέτα.

Πηγή: You tube                                                                                                                     Οι  κατασκευές μας !

                              Παναγιώτης

Κριστίνα

                                 Ναταλία

                                Παύλος

                                 Φίλιππος

                                     Σοφία

                            Γιώργος Β.

 

Καλώς μας ήρθες Καλοκαιράκι !!!

Καλοκαίρι σ’ αγαπώ ! 

Με αφόρμηση αυτό το πολύ όμορφο και δροσερό τραγουδάκι για το Καλοκαίρι, κάναμε την είσοδο στο θέμα μας. Τραγουδήσαμε με τα παιδιά, χτυπήσαμε παλαμάκια και το χαρήκαμε. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τί τους έρχεται στο μυαλό, όταν ακούν τη λέξη Καλοκαίρι. Πήραμε διάφορες απαντήσεις όπως: παγωτά, μπάνιο στη θάλασσα και την πισίνα, καυτός ήλιος, κοντομάνικα, ζέστη, αντηλιακό, καπέλο, γυαλιά, κλείσιμο σχολείων, διακοπές.

Σταθήκαμε περισσότερο στον ήλιο και στην προστασία από αυτόν. Τονίσαμε ότι ο ήλιος μπορεί να μας προκαλέσει εγκαύματα εάν δεν βάζουμε αντηλιακό όταν κάνουμε ηλιοθεραπεία. Ακόμη είπαμε για το τι είναι η ηλίαση και πώς μπορούμε να την αποφύγουμε. Σύμμαχοί μας στην προστασία από τον καυτερό ήλιο του Καλοκαιριού, συμπεράναμε πως είναι: το αντηλιακό μας, το καπέλο και τα γυαλάκια μας. Ακόμη μιλήσαμε για τις  ώρες από τις 12.00 μ.μ. έως και τις 4.00 μ.μ., στις οποίες θα πρέπει να αποφεύγουμε να κάνουμε ηλιοθεραπεία, γιατί ο ήλιος καίει πάρα πολύ. Ειδικά οι άνθρωποι που έχουν άσπρο δέρμα, αλλά και τα μικρά παιδάκια που το δέρμα τους είναι ευαίσθητο, έχουν έναν λόγο παραπάνω να προσέχουν τις ώρες όπου θα καθίσουν να κάνουν την ηλιοθεραπεία τους. Ακόμη δεν παραλείψαμε  να αναφέρουμε ότι τα μικρά παιδιά πρέπει να φοράνε μπρατσάκια στη θάλασσα και να μην απομακρύνονται από τους Γονείς τους.

Έπειτα κάναμε μία σύντομη αναφορά σε κάποια πλάσματα της θάλασσας, όπως τα ψαράκια, τα καβουράκια, τους αχινούς, τον αστερία, το χταπόδι, τον καρχαρία, το δελφίνι, τη φάλαινα, την μέδουσα, τα φυτά της θάλασσας, τους δύτες και το βυθό. Αναφερθήκαμε στα εξωτερικά χαρακτηριστικά τους, στο τί τρώνε, πώς προστατεύονται από τους εχθρούς τους, εάν γεννούν και τί γεννούν ( αυγά ή π.χ. δελφινάκια), εάν κάποια από αυτά θεωρούνται επικίνδυνα για τον άνθρωπο.

 Τα παιδιά κάνανε από μία καλοκαιρινή ζωγραφιά !!!

                               Παύλος

                              Φίλιππος

                               Χρήστος Χ.

                                       Γιάννης

 

 

                           Σοφία                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Πάτησε πάνω σ Τα καβουράκια για να ακούσεις το τραγούδι                                         

                                  Ναταλία

                         Κριστίνα                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                         Γιώργος Β.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ΠΑΡΑΜΥΘΙ:  «Ένα ψάρι που δεν ήξερε να κολυμπάει»                                                                                                                                                  Πάτησε https://safeyoutube.net/w/tnNK για να δεις το παραμύθι      

 

 

 

 

 

 

Πηγή: Τάνια Μάνεση

Οι κατασκευές μας !!!

 

 

 

 

 

 

Φτιάξαμε  καρχαρίες και παίξαμε με τους αριθμούς !!! Δώσε στον καρχαρία να φάει τόσα ψαράκια … και τοποθέτησε τον αντίστοιχο αριθμό πάνω στο σώμα του. ( με σκριτς – σκρατς και καρτελάκια με αριθμούς )

 

Τα παιδιά σύνθεσαν λεξούλες του καλοκαιριού, τις αντέγραψαν και το καθένα έφτιαξε μία ανάλογη ζωγραφιά .

                              Κριστίνα

                       Σοφία

                             Παναγιώτης

                               Γιάννης

 

 

 

 

 

 

                             Ναταλία

                         Γιώργος Β.

                       Χρήστος Χ.

                                  Παύλος

 

 

 

 

 

 

 

                         Φίλιππος

 

 

 

 

 

 

 

 

Παραμύθι: «Σαπιοκαραβάτσηδες εναντίον …. Λαχανικαραβάτσηδων» !

Μίαν καλοκαιρινή ιστορία, που μας περνάει ένα σημαντικό μήνυμα. Εάν δεν προσπαθήσουμε να κατακτήσουμε εμείς οι ίδιοι τα όνειρά μας και τις επιθυμίες μας, δουλεύοντας και προσπαθώντας, τότε κανείς δεν μπορεί να το κάνει. Και γι’ αυτό δεν θα μας φταίνε οι άλλοι γύρω μας !!! Οι ζωγραφιές των μαθητών μας !!!

                                      Παύλος                                

                                    Κριστίνα

                                       Σοφία

                                   Ναταλία

                                  Χρήστος Χ.

                                        Φίλιππος

                                        Γιάννης

                                   Παναγιώτης

                                   Γιώργος Β.

Επιστρέφουμε στο σχολείο … μένουμε ασφαλείς !

Επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μας στη 01/06/2020, μετά από διάστημα δύο μηνών και δεκαπέντε ημερών. Υποδεχτήκαμε τα μικρά μας με μεγάλη χαρά. Τα υποδεχτήκαμε βέβαια, μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των μέτρων προφύλαξης από τον κορωνοϊό. Τραπέζια σε απόσταση το ένα από το άλλο που κοιτούν προς την ίδια κατεύθυνση, ένας μαθητής σε κάθε τραπέζι σε διαγώνια παράταξη, παγκάκια σε απόσταση επίσης, τα παιδιά χωρισμένα σε υποτμήματα, παιχνίδια στην τάξη μειωμένα κατά το ήμισυ, αντισηπτικά. Την πρώτη μέρα όπως ήταν φυσικό, τα παιδιά αντιμετωπίζοντας τη νέα αυτή πραγματικότητα ήταν κάπως » έξω από τα νερά τους «. Έτσι ξεκινήσαμε και κάναμε μία κουβέντα γύρω από το θέμα αυτό και γιατί το σχολείο μας, αλλά και όλα τα σχολεία τώρα που άνοιξαν, ήταν αρκετά διαφορετικά σε σχέση με πριν. Μιλήσαμε για τα μικρόβια, τί είναι, πού βρίσκονται, τί μας προκαλούν και πώς μπορούμε να προστατευτούμε από αυτά. Τα παιδιά ήταν αρκετά ενημερωμένα από το σπίτι τους, όπως φάνηκε από τις απαντήσεις που μας έδιναν. Στη συνέχεια τους ζητήσαμε να ζωγραφίσουν  ό,τι ήθελαν σε σχέση με όλα εκείνα που πριν λίγο είχαμε συζητήσει.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Παύλος                                

                                 Ναταλία

                                 Κριστίνα

                             Γιώργος Β.

                                 Σοφία    

ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ( ΔΗΜΟΤΙΚΑ – ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ )

Σχετικά με τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου. Τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου), ενώ συνολικά για τους εκπαιδευτικούς η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου.

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού.  Προβλέπεται φυσικός αερισμός των αιθουσών, η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές.  Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή που νοσεί. Υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.
Για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.

Για περισσότερες λεπτομέρειες θα σας κρατάμε ενήμερους. Να επισκέπτεσθε την ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας !

 

ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΗΧΩΝ

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11104

Διαδραστική ιστορία με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τους ήχους και τη μουσική που μπορούν να παρατηρήσουν / ακούσουν στο περιβάλλον τους. Η διαδραστική ιστορία ενσωματώνει δραστηριότητες ενεργητικής ακρόασης και εξάσκησης της παρατήρησης. Οι μαθητές καλούνται, μέσω ενός αφηγηματικού τρόπου, να παρατηρήσουν σε κάθε καρτέλα το διαφορετικό ηχοτοπίο και τους ήχους που το απαρτίζουν.

Παιδιά μπορείτε να σκεφτείτε και να συζητήσετε με τους γονείς σας σχετικά με το » τί είναι η ακοή;» και ποια είναι η αξία της στην ανθρώπινη ζωή; Δηλαδή το να ακούει ο άνθρωπος, τον βοηθά σε κάποια πράγματα; και αν ναι ποια είναι αυτά; Οι ήχοι που ακούμε είναι πάντα ευχάριστοι; Τί εννοούμε όταν λέμε ηχορύπανση; Είναι κάτι καλό ή όχι για τον άνθρωπο και την υγεία του; Περιμένουμε τις σκέψεις και τους προβληματισμούς σας.

                                                                                                                                      … συνεχίζεται.

ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Σύμφωνα με την χθεσινή ειδησεογραφία, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Στέλιος Πέτσας ανακοίνωσε , πως έπειτα από κοινή ομόφωνη θετική εισήγηση της Επιτροπής Ανιμετώπισης Έκτακτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες , ανακοινώνεται πως θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020 οι σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης ( Δημοτικά – Νηπιαγωγεία ). Μέσα σε αυτή την εβδομάδα περιμένουμε οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολείων. Μπαίνετε στο ιστολόγιο για να ενημερώνεστε για οτιδήποτε νεότερο.

Το Ζ,ζ και το Τ,τ … στο νηπιαγωγείο !

Καλημέρα σας αγαπημένα μας παιδάκια ! Πώς είστε ; Φανταζόμαστε τώρα που μπορείτε να βγαίνετε και καμιά βολτίτσα έξω από το σπίτι, να νιώθετε πολύ πιο όμορφα από όλο το προηγούμενο διάστημα. Η Άνοιξη είναι στην πιο όμορφή της στιγμή. Μάλιστα κοντοζυγώνει να μας αποχαιρετήσει και να δώσει τη σκυτάλη στο γλυκό μας Καλοκαιράκι. Πώς πέρασε τόσος καιρός … μακριά μας εσείς, μακριά όλοι από το σχολείο μας ! Βέβαια γνωρίζουμε πολύ καλά και θα ακούτε από τους γονείς σας και τους μεγαλύτερους γενικά, πώς αυτός ο ιός με την κορώνα, δεν μας έχει εντελώς ξεχάσει, αλλά έχασε πολλή από την δύναμή του. Εμείς ωστόσο θα πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε προσεχτικοί και να πλένουμε τακτικά τα χέρια μας.

Σήμερα, επειδή ένας συμμαθητής σας, ο Ορφέας μας ζήτησε να μιλήσουμε για το γράμμα Ζ,ζ και το γράμμα Τ,τ, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε αυτή του την επιθυμία. Παρακολουθήστε πιο κάτω τα βίντεο που μιλούν για τις φωνούλες Ζ,ζ και Τ,τ αντίστοιχα και παρατηρήστε τα αντικείμενα που παρουσιάζονται σε κάθε ιστορία.

Το ζηλιάρικο ζουζούνι

Το τρομερό ταμπούρλο

Δείτε τις παρακάτω εικόνες και βρείτε ποιες ξεκινούν από το γραμματάκι Ζ,ζ και ποιες από το Τ,τ.

Ζωγραφίστε διάφορα πραγματάκια που να ξεκινάει το όνομά τους από Ζ,ζ και Τ,τ και εάν θέλετε γράψτε δίπλα και το όνομά τους.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Σας ευχόμαστε να έχετε μία πολύ όμορφη μέρα!!! Σας αγαπάμε πολύ !!!

ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ – ( η πεταλούδα )

Η πεταλούδα παιδιά ανήκει στην οικογένεια των εντόμων. Σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν πάνω από 100.000 διαφορετικά  είδη πεταλούδας.   Στο κεφάλι τους έχουν δύο μακριές κεραίες. Το σώμα τους αποτελείται από δύο ζευγάρια φτερά, που καλύπτονται με πολύχρωμα λέπια. Τρέφονται με φυτά.

Ας ξεκινήσουμε την εβδομάδα μας αυτή,  με τραγούδι, κέφι και χαρούμενη διάθεση. Πάμε όλοι μαζί παιδιά να τραγουδήσουμε ! Πατήστε πάνω στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://safeYouTube.net/w/cs8D

Για να δούμε όμως πώς γεννιέται η πεταλούδα;

Κάντε κλικ με το ποντίκι σας και απολαύστε …

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3561

Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

Παρακολουθήστε πιο κάτω και μία άλλη διαφορετική παρουσίαση σχετικά με τον κύκλο ζωής της πεταλούδας !

https://safeyoutube.net/w/MdFD

Ήταν 1, ήταν 2, ήταν 3 … τελικά …  πόσες πεταλουδίτσες νομίζεις πώς θα βρεις;

https://learningapps.org/view3364124

Οι λευκές Πεταλούδες

Οι Ινδιάνοι συνέδεαν την λευκή πεταλούδα με τις βροχές. Πίστευαν ότι εάν η πρώτη πεταλούδα του καλοκαιριού είναι λευκή, τότε έρχονται πολλές βροχές. Οι Ινδιάνοι πίστευαν πως εάν η πρώτη πεταλούδα της εποχής είναι κίτρινη, έρχεται καλοκαιρία και ηλιοφάνεια. 

Η Πεταλούδα στην αρχαία Ελλάδα

Στην αρχαία Ελλάδα, η πεταλούδα σχετίζονταν με τον Θεό Ερμή ως Ψυχοπομπό. Οι αρχαίοι Έλληνες συνήθιζαν και τοποθετούσαν χρυσαφιές πεταλούδες στους τάφους, συμβολίζοντας τον Ερμή ως Ψυχοπομπό, που θα οδηγήσει την ψυχή του νεκρού στην άλλη ζωή.

Έφτασε η ώρα για παραμύθι !!!

Λούλα … η πεταλούδα

 

https://www.youtube.com/watch?v=lDgxiJSFp7s

Παιδάκια μας καλά … εάν σας άρεσαν όλα αυτά που ακούσατε και είδατε για την πεταλούδα, μπορείτε να κάνετε μόνοι σας πολλά όμορφα πράγματα όπως:

  • Να κάνετε μόνοι σας μία ελεύθερη ζωγραφιά ( π.χ. ένα λιβάδι γεμάτο λουλούδια και πεταλούδες )
  • Να μας δείξετε πώς γεννιέται μία πεταλούδα ( κύκλος ζωής της πεταλούδας)
  • Να φτιάξετε μία δική σας ιστορία για την πεταλούδα ( και να την ζωγραφίσετε)
  • Να φτιάξετε 6 διαφορετικές ομάδες από πεταλούδες, όπου η κάθε ομάδα θα αποτελείται από πεταλούδες με το ίδιο χρώμα  ή σχέδιο. Μετά θα μετρήσετε π.χ. στην πρώτη ομάδα πόσες πεταλούδες έχετε φτιάξει και δίπλα θα μας γράψετε τον αριθμό.
  • Να μας δείξετε μία δική σας κατασκευή πεταλούδας
  • Να χτυπήσετε με τα χεράκια σας χωρίζοντας τη λέξη πεταλούδα σε συλλαβές Πε – τα – λού – δα και να γράψετε δίπλα με αριθμό πόσες συλλαβές έχει.
  • Να ψάξετε να βρείτε άλλες λεξούλες που να τελειώνουν σε -ούδα όπως η λέξη πεταλούδα (π.χ. βερμ-ούδα)
Πηγές: You tube – Photodentro – https://learningapps.org –

 Καλές  δημιουργίες με πολλή φαντασία !!!

    Παναγιώτης –  ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

                         Παναγιώτης

                               Αναστασία

                                 Σοφία

                                  Παύλος

                               Αναστασία

                     Αναστασία

 Σοφία – Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

  Παύλος – Ο κύκλος ζωής της πεταλούδας

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΝΗΠΙΩΝ – ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τα δικαιολογητικά τα οποία χρειάζεται να επισυνάψετε ( ψηφιακά ) στην ηλεκτρονική εγγραφή που θα κάνετε είναι τα ακόλουθα:

  • Λογαριασμός πρόσφατος  ΔΕΗ ή ΟΤΕ ως αποδεικτικό της διεύθυνσης της μόνιμης κατοικίας σας.
  • Βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού. ( την πρώτη σελίδα, που φαίνεται το ονοματεπώνυμο του παιδιού κι έπειτα τις σελίδες όπου φαίνονται όλα τα εμβόλια που έχει κάνει )
  • Α.Δ.Υ.Μ. ( σας το δίνουμε εμείς) και μας το φέρνετε συμπληρωμένο από τον παιδίατρο, αφού εξετάσει το παιδί.

Για τους Γονείς που επιθυμούν να φοιτήσει το παιδί τους στο Ολοήμερο πρόγραμμα, βασικές προϋποθέσεις είναι να εργάζονται και οι δύο γονείς ή έστω ο ένας και ο άλλος να έχει κάρτα ανεργίας. Τα πρόσθετα  δικαιολογητικά που χρειαζόμαστε για την φοίτηση  στο Ολοήμερο τμήμα είναι:

  • Βεβαιώσεις εργασίας των δύο γονέων από τον εργοδότη τους ή εάν πρόκειται για ελεύθερο επαγγελματία Βεβαίωση από τον ασφαλιστικό του φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.
  • Κάρτα ανεργίας του ενός γονέα που δεν εργάζεται στον παρόντα χρόνο.

Εφόσον έχει γίνει η ηλεκτρονική εγγραφή και μόνον κατόπιν συννενόησης με την Νηπιαγωγό, με τηλεφωνικό ραντεβού μας προσκομίζετε τα απαραίτητα δικαιολογητικά τηρώντας τα μέτρα προφύλαξης για τον κορωνοϊό.

Τα προνήπια που τη φετινή σχολική χρονιά θα είναι νήπια εγγράφονται αυτεπάγγελτα. Δεν χρειάζεται να προσκομίσετε κάποιο δικαιολογητικό, εκτός μόνο εάν επιθυμείτε φοίτηση στο Ολοήμερο τμήμα.

Ευχαριστούμε !

ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Αγαπητοί Γονείς παρακαλούμε πολύ διαβάστε προσεχτικά τις παρακάτω οδηγίες. Προσπαθήστε να τις εφαρμόσετε πιστά κατά το δυνατόν, για να κάνετε την εγγραφή του παιδιού σας. Φέτος στο νηπιαγωγείο εγγράφονται τα παιδιά που στις 31 Δεκεμβρίου 2020 συμπληρώνουν το 4ο έτος της ηλικίας τους ( προνήπια ) και έχουν γεννηθεί το έτος 2016, καθώς και τα παιδιά που έχουν γεννηθεί το έτος 2015 ( νήπια ). Ακολουθήστε τα βήματα, όπως επισυνάπτονται στο παρακάτω έγγραφο. Σε περίπτωση που κάτι σας δυσκολεύει ή έχετε ερωτήματα επικοινωνείστε μαζί μας στο τηλέφωνο του σχολείου μας 2821093393 για να σας βοηθήσουμε. Θα βρισκόμαστε στο νηπιαγωγείο καθημερινά από τις 10.30 π.μ. έως τις 12.30 μ.μ. Εάν αδυνατείτε να ολοκληρώσετε την εγγραφή και μετά από προηγηθείσα δική σας προσπάθεια και μόνο τότε, έρχεστε το νηπιαγωγείο κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού ώστε να αποφύγουμε τυχόν συνωστισμό  και τηρώντας απαραίτητα τα μέτρα προφύλαξης ( μάσκα, γάντια) για τον κορωνοϊό.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ 2020

Σχετικά με τις Βεβαιώσεις φοίτησης, για τους Γονείς που θέλουν να εγγράψουν τα παιδιά τους στην Α’ Δημοτικού, θα μπορούν να τις παίρνουν από Παρασκευή 15/05/2020 μετά από τηλεφωνική επικοινωνία μαζί μας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ 5ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΟΥΡΝΙΩΝ

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1ef2gFNMsHiEw3QQxWm1–1v1nyINJ0s8&ll=35.484386084609035%2C24.01160989999994&z=16

Πατήστε στο σύνδεσμο για να ενημερωθείτε σχετικά με τις οδούς που ανήκουν στην σχολική περιφέρεια του νηπιαγωγείου μας.

ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ – ( η μέλισσα )

 

Κάτω στης μαργαρίτας το αλωνάκι
       Στήσαν χορό τρελό τα μελισσόπουλα … 
                                                                   Οδυσέας Ελύτης  

Η Μέλισσα, η πιο ξακουστή από την οικογένεια των εντόμων, τώρα την Άνοιξη έχει την τιμητική της καθώς μέσα από τα ανοιξιάτικα άνθη μας προσφέρει το μέλι, ένα σπουδαίο αγαθό  που τόσο όλοι αγαπάμε! Η Μέλισσα ανήκει στην οικογένεια των «υμενόπτερων» και θεωρείται ξεχωριστή καθώς είναι πολύ εργατική καθώς μόνη της χτίζει την κυψέλη της, δηλ. το σπιτάκι της, συλλέγει το μέλι, αποθηκεύει τη γύρη που μαζεύει από τα λουλούδια, τρέφει το γόνο της, τα μικρά μελισσάκια δηλαδή και περιποιείται τη βασιλισσά της.
Δείτε στις παρακάτω εικόνες, μαζί με τους γονείς σας, την ανατομία του σώματος της μέλισσας, τον κύκλο της ζωής της μέλισσας και παρακολουθείστε ένα ενδιαφέρον βίντεο για τον κύκλο ζωής της μέλισσας και συζητήστε το με τους γονείς σας:

https://safeyoutube.net/w/1MUA

Οι μέλισσες έχουν την τάση να δημιουργούν φωλιές και να παραμένουν μέσα σε τρύπες, σε κουφάλες δέντρων κλπ. Αυτό οδήγησε τον άνθρωπο στη σκέψη ότι είναι δυνατό να τις συλλάβει και να τις βάλει να ζήσουν μέσα σε κάποιο κουτί, που να μοιάζει με κουφάλα δέντρου ή με τρύπα σε βράχο, προκειμένου να παράγουν μέλι γι’ αυτόν. Το κουτί αυτό που είναι το σπιτάκι των μελισσών ονομάζεται κυψέλη, μέσα στις κυψέλες υπάρχουν οι κηρήθρες που πάνω τους έχουν τα κελιά, που έχουν σχήμα εξάγωνο και εκεί μέσα γεννιούνται οι μέλισσες αλλά και φτιάχνουν το μέλι τους.  Οι μέλισσες παράγουν μέλι εδώ και εκατομμύρια χρόνια γιατί το μέλι είναι η τροφή τους. Οι μέλισσες επισκέπτονται διάφορα άνθη και λουλούδια καθώς και δέντρα και μαζεύουν από αυτά το νέκταρ και τη γύρη τους. Στην οικογένεια των μελισσών υπάρχουν οι μέλισσες «εργάτριες», οι οποίες συλλέγουν το νέκταρ από τα άνθη και το μετατρέπουν σε μέλι στις κηρήθρες της κυψέλης, η βασίλισσα, η οποία γεννά τα αυγά, τους γόνους των μελισσών και ο κηφήνας, η αρσενική μέλισσα η οποία βοηθά τη βασίλισσα να γεννήσει. https://safeyoutube.net/w/OUNC

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο για τη θαυμαστή κοινωνία των μελισσών:  https://safeyoutube.net/w/9hNC
Ο μελισσοκόμος, του οποίου η δουλειά είναι να μαζεύει το μέλι από τις κυψέλες, πρέπει να φοράει ειδική στολή και καπέλο ενώ πριν ανοίξει τις κυψέλες για να πάρει το μέλι από τις κηρήθρες ψεκάζει το κουτί με ειδικό φάρμακο, το οποίο δεν σκοτώνει τις μελισσούλες, απλά τις ζαλίζει για λίγο, ώστε να πάρει με ασφαλή τρόπο το μέλι από τις κυψέλες χωρίς να τον τσιμπήσουν οι μέλισσες. Παρατηρείστε τις παρακάτω εικόνες και συζητήστε τις με τους γονείς σας:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΝΙΑΣΗ

Η μέλισσα θεωρείται από τους πιο σημαντικούς οργανισμούς στη φύση καθώς αποτελεί το σημαντικότερο επικονιαστή στη ζωή των φυτών.Τι σημαίνει αυτό;; Οι μέλισσες επισκέπτονται τα άνθη και συλλέγουν από αυτά το νέκταρ και τη γύρη και την ίδια στιγμή επικονιάζουν και γονιμοποιούν χιλιάδες  διαφορετικά φυτά και αυτό είναι πολύ σημαντικό για τα φυτά και τα ζώα, καθώς έτσι τα φυτά αναπτύσσονται και μεγαλώνουν, αποτελούν τροφή για τα ζώα και τον άνθρωπο και παράγουν οξυγόνο. Τα οφέλη που έχει ο άνθρωπος από τη μέλισσα, λόγω της επικονίασης είναι τόσο σπουδαία που υπερβαίνουν την αξία του μελιού και του κεριού που παράγει η μέλισσα. Ένας σπουδαίος επιστήμονας ο Άλμπερτ Αϊνστάιν είχε πει κάποτε αν κάποτε οι μέλισσες εκλείψουν, το ανθρώπινο είδος δεν θα αργήσει να τις ακολουθήσει. (Συζητήστε αυτή τη φράση με τους γονείς σας)
 Δείτε το παρακάτω βίντεο: https://safeyoutube.net/w/LAUA

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΛΥΚΕΣ ΣΑΝ «ΜΕΛΙ»:
  1.  Μέλισσα ξεκινά από τη φωνούλα «Μ,μ»..γνωρίζεις άλλες λεξούλες που να ξεκινούν από τη φωνούλα «Μ,μ»;; Ζήτα βοήθεια από τους γονείς σου και γράψε τις λεξούλες αυτές σε μία κόλλα χαρτί Α4.
  2. Ζωγράφισε τις Μελισσούλες όπως μπορείς.
  3. Τα κελιά των μελισσών στις κηρήθρες έχουν γεωμετρικό σχήμα εξάγωνο. Θυμάστε που είχαμε πει ότι τα εξάγωνα ανήκουν στην οικογένεια των πολύγωνων και έχουν 6 γωνίες. Φτιάξε και εσύ τα δικά σου εξάγωνα χρησιμοποιώντας καλαμάκια, πλαστελίνη, ξυλομπογιές, μακαρόνια ή οτιδήποτε άλλο υλικό θέλεις.
  4. Χρησιμοποίησε το κυλινδρικό χαρτί που περισσεύει από το χαρτί υγείας και φτιάξε τη δική σου μελισσούλα με ό,τι υλικά έχεις στο σπίτι και βάλε του φτερά, κεραίες και μάτια και μη ξεχάσεις την κοιλίτσα να τη χρωματίσεις στα χρώματα που έχουν οι μέλισσες.
  5. Μπορείτε, με τη βοήθεια των γονιών σας να φτιάξετε μια κυψέλη μελισσών, από αυτές που υπάρχουν έξω στη φύση, περιμετρικά θα κολλήσετε μακαρονάκια τύπου «βαρελάκι» και μετά θα περάσετε μέσα από αυτά ό,τι κλωστούλα ή νήμα έχετε στο σπίτι. Για να δουλέψουμε λεπτή κινητικότητα με τα χεράκια μας!! Καλή σας επιτυχία!!
  6. Πηγές: You tube – Pinterest

    ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ:

    «Μικρή μικρή νοικοκυρά
    μεγάλη πίτα κάνει..»

    Τι είναι::
    Η Μέλισσα

    «Νοικοκυρά εργατική, ποτέ δεν τεμπελιάζει!
    Ζαχαροπλάστης άριστος, καθένας τη θαυμάζει!»

    Τι είναι;;
    Η Μέλισσα

    (Πηγή: ttp://www.kidsactivities.gr/%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B1/%CE%B3%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1/%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%AF%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

  • Μία μέλισσα δεν κάνει μέλι.
  • Με ΄να χελιδόνι καλοκαίρι δεν γίνεται, ούτε με μια μέλισσα μέλι.
  • Όλες οι μέλισσες δεν κάνουν μέλι……    –   Δεν τα καταφέρουν όλοι όλα.
  • Απ’ όπου έρχεται η βουή έρχεται και το μελίσσι.
  • Κεντρίζει η μέλισσα, αλλά το μέλι είναι γλυκό.  –   Τα αγαθά χρειάζονται κόπο και αγώνα για να αποκτηθούν.
  • Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι.   –   Τα λίγα λόγια είναι καλά, αλλά κάποιες φορές η σιωπή είναι ακόμα καλύτερη.
  • Αγάλι – αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι.   –    Κάθε τι που ωριμάζει σιγά-σιγά και όχι απότομα, η επιτυχία ενός στόχου απαιτεί υπομονή.
  • Να σε κάψω Γιάννη, να σ΄αλείψω μέλι.   –   Για κάποιον που προσπαθεί να φερθεί καλά ή να παρηγορήσει αυτόν στον οποίον ο ίδιος έχει προκαλέσει κάποιο κακό.
Πηγή: http://www.geaolympou.gr

ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ

  • «Γλυκός σαν μέλι».   –   Χρησιμοποιείται σαν παρομοίωση για να χαρακτηρίσει κάθε τι γλυκό και ιδιαίτερα νόστιμο.
  • «Τα φιλιά σου είναι μέλι».
  • «Εργατικός σαν μέλισσα».
  • «Δουλεύουν σαν μέλισσες».
  • «Σαν το μελίσσι μαζεύτηκε ο κόσμος».   –   μεγάλο και θορυβώδες πλήθος.
  • «Κόλλησε σαν τη μύγα στο μέλι».   –   Αφοσιώνομαι υπερβολικά σε κάτι.
  • «Είναι κηφήνας» ή» Ζει σαν κηφήνας».   –   κάποιος που ζει σε βάρος των άλλων.
  • «Ποιος έχει το μέλι στα δάχτυλά του και δεν το γλείφει».   –   Αυτός που κερδίζει από κάτι που δεν του ανήκει
Πηγή: http://www.geaolympou.gr

ΒΙΝΤΕΟ: Μύθος ο Δίας και η Μέλισσα

https://safeyoutube.net/w/M5OC

ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ !

 

                      Σοφία

                             Σοφία

                                 Μαρία

                      Σοφία – Παύλος

                      Παύλος

                                 Φίλιππος

                                Φίλιππος

                              Ορφέας

                            Αναστασία

                                Αναστασία

Αναλυτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείου