


Καλές Απόκριες σε όλους!!!

![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |


Θεατρική παράσταση “Μάσκες και κουδούνια”
Στο πλαίσιο των αποκριάτικων δράσεών μας, είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί η θεατρική ομάδα «Μελωδικές Εξερευνήσεις», με θέμα τις μάσκες και τα κουδούνια, προσφέροντας στα παιδιά μια ξεχωριστή βιωματική εμπειρία γεμάτη μουσική, κίνηση και παράδοση. Τα παιδιά γνώρισαν αποκριάτικα έθιμα από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, παρατήρησαν εντυπωσιακές μάσκες και άκουσαν τον ήχο από τα παραδοσιακά κουδούνια, ανακαλύπτοντας τον συμβολισμό τους και τη σύνδεσή τους με τη λαϊκή μας κληρονομιά.
Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες συμμετείχαμε ενεργά στο πρόγραμμα: τραγουδήσαμε, κινηθήκαμε ρυθμικά και χορέψαμε όλοι μαζί το γαϊτανάκι, καλλιεργώντας τη συνεργασία, τον συντονισμό και τη χαρά της ομαδικής έκφρασης. Η εμπειρία κορυφώθηκε με τη συμμετοχή μας σε έναν φανταστικό «γάμο ζώων», όπου το θεατρικό παιχνίδι, η μουσική και η αφήγηση ενώθηκαν δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα γιορτής και ενθουσιασμού.
Η δράση συνέβαλε στην επαφή των παιδιών με στοιχεία της ελληνικής παράδοσης, ενίσχυσε τη δημιουργική έκφραση και προσέφερε ένα πλούσιο πολιτισμικό ερέθισμα, μετατρέποντας την τάξη μας σε μια ζωντανή σκηνή μάθησης και χαράς.




Η Κυρά Σαρακοστή, φτιαγμένη η καθεμιά με μοναδικό τρόπο!
Καλή Σαρακοστή σε όλους!
![]() |
![]() |
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο παραδοσιακό έθιμο της Κυράς Σαρακοστής στη τάξη μας, το οποίο στο παρελθόν λειτουργούσε ως λαϊκό «ημερολόγιο» για την καταμέτρηση των εβδομάδων έως το Πάσχα. Η μορφή της Κυράς Σαρακοστής παρουσιάζεται χωρίς στόμα, στοιχείο που συμβολίζει τη νηστεία, με τα χέρια σταυρωμένα σε στάση προσευχής και με σταυρό στο κεφάλι, ως ένδειξη της θρησκευτικής διάστασης της περιόδου. Χαρακτηριστικό γνώρισμά της αποτελούν τα επτά πόδια, όσα και οι εβδομάδες της Σαρακοστής, από τα οποία κόβεται ένα κάθε Σάββατο, σηματοδοτώντας τη χρονική πορεία προς την Ανάσταση.
Η προσέγγιση του εθίμου πραγματοποιήθηκε μέσα από συζήτηση, παρατήρηση οπτικού υλικού και δημιουργικές δραστηριότητες. Τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική τους Κυρά Σαρακοστή, αναγνωρίζοντας τα βασικά μορφολογικά της στοιχεία και κατανοώντας το συμβολικό τους χαρακτήρα. Η δραστηριότητα αυτή ενίσχυσε τη λεπτή κινητικότητα, τη συνεργασία και τη δημιουργική έκφραση.

Η προσέγγιση του εθίμου ολοκληρώθηκε σε βιωματικό επίπεδο, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην παρασκευή της δικής μας Κυράς Σαρακοστής από απλά υλικά, όπως αλεύρι και νερό, σύμφωνα με την παραδοσιακή πρακτική. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, τραγουδήσαμε όλοι μαζί το σχετικό παραδοσιακό τραγούδι, ενισχύοντας το κλίμα συνεργασίας και δημιουργικότητας και συνδέοντας τη γνώση με τη ζωντανή πολιτισμική εμπειρία.

Τέλος, προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας μεγάλης αφίσας με την Κυρά Σαρακοστή, την οποία τοποθετήσαμε στην πόρτα της τάξης μας. Η παρουσία της θα μας συνοδεύει καθ’ όλη τη διάρκεια της Σαρακοστής, λειτουργώντας ως σημείο αναφοράς για την καθημερινή μας αναδρομή στον χρόνο που απομένει έως τη Λαμπρή και ως διαρκής υπενθύμιση των αξιών και των συμβολισμών της περιόδου.

Καλό, γιορτινό μήνα!

♣ Χριστουγεννιάτικη Γιορτή 5ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας ♣
♣ Προσκλήσεις ♣
![]() |
![]() |

♥♥♥ Σας ευχόμαστε από καρδιάς ♥♥♥
♥♥♥ Καλά Χριστούγεννα με Υγεία και Ευημερία! ♥♥♥




![]() |
![]() |
![]() |
![]() |




![]() |
![]() |

Απο τον σπόρο στο φυτό. Φυτέψαμε σπόρους που μας αρέσουν και είπαμε τι χρειάζεται ενα σποράκι για να μεγαλώσει. Χρωματίσαμε και στολίσαμε τα γλαστράκια μας και είναι έτοιμα να τα πάρουμε στο σπίτι για να τα φροντίσουμε και να μεγαλώσουν!




Ελιά
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε μια δραστηριότητα αφιερωμένη στη φύση και την παράδοση: μάζεψαν ελιές από κλαδάκια ελιάς και δημιούργησαν τον ατομικό τους ελαιώνα, ενώ συνεργάστηκαν για την κατασκευή μιας ομαδικής αφίσας με θέμα την ελιά. Επίσης, συμμετείχαν με χαρά σε ημέρα γευσιγνωσίας, δοκιμάζοντας λαδάκι φρέσκο με ζυμωτό ψωμάκι και ατομικά ελαιόψωμα. Μέσα από τη δράση αυτή, γνώρισαν τη σημασία της ελιάς στον πολιτισμό μας, αλλά και την αξία της συνεργασίας και της φροντίδας της φύσης.

17 Νοεμβρίου
Στις 17 Νοεμβρίου τιμήσαμε στο σχολείο μας την επέτειο του Πολυτεχνείου, μια ημέρα μνήμης και ιστορικής σημασίας για τη Δημοκρατία και την ελευθερία. Συζητήσαμε με τους μαθητές για τα γεγονότα του 1973, τον αγώνα των φοιτητών και τα μηνύματα που παραμένουν επίκαιρα μέχρι σήμερα, όπως η ελευθερία, η ειρήνη και η δημοκρατική έκφραση.
Οι μαθητές συμμετείχαν με ενδιαφέρον σε δραστηριότητες, είδαν σχετικό οπτικοακουστικό υλικό και εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους μέσα από συζήτηση και δημιουργικές εργασίες.
Την ημέρα της γιορτής της 17ης Νοεμβρίου, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε θεατρικό δρώμενο με τίτλο «Η Ντενεκεδούπολη». Μέσα από το θεατρικό έργο, οι μαθητές γνώρισαν με τρόπο βιωματικό και κατανοητό τις αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της συνεργασίας και της αντίστασης απέναντι στην αδικία.


Την Τρίτη 25 Νοεμβρίου, τα παιδιά παρακολούθησαν την διαδραστική θεατρική παράσταση: «Τόποι αλλού με θέμα το Διάστημα». Οι μαθητές/μαθήτριές μας διασκέδασαν, γέλασαν, συμμετείχαν διαδραστικά με τους ηθοποιούς, και το καταευχαριστήθηκαν!



Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025 την αφιερώσαμε στην ενημέρωση και συζήτηση σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών. Κάθε τμήμα μετά από την ευαισθητοποίηση σε σχέση με το θέμα, δημιούργησε μια σχετική αφίσα.

