♻️ Δράση Ενεργού Πολίτη: Ανακύκλωση και Προστασία
του Περιβάλλοντος 🌍
Στο πλαίσιο της δράσης ενεργού πολίτη με θέμα την ανακύκλωση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και να κατανοήσουν τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να έχει ο καθένας μας μέσα από καθημερινές υπεύθυνες πρακτικές.
Αρχικά, συζητήσαμε για το τι είναι η ανακύκλωση, γιατί είναι απαραίτητη και με ποιον τρόπο συμβάλλει στη μείωση των απορριμμάτων και στην προστασία της φύσης. Μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, εικόνες και καρτέλες αναφοράς, τα παιδιά γνώρισαν τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, όπως το πλαστικό, το χαρτί, το μέταλλο και το γυαλί, ενώ παράλληλα κατανόησαν τη σημασία της σωστής διαχείρισης των απορριμμάτων στην καθημερινότητά μας.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη γνωριμία με τους διαφορετικούς κάδους ανακύκλωσης και στη χρήση τους. Τα παιδιά παρατήρησαν τα χρώματα και τα σύμβολα των κάδων, συζήτησαν για το ποια υλικά τοποθετούνται σε καθέναν από αυτούς και συμμετείχαν σε δραστηριότητες ταξινόμησης και αντιστοίχισης. Μέσα από το εποπτικό υλικό κατανόησαν πως η σωστή ανακύκλωση αποτελεί μια σημαντική πράξη φροντίδας προς το περιβάλλον και τον πλανήτη μας.
Η θεματική μας εμπλουτίστηκε και μέσα από το υλικό «Ο Περi το Περιβάλλον», το οποίο αποτέλεσε αφορμή για περαιτέρω προβληματισμό και συζήτηση σχετικά με τις σωστές περιβαλλοντικές συμπεριφορές και τις μικρές καθημερινές συνήθειες που μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση ενός καθαρού και υγιούς περιβάλλοντος.
Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε δραστηριότητες γλώσσας και μαθηματικών. Τα παιδιά εξασκήθηκαν στην αντιγραφή και αναγνώριση λέξεων σχετικών με την ανακύκλωση, όπως «ανακύκλωση», «πλαστικό», «μέταλλο», «χαρτί», εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους και καλλιεργώντας τις πρώτες δεξιότητες γραφής. Επιπλέον, μέσα από δραστηριότητες αρίθμησης και αντιστοίχισης, ενίσχυσαν τη μαθηματική τους σκέψη με τρόπο βιωματικό και ευχάριστο.
Ιδιαίτερα δημιουργική ήταν και η εικαστική μας δραστηριότητα, κατά την οποία τα παιδιά έβαψαν κάδους ανακύκλωσης σε μπλε και κόκκινο χρώμα και κόλλησαν επάνω τα κατάλληλα σήματα και σύμβολα, αναγνωρίζοντας τη χρήση του κάθε κάδου και τη σημασία του διαχωρισμού των απορριμμάτων.

Τέλος, μεταφέραμε όσα μάθαμε και στην καθημερινότητα της τάξης μας, καθώς πλέον εφαρμόζουμε την ανακύκλωση μέσα στο νηπιαγωγείο, ενισχύοντας στα παιδιά το αίσθημα ευθύνης, συνεργασίας και ενεργής συμμετοχής στην προστασία του περιβάλλοντος. 🌱♻️








